André Gomes

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Jesni »

Kubala skrev:I øvrigt har jeg intet sagt om Digne(fair nok pris). Jeg har nævnt Paco, men et eller andet sted var det køb fair. Kaptajn og profil på Valencia-holdet, så det var forståeligt. Desuden har Paco vist en smule, hvilket man ikke kan sige om Gomes.
Gomes har som Paco vist gode takter i slutningen af sæsonen. Hvis Gomes aldrig viser mere end hvad han har pt, så er jeg enig i, at så skal han videre - jeg har bare set så mange spillere være elendige første sæson, hvorefter de begynder at performe i anden sæson - Turan som det seneste eksempel. Og så var han ret god i Valencia - hvis man da så ham spille, og ikke bare slog ham op på diverste statistiske sider. Men fair nok, vi må bare være uenige i vurderingen af hans talent, samt metoden. Jeg mener man skal give en 23-årig tid til at vænne sig til sådan et kæmpeskifte, og du mener de skal performe fra første sæson, ellers skal de bare sælges videre. Jeg vil sige, at med alt det ofte meget ufaktuelle mudderkast, der ryger mod den populære skraldespand kaldt "ledelsen", så synes jeg de viser utrolig fornuft ved ikke at sælge ham, hvilket det ser ud til er planen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Der er nok en grund til at man ikke vil af med ham. Så måske ville det være en ide at se om de mennesker der arbejder sammen med Gomes hver dag ser noget andet end det der er set fra sofaen i dk. Især når vi alle ved at midten har været noget rod og selv etablerede klassespillere har set skidt ud derinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Drake »

For mit vedkommende, så er det ikke fordi Gomes ikke har performet i første sæson, at jeg mener at han skal sælges, for jeg er enig i at spillere skal have mere ind en sæson til at bevise sig. Jeg mener han skal sælges pga at han ikke passer helt ind til vores spillestil, og at jeg ikke kan se at han kan komme til det, i hvert fald ikke 100%. Han kan selvfølgelig god tilpasse sig vores spillestil med tiden, men tror aldrig han vil få det fulde ud af sit talent i vores stil.

Jeg tror godt på at han kan blive en stor spiller, men så skal spillestilen passe til ham. Han passer bedre ind i en bedre direkte stil som da han var i Valencia.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Hold nu med det der snak om spillestil. Vi har en filosofi der hedder at vi spiller offensivt. Men der står intet sted at vi skal spille på en bestemt måde med en bestemt type spillere.

Heldigvis kigger klubben mere "frem" end dens fans der alle kigger "tilbage". Og så må vi håbe at tiden får dræbt lidt af den konservative og romantiske tankegang der ses så meget for tiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Jesni »

Jeg tror ikke rigtig vi har haft et system i noget tid. Det har virket meget sporadisk, hvorfor midtbanen har været ret anonyme. Andre Gomes skal indspilles i det nye system, og når han har fået en rolle, tror jeg vi ser hvad han kan. Jeg mener der er lige så mange eksterne faktorer, som interne, der er skyldig i mandens manglende præstationer. Og hvem på midtbanen har forresten spillet nogen form for en god sæson? Jeg kan sku ikke nævne nogen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Sorry at det lød lidt surt Drake. Det var ikke meningen. Jeg er bare lidt træt af at alt skal bygges op om det hold vi så for nogle år siden med en ny "puyol", ny "xavi", ny "iniesta" osv. Hvis vi konstant kigger tilbage så rykker vi os ikke. Og ydermere så vil vi konstant være utilfredse da vi ikke kommer i nærheden af det niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Drake »

Jeg håber virkelig i har ret i at han kommer til at blive god, når det ser ud til at vi beholder ham, og jeg kan enlig godt lide ham.

Jeg ved godt vi ikke kommer til at kunne spille lige som under Pep, med Xavi, Iniesta og Puyol osv.
Men jeg synes vi skal spille noget lignende det, og der synes jeg ikke Gomes vil passe ind. Derfor synes jeg vi skal satse på og købe spillere som har noget at de samme kvaliteter som fx. Xavi og Iniesta, uden at det behøver at være en tro kopi, for det kan vi ikke finde, men noget lignende.

Men hvis Valverde til spille mere direkte som LE, bare med mere fokus på midten og en decideret plan/stil, så kan det selvfølgelig godt være at Gomes vil passe ind, men det håber jeg bare ikke, da jeg ikke mener det er "Barca-stilen"
Det kan være godt og nødvendigt at spille direkte, men ikke så meget som under LE, og det er kun i det direkte spil jeg ser Gomes udfolde sit talent helt.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Jesni »

Man skal også huske at hvert system har sin tid, og Pep's blev fuldstændig læst til sidst. Jeg glemmer aldrig kampene mod Inter i CL, hvor vi blev lukket helt ned. Jeg er ikke sikker på, vi skal tilbage til så ekstrem tiki-taka, fordi det kræver nogle helt ekstraordinære spillere, der måske kun er omkring en gang i årtiet. Valverde skal lave sin egen stil, hvadend det så bliver omkring spillertruppens styrke. Naturligvis offensiv. Men hvilken form bliver spændende.

Jeg ser i hvert fald ikke Neymar som en spiller, der vil trives i et rendyrket tiki-taka, da han er meget direkte i sit spil sammen med Suarez.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved godt vi ikke kommer til at kunne spille lige som under Pep, med Xavi, Iniesta og Puyol osv.
Men jeg synes vi skal spille noget lignende det, og der synes jeg ikke Gomes vil passe ind. Derfor synes jeg vi skal satse på og købe spillere som har noget at de samme kvaliteter som fx. Xavi og Iniesta, uden at det behøver at være en tro kopi, for det kan vi ikke finde, men noget lignende.
Hvorfor? Vi skal ikke mere end en par sæsoner tilbage før vi var knusende gode med en anden stil. I min tid som "rigtig" fan (ser alle kampe) har vi spillet på en del måder. Det har altsammen været offensiv bold og gerne med en høj boldbesidelse men peps hold var ikke det eneste der vandt. Det var det bedste og mest dominerede men det var også det klart bedst hold vi har haft i mange, mange år.

For mig handler det om at få det bedste ud af truppen og især de bedste spillere. Under pep var det xavi, iniesta og messi og sidst med lucho var det MSN. Hvorfor vi skulle satse på en anden kæde når vi har MSN forstår jeg ikke. Og slet ikke da det udover at være tæt på umuligt også ville koste os en formue.

Vi har et rigtig fint hold og hvis Gomes bliver brugt rigtigt og som det han blev købt som (reserve med en fremtid) så vil han også kunne gøre et godt arbejde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
Jeg ved godt vi ikke kommer til at kunne spille lige som under Pep, med Xavi, Iniesta og Puyol osv.
Men jeg synes vi skal spille noget lignende det, og der synes jeg ikke Gomes vil passe ind. Derfor synes jeg vi skal satse på og købe spillere som har noget at de samme kvaliteter som fx. Xavi og Iniesta, uden at det behøver at være en tro kopi, for det kan vi ikke finde, men noget lignende.
Hvorfor? Vi skal ikke mere end en par sæsoner tilbage før vi var knusende gode med en anden stil. I min tid som "rigtig" fan (ser alle kampe) har vi spillet på en del måder. Det har altsammen været offensiv bold og gerne med en høj boldbesidelse men peps hold var ikke det eneste der vandt. Det var det bedste og mest dominerede men det var også det klart bedst hold vi har haft i mange, mange år.

For mig handler det om at få det bedste ud af truppen og især de bedste spillere. Under pep var det xavi, iniesta og messi og sidst med lucho var det MSN. Hvorfor vi skulle satse på en anden kæde når vi har MSN forstår jeg ikke. Og slet ikke da det udover at være tæt på umuligt også ville koste os en formue.

Vi har et rigtig fint hold og hvis Gomes bliver brugt rigtigt og som det han blev købt som (reserve med en fremtid) så vil han også kunne gøre et godt arbejde.
Fordi jeg bedst kan lide den spillestil, og ikke den stil som under LE.
Ja, vi har spillet på lidt forskellige måder, og vi har vundet med dem.

Jeg siger ikke vi skal spille lige som under Pep, men noget lignende. Og da man ikke kan få du samme spiller, så må man også lave det lidt anderledes, det jeg godt klar over. Jeg synes bare at vi skal spille med en kontrollerende midtbane, og med høj boldbesiddelse og pres, og helt gerne med noget tiki-taka lignende hen over. Og dermed købe ind til det, og ikke købe spillere der ikke passer til det.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

@Jesni

Jeg mener ikke, at de skal performe med det samme, men de skal vise noget. Det har Gomes ikke gjort. Paco derimod viste lidt, det kan man altså ikke sige om Gomes, for det vil være en overdrivelse. Og det har han altså heller ikke i Valencia eller på landsholdet. Og det med ledelsen, så har de både taget fejl og har haft ret, så jeg er ikke altid efter ledelsen, men når jeg synes, de tager fejl, så ytrer jeg mig.

Men du har ret. Vi må bare blive enige om at være uenige. Ellers håber jeg, at du får ret og Gomes slår til, men altså baseret på, hvad jeg har set, har jeg svært ved at se, hvad han kan.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Drake skrev:
Piquénbauer skrev:
Jeg ved godt vi ikke kommer til at kunne spille lige som under Pep, med Xavi, Iniesta og Puyol osv.
Men jeg synes vi skal spille noget lignende det, og der synes jeg ikke Gomes vil passe ind. Derfor synes jeg vi skal satse på og købe spillere som har noget at de samme kvaliteter som fx. Xavi og Iniesta, uden at det behøver at være en tro kopi, for det kan vi ikke finde, men noget lignende.
Hvorfor? Vi skal ikke mere end en par sæsoner tilbage før vi var knusende gode med en anden stil. I min tid som "rigtig" fan (ser alle kampe) har vi spillet på en del måder. Det har altsammen været offensiv bold og gerne med en høj boldbesidelse men peps hold var ikke det eneste der vandt. Det var det bedste og mest dominerede men det var også det klart bedst hold vi har haft i mange, mange år.

For mig handler det om at få det bedste ud af truppen og især de bedste spillere. Under pep var det xavi, iniesta og messi og sidst med lucho var det MSN. Hvorfor vi skulle satse på en anden kæde når vi har MSN forstår jeg ikke. Og slet ikke da det udover at være tæt på umuligt også ville koste os en formue.

Vi har et rigtig fint hold og hvis Gomes bliver brugt rigtigt og som det han blev købt som (reserve med en fremtid) så vil han også kunne gøre et godt arbejde.
Fordi jeg bedst kan lide den spillestil, og ikke den stil som under LE.
Ja, vi har spillet på lidt forskellige måder, og vi har vundet med dem.

Jeg siger ikke vi skal spille lige som under Pep, men noget lignende. Og da man ikke kan få du samme spiller, så må man også lave det lidt anderledes, det jeg godt klar over. Jeg synes bare at vi skal spille med en kontrollerende midtbane, og med høj boldbesiddelse og pres, og helt gerne med noget tiki-taka lignende hen over. Og dermed købe ind til det, og ikke købe spillere der ikke passer til det.
Men en kontrollerende midtbane vil betyde færre bolde til MSN. Det vil ligeledes betyde at vores modstandere vil få mere tid til at stille sig ned (mindre plads til MSN).

Jeg kan vitterligt ikke se MSN fungere med en dominerende midtbane. Jo til tider men ikke som en gameplan. Det ville tage så meget fra dem imo.

Med det sagt så er det selvfølgelig helt fint at det er det du bedst kan lide. Jeg kan bare ikke se det være det bedste for holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Jesni »

Kubala skrev:@Jesni

Jeg mener ikke, at de skal performe med det samme, men de skal vise noget. Det har Gomes ikke gjort. Paco derimod viste lidt, det kan man altså ikke sige om Gomes, for det vil være en overdrivelse. Og det har han altså heller ikke i Valencia eller på landsholdet. Og det med ledelsen, så har de både taget fejl og har haft ret, så jeg er ikke altid efter ledelsen, men når jeg synes, de tager fejl, så ytrer jeg mig.

Men du har ret. Vi må bare blive enige om at være uenige. Ellers håber jeg, at du får ret og Gomes slår til, men altså baseret på, hvad jeg har set, har jeg svært ved at se, hvad han kan.
Fair nok. Vi har slet ikke set, hvad han kan - og hvad han viste i Valencia. Jeg er meget uenig i at han ikke præsterede der af en gut der var i starten af 20'erne. LAd os se, jeg håber ikke bare for mig selv, men for klubben at jeg får ret. Det lugter så meget af en Ter Stegen om igen, hvor folk slagter på en meget kortsigtet analyse af spilleren - og han er vel indiskutabelt et godt køb nu, ikke?

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

ter Stegen og Gomes kan ikke sammenlignes. ter Stegen var en profileret spiller før han kom til Barca, og gjorde det fint i sin første sæson i Barca. Han gjorde det faktisk også godt i sin anden sæson. Han har dog svinget lidt i denne sæson, men han har vist sit potentiale.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Jesni »

Han var muligvis mere profileret end Gomes, men situationen var den samme. Ter Stegen spillede ikke mange betydelige kampe, og var heftigt kritiseret blandt mange - specielt herinde, der ville have ham solgt med det samme, fordi han ikke præsterede fantastisk fra start. Nu har piben så fået en markant anden lyd, hvorfor jeg synes de netop er to ret sammenlignelige situationer. Jeg er ret sikker på, at om 1-2 sæsoner, så ser vi Andre Gomes-kritikken forsvinde helt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster