Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Siempre Barca »

DonIniesta skrev:Hvis Maxwell smutter som ventet [..]
Ifølge hvem? Jeg er ret sikker på, at hans agent slog fast forleden, at Maxwell ikke forlader Barca i denne sommer.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Ronaldinho »

Siempre Barca skrev:
DonIniesta skrev:Hvis Maxwell smutter som ventet [..]
Ifølge hvem? Jeg er ret sikker på, at hans agent slog fast forleden, at Maxwell ikke forlader Barca i denne sommer.
Nu er hans agent jo også Zlatan's agent (Mino Raiola), så hans udtalelser skal man nok tage med et gran salt.

DonIniesta

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af DonIniesta »

Jønde skrev:Kan sagtens se hvad du mener, men tænk frem i tiden... Se for dig et center forsvar med Pique (stor, stærk, elegant, bold sikker og en anelse noncelent) sammen med Sakho (stor, stærk, vild, fanden i voldsk, sten sikker, no bullshit) i min verden et absolut drømme makkerpar.
Her tænker jeg at en mere elegant type, sammen med Pique kan blive lidt farligt, husk på at de elegante forsvarsspillere har det ligeledes med at være en anelse noncelent til tider. Her er det vigtigt at have en "No Bullshit" type. Vi kan se at Puyol flere gange gar måtte redde pique når det smarte er blevet lidt for smart. Elsker den sammensætning.

Ranocchia og Subotic har ikke overbevist mig om at de er hurtige nok i hovedet til at spille forsvars spiller i barca. Hummels derimod er jeg voldsomt imponeret over, og ham kan jeg sagtens se i barca, men Sakho er klart mit første valg.
Desuden virker Sakho også til at være en god gut, har kun hørt/læst positivt om ham som menneske om som professionel. Fantastisk når så unge mennesker med så stor succes (anføre og absolut superstjerne i PSG + landsholdsspiller som 18-19 årige) kan holde begge fødder solidt plantet på jorden, stadig tage ved lære og optræde ydmygt og respektfuldt.
Jo, jeg kan sagtens foelge tankegangen og jeg er saamaend enig. Rent "talent wise", saa synes jeg bare at Varane er mere spaendende, men jeg erkender da ogsaa, at et hold skal sammensaettes af forskellige typer, saerligt naar det kommer til et makkerpar i midterforsvaret.

Subotic og Rannochia var saamaend blot forslag, jeg kan godt se, at de typemaessigt ikke passer ind hos Barca, dertil mangler de, som du siger noget spilforstaeelse, teknik og hurtighed.

Sakho er bestemt en fremragende mulighed, men han har ogsaa sine svagheder. Nogen gange spilder temperamentet ham et puds og hans pasningsspil kunne jeg godt vaere bekymret for, hvis han skiftede. Men alt dette kan jo heldigvis forbedres.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Pastore -> PSG. What the fock?

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SirJonas »

zqa skrev:Pastore -> PSG. What the fock?
Jeg forstår ham virkelig ikke. Han begynder stille og roligt at ramme en alder ift. niveau, hvor han skal til en storklub. Han regner måske med at PSG kan lave en "city" og blive et tophold, hvor han så er den store profil... :S

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bløddyret »

zqa skrev:Pastore -> PSG. What the fock?
Noget link? Jeg følger PSG tæt, og de har ikke offentliggjort nogen Pastore på deres hjemmeside. Men de har signet Salvatore Sirigu fra Palermo, men det er også den eneste fra Palermo.

EDIT: Fandt selv et link hos caughtoffside og hos tv2sport..

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Ronaldinho »

Bløddyret skrev:
zqa skrev:Pastore -> PSG. What the fock?
Noget link? Jeg følger PSG tæt, og de har ikke offentliggjort nogen Pastore på deres hjemmeside. Men de har signet Salvatore Sirigu fra Palermo, men det er også den eneste fra Palermo.
http://www.bold.dk/nyt/Palermo-Pastore- ... gt-til-PSG

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Som tråden antyder, så er det kun rygter... Men som ovenstående link påpeger, skulle det være tæt på.

Jeg forstår helt ærligt ikke hvad han vil i PSG og Ligue 1, når man spiller i Palermo og Serie A.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

MONEY

Men jo, ærgeligt hvis ikke han kommer til en større klub så vi kan se ham lidt mere.

DonIniesta

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af DonIniesta »

Tja, Ligue 1 er i Top 4 (5) i Europa, naar det kommer til ligaer og Paris er en af de smukkeste byer i verden. PSG har samtidig gang i et meget spaendende projekt og oekonomien er ikke et problem. Jeg synes ikke det er saa mystisk, at han vaelger dem, som det kunne se ud ved foerste oejekast. Jeg tror han vil bruge klubben som et sprinbrat til La Liga eller PL. Ogsaa faas det naesten ikke bedre end PSG.

Ligue 1 er en liga i rivende udvikling med et fantastisk talentarbejde og potentielle. Derudover skal Frankrig som bekendt afholde EM i 2016 og i de kommende 2 aar vil der staa en masse nye stadions klar, selvom VM blev afholdt saa sent som i 1998.

Jeg tror kun, at forskellen mellem Ligue 1 og Bundesligaen bliver mere udjaevnet i takt med tiden og FFP. Flere rigmaend vil ogsaa hjaelpe paa det omraade.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Daluigi »

Tvivler på en argentiner går op i hvor EM afholdes i 2016 på trods af nye stadions... Når nu vi snakker om motivation for et skifte.

Det kan ikke være meget andet end økonomi i spil her. Mon ikke han skifter til PL eller LP indenfor de næste 3 sæsoner

DonIniesta

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af DonIniesta »

Jeg skulle da ellers mene, at det ikke var til at misforstaa.

"Ligue 1 er en liga i rivende udvikling med et fantastisk talentarbejde og potentielle. Derudover skal Frankrig som bekendt afholde EM i 2016 og i de kommende 2 aar vil der staa en masse nye stadions klar, selvom VM blev afholdt saa sent som i 1998.

Jeg tror kun, at forskellen mellem Ligue 1 og Bundesligaen bliver mere udjaevnet i takt med tiden og FFP. Flere rigmaend vil ogsaa hjaelpe paa det omraade."

Proev laes mit afsnit 2 og 3 igen. Det er ret tydeligt, at jeg snakker om Ligue 1 generelt efter at have beskrevet de mulige motiver for et skifte til PSG i foerste afsnit.

Og mon ikke, foruden det sportslige projekt, oekonomien, tilvaerelsen (Paris), at fremtidsperspektiverne i ligaen og infrastrukturen har noget at skulle have sagt? Det skulle man da mene.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Daluigi »

Jeg misforstår intet. Du skriver selv at han vil bruge klubben som et springbræt til en af de store ligaer. Derfor ser jeg ingen relevans i at nævne udviklingen i liegue 1, i forbindelse med Pastore, eftersom han sandsynligvis ikke spiller der om 3 sæsoner.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Jeg synes nu, at den franske liga er blevet betydeligt svagere end tidligere, det ændre én enkelt rigmands ankomst i PSG vel ikke noget ved? Desuden burde den nok have været udlignet nu, hvis det skulle være. Tysk fodbold er bare langt, langt rigere end fransk (og også mange af de andre store).

Og mht stadions? Mener du seriøst, at det er et motiv for at ville skifte? Pjurh.

I øvrigt åndssvagt, at det skulle være et springbræt for videre færden, når hans skifte er nedad fremfor hans nyværende arbejdsgiver og dennes liga.

Så ja, penge må da umiddelbart være årssagen.

DonIniesta

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af DonIniesta »

Jamen, mit afsnit nummer 1 og 2 har intet med Pastore at goere, men udviklingen i Ligue 1 generelt og information til dem, som maaske kan undres over skiftet, som jeg ogsaa uddybede i mit seneste indlaeg. Maaske finder de det relevant at snakke om, naar et stortalent som Pastore vaelger PSG fremfor eksempelvis City eller Chelsea.

I oevrigt synes jeg, at det er en lidt mystisk diskussion.

Zqa:

Betydelig svagere? Hvad bygger du det helt praecis paa? Ifoelge UEFA's nuvaerende koefficient liste, saa er forskellen mellem Ligue 1 og Serie A naesten ikke eksisterende, og den forventes at blive endnu mindre naeste aar, naar Ligue 1's svage 2007-2008 forsvinder.

Ja, Bundesligaen er da staerkere end Ligue 1, men de er ogsaa pt. staerkere end Serie A (jvf. UEFA's koefficient liste).

Men det betyder ikke, at der ikke er et stort uforloest potentielle i Ligue 1, sportsligt saa vel som oekonomisk. Det kan bestemt ikke udelukkes, at Ligue 1 i de kommende aar vil gennemgaa en lige saa stor udvikling som Bundesligaen, isaer nu hvor FFP bliver introduceret.

Desuden skal man starte et sted. Overtagelsen af PSG er vel naeppe den sidste i Frankrig, ligesom overtagelsen af Malaga ikke blev den sidste i Spanien.

Igen, min snak om stadions (infrasturktur) havde intet med Pastore at goere, men blot generelt om Ligue 1.

Hvorfor i alverden er det aandsvagt? PSG er en langt stoerre klub end Palermo og har pt. en noget bedre trup. Naeste aar er de med stor sikkerhed i CL (og bliver der), mens de kan kaempe med om et mesterskab, modsat ligegyldige Palermo, som formodentlig naeppe vinder noget i deres historie, andet end Coppa Italia, hvis de ikke ligeledes bliver overtaget.

Og ja, penge er da et rigtig stort motiv, men man skal nok ikke udelukke alt det andet jeg har naevnt. Ogsaa er Pastore jo ikke mere end 22 aar og har endnu at bevise, at han kan praestere over en hel saeson og ikke de 3-4 foerste maaneder af saesonen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 81 gæster