Alexandre Dimitri Song Billong

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Visca El Barca »

If CAM qualify for Africa Cup (South Africa, 19Jan-10Feb), Alex Song could miss 6 Liga games and 1/4 and 1/2 finals of Spanish cup. [via as]
Super irriterende, det her er virkelig ulempen ved at hente en afrikansk spiller.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Visca El Barca »

Victor Munoz (ex-Barcelona): "Song is not as good as Busquets, but different, strong, ideal complement for the other midfielders." [xarxa]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Muddi12345 »

Jeg synes virkelig Song har været fornærmende ringe i hans tid i Barca indtil videre. Ihvertfald i de kampe, hvor han har spillet i midterforsvaret. Hans placeringsevne er helt vildt dårlig og det er tydeligt at se, at det er en uvant plads for ham.
Jeg lagde mærke til det adskillige gange her mod Sevilla, hvor han skubber op på midtbanen lige pludselig og ved deres 2-0 mål er han helt ude på og agere højre back, så der er masser af plads til Negredo.

Det er ikke en holdbar løsning, han skal have Keitas rolle. Ikke Puyol og Piques rolle. Så vil jeg hellere have en Bartra derinde.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Madbassen »

Men er det fair at klandre Song for ikke at være på 100% i midterforsvaret? Han spiller vel, hvor Vilanova ønsker det. Så synes jeg mere, at det er hans, Vilanova, dispositioner man kan sætte en finger på. Men ja, det er tydeligt, at han mere er en defensiv midt, hvilket man også kan se idet han ofte trækker meget langt op i banen. Men udover sin placeringsevne i forsvaret så synes, jeg han har gjort det ganske glimrende. Præcise afleveringer og fanger mange bolde. Sætter også nogle gode tacklinger ind. Jeg er fint tilfreds med det køb.

Er der iøvrigt nogen, der ligger inde med en video, gif eller noget, der hvor han helt nede i forsvaret er alene med 4 Sevilla-spillere og lige kommer fri? :glad:
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af klogfyr »

Ja det er hårdt at klandre Song. Han er midtbanespiller. Det var også derfor jeg var imod et køb af ham i stedet for f.eks. en Daniel Agger. Song har rent faktisk overrasket mig positivt, når han har spillet på midtbanen, men det er tydeligt, at ledelsen har gjort en fejl i ikke at købe en decideret forsvarsspiller eller give Bartra chancen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Daluigi »

Jeg synes folk glemmer, at Song flere gange bliver svigtet af en utrolig svagt spillende Alves.

alves var ingen steder at finde i går. Han fjumrede rundt, og Song var flere gange ene mand om 2 spillere.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af # 23 »

Song ejer ikke placeringsevne. Han sejler der og har altid sejlet det. Med bolden er han en dygtig spiller, men rent mentalt inden for det område, hvor man skal spille uden bold er han IMO ikke særlig meget værd.

Jeg forstår ikke, han ikke bruger en rendyrket midterforsvar som Bartra. Song er et stort stykke sejlende skib dernede.

Det hjælper hellere ikke, at Alves illustrerer, hvor dårlig en forsvarsspiller han er.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:Det hjælper hellere ikke, at Alves illustrerer, hvor dårlig en forsvarsspiller han er.
Træd varsomt. Det så ikke godt ud i går, men at Alves er en dårlig forsvarsspiller er rent ud sagt bare lodret forkert - for at sige det på en simpel måde.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Brombi »

# 23 skrev: Jeg forstår ikke, han ikke bruger en rendyrket midterforsvar som Bartra. Song er et stort stykke sejlende skib dernede.
Dette har jeg argumenteret for, siden Song er blevet brugt som CB. Bartra har før vist at han er dygtig (mod PSG eksempelvis). Forsvarspil handler ikke kun om styrke, hvilket efter min mening er det eneste Song har som fordel, selvom Bartra ikke er en slapsvans. Bartra derimod dominerer når det kommer til placeringevne og læsning af spillet, hvilket jeg ville vægte højt mod et hold som spiller på kontra..

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af emo »

For #23 er det standard. Alves er ringe defensivt, og bruger samme beggrundelse for Song som for Mascherano, nemlig at placeringsevnen ikke er eksisterende.

En af de sværeste positioner i Barcelona, kun anden kamp der, seriøst gic Song en chance. Husker folk ikke hvor elendig Abidal var i sin første sæson, endda på sin vante position?
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Sv: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Brombi »

emo skrev:For #23 er det standard. Alves er ringe defensivt, og bruger samme beggrundelse for Song som for Mascherano, nemlig at placeringsevnen ikke er eksisterende.

En af de sværeste positioner i Barcelona, kun anden kamp der, seriøst gic Song en chance. Husker folk ikke hvor elendig Abidal var i sin første sæson, endda på sin vante position?
Men han spiller jo ikke sin position. Han må hjertens gerne spille den defensive midt (giv Busquets lidt konkurrence) men forsvaret er ikke hans positon.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Sv: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af # 23 »

emo skrev:For #23 er det standard. Alves er ringe defensivt, og bruger samme beggrundelse for Song som for Mascherano, nemlig at placeringsevnen ikke er eksisterende.

En af de sværeste positioner i Barcelona, kun anden kamp der, seriøst gic Song en chance. Husker folk ikke hvor elendig Abidal var i sin første sæson, endda på sin vante position?
Alves er ringe defensivt. Det er sjovt, at når Barca bliver presset, så er Alves altid ude og skide. Alves har levet højt på i Pep-æren, at Barca var enorm bolddominernede, så han ikke blev udfordret som så. For Alves er IMO en dårlig forsvarsspiller.

Og jo, Song ejer ikke placeringsevne. Jeg sagde det flere gange, da han var Arsenal spiller. Han er for utålmodig og for boldfikseret. Han er en dygtig teknisk spiller, men han har sgu ikke nogen maestro i de defesnive aspekter i fodboldspillet. Langt fra. Derfor jeg stadig ikke forstår, hvorfor han blev købt.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af # 23 »

Brombi skrev:
# 23 skrev: Jeg forstår ikke, han ikke bruger en rendyrket midterforsvar som Bartra. Song er et stort stykke sejlende skib dernede.
Dette har jeg argumenteret for, siden Song er blevet brugt som CB. Bartra har før vist at han er dygtig (mod PSG eksempelvis). Forsvarspil handler ikke kun om styrke, hvilket efter min mening er det eneste Song har som fordel, selvom Bartra ikke er en slapsvans. Bartra derimod dominerer når det kommer til placeringevne og læsning af spillet, hvilket jeg ville vægte højt mod et hold som spiller på kontra..
Fuldkommen enig. Det virker for mig en anelse forkert, at man lader en rendyrket CB sidde på bænken, så han kan se sin konkurrent, som er CM, sejle rundt dernede.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af emo »

Jeg skriver hellere ikke at han spiller sin position. Men jeg mener at det er en så svær position i Barcelona at spille, at man ikke bare køber en CB til den. Vi må acceptere at Tito i er fan af at have boldspillende tekniske spillere, vægter det de kan offensivt mere end hvad de kan defensivt. Er bare ikke optimalt at kritisere efter to kampe, på en uvant position som på sigt sagtens kan ende med at være hans vante....

Ikke nemt at skrive fra phono, ikke fan af det.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Sv: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af # 23 »

emo skrev:Jeg skriver hellere ikke at han spiller sin position. Men jeg mener at det er en så svær position i Barcelona at spille, at man ikke bare køber en CB til den. Vi må acceptere at Tito i er fan af at have boldspillende tekniske spillere, vægter det de kan offensivt mere end hvad de kan defensivt. Er bare ikke optimalt at kritisere efter to kampe, på en uvant position som på sigt sagtens kan ende med at være hans vante....

Ikke nemt at skrive fra phono, ikke fan af det.
Jeg kritiserer nu ikke kun Song ud fra hans tid i Barca, men medregner også hans tid fra Arsenal med. Manden ejer bare ikke placeringsevne og koncentration. Han er for flagrende og for ukoncentreret samt boldfikseret.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 72 gæster