Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Diabolito skrev:Jeg mener det er forkert at sammenligne Messi og Ronaldo på hjørnespark. Sparker du den indover, er det klart, at Ronaldo er en force. Men Barcelona praktiserer meget korte hjørnespark og her er Messi ligeså god at have som Ronaldo.
Læs mit indlæg ordentligt. Jeg siger, at når modstanderen har hjørnespark er Ronaldo bedre til at heade dem væk end Messi, for en af Ronaldos spidskompentencer er hans hovedspil og springkraft. Jeg ville da foretrække Ronaldo frem for Messi ved hjørnespark, når I møder fysisk betonede hold som Chelsea og Inter. Det var såmænd det, min pointe var :)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Diabolito »

Ja ok, den læste jeg forkert.

Men hvor tit er Ronaldo hjemme i straffesparksfeldtet når modstanderen har hjørne ?
El Señor de las Tartas

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Diabolito skrev:Ja ok, den læste jeg forkert.

Men hvor tit er Ronaldo hjemme i straffesparksfeldtet når modstanderen har hjørne ?
Selvfølgelig er han ikke i boksen, hvis Real Madrid møder Jer, i det I ikke har så mange høje spillere at spille den ind til (Toure, Keita, Abidal, Pique vil jeg betegne som værende farlige grundet deres højde), så har Real spilelre til at forsvare sig med. Men f.eks. i hans United-tid, når United mødte hold, der var stærke ved dødbolde var han altid med at forsvare sig, så lagde man lige Rooney oppe, så man havde en spilstation til spilel den op til :)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Rivaldo10

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Rivaldo10 »

C. Ronaldo ville da uden tvivl være en forstærkning hos Barca. Jeg kan ikke forestille mig andet med en offensiv bestående af C.Ronaldo-Villa/Ibra-Messi. Også Xavi og Iniesta/Fabregas til at fodre trioen og med en Alves og Abidal til at susse op og ned ad fløjene.

Der var også på tale at købe C. Ronaldo. Husker en historie om at en arabisk sheik ville hente ham til Barca, for nogle betingelser jeg ikke lige kan huske.

Man skulle IMO have gået efter ham i 2008, da Ronaldinho blev solgt. Men det er svært at vurdere om så Messi ville have udviklet sig på denne måde og om der overhovedet er plads til så store personligheder på en fodboldbane? Men ville der være en træner som ville få dem til at fungere sammen, så skulle det da lige være Pep også i Barcas omgivelser.

Jeg giver i øvrigt ikke en rød reje for, at C. Ronaldo eftersigende skulle være Franco CF fan. Jeg kan huske for nogle år siden, at hans drøm var at komme til Spanien og spille for enten FC Barcelona eller Franco CF. Siden skifte til Madrid har der også været nogle rygter om, at han i virkeligheden var Barca fan (djemba-djemba). Men det er i og for sig ligegyldigt, hvem en fodboldspiller er fan af. Præsterer han, så er det ligegyldigt.

Men sjovt, at C. Ronaldo endnu ikke har scoret mod Barca, selvom han har haft 5 kampe til det. Messi har overstrålet ham i alle indbyrdes opgør :)

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Rivaldo10 skrev:C. Ronaldo ville da uden tvivl være en forstærkning hos Barca. Jeg kan ikke forestille mig andet med en offensiv bestående af C.Ronaldo-Villa/Ibra-Messi. Også Xavi og Iniesta/Fabregas til at fodre trioen og med en Alves og Abidal til at susse op og ned ad fløjene.

Der var også på tale at købe C. Ronaldo. Husker en historie om at en arabisk sheik ville hente ham til Barca, for nogle betingelser jeg ikke lige kan huske.

Man skulle IMO have gået efter ham i 2008, da Ronaldinho blev solgt. Men det er svært at vurdere om så Messi ville have udviklet sig på denne måde og om der overhovedet er plads til så store personligheder på en fodboldbane? Men ville der være en træner som ville få dem til at fungere sammen, så skulle det da lige være Pep også i Barcas omgivelser.

Jeg giver i øvrigt ikke en rød reje for, at C. Ronaldo eftersigende skulle være Franco CF fan. Jeg kan huske for nogle år siden, at hans drøm var at komme til Spanien og spille for enten FC Barcelona eller Franco CF. Siden skifte til Madrid har der også været nogle rygter om, at han i virkeligheden var Barca fan (djemba-djemba). Men det er i og for sig ligegyldigt, hvem en fodboldspiller er fan af. Præsterer han, så er det ligegyldigt.
Jeg mener, at grunden til at Ronaldo er i Real Madrid ikke er hans rygtede fan-forhold til Real Madrid, men mere hans mors drøm.

Ronaldo er virkelig en mors dreng, og han elsker hende overalt. Da hun i sin tid var dødssyg af en kræftsygdom, så sagde hun angiveligt til Ronaldo, at hun ville blive lykkelig over, hvis han en dag blev Real Madrid-spiller, hvilket han lovede, han ville gøre. Desuden kan man som fodboldspiller sige, at der er mere udfordring hos Real Madrid end hos Barcelona, idet Real Madrid i de sidste 5 år har kørt klubbens omdømme og magtfaktor i sænk. Hvorimod Barcelona kører derudaf, og det til sidst kan blive for ”nemt”.

For jeg mindes også, at Ronaldos personlige yndlingsklub – udover Sporting – er FC Barcelona.
Rivaldo10 skrev:Men sjovt, at C. Ronaldo endnu ikke har scoret mod Barca, selvom han har haft 5 kampe til det. Messi har overstrålet ham i alle indbyrdes opgør :)
Er det så nu, at jeg skal begynde på Messi? Pånær sit ene mål mod United på et fantastisk oplæg mod United sidste år i finalen, hvor han i øvrigt ikke var udslagsgivende som så, har han endnu ikke scoret mod hold, der rent faktisk ved, hvordan man skal forsvare sig? Mod Inter var han dårlig, mod Chelsea i semifinaleopgørerne sidste år var han dårlig, og mod United i semifinalenopgørerne i 2008 var han heller ikke det store pånær den ene gang, hvor han lige voldtog Evra. Det er derfor, jeg har svært ved at sige, at Messi er verdens allerbedste fodboldspiller, idet han stadig mangler at gøre sig gældende her mod dem, der har et kongeforsvar og ikke de spanske hold, som ofte stiller med et forsvarskæde, hvor halvdelen af dem er kegler, og at de resterende forsvarsspillere er oppe ved modstanderens målfelt.

I min verden er - når alle er i topform - Ronaldinho verdens bedste fodboldspiller, og efter ham er Ronaldo, Iniesta og Messi - alle tre på delt 2. plads.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

# 23 skrev:
Rivaldo10 skrev:C. Ronaldo ville da uden tvivl være en forstærkning hos Barca. Jeg kan ikke forestille mig andet med en offensiv bestående af C.Ronaldo-Villa/Ibra-Messi. Også Xavi og Iniesta/Fabregas til at fodre trioen og med en Alves og Abidal til at susse op og ned ad fløjene.

Der var også på tale at købe C. Ronaldo. Husker en historie om at en arabisk sheik ville hente ham til Barca, for nogle betingelser jeg ikke lige kan huske.

Man skulle IMO have gået efter ham i 2008, da Ronaldinho blev solgt. Men det er svært at vurdere om så Messi ville have udviklet sig på denne måde og om der overhovedet er plads til så store personligheder på en fodboldbane? Men ville der være en træner som ville få dem til at fungere sammen, så skulle det da lige være Pep også i Barcas omgivelser.

Jeg giver i øvrigt ikke en rød reje for, at C. Ronaldo eftersigende skulle være Franco CF fan. Jeg kan huske for nogle år siden, at hans drøm var at komme til Spanien og spille for enten FC Barcelona eller Franco CF. Siden skifte til Madrid har der også været nogle rygter om, at han i virkeligheden var Barca fan (djemba-djemba). Men det er i og for sig ligegyldigt, hvem en fodboldspiller er fan af. Præsterer han, så er det ligegyldigt.
Jeg mener, at grunden til at Ronaldo er i Real Madrid ikke er hans rygtede fan-forhold til Real Madrid, men mere hans mors drøm.

Ronaldo er virkelig en mors dreng, og han elsker hende overalt. Da hun i sin tid var dødssyg af en kræftsygdom, så sagde hun angiveligt til Ronaldo, at hun ville blive lykkelig over, hvis han en dag blev Real Madrid-spiller, hvilket han lovede, han ville gøre. Desuden kan man som fodboldspiller sige, at der er mere udfordring hos Real Madrid end hos Barcelona, idet Real Madrid i de sidste 5 år har kørt klubbens omdømme og magtfaktor i sænk. Hvorimod Barcelona kører derudaf, og det til sidst kan blive for ”nemt”.

For jeg mindes også, at Ronaldos personlige yndlingsklub – udover Sporting – er FC Barcelona.
Rivaldo10 skrev:Men sjovt, at C. Ronaldo endnu ikke har scoret mod Barca, selvom han har haft 5 kampe til det. Messi har overstrålet ham i alle indbyrdes opgør :)
Er det så nu, at jeg skal begynde på Messi? Pånær sit ene mål mod United på et fantastisk oplæg mod United sidste år i finalen, hvor han i øvrigt ikke var udslagsgivende som så, har han endnu ikke scoret mod hold, der rent faktisk ved, hvordan man skal forsvare sig? Mod Inter var han dårlig, mod Chelsea i semifinaleopgørerne sidste år var han dårlig, og mod United i semifinalenopgørerne i 2008 var han heller ikke det store pånær den ene gang, hvor han lige voldtog Evra. Det er derfor, jeg har svært ved at sige, at Messi er verdens allerbedste fodboldspiller, idet han stadig mangler at gøre sig gældende her mod dem, der har et kongeforsvar og ikke de spanske hold, som ofte stiller med et forsvarskæde, hvor halvdelen af dem er kegler, og at de resterende forsvarsspillere er oppe ved modstanderens målfelt.

I min verden er - når alle er i topform - Ronaldinho verdens bedste fodboldspiller, og efter ham er Ronaldo, Iniesta og Messi - alle tre på delt 2. plads.
Godt alle verdens neutrale fodboldelsker, samt eksperter er uenig med dig. Messis suverænitet i fodboldverden er så åbenlys at argumenter er overflødige, ellers kan du finde argumenterne i statistikkerne, 47 mål iår, CL-topscore for 2. år i træk! Liga-topscore.. hov nu kom der alligevel argumenter der er uomgåelig fakta. Beklager, Messi behøver som sagt ikke at blive forsvaret mod enkelte kritikere.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Daluigi skrev:Godt alle verdens neutrale fodboldelsker, samt eksperter er uenig med dig. Messis suverænitet i fodboldverden er så åbenlys at argumenter er overflødige, ellers kan du finde argumenterne i statistikkerne, 47 mål iår, CL-topscore for 2. år i træk! Liga-topscore.. hov nu kom der alligevel argumenter der er uomgåelig fakta. Beklager, Messi behøver som sagt ikke at blive forsvaret mod enkelte kritikere.
Jamen det er fint nok, at du og andre udgør alverdens befolkning. Jeg er ikke den eneste, der har den følelse. Jeg synes bare, at det er bemærkelsesværdigt, at Messi lige mangler det allersidste. F.eks. spiller han af lort til på landsholdet. Hvorfor? En ting kunne være, at han ikke har de samme spillere, som Xavi og Iniesta, der servicerer ham fortrinligt. Noget andet kunne være Maradona, som er riiiiiiiiiimelig blank.

Ligeledes synes jeg, at det er vanvittig, at folk allerede nu sammenligner ham med Maradona. Lad der lige gå 3-5 år, før vi snakker om det. Eller lad os se til VM, om han kan bære Maradonas diskutable trup helt ind til VM-finalen og vinde den stortset alene.

Men forstå mig ret, Daluigi. Messi er et fryd for øjet og en fantastisk indivdualist og fodboldspiller. Men jeg må gerne have den mening, at jeg lige mangler det allersidste, før jeg siger, at han er verdens ubestridte bedste fodboldspiller. For hvis du tager udgangspunkt i mål som fakta, så kan jeg da bare nævne Ruud Van Nistelrooy i sin tid eller Luis Suarez nu. Iniesta er jo ikke ligefrem en måltyv, men hans spil gør ham bare ekstrem ekstraordinær. Det handler om at være udslagsgivende og bedre end andre.
Senest rettet af # 23 man maj 24, 2010 8:31 pm, rettet i alt 1 gang.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mander »

# 23 skrev:Jamen det er fint nok, at du og andre udgør alverdens befolkning. Jeg er ikke den eneste, der har den følelse. Jeg synes bare, at det er bemærkelsesværdigt, at Messi lige mangler det allersidste. F.eks. spiller han af lort til på landsholdet. Hvorfor? En ting kunne være, at han ikke har de samme spillere, som Xavi og Iniesta, der servicerer ham fortrinligt.
Arh, lort og lort... han spiller ikke på samme niveau som hos Barca, men han har da vundet OL-guld, og selvom den ikke er en fantastisk prestigefyldt titel, så var det i høj grad pga. Messi.

En af grundene til, at niveauet er lavere, kunne være, at ja, han har ikke lige så gode spillere rundt om sig som i Barca (altså af kreative spillere - de har jo massere af klasseangribere), men Argentina har heller ikke haft en god træner i mange, mange år. Det har vel også noget at skulle have sagt? Maradona er fx en elendig træner, og dem der har været inden det, har jo heller ikke været suveræne.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Mander skrev:
# 23 skrev:Jamen det er fint nok, at du og andre udgør alverdens befolkning. Jeg er ikke den eneste, der har den følelse. Jeg synes bare, at det er bemærkelsesværdigt, at Messi lige mangler det allersidste. F.eks. spiller han af lort til på landsholdet. Hvorfor? En ting kunne være, at han ikke har de samme spillere, som Xavi og Iniesta, der servicerer ham fortrinligt.
Arh, lort og lort... han spiller ikke på samme niveau som hos Barca, men han har da vundet OL-guld, og selvom den ikke er en fantastisk prestigefyldt titel, så var det i høj grad pga. Messi.

En af grundene til, at niveauet er lavere, kunne være, at ja, han har ikke lige så gode spillere rundt om sig som i Barca (altså af kreative spillere - de har jo massere af klasseangribere), men Argentina har heller ikke haft en god træner i mange, mange år. Det har vel også noget at skulle have sagt? Maradona er fx en elendig træner, og dem der har været inden det, har jo heller ikke været suveræne.
Ja, jeg glemte også at nævne Maradona, som er hans landstræner. Det har også en del at sige. Men synes stadig, at det giver stof til omtanke :)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ladislau »

Jamen Portugal og C Ronaldo blæste jo på en motervej i kvallen til VM... Nå nej, de spillede jo af gnu. Der er vist minus på begge konti der.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

ladislau skrev:Jamen Portugal og C Ronaldo blæste jo på en motervej i kvallen til VM... Nå nej, de spillede jo af gnu. Der er vist minus på begge konti der.
lige præcis. Ronaldo har været mindst ligeså skidt kørende på landsholdet. Se bare mod DK, hvor han ikke gjorde andet at lægge sig ned. Gad godt se hvad Messi havde gjort ved vores forsvar! :P gør jo ondt at tænke på.
Forumlegende

Rivaldo10

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Rivaldo10 »

Messi sendte Argentina i Copa America finalen i 2007 i en alder af bare 19 år. Her var han og Riquelme slutrundens helt store oplevelser sammen med Robinho. At de så endte med at tabe 3-0 er så en anden side af sagen. Men han har bestemt præsteret i landsholdsregi, bla. under OL og førnævnte Copa America. Jeg mindes også at han spillede ganske udmærket som 18-årig under VM 2006 og scorede sågar et mål, trods sparsom spilletid.

Grunden til at Messi ikke har levet op til spillet i Barca bør da være åbenlys - heftige udskiftninger i den argentinske trup, mange forskellige trænere og deraf fodboldfilosofier, manglende kreative midtbanespillere efter Riquelmes afgang osv.

Og jeg fatter altså ikke, hvordan man stadig kan diskutere hvem der er bedst af Messi og C. Ronaldo. Valget burde være åbenlyst med tanke på Messi indbyrdes overlegenhed og generelle overlegenhed i de seneste 2 år. Topscorer i CL 2 år i træk og mest scorende spiller i Europa 2 år i træk med henholdvis 38 mål og 47, jeg gentager 47 mål!!! Og deraf 7 ud af 9 mulige trofæer. Jeg tror ikke jeg behøver at skrive mere, forhåbentlig.

Og ja, Messi burde have prsæteret bedre mod Inter i år, men han var en uhyre tæt på at score hjemme i løbet af første halvleg, det var kun en fantomredning af Cesar der forhindrede ham i det. Havde han scoret, havde billedet været et andet.., åbenbart. Han har scoret mod Man U, 4 mål mod Arsenal, drevet gæk med historiens bedste Chelsea hold 05-06 sæsonen, som 18 årig, osv osv. Han var også ophavsmanden bag assisten til Iniesta mål i overtiden.,
Og at sige han ikke spillede specielt godt i CL-finalen er altså noget værre vås. Han var banens bedste sammen med Xavi og Iniesta.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Rivaldo10 skrev:Messi sendte Argentina i Copa America finalen i 2007 i en alder af bare 19 år. Her var han og Riquelme slutrundens helt store oplevelser sammen med Robinho. At de så endte med at tabe 3-0 er så en anden side af sagen. Men han har bestemt præsteret i landsholdsregi, bla. under OL og førnævnte Copa America. Jeg mindes også at han spillede ganske udmærket som 18-årig under VM 2006 og scorede sågar et mål, trods sparsom spilletid.

Grunden til at Messi ikke har levet op til spillet i Barca bør da være åbenlys - heftige udskiftninger i den argentinske trup, mange forskellige trænere og deraf fodboldfilosofier, manglende kreative midtbanespillere efter Riquelmes afgang osv.

Og jeg fatter altså ikke, hvordan man stadig kan diskutere hvem der er bedst af Messi og C. Ronaldo. Valget burde være åbenlyst med tanke på Messi indbyrdes overlegenhed og generelle overlegenhed i de seneste 2 år. Topscorer i CL 2 år i træk og mest scorende spiller i Europa 2 år i træk med henholdvis 38 mål og 47, jeg gentager 47 mål!!! Og deraf 7 ud af 9 mulige trofæer. Jeg tror ikke jeg behøver at skrive mere, forhåbentlig.

Og ja, Messi burde have prsæteret bedre mod Inter i år, men han var en uhyre tæt på at score hjemme i løbet af første halvleg, det var kun en fantomredning af Cesar der forhindrede ham i det. Havde han scoret, havde billedet været et andet.., åbenbart. Han har scoret mod Man U, 4 mål mod Arsenal, drevet gæk med historiens bedste Chelsea hold 05-06 sæsonen, som 18 årig, osv osv. Han var også ophavsmanden bag assisten til Iniesta mål i overtiden.,
Og at sige han ikke spillede specielt godt i CL-finalen er altså noget værre vås. Han var banens bedste sammen med Xavi og Iniesta.
Jeg synes også det er utroligt, at der stadig er enkelte mennesker, der har brug for at hører hans meritter igen og igen. De er bare suveræne, forstå det nu.
Forumlegende

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af soul_pitcher »

Arghh, jeg burde vide bedre..
Men, I kan simpelthen ikke sidde og tælle mål for at vurdere en spillers værdi.
Lothar, Zidane, Cannavaro etc. var ikke målscorerer så hold nu op med at basere en spillers meritter på mål alene.

Og hold Jer til emnet!1
/heil
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SirJonas »

soul_pitcher skrev:Arghh, jeg burde vide bedre..
Men, I kan simpelthen ikke sidde og tælle mål for at vurdere en spillers værdi.
Lothar, Zidane, Cannavaro etc. var ikke målscorerer så hold nu op med at basere en spillers meritter på mål alene.

Og hold Jer til emnet!1
/heil
haha soul_pitcher, du kunne jo starte med at sammenligne angribere med angribere, før man kan tage dit indlæg seriøst. Og når det så er sagt, så kan jeg godt se hvad du mener med at man ikke kan sammenligne spillere ud fra deres mål, men du må indrømme at alle de facts med mål og titler er særdeles enestånede, og at der ikke er særlig mange der har prøvet noget i samme dur. ?

Og hvis man så endelig skulle trække målene væk fra Cristiano og Messi, ser jeg personligt stadig ikke christiano som værende bedre end Messi.

Christiano er bedre end Messi teknisk og på frispark. Og når jeg siger teknisk, så mener jeg decideret teknisk med bolden. Altså christiano kan jo nok lave nogle helt guddommelige dribllinger, mens Messi på en eller anden måde "bare" kan flytte sig selv og bolden forbi lige så mange spillere, som christiano kan drible.

Og så er christiano også bedre fysisk, med det modsatte ben og med hovedet.

Og ellers ser jeg Messi som værende en bedre fodboldspiller på Alle andre punkter.
Her snakker vi blandt andet overblik, personlighed, træfsikkerhed osv.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 71 gæster