Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

emo skrev:I bund og grund har det vel altid været Messi imod Messi...

CR er/var der, som alle andre spillere. Men Messi har kun konkurreret imod Messi, og det bliver han ved.
Enig, Messi er klart det største talent af dem, men Ronaldo har trods alt slået ham nogle få gange. Det ligner vel også han bliver topscorer i La liga, hvilket ikke er en lille pris de to imellem. Det er vel ikke helt ved siden af at sige, han så er en konkurrent. Én ting er så den rent fodboldfaglige diskussion, men i medierne - og herinde - er der ingen tvivl om, at de er konkurrenter.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Min personlige holdning:
Hvis man ikke kan se Messi er i en klasse for sig, så burde man begynde at se ham spille.

Ronaldo er gået hen og blevet en paperboy. Altså en spiller der ser godt ud på papiret.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af A$AP »

Messi har ikke nogen rivaler.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:Min personlige holdning:
Hvis man ikke kan se Messi er i en klasse for sig, så burde man begynde at se ham spille.

Ronaldo er gået hen og blevet en paperboy. Altså en spiller der ser godt ud på papiret.
Jeg tror de fleste herinde er enige med dig i statement 1. Statement 2: Hvis man ser godt ud på papiret, så har man vel også præsteret :P Du kunne f.eks. tage Messi som et eksempel.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Enig med de herrer. Cristiano og Leo kan slet ikke sammenlignes. Jeg man vil sammenligne dem endnu mindre, når de to går på pension. Man vil helt sikkert snakke om Cristiano som en fremragende atlet, en målscorer type, men ikke som en af de allerbedste spillere i historien. Jeg ser ham lidt ligesom Gerd Müller, en mand der også scorede rigtig rigtig mange mål og vandt titler, men man sætter ham ikke i samme kategori som Cruyff, Pele, Maradona, Beckenbauer.

Det er efterhånden ret tydeligt, at Cristiano vægter personlig succes højere end alt andet, det mener han så at han kan opnå ved at score en hulens masse mål. Det er han god til, ligesom mange før ham.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Visca El Barca skrev:Enig med de herrer. Cristiano og Leo kan slet ikke sammenlignes. Jeg man vil sammenligne dem endnu mindre, når de to går på pension. Man vil helt sikkert snakke om Cristiano som en fremragende atlet, en målscorer type, men ikke som en af de allerbedste spillere i historien. Jeg ser ham lidt ligesom Gerd Müller, en mand der også scorede rigtig rigtig mange mål og vandt titler, men man sætter ham ikke i samme kategori som Cruyff, Pele, Maradona, Beckenbauer.

Det er efterhånden ret tydeligt, at Cristiano vægter personlig succes højere end alt andet, det mener han så at han kan opnå ved at score en hulens masse mål. Det er han god til, ligesom mange før ham.
Enig. Omend jeg stadig mener Ronaldo ud fra performance (mål hovedsageligt) kan følge Messi. Det er så også det eneste punkt. Konkurrenter, ikke ligemænd.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Jesni skrev:
Storken skrev:Min personlige holdning:
Hvis man ikke kan se Messi er i en klasse for sig, så burde man begynde at se ham spille.

Ronaldo er gået hen og blevet en paperboy. Altså en spiller der ser godt ud på papiret.
Jeg tror de fleste herinde er enige med dig i statement 1. Statement 2: Hvis man ser godt ud på papiret, så har man vel også præsteret :P Du kunne f.eks. tage Messi som et eksempel.
To spilleres stats i denne sæson:
19 mål og 12 assists i 51 kampe.
17 mål og 12 assists i 48 kampe.

Den ene spiller har været elendig, og den anden har været forrygende. Hvilken én er hvad?

Du får plus point, hvis du kan gennemskue de to spilleres identitet :)

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Men igen, det er jo helt forkert at sammenligne dem på mål, ingen sammenligner Zidane med Trezeguet, eller Ronaldinho med Milan Baros.

CR har slået Messi på hvad, mål ? Det er jo et så tyndt grundlag, men det er noget medierne SKAL tage op.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Den ene er i hvert fald Bale.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Ja, Bale er den ene, men kan ikke rigtigt finde ud af, hvem den anden er.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Hazard måske?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Ding ding ding! Hazard og Bale :)

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Det er lidt svært, for det kommer an på, hvilken hjemmeside Storken har brugt, for ifølge whoscored.com har Hazard spillet 44 kampe, hvor han har scoret 19 mål og lavet 10 assist.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Derudover er hans tal-fremstilling utrolig unuanceret.

Bale spiller på et hold, der er langt mere offensivt, hvorfor forventningerne til hans succes er flere mål og assists end Hazard. De spiller ud fra to vidst forskellige udgangspunkter, hvorfor det giver ganske god mening at de kan have tilnærmelsesvis samme tal og alligevel have to vidst forskellige konklusioner. Det er altid problemet med folk, der tror hele verden kan fremstilles i tal - de mangler altid den kvalitative forklaring.

Se f.eks. topscoren i PL. 25 mål hvor topscoreren i La Liga er på 45 mål. De to ligaer er så vidt forskellige, at du ikke bare kan sammenligne tallene og så drage konklusioner.
Senest rettet af Jesni tirs maj 19, 2015 4:12 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilket jo er hele ideen bag hans indlæg. Hvis man kun bedømmer en spiller på sine stats så får man ofte et forkert billede. Man bliver nødt til at se denne spiller spille før man kan komme med en ordentlig bedømmelse.

Hvis man ser messi og ronaldo spille 5 kampe så burde man ikke være i tvivl om hvem der er den bedste spiller. Ronaldo byder ind med mål. Det samme gør messi men bare med meget andet også...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster