Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1604
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Visca El Barca skrev: Må jeg spørge hvad han gjorde i første opgør, siden han bliver betegnet som enmandshær i den kamp?. Han scorede på en svag afsltuning ja, man i netop den kamp var han pivringe ellers. Han divede konstant (hvis man mener det er positivt, da det var med til at slå vores spil i stykker og spillet stoppede så ok), han kunne ikke holde på bolden, han tabte de fleste hovedstødsdueller, selvom det er hans største force og noget vi frygtede, og så var hans afleveringer helt hen i vejret.

Jeg kan ærligt talt ikke forstå at folk roser ham så meget for hans første kamp. Jeg synes f.eks. han i returen var god, både offensivt men i særdeleshed defensivt samt taktisk, men i første kamp var han ikke særlig god, selvom han scorede målet.
Jamen det må du da gerne spørge om..
I mine øjne spillede manden en irriterende god kamp.
Han spillede på de egenskaber som han trods alt har. Mener han havde 3 ud af holdets 4 afslutninger og var med i alle offensive aktioner.
Samtidig synes jeg modsat dig, at han holdte godt i bolden og holdte vores forsvarsspillere væk.
Han var trods alt også meget alene, så han havde svære betingelser, men synes alligevel fornemmelsen af at det kunne blive farligt i hver aktion han var med i.. Og så afgjorde han det jo.

Samtidig synes jeg at han vurderede hans aktioner fremragende, han tog kampene hvor han kunne se "kampen" kunne blive til noget, hvor han valgte at tabe duellen når manden var HELT alene med 3-4 Barca folk... (uden løb omkring ham)
Men ja, meget kontroversiel i mange situationer - usympatisk og hollywood tendenser.. :devil:
Og nederste del taler igen for vi ikke jagter ham - han passer ikke ind i familien...

Enmandshær, var som skrevet, også ment på året.. Hvor han har kæmpe andel i Chelseas dog disktutable tilbagevenden. Men mod Tottenham i FA-semi, mål mod os, og i FA-finalen, er afgørende scoringer, og Tottenham målet var helt outstanding..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Chelsea havde en farlig afslutning, og den scorede de på. Ellers var hverken holdet eller Drogba farlige, bortset fra at der som sædvanlig opstod noget forvirring og usikkerhed i vores forsvar ved de lange indkast.

Jeg synes netop han ikke løste sin opgave. Hans opgave var netop at vinde de luftdueller der var, samt holde på bolden, så hans medspillere kunne komme i løb, det var han ikke ret god til. Busi som spillede overfor ham, blev oftest "den store" i de dueller, hvilket var overraskende for mig, så det handler ikke om, at han valgte sine kampe.

Jeg synes alt i alt at han ikke spillede en særlig god kamp, men han scorede selvfølgelig og dermed løb han med alle overskrifter.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Det bliver spændende at se hvad Malaga gør i dette transfervindue.. :)

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Siempre Barca »

Brombi skrev:Det bliver spændende at se hvad Malaga gør i dette transfervindue.. :)
I den grad :-) nu hvor Van Nistelrooy er væk, glæder jeg mig til at se hvilken angriber de henter. Pato er en mulighed. Adebayor har også været nævnt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Det bliver spændende at se hvad Malaga gør i dette transfervindue.. :)
Jep jeg glæder mig til at se, hvad de gør. Jeg tror de køber 2-3 rigtig gode spillere. Jeg kunne f.eks. forestille mig at de ender med at købe Sneijder, en mand som Pellgerini i sin tid var ret kede af at give slip på, da de begge to var i Real.

Jeg har også læst et sted, at Bayern kan risikere at sige farvel til hele 10 spillere til sommer. Folk som Butt, Pjanic, Olic, Contento, Breno, Nils Petersen (der er kun tale om udlån i hans tilfælde) rygtes på vej væk. Da Bayern i forvejen har en mindre trup, så skal de købe kvalitet samt erstatte de ovennævnte spillere. Milan skal også igennem en generationsskifte, Juve skal købe ind for at komme tilbage til toppen af europæisk fodbold, City forstærker sig helt sikkert, Man Utd skal ud og købe, Arsenal og Wenger har indset at de har brug for kvalitetsspillere, virker det til. Chelsea skal også igennem en mindre generationsskifte, læg dertil PSG som åbenbart har mange penge, og så skal det nok blive et spændende transfervindue.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Anzhi forward Samuel Eto'o (31) was in Barcelona on Tuesday and met with some of his former team-mates. He wouldn't mind returning. [md]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Det ville være en lille drøm... hvis det kunne arrangeres, til små penge.
Allez...

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SirJonas »

Jeg er sten sikker på at Alba kommer til Barca i år. Prisen bliver vel omkring de 10 mio euro hvilket er en herlig pris.

Så er der 2 pladser der kan/bør udfyldes:
En angriber som er anderledes end dem vi har. Måske en stor og fysisk stærk angriber - Falcao og Llorente har været nævnt. Drogba ligeså.
En forsvar/defensiv midt a la Mascherano. Martinez har været nævnt samt Thiago Silva.

Jeg mener vi skal have en markant bredere trup til næste sæson - Dette Bliver muligvis løst ved at holde på de nuværende spillere + i takt med at talenterne har rykket sig en tand tættere på holdet.

Bingocaller

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bingocaller »

Jeg håber virkelig, at Barca får købt hurtigt ind i år, så vi kan få skabt ro omkring truppen, og så de unge talenter kan vide i god tid, om de skal udlejes, spille på B-hold eller hives op ti A-truppen. Skal vi regne med at se nogen officielle og bekræftede indkøb inden EM, eller tror I, der kommer til at gå længere tid?

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af j´♥ le foot »

Visca El Barca skrev: Daniel Agger kan jeg forstå, men Vermaelen?. Really?.

Jeg synes manden har store mangler. Han er god i direkte dueller, og så kan han heade, men placeringsevne er en by i Rusland for ham. Han er også meget meget nem at trække ud af position, oftest kan en angriber trække ham helt ned til midtbanen, og det efterlader kæmpe rum bag i, f.eks. i vores 2-2 kamp mod dem. Der havde vi held med at lokke ham ham frem og så kunne Ibra udnytte pladsen han efterlod, det skete ved begge scoringer.

Disse fejl begår han tit og ofte faktisk, han er meget meget flagrende, og det har vi ikke brug for, synes jeg.
Jeg synes, at når man vurderer en ung spiller, er talentet det vigtigste fordi alt andet kan læres og udvikles. Fokuserer man på mangler hos spillere, risikerer man at glemme det vigtigste, nemlig konceptet og spilfilosofien, specielt i en klub som vores, hvor man køber spillere der passer til systemet og ikke omvendt.

Jeg synes, uanset hvem man henter til klubben, så kan vedkommende ikke være dårligere end Fontas og Milito. Grunden til, at jeg nævner Fontas og Milito er, at de har en ting til fælles med alle de andre forsvarsspillere der blev nævnt i denne tråd (Vermaelen, Agger, Vertonghen, Inigo Martinez) og det er, at de alle sammen er venstrebenede midterforsvarer, og er gode til de lange afleveringer!

Man kan spørge sig selv hvorfor har man hentet Fontas til klubben samme år, som man har købt Milito? og hvorfor blev Fontas definitivt rykket op på førsteholdet før alle de andre?

Jeg synes, at svaret ligger i systemet og i det faktum, at i vores koncept, er det en meget vigtig detalje at have en venstrebenet midterforsvar. Fordi han giver mange fordele og den vigtigste a dem alle, efter min mening, er at han giver os tidsgevinst. Og tiden i fodbold kan omsættes til rum/plads ved hjælpe af geometri/afleveringer. Tid, rum og geometri er nogle af de vigtiste begreber i vores koncept. Jeg mener de begreber der gør at FC barcelona har en spilfilosofi mens de andre har en taktik.

Den detalje kommer mest til udtryk, når vi spiller 3-4-3 og modstanderne har viljen til at presse og forsvare højt på banen, hvilket giver mangel på tomrummene, derfor opsøger vi kanterne, for at skabe plads og vores spil bliver mere direkt. F.eks. se Pique & Puyol vs Real Madrid eller se Mascherano vs Villarreal og læg mærke til hvor mange lange afleveringer, der bliver sendt, fra piqué og Mascherano til kanterne, at vi nærmest spiller uden midtbane i nogle perioder af kampen. Forestiller dig nu, at vi spiller med en venstrebenet og en højrebenet midterforssvarspiller, og regne så ud, hvor hurtigt og præcist kan det gå med, at overfører bolden til begge kanter, og bolden bliver sendt ind bag forsvaret og foran vores kantspillere, uden at tage hensyn til afleveringsvinklen.

Der er ingen tvivle om, at en venstrebenet spiller i midterforvaret giver mange fordele. Men spørgsmålet bliver så, hvis man henter en venstrebenet centerback betyder det så farvel og tak til Fontas? Og kan man så undvær at købe en venstreback?

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Siempre Barca »

emo skrev:Det ville være en lille drøm... hvis det kunne arrangeres, til små penge.
Lille. Gigantisk drøm, hvis Etoo vender tilbage. Om man så gav 800 millioner! Forresten, hvad gav Anzhi for ham? Jeg kan ikke finde det på nettet.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Bingocaller skrev:Jeg håber virkelig, at Barca får købt hurtigt ind i år, så vi kan få skabt ro omkring truppen, og så de unge talenter kan vide i god tid, om de skal udlejes, spille på B-hold eller hives op ti A-truppen. Skal vi regne med at se nogen officielle og bekræftede indkøb inden EM, eller tror I, der kommer til at gå længere tid?
Jeg tror i hvert fald at de venter til efter bestemte holdudtagelse. Jeg tror gerne at Llorente falder i pris, hvis han ikke udtages til landsholdet. Omvendt tror jeg gerne at de køber ind før EM, f.eks. hvis Llorente blev udtaget; han stiger helt sikkert i pris, hvis han spiller en god slutrunde, hvilket JEG ikke ville risikere.

Jeg tror på at Tito og Zubi har besluttet sig for hvem der skal forstærke holdet, så hvorfor ikke gøre det inden slutrunden.
Barcelona are interested in Malaga attacker Isco (20), who has a 20M buyout clause. They already contacted his club and entourage. [md]
Dette er interessant, han er en fantastisk tekniker, han er driblestærk og god i pasningspillet, jeg tror dog ikke at han kan forstærke holdet.

Bingocaller

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bingocaller »

Er der da tvivl om, hvorvidt Llorente bliver udtaget, Brombi? I min optik burde der ikke være meget tvivl, efter den sæson han har præsteret.

Mht. citatet om Isco: Hvor er det fundet? Når du skriver 'md' som kilde, er der så tale om den engelske version af 'el mundo deportivo'? På forhånd tak for info.

Bingocaller

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bingocaller »

Hvad siger I? Er Giovinco god nok til Barca? Og er der overhovedet plads til ham? Han har et godt spark - også på dødbolde - men har vi ikke nok af små driblere i forvejen? http://www.bold.dk/nyt/Storklubber-jagt ... m-Giovinco

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 87 gæster