Alexandre Dimitri Song Billong

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Quaresma »

# 23, det var Rummenigges indlæg, min kommentar var møntet på - ikke din :smile:
Afellay99 skrev:Michael Carric sublim i Barca? Lol.
Du undervurderer ham. Han er ingen Xavi eller Busquets, men stadig ekstremt dygtig til at læse spillet og er vel på top-5 af Premier Leagues pasninsspillere.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Kubala »

Jeg var mildest talt ikke begejstret for købet af Song, da jeg for det første ikke mente, at han ville kunne løse vores problemer nede bagi, altså som CB, og samt det, at han også ikke virkede som den ideelle til at afløse Busi. Det var som sagt primært pga. at Song for mig virkede/virker mere som en DM med flair for den offensive del af spillet, derfor så man ham højere oppe på banen i Arsenal end en Busi for os, som ligger dybere eller mere centralt.


Jeg mener, at Song minder mest om Keita, altså at han bidrager med fysik og kan agere som en boks til boks spiller, som Keita var. Jeg tror mere at man købte ham for at finde keitas afløser og ikke et supplement til Busi nødvendigvis, dog med henblik på selvfølgelig at aflaste Busi en gang imellem. Og derudover synes jeg at man gør manden værre end han er, altså helt ærligt, vi ville ikke kunne have en Martinez rendende i truppen, uden at han ville kræve maksimalt spilletid, og dertil skal man også tænke at Song affinder sig med at være reserve, samt at vi ikke smed en masse penge på denne handel.


Jeg ville dog gerne have at man gik ud og købte en CB, men det valgte ledelsen og Tito ikke. Hvem ville I havde købt?, hvis det stod til jer?, og med de penge til rådighed, som man brugte på at signe Song.

Jeg synes at det kan retfærdiggøres på det lange sigt, at man købte Song, for jeg tror, at han vil blive bedre med tiden. Manden er stadig 25 år.
Senest rettet af Kubala lør feb 16, 2013 8:33 pm, rettet i alt 1 gang.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Visca El Barca »

Nu er der gået en halv sæson, lad os diskutere Song?

Han har indtil videre startet inde i 13 kampe, 6 i ligaen, 4 i CDR og 3 i C.L. Derudover er han blevet skiftet ind i 7 kampe, 2 i ligaen, 1 i S.C, 1 i CDR og 3 i C.L. Det er ikke forfærdelig meget spilletid han har fået. Med tanke på, at han blev købt fordi han også var tiltænkt en rolle i forsvaret, er det lidt "bekymrende" at man har mere tillid til Adriano i midterforsvaret, end Song.

Jeg har det lidt mærkeligt med ham. Han kostede jo trods alt en del penge, jeg regner med at han også får en rigtig god løn (han skiftede efter sigende fordi Arsenal ikke ville betale ham en ordentlig røvfuld penge), kunne vi ikke have sparet både transfersum og lønnen, så vi kunne gå ud og købe en afløser for Puyi (som er et must!), plus Neymar. Ledelsen bliver jo ved med at sige, vi ikke har mange penge at gøre godt med, hvorfor smider man så (var det 18-19 millioner euro?) efter en mand, som indtil videre har spillet en minimal rolle?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Quaresma »

Visca El Barca skrev:hvorfor smider man så (var det 18-19 millioner euro?) efter en mand, som indtil videre har spillet en minimal rolle?
Fordi Morten Bruun påpegede, at vi manglede en blackman.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Kubala »

Der går rygter om, at Wenger muligvis vil købe Song tilbage til sommer. Arsenal har manglet en decideret defensiv midt i denne sæson, og man har ikke løst problemet ordentligt, da flere spillere har spillet positionen men uden lykke.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Drake »

Kubala skrev:Der går rygter om, at Wenger muligvis vil købe Song tilbage til sommer. Arsenal har manglet en decideret defensiv midt i denne sæson, og man har ikke løst problemet ordentligt, da flere spillere har spillet positionen men uden lykke.
Det håber jeg sker, hvis vi ikke miste for meget på det!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Jurij »

Drake skrev:
Kubala skrev:Der går rygter om, at Wenger muligvis vil købe Song tilbage til sommer. Arsenal har manglet en decideret defensiv midt i denne sæson, og man har ikke løst problemet ordentligt, da flere spillere har spillet positionen men uden lykke.
Det håber jeg sker, hvis vi ikke miste for meget på det!
Seriøst... jeg fattede aldrig Song købet. Og efter der er gået noget tid, så fatter jeg det endnu mindre. Hvad var planen med ham? Hvorfor har man ikke afprøvet ham i den tænkte plan? Hvorfor skal sådan en som jeg, som intet aner om fodbold, og som ikke engang har set fodbold i 10 år, have ret?

Han er en god spiller, og han vælger det enkelte, og er god til at spille den rundt. Men havde vi ikke også Mascherano på bænken til dette formål? Tito! Hvad er din plan!
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Bager »

Som jeg ser det er der tre ting i det. For det første er Song backup for Busquets på den defensive midtbane. For det andet er Song blevet købt fordi han til nød kan spille i centerforsvaret. For det tredje er dette hans første sæson, så han bliver nok ikke badet i spilletid, især også fordi han er købt som reserve. Vi havde brug for en spiller af hans type, eftersom ingen af dem vi havde passede beskrivelsen, derfor hans relativt høje pris.
Visca el Barca

BarçaDK

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af BarçaDK »

For to år siden havde Masch heller ikke gjort det store indtryk, så det er jo muligt at Song bliver en succes, men jeg har heller ikke den store fidus til ham. Han er for sløv, synes jeg, men han har også spillet gode kampe.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af emo »

Stor kamp af ham imod Mallorca. Generet de seneste kampe han har spillet har han gjort det godt. Han er en anderledes type end Busquets, hvor han primært spiller sikkert og lidt tilbageholdende, dette gør at han ikke laver mange fejl.

Fantastisk reserve at have for überBusquets.
Allez...

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Reevenge »

Fejlfri kamp af ham igen igår. Fokus har været på Tello, Thiago og Alexis, men Song har præsteret perfekt på sin position i nu 2 kampe i streg.

Jeg mener dog stadig DM pladsen er Busquets i de store, men Song bør som minimum spille i Primeraen, hvilket giver Tito rig mulighed for at hvile Sergio efter behov.

I værste fald (skulle Pique tilrage sig et gult kort i første semi-møde mod Bayern), så kan Busquets spille CB med Song på midten. Ikke optimalt, men med vores forsvar i denne sæson er det sgu pest eller kolera, uanset opstillingen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Stor kamp af ham imod Mallorca. Generet de seneste kampe han har spillet har han gjort det godt. Han er en anderledes type end Busquets, hvor han primært spiller sikkert og lidt tilbageholdende, dette gør at han ikke laver mange fejl.

Fantastisk reserve at have for überBusquets.
Ja for Busquets spiller generelt meget vovet og fremadbrusende?...Nej vel.

Men Song har gjort det rigtig godt. Han har også en evne til at lave nogle rush frem i banen, modsat Bussi der hellere slår en aflevering på tværs. Song mangler dog kvaliteter i det opbyggende spil i forhold til Bussi. Det er tydeligt han er købt som en slags erstatning for Keita og Toure. Men han besidder ikke helt det samme overblik som de to.

Det kan blive dyrt mod de bedre hold.
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Brombi »

Jeg er faktisk blevet lidt glad for Songgonggong, han virker ret sikker og stærk.. Og så er han neger.. jo flere jo bedre..

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Quaresma »

Brombi skrev:Jeg er faktisk blevet lidt glad for Songgonggong, han virker ret sikker og stærk.. Og så er han neger.. jo flere jo bedre..
Go'e gamle Morten
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Kubala »

Daluigi skrev:
emo skrev:Stor kamp af ham imod Mallorca. Generet de seneste kampe han har spillet har han gjort det godt. Han er en anderledes type end Busquets, hvor han primært spiller sikkert og lidt tilbageholdende, dette gør at han ikke laver mange fejl.

Fantastisk reserve at have for überBusquets.
Ja for Busquets spiller generelt meget vovet og fremadbrusende?...Nej vel.

Men Song har gjort det rigtig godt. Han har også en evne til at lave nogle rush frem i banen, modsat Bussi der hellere slår en aflevering på tværs. Song mangler dog kvaliteter i det opbyggende spil i forhold til Bussi. Det er tydeligt han er købt som en slags erstatning for Keita og Toure. Men han besidder ikke helt det samme overblik som de to.

Det kan blive dyrt mod de bedre hold.

Song minder mig mere om Keita og måske også Toure, selvom Toure er en del bedre end Song. Song spiller lidt anderledes end Busi, og det er også godt med lidt variation på pladsen.


Det bliver dog spændende, at se, om man vil skille sig af med ham til sommer eller om han bliver. Det vil ikke være optimalt, at skille sig af ham allerede, når man gav 20 mio euro for ham. Hvis det er sandt, at Abi forlader os til sommer, og vi køber en ny forsvarsspiller, så er der også plads til Song på holdet. Jeg mener ikke, at Mascherano kan udfylde rollen, da jeg anser ham for værende forsvarsspiller i Barca.
Senest rettet af Kubala man apr 15, 2013 3:35 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster