Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

# 23 skrev:Kan Barca ikke bare rykke Grimaldo op? Ikke som decideret starter, men lad ham være andetvalg efter Adriano til venstre backen, så kan han køres ind stille og roligt.

Læser flere steder at hans talent er kolossalt, og han er fast mand på Barca B som 95'er!!!!!
Ja han er 95'er, lad ham da få fuld spilletid i spaniens næstbedste række indtil han får hår på..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
# 23 skrev:Kan Barca ikke bare rykke Grimaldo op? Ikke som decideret starter, men lad ham være andetvalg efter Adriano til venstre backen, så kan han køres ind stille og roligt.

Læser flere steder at hans talent er kolossalt, og han er fast mand på Barca B som 95'er!!!!!
Ja han er 95'er, lad ham da få fuld spilletid i spaniens næstbedste række indtil han får hår på..
Får hår på Pito?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Amin

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Amin »

# 23 skrev:Kan Barca ikke bare rykke Grimaldo op? Ikke som decideret starter, men lad ham være andetvalg efter Adriano til venstre backen, så kan han køres ind stille og roligt.

Læser flere steder at hans talent er kolossalt, og han er fast mand på Barca B som 95'er!!!!!
Jeg vil absolut ikke mene at grimaldo er god nok..

Der er flere grunde der taler for han ikke er god nok..
1: Havde han været god nok ville Guardiola hive ham til træninger når vi har haft skader. Det er aldrig sket.
2: Hans alder taler for sig selv= ergo ingen erfaring
3. Der er andre spillere der kommer før ham. (Muniesa, montoya, Adriano)
4. Guardiola har brugt og taget adskillige spillere fra Barca B, som selvfølgelig har resulteret i dårlige resultater for Barca B.
5: Hans fysik er slet ikke egnet til La Primera Division

Så for mig at se vil det være en dårlig løsning..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Amin;

Jeg tror de fleste af os håber inderligt at Abi vinder tilbage, men man kan ikke komme udenom eller ignore helt det faktum, at hans situation er meget meget usikker. Nu kender jeg ikke helt, hvornår man kan have en fuldstændig diagnose om hvorvidt eller hvornår man kan komme tilbage, efter den slags operationer.

Jeg kan dog huske at Flax postede et link, hvor man snakkede om 6-12 måneder, det er lang tid. Der er så andre der snakker om, at det hele afhænger af i hvor god form man er i, plus det er kan variere fra person til person. Men som sagt, situationen er usikker.

Jeg tror derfor ikke, at vi kan "gamble" i denne situation. Adriano er som sagt ikke en stamspiller materiale, selvom jeg har lidt mere tiltro til ham end du åbenbart har. Jeg mener f.eks han er rigtig god trupspiller, men bare ikke en stamspiller. Montoya er naturlig højreback, og han er så stort et talent på den plads, at det ville være synd, hvis man prøver at omskole ham. Jeg siger ikke at han ikke vil kunne tilpasse sig den nye position, givet Pep ønsker det. Men jeg mener han kan udvikle sig til en af de allerbedste på højrebacks position, og det skal man benhårdt går efter og koncentrere sig om det. I min verden er Montoya udelukket som et valg på venstreback position.

Jeg mener heller ikke at Bartra og Muniesa er klar til at spille de fleste kampe som førsteholdsspillere, men de skal rykkes permanent op, sammen med Montoya, til sommer. Dette betyder at de ikke længere kan spille på b-holdet, altså de skal stadig have spilletid hvis deres udvikling ikke skal gå i stå (værste fald) eller bliver forsinket. Vi er ikke så kendte for at leje spillere ud, som så kommer tilbage og har store succes ( Pique og Cesc er undtagelse, de var heller ikke lejet ud kan man sige). Jeg kan derfor ikke se ideen i at kaste penge efter både Silva og Martinez, når vi stadig har Puyi (i mindst to år siger du, jeg mener han har flere år i sig, det har Pep og træner-teamet sagt), Masch, Pique, og med en af de to vil have 4 spillere plus Bartra og en Muniesa der kan spille derinde også. Det er alt for mange spillere i forvejen til to positioner, og så bliver det for alvor svært at forklare folk som Silva, Marinez, Masch, Pique eller Puyi, at de ikke kommer til at spille så meget.

I min optik vil det bedste være at købe en centralforsvasspiller og en venstreback, og så er vi godt dækket ind. Rigitg god dækket ind endda. Køber vi Martinez til det centraleforsvar, så har vi også forstærket os på midtbanen ( som om der er brug for det), og derfor giver han meget bedre mening end Silva, synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Amin

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Amin »

Visca El Barca:

Jeg synes bare det er svært at sige at han ikke ville blive lige så god til venstre back positionen. Som det var med Masce, så havde man heller ikke nogen fantasier om at han ville blive til en stamspiller i forsvaret. Jeg tror på at Pep er i stand til at gøre ham lige så god. Han har de samme kvaliteter vil jeg sige.. jeg vil endda mene at han er bedre end Adriano, da han er mere brugbar hvad angår det offensive spil. Montoya er sindsyg god til at løbe med offensivt, hvorimod hans tilbage løb ikke kan sammenlignes med det fremmad af løb.

Adriano kan sikkert godt udvikles da han jo stadig er ung.

Men jo du har sikkert ret i vi kun behøver en midterforsvar til sommer og en venstre back. puyol kan dog sagtens spille venstre back. Jeg mener iøvrigt det var den position han startede med at spille i hans unge dage.

Men der er faktisk en anden ting jeg funderer over. Du må endelig ikke misforstå mig.. Men jeg tænker egentlig på, hvor vigtig David Villa vil være fremover for Barca. Vi har to kæmpe talenter til (Tello og Cuenca) Tello er endda et større talent efter min mening.. Jeg glæder mig til at se ham spille hver gang han bliver indskiftet.
Men jeg mener bare at ville ikke har gjort en så stor forskel for os i denne sæson. Han normale position og jo også boks spiller, der synes jeg man har ødelagt hans talent lidt. Men istedet får vi jo noget positivt ud af ham og det er den plads han skaber Messi. Jeg mener absolut at Villa er en af verdens bedste angriber, jeg synes bare ikke vi får det bedste ud af ham. Desværre.. Jeg vil dog blive meget ked af hvis vi skulle sælge ham.

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bløddyret »

Er jeg den eneste der gerne vil se en spiller som Jan Vertonghen i Barca?
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Amin

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Amin »

Bløddyret skrev:Er jeg den eneste der gerne vil se en spiller som Jan Vertonghen i Barca?
Jeg mener ikke han ville passe ind i spilstilen.. Vi har allerede Pique dernede der minder meget om ham..

emo
Indlæg: 17812
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Det er oftest en fordel at have en spiller i forsvaret af stor statur, høj. Men siden Puyol/Masch og Puyol/Abidal har spillet centralt, har jeg været lidt vild med et forsvar bestående af relativt små spillere, men tilgengæld hurtige, da det oftest er på kontra vi bliver udstillet defensivt.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Amin skrev:Visca El Barca:

Jeg synes bare det er svært at sige at han ikke ville blive lige så god til venstre back positionen. Som det var med Masce, så havde man heller ikke nogen fantasier om at han ville blive til en stamspiller i forsvaret. Jeg tror på at Pep er i stand til at gøre ham lige så god. Han har de samme kvaliteter vil jeg sige.. jeg vil endda mene at han er bedre end Adriano, da han er mere brugbar hvad angår det offensive spil. Montoya er sindsyg god til at løbe med offensivt, hvorimod hans tilbage løb ikke kan sammenlignes med det fremmad af løb.

Adriano kan sikkert godt udvikles da han jo stadig er ung.

Men jo du har sikkert ret i vi kun behøver en midterforsvar til sommer og en venstre back. puyol kan dog sagtens spille venstre back. Jeg mener iøvrigt det var den position han startede med at spille i hans unge dage.

Men der er faktisk en anden ting jeg funderer over. Du må endelig ikke misforstå mig.. Men jeg tænker egentlig på, hvor vigtig David Villa vil være fremover for Barca. Vi har to kæmpe talenter til (Tello og Cuenca) Tello er endda et større talent efter min mening.. Jeg glæder mig til at se ham spille hver gang han bliver indskiftet.
Men jeg mener bare at ville ikke har gjort en så stor forskel for os i denne sæson. Han normale position og jo også boks spiller, der synes jeg man har ødelagt hans talent lidt. Men istedet får vi jo noget positivt ud af ham og det er den plads han skaber Messi. Jeg mener absolut at Villa er en af verdens bedste angriber, jeg synes bare ikke vi får det bedste ud af ham. Desværre.. Jeg vil dog blive meget ked af hvis vi skulle sælge ham.
Cuenca og Tello er uden tvivl dygtige spillere, og som du skriver, store talenter. Jeg synes dog Villa bringer en lidt anden dimension til spillet, end de to gør. Cuenca er en ægte kantspiller, det vil spille han spiller bredt, samt spiller næsten klistret til baglinjen. Tello er en dribler og så er han vanvittig hurtig, han er en rigtig god kontraspiller, selvfølgelig også rigtig god i pasningsspillet, men på kontra er han dødsensfarlig.

Villa mener jeg er lidt anderledes end de to. Villa er god til at tage dybdeløb, true forsvaret i dybden, han er farlig foran målet, en ægte målscorer ( hvis man lige ser bort fra denne sæson) og så har han langskukd, som vi kan får nytte af. Jeg mener f.eks, at vi i nogle af vores kampe har savnet en Villa i topform, den Villa vi så i starten af sin Barca karriere. Han har vist, at han kan tilpasse sig og sit spil efter systemet, og så er han en af den slags spillere der kan lave et mål ud af ingenting.

Vi skal bare have ham i topform igen, og så vil han være til stor nytte for os, det er jeg overbevidst om.

Med hensyns til Puyi, såvidt jeg husker så spillede han som højreback i Barca, blev så omskolet til modterforsvarer senere hen. Og ja han kan spille venstreback, men det er slet ikke optimalt, hverken for ham selv eller os og vores spil. Vi mest ud af Puyi som central forsvarer, på højreback position er han habil, hvor han på venstrebacksplads faktisk har en negativ indflydelse på vores spil.

Men ja, vi bliver klogere i løbet af det næste par dage samt uger, hvor vi ved lidt mere om Abi og hans situation samt videre skæbne.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af rummenigge »

Brombi skrev:Jeg synes Fock skal være vores målmand
Billede
HELL YEAH!!! Hahahahahaha...han ku blive endnu mere kult end Pinto-whistling-raster-penalty-taker-man!

Hvis vi siger at vi har Adriano og Jordi Alba på den venstrekant (ja gid Abi også ville være der, men lad os se bort fra ham engang, så vil Muniesa og Puyi supplere godt når fysik og defensivekompetencer var strengt nødvendige.

Damn, bliver vildere med J. Martinez tanken jo mere jeg tænker over det! Håber Rossell og co allerede har sikret ham i al hemmelighed!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Siempre Barca »

# 23 skrev:Kan Barca ikke bare rykke Grimaldo op? Ikke som decideret starter, men lad ham være andetvalg efter Adriano til venstre backen, så kan han køres ind stille og roligt.

Læser flere steder at hans talent er kolossalt, og han er fast mand på Barca B som 95'er!!!!!
Fast man på B-holdet? Nah. Han har kun spillet en enkelt kamp for B-holdet. Planas og Muniesa står foran ham i køen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Der skal nok lige gå lidt tid før Grimaldo skal op. Men, de kampe jeg har set med ham har han også været alt dominerende i hans side. Vanvittigt stort talent.
#jesuisSheep

Amin

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Amin »

Visca El Barca:


Jeg håber også inderligt at Villa kommer tilbage. . Vi vil få rigtig meget gavn af ham.. Han har nogen kvaliteter ingen andre har.. Men jeg vil stadig holde fast i at hans position hører til i boksen. Det er der han er mest farlig efter min overbevisning..

Hanskalbare omskoles som vi har gjort med mange andre :D..

Men vi får stensikkert Abidal tilbage..

Godt nok vil jeg sige at vi har nogle spillere i truppen som ikke er verden bedste rent kvalifikations mæssigt, men det spilsystem barca og deres spillere har, gør at de har verdens bedste fodbold spillere.. Vi vil aldrig kunne få Ramos, eller Maicon til at passe ind i systemet.

Derfor er Barca mere end en klub..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Amin skrev:Jeg synes bare det er svært at sige at han ikke ville blive lige så god til venstre back positionen. Som det var med Masce, så havde man heller ikke nogen fantasier om at han ville blive til en stamspiller i forsvaret. Jeg tror på at Pep er i stand til at gøre ham lige så god. Han har de samme kvaliteter vil jeg sige.. jeg vil endda mene at han er bedre end Adriano, da han er mere brugbar hvad angår det offensive spil. Montoya er sindsyg god til at løbe med offensivt, hvorimod hans tilbage løb ikke kan sammenlignes med det fremmad af løb.
Nu vil jeg absolut mene at det som defensiv midtbane er lettere at vende sig til at spille centerback, end det som højreback er at vænne sig til at spille venstreback. Problemet er at du som højreback, formentlig, er højrebenet. Derfor vil det altid være at foretrække at du har din mand på højre side af dig, således at du kan tackle med det stærke, eller i værste fald blokere et forsøg på et indlæg med højrebenet. Når du først er blevet vant til at have din modstander på højre side, vil du pr. automatik begynde at 'vende' den vej, hvilket vil sige at du vender kroppen således at du indbyder din modstander til at gå højre om dig. Ganske enkelt fordi du ved at det er din stærke side og at det er det du er vant til.

Er man dygtig nok rent taktisk og en kvik fyr, kan man sagtens tilpasse sig dette, men det er alligevel en meget svær transformation, fordi der er en frygtelig masse vaner der skal brydes. Den mest åbenlyse hage ved det er naturligvis at der ikke vil komme indlæg fra den pågældende back, medmindre han selvfølgelig formår at trække tilbage i banen så han kan slå det med sit stærke ben - men overlaps vil pludselig ikke kunne føre til et ordentligt indlæg, da det altid vil blive slået med det svage ben. Jeg ved naturligvis godt at vi ikke ligefrem er kendt for, eller synderligt gode til, at spille med indlæg og løb mod baglinjen, men i visse kampe kan det simpelthen være en nødvendighed. Cesc mål mod Athletic, efter Abidal's fantastisk indlæg, var i hvert fald under ingen omstændigheder kommet. Så godt et indlæg kan ingen spiller slå med sit dårlige ben. Fact.

Der er absolut eksempler på at det kan lade sig gøre, men det er oftest spillere der er så godt som lige stærke med begge ben. Vores egen Adriano er jo et glimrende eksempel, mens Philipp Lahm vel er det allerbedste eksempel. Jeg har dog det indtryk af Montoya at han er relativt meget højrebenet, forstået på den måde at han da også godt kan slå en aflevering eller tage et træk med venstre, men at han for alt i verden gerne vil undgå det så vidt som muligt. Jeg er bare generelt ikke glad for idéen om at omskole ham til venstreback, da jeg frygter at meget af hans spil vil gå tabt med den omskoling, primært hans smag for at komme løbende i et overlap og så søge indlægget, hvilket han i øvrigt er særdeles fremragende til.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Atletico Madrid forward Adrian (24) has an 18M buyout clause, but Barcelona would want to include players in the deal. [el confidencial]


Barcelona representatives have met a second time with the representative of Atletico forward Adrian (24), who was offered by his agent. [ec]
Det her forstår jeg ikke, bevares, han er da god, men jeg mener vi har bedre spillere end ham i angrebet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 50 gæster