Marc Bartra

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Bager »

Blaugrana92 skrev:
Bager skrev:Lad os nu ikke narre os selv her. Bartra har spillet nogle udemærkede kampe, men der er stadig svagheder i hans spil. Bare fordi der ikke er gået så mange mål ind er ikke ensbetydende med at han har spillet godt. Nogle gange har det været mere held end forstand at modstanderen ikke har scoret mod os.

Han er ikke specielt hurtig, han er ikke noget specielt i hovedspillet, han er stadig uerfaren etc. Han kompencerer ret godt ved det her ved at have en udemærket placeringsevne - i kraft af at være naturlig CB - og blik for spillet. Men lad os nu lige se ham blive udfordret i situationer, hvor han ikke får så meget hjælp. For mig kører han stadig med støttehjul på. Hvem kunne ikke være en habil forsvarer hvis man havde Puyol ved sin side? (Hans navn starter med P-i-q-u og han er sammen med Shakira)
Han vinder ellers 70% af sine hovedstødsdueller ...

http://www.whoscored.com/Articles/z6fr7 ... -and-Pique
Jeg har set flere gange hvor han ikke har nået op til sin direkte modstander i vores felt.
Visca el Barca

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Drake »

Jurij skrev:
Drake skrev:Jeg tror måske lige man skal give ham mere tid, før man udråber ham til det helt store.

Jeg er stadig ikke det store i ham, jeg tror kun han bliver en god backup.
Han er blot 21 år, det er ingen alder, og han spiller allerede stabilt i forsvaret mod lidt ringere hold. Tror godt vi kan udråbe ham til en talent, som kan få en del kampe i Barcelona. Om han bliver lige så god som Puyol, det tvivler jeg stærkt på. Men han er stabil, han har gjort det okay til godt, og han er vores egen!
Han er nu 22 år ;-) Og jeg synes, hvis man skal sammenligne ham med en CB, så vil jeg sige Pique og ikke Puyol.

Så en backup for Pique tror jeg godt han kan blive. Vi mangler en Puyol type!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Bager skrev:
Blaugrana92 skrev:
Bager skrev:Lad os nu ikke narre os selv her. Bartra har spillet nogle udemærkede kampe, men der er stadig svagheder i hans spil. Bare fordi der ikke er gået så mange mål ind er ikke ensbetydende med at han har spillet godt. Nogle gange har det været mere held end forstand at modstanderen ikke har scoret mod os.

Han er ikke specielt hurtig, han er ikke noget specielt i hovedspillet, han er stadig uerfaren etc. Han kompencerer ret godt ved det her ved at have en udemærket placeringsevne - i kraft af at være naturlig CB - og blik for spillet. Men lad os nu lige se ham blive udfordret i situationer, hvor han ikke får så meget hjælp. For mig kører han stadig med støttehjul på. Hvem kunne ikke være en habil forsvarer hvis man havde Puyol ved sin side? (Hans navn starter med P-i-q-u og han er sammen med Shakira)
Han vinder ellers 70% af sine hovedstødsdueller ...

http://www.whoscored.com/Articles/z6fr7 ... -and-Pique
Jeg har set flere gange hvor han ikke har nået op til sin direkte modstander i vores felt.
... og det er helt sikkert også sket flere gange. Jeg har også adskillige gange set Sergio Ramos bliver oversprunget i feltet. Det sker. Også når man er dygtig i luften. Det sker sågar for Puyol, selvom det er grænsende til blasfemi at påstå det.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Brombi »

Men hvis han ikke kan finde ud af at heade bolden i den rigtige retning nytter det ikke så meget..

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Bager »

Blaugrana92 skrev:
Bager skrev:
Blaugrana92 skrev:
Bager skrev:Lad os nu ikke narre os selv her. Bartra har spillet nogle udemærkede kampe, men der er stadig svagheder i hans spil. Bare fordi der ikke er gået så mange mål ind er ikke ensbetydende med at han har spillet godt. Nogle gange har det været mere held end forstand at modstanderen ikke har scoret mod os.

Han er ikke specielt hurtig, han er ikke noget specielt i hovedspillet, han er stadig uerfaren etc. Han kompencerer ret godt ved det her ved at have en udemærket placeringsevne - i kraft af at være naturlig CB - og blik for spillet. Men lad os nu lige se ham blive udfordret i situationer, hvor han ikke får så meget hjælp. For mig kører han stadig med støttehjul på. Hvem kunne ikke være en habil forsvarer hvis man havde Puyol ved sin side? (Hans navn starter med P-i-q-u og han er sammen med Shakira)
Han vinder ellers 70% af sine hovedstødsdueller ...

http://www.whoscored.com/Articles/z6fr7 ... -and-Pique
Jeg har set flere gange hvor han ikke har nået op til sin direkte modstander i vores felt.
... og det er helt sikkert også sket flere gange. Jeg har også adskillige gange set Sergio Ramos bliver oversprunget i feltet. Det sker. Også når man er dygtig i luften. Det sker sågar for Puyol, selvom det er grænsende til blasfemi at påstå det.
Ramos har heller ikke verdens bedste placeringsevne. Spillede han ikke også fuldback til at starte med? Det sker naturligvis for alle, men det er ret sjældent med Piqué og endnu mere sjældent med Puyol.
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Brombi »

Hold kæft hvor er der står forskel på Bartra i pre-season og Bartra nu. Han satte jo ikke ét ben rigtigt, lavede konstant fejl i pre-season. Indtil videre er det ikke fordi han er blevet udfordret at de "store" spillere/hold endnu, men de opgaver han er blevet tildelt, har han udført med stor tilfredshed. Hans drive op ad banen er vildt forfriskende.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Som en ung Piqué.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så skal han aldrig ældes.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Tolquhon »

Jeg så kampen med brormand på stadion, og én af de ting, der slog os var, hvor sikker han er i sine tacklinger. Umiddelbart efter kampen så jeg en statistik, der sagde, at Bartra havde stået for 10 interceptions og kun lavet 1 frispark. Nu er det naturligvis "kun" Granada, men alligevel temmelig køligt af en 22-årig og en god modvægt til Masch, Alves og Pique, der gerne satser hele butikken i deres tacklinger. :smile:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8385
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Michman »

Jeg vil sige sådan som forsvaret står lige nu så er Bartra faktisk nødvendig..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Han er helt klart det foretrukne valg sammen med Piqué. Puyol ved vi stadig ikke helt hvor vi har og vi skal passe godt på ham. Mascherano er helt væk for tiden. Desværre. Piqué er til gengæld bedre spillende end han har været i mange år. Især når han har Bartra ved siden af sig. De virker som et godt makkerpar, selvom de umiddelbart minder forholdsvist meget om hinanden (hvilket måske bare beviser, at man ikke nødvendigvis behøver at have en kriger som Puyol ved siden af en mand som Piqué, før end Piqué kan fungere optimalt).

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af OliverDK »

In 699 minutes Bartra played this season, Barcelona have conceded 3 goals, average of 0.38 goals conceded per 90 minutes.

BarçaDK

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af BarçaDK »

OliverDK skrev:
In 699 minutes Bartra played this season, Barcelona have conceded 3 goals, average of 0.38 goals conceded per 90 minutes.
Billede
Han stepper up. Lækkert.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af Jurij »

BarçaDK skrev:
OliverDK skrev:
In 699 minutes Bartra played this season, Barcelona have conceded 3 goals, average of 0.38 goals conceded per 90 minutes.
Billede
Han stepper up. Lækkert.
Hvor vover du at poste et billede af ham i Ajax trøjen!!! For mig er han en Barca legende, der sluttede sin karriere alt for tidligt i Barcelona. Han kunne have spillet for os den dag i dag, han er kun 33 år! Men så havde der selvfølgelig slet ikke været plads til de lidt ringere spillere som Bartra og Montoya.

EDIT:
Det her er DAYYYYYM. Flot fyr:
http://fcbarcelona.dk/component/content ... gelse.html
Genopbygning status: færdig.

BarçaDK

Re: 32 - Marc Bartra

Indlæg af BarçaDK »

Hahaha, jeg tænkte faktisk selv, at det var ærgerligt, men en af mine venner havde lige sendt mig billedet som svar på noget "DAAAYYMMM", og jeg syntes billedet var sjaaaw. :razz:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 87 gæster