Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Guardiola skrev:Han skal på banen mod Real.
Den er jeg så med på.

amirjanzel

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af amirjanzel »

Guardiola skrev:Han skal på banen mod Real.
Word. Han har reelt set været vores mest stabile angriber denne sæson.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af FCBarcelonaChr »

amirjanzel skrev:
Guardiola skrev:Han skal på banen mod Real.
Word. Han har reelt set været vores mest stabile angriber denne sæson.
Enig. Tata pisser på ham, ved ikke at give ham mere spilletid.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

Hvis han var argentiner havde han fået fuldt spilletid

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af A$AP »

Hvis der er en af dem der absolut SKAL sælges, så skulle det imo være Pedro frem for de to andre. Altså, Pedro, Alexis, Neymar.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Guardiola »

Det er meget fedt, at have 4 gode spillere til 3 pladser. Dels holder det spillerne til ilden, dels er der en fuldgod erstatning ved skade eller formdyk.

Vores problem er, dels at Messi er ubetinget starter (derved reelt 3 spillere til 2 pladser), og at Alexis blev pillet af holdet (i hvert fald i de vigtigste kampe) da han spillede sit aller bedste for os (og vel spillede bedst af alle 4). Det giver ingen mening. Ved ikke hvordan det skal forklares, men det er ikke det fede ved at have 4 gode spillere til 3 pladser.

Men det er selvfølgelig rigtigt at de 4 minder ret meget om hinanden. Skulle vi have en Eto'o-agtig angriber ind, for at have andre kort at spille på, kommer der overskud af spillere. Selvsving. Mit indlæg endte lidt et andet sted, end jeg havde troet, men hvad pokker. Hvis vi kan betale løn til Tello, Affe og Cuenca, kan de vel også erstattes af en ren spydspids uden vi skal sælge en af de 4 (Ney, Ale, Mes, Ped). Eller hvad?

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Luis Enrique »

FCBarcelonaChr skrev: Tata pisser på ham, ved ikke at give ham mere spilletid.
Det kan ikke siges meget mere præcist. Endnu et område, hvor der kan stilles spørgsmålstegn ved Martinos dispositioner.

Jeg mener i øvrigt, at man godt kan trække Pedro fra i Guardiolas optælling ovenfor. Han bliver aldrig til en etableret, sikker kraft på holdet; det er bedst for ham og holdet at vejene skilles. Han kan passende erstattes af en mere udpræget, fysisk stærk centerforward-type, som klart er en dimension af spillet vi mangler. Dzeko kunne f.eks. være spændende, ikke mindst fordi han er tilvænnet en varierende mængde spilletid.

amirjanzel

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af amirjanzel »

Luis Enrique skrev:
FCBarcelonaChr skrev: Tata pisser på ham, ved ikke at give ham mere spilletid.
Det kan ikke siges meget mere præcist. Endnu et område, hvor der kan stilles spørgsmålstegn ved Martinos dispositioner.

Jeg mener i øvrigt, at man godt kan trække Pedro fra i Guardiolas optælling ovenfor. Han bliver aldrig til en etableret, sikker kraft på holdet; det er bedst for ham og holdet at vejene skilles. Han kan passende erstattes af en mere udpræget, fysisk stærk centerforward-type, som klart er en dimension af spillet vi mangler. Dzeko kunne f.eks. være spændende, ikke mindst fordi han er tilvænnet en varierende mængde spilletid.
Enig. Alexis fremfor Pedro any day. Med hensyn til eventuelle centerforwarder ville fx Mandžukić, heller ikke være helt dum.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Guardiola »

Det gode ved Pedro er bare (for uden hans arbejdsiver, og jeg synes I undervurderer ham), at han aldrig brokker sig. Vi kan vel realistisk ikke forvente at have bedre breddespillere.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Luis Enrique »

Nu er det lidt udenfor trådens emne, men Pedro er i mine øjne for svingende og han tager ikke det ansvar, man bør kunne forvente af en spiller med hans baggrund og erfaring. Desuden taber han simpelthen en slags lodtrækning, for han adskiller sig for lidt fra de to andre, som er - alt afhængig af optikken - fra marginalt til en del bedre. Og det er ham, der må ofres for at få en ny dimension med i vort spil.

Jeg ønsker ham alt det bedste og siger pænt tak, men han skal videre.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »

Stemmer også på en angriber som Eto'o. Lewandoski havde været perfekt. Jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke gik ind i kampen om ham. Husker også rygter om Suarez, da han var i Ajax. En bevægelig front-angriber synes jeg vi mangler. Der må være sådan en derude et sted. Costa, Suarez, Lewandoski, Eto'o, Benzema.........sådan en type hungre vi efter..nåja Aguero. Messi i en fri rolle hængede mod højre, spidsangriber på toppen, Neymar/Alexis....ingen kan være sikre på deres plads, heller ikke Messi. Find den angriber, tak!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Guardiola »

Jeg forstår godt dit ræsonnement Luis. Og det er muligt, at jeg har lidt vemod med i min vurdering. Men jeg ser Pedro som værende den måske mest kliniske afslutter af de tre, når han er bedst. Vil nødigt af med ham. Vil nødigt af med Neymar. Vil nødigt af med Alexis. Og vil ikke af med Messi. Så ja, det er selvfølgelig svært at få kabalen til at gå op, og det er muligt at Pedro trækker sorteper.

Men i hvert fald. Alexis burde have spillet i de vigtige opgør vi lige har været gennem, som har sendt vores sæson på kollisionskurs. Fatter ikke, hvorfor han blev ofret, taget hans form i betragtning.

@Raman. Ser mere behovet som værende en fysisk stærk angriber, som kan agere boksspiller. Faktisk nærmere en stationær spiller, end en bevægelig. Det har vi netop i de 4 vi har. Eller en, som ihvertfald bare søger den direkte vej mod målet - hver gang - og ikke gør det sværere, end det behøver at være. Ikke endnu en drible-smølf

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8374
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Michman »

Det er det der er så fucked ved Tata, synes virkelig han pisser på Alexis.. Hvis han vil væk vil jeg forstå det pga mangel på spilletid. Han har været den mest stabile angriber i denne sæson og alligevel starter han ikke i de store kampe.. Så fucked..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Drake
Indlæg: 4332
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Jeg er enig i at vi godt kunne bruge/mangler en stor angriber. Men jeg ser bare ikke rigtig nogle tilbage nu hvor Lewan ikke er en mulighed mere. Så kunne det være rigtig fedt med Agüero, så har vi endnu en der kan noget på egen hånd, ud over Messi og NeyNey..

Messi----Agüero----NeyNey :razz:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8374
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Michman »

Vil være kanon, men Alexis skal ingen steder.. Er jo totalt meningsløst at sælge ham.. Han har ALDRIG spillet bedre..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster