Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Alcantara skrev:Lol. Havde jeg godt nok ikke forventet af Marca.
Jeg bed mærke i deres brug af ordet 'deflated'. Inden deflate-gate ville jeg have læst det som nedgjort, da det er i form af et adjektiv om Ronaldo. Jeg ved dog nu, at de mener flad, da det hentyder til verbummet deflated.

Det ord har fået et helt nyt liv :)

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Tolquhon »

Storken skrev:
Alcantara skrev:Lol. Havde jeg godt nok ikke forventet af Marca.
Jeg bed mærke i deres brug af ordet 'deflated'. Inden deflate-gate ville jeg have læst det som nedgjort, da det er i form af et adjektiv om Ronaldo. Jeg ved dog nu, at de mener flad, da det hentyder til verbummet deflated.

Det ord har fået et helt nyt liv :)
Med andre ord er gassen gået af den gyldne ballon. *badum-tsch*

Jeg kan iøvrigt se, at der nu er gang i narcissisme-diskussionen igen. Spar kræfterne - Jesni er tydeligvis en smule forlibt i Cristiano. :grin:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Jeg citerer lige NetPsykiater:
Narcissistisk personlighedsforstyrrelse findes ikke som selvstændig diagnose i Danmark. Den benyttes imidlertid i USA. For at opfylde kriterierne for en narcissistisk personlighedsforstyrrelse skal man ifølge det amerikanske diagnosesystem, DSM IV, have mindst fem af følgende personlighedstræk:

1) Har en overdrevet følelse af at man selv er meget betydningsfuld
2) Er optaget af forestillinger om at få ubegrænset succes, magt, skønhed og kærlighed
3) Tror at man er speciel og unik og kun kan blive forstået af andre specielle eller unikke mennesker med høj status
4) Har brug for ubegrænset beundring
5) Har urealistiske forventninger om at man har krav på at blive behandlet bedre end andre
6) Udnytter andre til at opnå sine egne mål
7) Ikke er god til at anerkende andres følelser eller mål
8) Ofte er misundelig på andre eller tror at andre er misundelige på en selv
9) Har en arrogant eller hånlig attitude
Det bliver svært at finde 5, der ikke passer på Ronaldo :)

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Ha!
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Skydefinten »

Storken skrev:Jeg citerer lige NetPsykiater:
Narcissistisk personlighedsforstyrrelse findes ikke som selvstændig diagnose i Danmark. Den benyttes imidlertid i USA. For at opfylde kriterierne for en narcissistisk personlighedsforstyrrelse skal man ifølge det amerikanske diagnosesystem, DSM IV, have mindst fem af følgende personlighedstræk:

1) Har en overdrevet følelse af at man selv er meget betydningsfuld
2) Er optaget af forestillinger om at få ubegrænset succes, magt, skønhed og kærlighed
3) Tror at man er speciel og unik og kun kan blive forstået af andre specielle eller unikke mennesker med høj status
4) Har brug for ubegrænset beundring
5) Har urealistiske forventninger om at man har krav på at blive behandlet bedre end andre
6) Udnytter andre til at opnå sine egne mål
7) Ikke er god til at anerkende andres følelser eller mål
8) Ofte er misundelig på andre eller tror at andre er misundelige på en selv
9) Har en arrogant eller hånlig attitude
Det bliver svært at finde 5, der ikke passer på Ronaldo :)
Nu får du skæld ud af Jesni....
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Jeg vil allerede begynde at løbe nu, hvis jeg var Storken...
Allez...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:Jeg citerer lige NetPsykiater:
Narcissistisk personlighedsforstyrrelse findes ikke som selvstændig diagnose i Danmark. Den benyttes imidlertid i USA. For at opfylde kriterierne for en narcissistisk personlighedsforstyrrelse skal man ifølge det amerikanske diagnosesystem, DSM IV, have mindst fem af følgende personlighedstræk:

1) Har en overdrevet følelse af at man selv er meget betydningsfuld
2) Er optaget af forestillinger om at få ubegrænset succes, magt, skønhed og kærlighed
3) Tror at man er speciel og unik og kun kan blive forstået af andre specielle eller unikke mennesker med høj status
4) Har brug for ubegrænset beundring
5) Har urealistiske forventninger om at man har krav på at blive behandlet bedre end andre
6) Udnytter andre til at opnå sine egne mål
7) Ikke er god til at anerkende andres følelser eller mål
8) Ofte er misundelig på andre eller tror at andre er misundelige på en selv
9) Har en arrogant eller hånlig attitude
Det bliver svært at finde 5, der ikke passer på Ronaldo :)

Jow jow, men ingen kender hans reelle tanker når lyset/kameraerne slukkes.. hans inderste tanker.
Derfor er der jo ingen der kan bedømme ham som narcissist.. man kender jo kun den adfærd der kender ham udadtil, og selvom han rammer stortset alle personlighedstræk der kendetegner netop en narcissist, så må ingen af os give ham den label, da vi ikke kan læse hans tanker eller overvåge/studere ham når han er i privaten.

Fy skamme!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af puyol83 »

Storken skrev: 7) Ikke er god til at anerkende andres følelser eller mål
I bogstaveligste forstand :glad:
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

De fleste psykologer kan ikke diagnosticere deres klienter, så det er måske lige vidtrækkende nok for en flok internetdebattører at diagnosticere en person, de aldrig har mødt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:De fleste psykologer kan ikke diagnosticere deres klienter, så det er måske lige vidtrækkende nok for en flok internetdebattører at diagnosticere en person, de aldrig har mødt.
Nu debaterer vi vel heller ikke om hr. Ronaldo har narcisistisk personlighedsforstyrelse, men snarere om han er narcisist eller ej.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Hvad er forskellen? Og hvorfor så quote noget om personlighedsforstyrrelsen?

Jeg vil nok bare nøjes med at sige, at Ronaldo fremstår forfængelig og selvoptaget, og er en selvisk fodboldspiller.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Brombi »

Det ene er en personlighedsforstyrelse, det andet er tendenser. Og vi diskuterer om Ronaldo er narcisist eller ej, fordi Jesni sagde at han ikke var. Du kunne prøve at læse tråden :)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Måske har jeg bare den kliniske diagnose for meget i baghovedet til at kalde ham narcissist. Jeg kan dog samtidig ikke komme i tanke om andre fodboldspillere (eller celebrities i det hele taget?), der fremstår lige så forfængelige som Ronaldo. Han er helt klart overdreven optaget af sig selv. Men det må jeg nok heller ikke sige for Jesni.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Det er alligevel ret sigende for kulturen herinde, at jeg er blevet 'the bad guy', fordi jeg sætter spørgsmålstegn til jeres diagnosticering af Ronaldo. En diagnosticering kun psykiatrien kan.

Og jeg kan forresten kun være enig i, at han ligner en ret selvoptaget idiot. Desværre - og det er nok hele roden til problemet - en dygtig en af slagsen.
Brombi skrev:Det ene er en personlighedsforstyrelse, det andet er tendenser. Og vi diskuterer om Ronaldo er narcisist eller ej, fordi Jesni sagde at han ikke var. Du kunne prøve at læse tråden :)
Jeg kan undre mig over, at du stadig anklager mig for at have sagt det, da jeg allerede har svaret dig tydeligt på dette.
Jesni skrev:
Brombi skrev:Wait.... siger du at Ronaldo ikke er narcisist?!
Jeg siger, at ingen af jer har kompetencen til at vide det. Jeg siger, at ingen af jer kender ham uden for kameraet. I ser en brøkdel af mandens liv, hvorefter i drager konklusioner ud fra det kombineret med mediernes fremstilling. Lemmings.
Flax_Generous skrev:Han er helt klart overdreven optaget af sig selv. Men det må jeg nok heller ikke sige for Jesni.
Hvor har jeg nogensinde skrevet det?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Jesni skrev:Hvor har jeg nogensinde skrevet det?
Det var et gæt. Men jeg kan forstå, at jeg måske har gættet forkert. Det beklager jeg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 94 gæster