Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Tolquhon skrev:Jeg kan ikke lade være med at smile lidt over, at en tråd om en enkelt spiller udvikler sig til en bredere diskussion om, hvem der er den bedste spiller, der bliver afsporet af en semantisk diskussion om, hvad "lige nu" dækker over - inden man overhovedet har opstillet nogle kriterier for, hvad der gør nogen til den "bedste" (ud over antallet af mål).
Jeg har set adskillige billeder af glatbarberede pikke herinde, så en debat om Suarez og Pedro i Ronaldo-tråden er vel par for the course.

Jeg håber bare, at Pedro lige præcis slår Suarez i kampen Ballon d'Or december 2013-januar 2014.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Hverken Pedro eller Suárez kommer i nærheden af den pris. Den sidder Pinto allerede på.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg kan ikke lade være med at tænke på de diskussioner, vi har haft herinde da det stod mellem Leo og Cristiano. Dengang var der ellers en bred enighed omkring, at det er spillerens generelle niveau (ikke formen over en lille måned, men typisk en halvsæson eller en en hel) der afgør det. Vi var eller enige om, at antal scorede mål er ikke det vigtigste, (husk endelig hvordan vi forsvarede Leos pris med antal trofæer vundet, hvis Cristiano havde scoret flere mål osv osv) nu er det lige pludselig Suarez' december måned der gør, at han måske er bedre end Cristiano.

Med disse præmisser, vil jeg mene at Diego Costa er et endnu bedre bud end Suarez. Pedro er forøvrigt en bedre spiller end Suarez den sidste uges tid og sådan kan man blive ved. Det minder mig om dengang Real fans gjorde alt for at tage æren fra Leo.

Jeg mener ikke at Suarez' bedste niveau er bedre end det, Cristiano præsterer dagligt og har gjort det i mange år efterhånden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Tolquhon skrev:Jeg kan ikke lade være med at smile lidt over, at en tråd om en enkelt spiller udvikler sig til en bredere diskussion om, hvem der er den bedste spiller, der bliver afsporet af en semantisk diskussion om, hvad "lige nu" dækker over - inden man overhovedet har opstillet nogle kriterier for, hvad der gør nogen til den "bedste" (ud over antallet af mål).
Jeg har set adskillige billeder af glatbarberede pikke herinde, så en debat om Suarez og Pedro i Ronaldo-tråden er vel par for the course.

Jeg håber bare, at Pedro lige præcis slår Suarez i kampen Ballon d'Or december 2013-januar 2014.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Det er vel en individuel mening. Og derfor bliver BdO bestemt gennem en afstemning. JEG mener at suarez er på niveau med ronaldo (hvis ikke bedre). Andre mener noget andet. Meget mere er der vel ikke at sige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Ved i hvad, teknikken har også noget at sige, og med teknik mener jeg dribling. Og der er Suarez længder foran Pedro. Desuden, hvorfor skal Blau altid smadre en tråd. Føj, mand.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Ved i hvad, teknikken har også noget at sige, og med teknik mener jeg dribling. Og der er Suarez længder foran Pedro. Desuden, hvorfor skal Blau altid smadre en tråd. Føj, mand.
Flaxylicious smider også bare Pedro ind i blandingen, fordi han kke fatter, at det ikke kun er mål Suarez har i støvlerne. Teknikken er længder foran Pedros
Forumlegende

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jønde »

Daluigi skrev:
emo skrev:Ved i hvad, teknikken har også noget at sige, og med teknik mener jeg dribling. Og der er Suarez længder foran Pedro. Desuden, hvorfor skal Blau altid smadre en tråd. Føj, mand.
Flaxylicious smider også bare Pedro ind i blandingen, fordi han kke fatter, at det ikke kun er mål Suarez har i støvlerne. Teknikken er længder foran Pedros

i hvertfald baseret på de sidste par uger ik...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Jønde skrev:
Daluigi skrev:
emo skrev:Ved i hvad, teknikken har også noget at sige, og med teknik mener jeg dribling. Og der er Suarez længder foran Pedro. Desuden, hvorfor skal Blau altid smadre en tråd. Føj, mand.
Flaxylicious smider også bare Pedro ind i blandingen, fordi han kke fatter, at det ikke kun er mål Suarez har i støvlerne. Teknikken er længder foran Pedros

i hvertfald baseret på de sidste par uger ik...
Hahaha det tror jeg nu nok de fleste der følger med i fodbold har vidst nogle år.
Forumlegende

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Elbarca »

Suarez er ikke bedre end Christiano, men han har nogle færdigheder jeg foretrækker at se på, når jeg vil se en spiller udfolde sig. Christiano er et fysisk pragteksemplar, men jeg savner stadig noget ekstraordinært fra hans side som skal retfærdiggøre at han skal være den bedste i verden.

Det er lam argumentation at basere en spillers evner på kolde statistikker som mål. Det ligger mere i det. Det er præstationer som Christianos imod Sverige han skal diske op med noget oftere, hvor man virkelig kan se han løfter sit hold og redder dem.

Suarez er den type spiller, der løfter et hold flere niveauer. Så på den måde kan jeg godt følge folk, der mener han er en bedre spiller, også fordi han de sidste par måneder har haft et sindssygt niveau og scoret mange flotte mål. Men Christiano har været rigtigt god og har været det i længere tid. Så portugiseren er bedst i øjeblikket, men han må altså vinde nogle titler, hvis han skal huskes for andet end mål i denne Messi æra.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Skydefinten »

CR har verdens pæneste undertøj. Fact.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Elbarca skrev:Det er lam argumentation at basere en spillers evner på kolde statistikker som mål. Det ligger mere i det.
Der er intet "koldt" over et mål. Det er i sidste ende det hele spillet handler om. Og når man kan score noget nær 70 mål på ét år, så er man næsten automatisk kandidat til at være verdens bedste fodboldspiller.

Men jeg er da enig med dig i, at Ronaldo ikke er lige så spektakulær og medrivende som mange andre spillere. Messi er f.eks. sjovere at se. Og jeg er også enig i, at hvis Suarez kan holde sin nuværende form i mindst et års tid (i stedet for 10 kampe), så fortjener han også at blive nævnt i sammenhæng med Ronaldo (og Messi).

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Flax_Generous skrev:
Elbarca skrev:Det er lam argumentation at basere en spillers evner på kolde statistikker som mål. Det ligger mere i det.
Der er intet "koldt" over et mål. Det er i sidste ende det hele spillet handler om. Og når man kan score noget nær 70 mål på ét år, så er man næsten automatisk kandidat til at være verdens bedste fodboldspiller.

Men jeg er da enig med dig i, at Ronaldo ikke er lige så spektakulær og medrivende som mange andre spillere. Messi er f.eks. sjovere at se. Og jeg er også enig i, at hvis Suarez kan holde sin nuværende form i mindst et års tid (i stedet for 10 kampe), så fortjener han også at blive nævnt i sammenhæng med Ronaldo (og Messi).
Hvis CR7 vinder, så vinder han uden at ha' vundet en eneste titel i 2013. Messi vandt mesterskabet, blev den mest scorende i Europa og i Spanien. Sidste år da Messi vandt Ballon DOr var med en pokal titel og for at være den mest scorende i diverse sammenhænge.

Derfor, hvis CR7 vinder så er det på et utroligt smalt grundlag. Det er kun ekstra meget til grin at man udsatte afstemnings deadline så man kunne tage CR7's kval. kampe in mente... come on! manden spillede om at blive den bedste to'er på tværs af puljerne!! Portugal og CR7 var åbenbart ikke gode nok til en første plads i deres pulje.

Hvis Ribery vinder er det for hans holds titler og hans betydning for dette, for Messi er det titler og hans personlige titler... hvis CR7 gør det, så er det uden at vinde titler eller slå rekorder... han bør ende på en 3. plads.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Brombi »

rummenigge skrev:
Flax_Generous skrev:
Elbarca skrev:Det er lam argumentation at basere en spillers evner på kolde statistikker som mål. Det ligger mere i det.
Der er intet "koldt" over et mål. Det er i sidste ende det hele spillet handler om. Og når man kan score noget nær 70 mål på ét år, så er man næsten automatisk kandidat til at være verdens bedste fodboldspiller.

Men jeg er da enig med dig i, at Ronaldo ikke er lige så spektakulær og medrivende som mange andre spillere. Messi er f.eks. sjovere at se. Og jeg er også enig i, at hvis Suarez kan holde sin nuværende form i mindst et års tid (i stedet for 10 kampe), så fortjener han også at blive nævnt i sammenhæng med Ronaldo (og Messi).
Hvis CR7 vinder, så vinder han uden at ha' vundet en eneste titel i 2013. Messi vandt mesterskabet, blev den mest scorende i Europa og i Spanien. Sidste år da Messi vandt Ballon DOr var med en pokal titel og for at være den mest scorende i diverse sammenhænge.

Derfor, hvis CR7 vinder så er det på et utroligt smalt grundlag. Det er kun ekstra meget til grin at man udsatte afstemnings deadline så man kunne tage CR7's kval. kampe in mente... come on! manden spillede om at blive den bedste to'er på tværs af puljerne!! Portugal og CR7 var åbenbart ikke gode nok til en første plads i deres pulje.

Hvis Ribery vinder er det for hans holds titler og hans betydning for dette, for Messi er det titler og hans personlige titler... hvis CR7 gør det, så er det uden at vinde titler eller slå rekorder... han bør ende på en 3. plads.
Men det skal da ikke gøres op i hvor mange titler man har vundet? Du ræsonnerer dig frem til at CR skal ende 3'er fordi han ikke har vundet noget. Det synes jeg er tyndt grundlæg at begrunde det med.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Brombi skrev:
rummenigge skrev:
Flax_Generous skrev:
Elbarca skrev:Det er lam argumentation at basere en spillers evner på kolde statistikker som mål. Det ligger mere i det.
Der er intet "koldt" over et mål. Det er i sidste ende det hele spillet handler om. Og når man kan score noget nær 70 mål på ét år, så er man næsten automatisk kandidat til at være verdens bedste fodboldspiller.

Men jeg er da enig med dig i, at Ronaldo ikke er lige så spektakulær og medrivende som mange andre spillere. Messi er f.eks. sjovere at se. Og jeg er også enig i, at hvis Suarez kan holde sin nuværende form i mindst et års tid (i stedet for 10 kampe), så fortjener han også at blive nævnt i sammenhæng med Ronaldo (og Messi).
Hvis CR7 vinder, så vinder han uden at ha' vundet en eneste titel i 2013. Messi vandt mesterskabet, blev den mest scorende i Europa og i Spanien. Sidste år da Messi vandt Ballon DOr var med en pokal titel og for at være den mest scorende i diverse sammenhænge.

Derfor, hvis CR7 vinder så er det på et utroligt smalt grundlag. Det er kun ekstra meget til grin at man udsatte afstemnings deadline så man kunne tage CR7's kval. kampe in mente... come on! manden spillede om at blive den bedste to'er på tværs af puljerne!! Portugal og CR7 var åbenbart ikke gode nok til en første plads i deres pulje.

Hvis Ribery vinder er det for hans holds titler og hans betydning for dette, for Messi er det titler og hans personlige titler... hvis CR7 gør det, så er det uden at vinde titler eller slå rekorder... han bør ende på en 3. plads.
Men det skal da ikke gøres op i hvor mange titler man har vundet? Du ræsonnerer dig frem til at CR skal ende 3'er fordi han ikke har vundet noget. Det synes jeg er tyndt grundlæg at begrunde det med.
Du forstår ikke helt min pointe. Med titler mener jeg ikke kun holdtitler. Den gyldne støvle og liga topscorer er personlige titler som Messi fik i år, titler som viser at spilleren har opnået en personlig anderkendelse på liga eller europæisk niveau. CR7 har vundet 0 titler. Så kan man diskutere om han skal vinde fordi han har haft den bedste form i efteråret efter at Messi blev skadet.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster