Alexandre Dimitri Song Billong

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af emo »

Jeg kender ikke hans Arsenal tid som CB. Gårsdagens kamp var ingen fiasko fra ham. Målet Negredo scorer er vel det eneste man kan sætte en finger på, at han ikke lavede et frispark men prøvede at tvinge ham væk fra bolden.

Jeg mener ikke at han er blottet for placeringsevne, taget hans stil i betragtning.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Sv: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:Og jo, Song ejer ikke placeringsevne. Jeg sagde det flere gange, da han var Arsenal spiller. Han er for utålmodig og for boldfikseret. Han er en dygtig teknisk spiller, men han har sgu ikke nogen maestro i de defesnive aspekter i fodboldspillet. Langt fra. Derfor jeg stadig ikke forstår, hvorfor han blev købt.
Den med Alves tager vi lige i Alves-tråden.

Med hensyn til Song er det da ret klart, hvorfor vi købte ham? Han har stort potentiale. Han er ung, er rigtig dygtig med bolden og er både fysisk og mentalt stærk. Der er kort fortalt plads og tid til at udvikle på ham, og sende ham i den retning man fra den sportslige ledelse ønsker det.

Taktisk forståelse er ikke noget man bare lige får eller har. Visse spillere er så heldige at besidde forståelsen nærmest fra barnsben af, mens det er noget der af andre skal læres gennem træning og erfaring. Song er et helt ideelt sted for at lære den slags, for han har nogle af de stærkeste defensive spillere i verden rent taktisk omkring sig, i form af Piqué, Puyol, Mascherano og Busquets.

Giv Song et par sæsoner, hvor han får vist den nødvendige tillid fra Tito af, og bliver guidet godt af førnævnte spillere, og så er jeg sikker på at vi har en forsvarsspiller i verdensklasse, om så det er på den defensive midtban eller i det centrale forsvar.

BarçaDK

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af BarçaDK »

Så er det så gud lige før jeg havde foretrukket hans forfærdelige garn :eek:
Billede

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af emo »

Cameroon failed to qualify for the finals of the African Nations Cup falling on aggregate 3-2 to Cape Verde in a two leg playoff. This means that FC Barcelona’s newest signing Alex Song will be available for matches in January and February.
Det er en dejlig nyhed, at vi endelig kan have et helt hold i Januar/Februar måned, især på en så krævende position/er som han kan dække.
Allez...

TheOnlyOne

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af TheOnlyOne »

emo skrev:
Cameroon failed to qualify for the finals of the African Nations Cup falling on aggregate 3-2 to Cape Verde in a two leg playoff. This means that FC Barcelona’s newest signing Alex Song will be available for matches in January and February.
Det er en dejlig nyhed, at vi endelig kan have et helt hold i Januar/Februar måned, især på en så krævende position/er som han kan dække.
Joke? Det er vist allerede bevist, at han ikke er særlig vigtig for os lige nu

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af emo »

Slet ikke en joke. Hvorfor skulle jeg joke om at jeg er glad for at vi endelig har et helt hold i Januar/Februar.

Han er vel ligeså vigtig som de andre 24 spillere, og derfor svær at undvære. Hvordan kan han ikke være vigtig? En skade eller pause til Busquets gør at Song kan træde til, og han er en god spiller, synes jeg at han allerede har vist. At han så bliver smidt i det centrale forsvar, som ifølge mig er den sværeste position at spille i Barcelona, da du efter målmanden er mest udsat i den position, og pisse nemt at kritisere defensive spillere.
Allez...

TheOnlyOne

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af TheOnlyOne »

emo skrev:Slet ikke en joke. Hvorfor skulle jeg joke om at jeg er glad for at vi endelig har et helt hold i Januar/Februar.

Han er vel ligeså vigtig som de andre 24 spillere, og derfor svær at undvære. Hvordan kan han ikke være vigtig? En skade eller pause til Busquets gør at Song kan træde til, og han er en god spiller, synes jeg at han allerede har vist. At han så bliver smidt i det centrale forsvar, som ifølge mig er den sværeste position at spille i Barcelona, da du efter målmanden er mest udsat i den position, og pisse nemt at kritisere defensive spillere.
Alle spillere er ikke lige vigtige - det mener du vel heller ikke selv? I så fald, så er vi langt fra hinanden.
Når Tito ikke bruger ham, men bruger jordens mest offensive back Adriano i midterforsvaret mod Real, så kommer han ikke i spil dernede nu. Busquets spiller 99 % af kampene, og det eneste tidspunkt, hvor Song er vigtig, er vel de næste 2 CL-kampe.

Jeg ved heller ikke hvorfor du skulle joke med det, men at sige, at alle 24 spillere lige vigtige... argh vel? I så fald bytter vi lige Messi ud med Fontas

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af emo »

Jeg mener da helt klart at alle vores spillere er vigtige. Det er da klart at en Messi er vigtigere end en Fontas eller en Alves, eller en Pedro, men de andre er da også vigtige. Det er vigtigt at have alle spillere til disposition konstant, det er vi vel enige om. Derfor er det da super lækkert at Song ikke skal til Afrika og spille i Januar/Februar, men kan blive i Barcelona og være en del af holdet, og træde til når der er brug for ham.

Men er da lidt uforstående overfor at en eller nogen fans af Barcelona kan mene at en spiller er ikke vigtig, så om han er med i truppen i en svær periode Januar/Februar eller bortrejst i to måneder er ligegyldigt. Hrmpf....
Allez...

TheOnlyOne

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af TheOnlyOne »

emo skrev:Jeg mener da helt klart at alle vores spillere er vigtige. Det er da klart at en Messi er vigtigere end en Fontas eller en Alves, eller en Pedro, men de andre er da også vigtige. Det er vigtigt at have alle spillere til disposition konstant, det er vi vel enige om. Derfor er det da super lækkert at Song ikke skal til Afrika og spille i Januar/Februar, men kan blive i Barcelona og være en del af holdet, og træde til når der er brug for ham.

Men er da lidt uforstående overfor at en eller nogen fans af Barcelona kan mene at en spiller er ikke vigtig, så om han er med i truppen i en svær periode Januar/Februar eller bortrejst i to måneder er ligegyldigt. Hrmpf....
Naturligvis er det positivt for os, at de ikke skal med, men negativt for ham. Ved ikke om de har tænkt sig at omskole ham 100 %, men lige nu står han utroligt meget i skyggen af Busquets, som er en af vores vigtigste, og jeg ser ham egentlig ikke rokke ved den plads.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af rummenigge »

Jeg er helt enig med dig emo. Syndt for Cameroun, men fedt for Barca at Song bliver. Jeg var lykkelig da jeg hørte at Cameroun helt sensationelt ikke er med ved ANC til vinter.

Song har været god for os indtil nu, alt taget i betragtning. Mange på forum er ude med riven efter ham, men så vidt jeg ved har han ikke stået for klokkeklare fejl, som klare blundere, begår straffespark osv, modsat Masch, Adriano, Pique, Valdes osv fristes man til at sige. Ja, hen er ingen leder i forsvaret ej heller positioneringskongen p.t. men det kan man heller ikke forvente af ham på så kort tid.

Hans pasningsspil og hovedspil har været rigtig solid og forståelsen med Cesc lover godt.

Song er sindsygt vigtig for vores bredde, og at vi endnu ikke har tabt skal han også have en del af æren for, selvom han er del af et forsvar som sejler for tiden. Sidste år ville vi være på spanden hvis PIque, Abi, Puyi og Alves manglede.

EDIT: Jeg spår ham forresten til at være fremragende som stedfortræder for Busi, på tide at vi har et alternativ på DM positionen. Hans indstilling og alsidighed er meget lovende for sæsonen.

VAMOS Sing-a-long-Billabong Song! :cool:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Kubala »

Det er fint nok at man kan stille sig kritisk overfor Songs hidtidig præstationer som CB, men det er jo også Tito som benytter han som CB, og tildelt ham rollen, så derfor lægger det overordnet ansvar hos Tito, for Song gør bare det han bliver bedt om.

Song har indtil videre vist mangler som CB, og det kan være at han kommer efter det, og det er også svært at spille ved siden af Masch, som jo selv skal holdes i ørerne af Puyol eller Pique, men når det er sagt, så synes jeg at os tilhængere godt kan være lidt skuffet over tingene ikke er faldet som det var meningen. Jeg var personlig skeptisk og stadigvæk er det, men tror også at Song nok skal indordne sig i de forskellige roller han bliver tildelt i Barca, men det vil bare tage tid. Jeg mener at det er trænerteamet som er ansvarlige, og derfor kan jeg ikke bebrejde Song, og derfor er det altså Tito og de øvrige som måske har vurderet forkert( eller rettere sagt at de havde måske forventet meget mere end hvad Song kan bidrage med som CB på nuværende tidspunkt).

Song virker som alsidig spiller, og han kan godt tilpasse sig til rollen som CB, men det handler om at han spiller ved siden af en erfaren CB eller bedre sagt naturlig CB, så der er ro omkring ham. Og i øvrigt kunne han blive ret nytte, når Busi skal have pause, samt at han også kan spille fremadrettet, så det kan give Tito nye dimensioner til vores spil, og til DM rollen.

Konklusionen: Jeg vil tænke positivt og håbe på at alt nok skal falde på plads.
Senest rettet af Kubala tirs dec 04, 2012 6:27 pm, rettet i alt 1 gang.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af # 23 »

I don't understand why Barca paid 18 mio. euro for A. Song when they could get it free.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Diabolito »

Jeg er enig med #23, jeg forstår heller ikke den fiksering med at skulle hente midtbanespillere til forsvarspositionerne, og det er på trods af at Mascherano har gjort det over alt forventning dernede.

Min teori er, at det er for at få et mere flydende spil, hele vejen nede fra bagkæden, hvor selv forsvarsspillerne er teknisk dygtige og gode i pasningerne og kan føre bolden frem. Dermed er der flere strenge at spille på, men vi har allerede Piqué som mestrer dette og det bør altså ikke være svært, at hente en centerback for 18 mill eller under, med samme kvaliteter som Song (i et forsvarsmæssigt sammenhæng), der samtidig er bedre i de defensive aspekter.

Agger blev nævnt som en mulighed inden Song blev købt. Udover han har ben af glas, er han jo et fint eksempel på en type forsvarsspiller, der har samme kompetencer som Song, men giver lidt mere defensiv kontinuitet.

Se lige på vores defensive rekord i år. Den er jo forfærdelig sammenlignet med de andre år. Er det 5 clean sheets Valdes har ?

Og jeg mener ikke at Puyols og Piqués skader kan være en undskyldning. Man har jo hentet Song primært som en gardering til de to.
El Señor de las Tartas

TheOnlyOne

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af TheOnlyOne »

Diabolito skrev:Jeg er enig med #23, jeg forstår heller ikke den fiksering med at skulle hente midtbanespillere til forsvarspositionerne, og det er på trods af at Mascherano har gjort det over alt forventning dernede.

Min teori er, at det er for at få et mere flydende spil, hele vejen nede fra bagkæden, hvor selv forsvarsspillerne er teknisk dygtige og gode i pasningerne og kan føre bolden frem. Dermed er der flere strenge at spille på, men vi har allerede Piqué som mestrer dette og det bør altså ikke være svært, at hente en centerback for 18 mill eller under, med samme kvaliteter som Song (i et forsvarsmæssigt sammenhæng), der samtidig er bedre i de defensive aspekter.

Agger blev nævnt som en mulighed inden Song blev købt. Udover han har ben af glas, er han jo et fint eksempel på en type forsvarsspiller, der har samme kompetencer som Song, men giver lidt mere defensiv kontinuitet.

Se lige på vores defensive rekord i år. Den er jo forfærdelig sammenlignet med de andre år. Er det 5 clean sheets Valdes har ?

Og jeg mener ikke at Puyols og Piqués skader kan være en undskyldning. Man har jo hentet Song primært som en gardering til de to.
Ret så enig i din pointe, men at vi lukker mange mål ind og generelt har haft en skrøbelig defensiv i denne sæson, har i allerhøjeste grad noget at gøre med skaderne - især Pique og Puyols. Derudover har alle undtagen Alba været skadet stort set hele tiden. Hvis vi kunne spille med samme backkæde i 2-3 kampe i streg, er jeg overbevist om, at vi ville lukke langt bedre ned.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Drake »

Nu er Song også skadet, som stort set aldrig er skadet.

Er det vores træning/fysiske træner der er noget galt med? :-o
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 77 gæster