Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Jeg synes dog man fornemmer, at flere derinde anerkender, at Messi er den bedste. Men ja, det er ynkelige argumenter de kommer med. Meget meget søgte argumenter.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

http://madridista.dk/main/?kat=1&vis=1

Så ruller propagandamaskinen igen. Men det er en umulig opgave, at forsøge og gøre CR7 til en mand som ikke vægter sig selv højest. Han siger jo bare at holdet er det vigtigste - efter han lige har fået sagt at han scorede 1 mål og lagde op til det andet.... :razz: Det klinger altså hult...
Forumlegende

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

http://www.skysports.com/opinion/story/ ... 52,00.html

Statistisk syn på hvorfor Cristiano fortjener Balon d'Or mere end Messi.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Mjah. Jeg er ikke overbevist udfra et statistisk synspunkt, tværtimod. Det er ikke mange statistikker med reel slagkraft der bliver lagt på bordet. Artiklen ender alligevel med at blive drejet over på de argumenter, der i forvejen bruges når Cristiano's sag skal tales. Ikke meget aha-oplevelse over den der artikel, for at være helt ærlig. Det er en ommer. Ret skidt at Sky's statistik-'ekspert' ikke kan diske op med mere - men det viser måske også bare, hvor svært det er at argumentere for at Ronaldo skal have prisen, udfra et statistisk synspunkt.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Jeg tror ikke at der er mere. Det er nok de bedste argumenter der kan hives frem når man får at vide, "gør Cristiano fortjent til Balon d'Or". Nogle få punkter er jeg enig i, men overall nej. Meget af det er søgt og gjort til mere end hvad det er.

Men synes bare at den passede ind her, for at vise at vi også kan have et positivt indlæg om ham :grin:
Allez...

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af klogfyr »

Barcelona's current style of play is all based around getting the ball to Messi in the final third of the field and letting him work his magic, while although Ronaldo is Real's main attacking weapon, he is forced into playing in different positions along the front to suit the team and against stronger opponents they are set up on the break.
In conclusion, why should Ronaldo be crowned the world's best player this year? Ronaldo is the heartbeat of Real and I believe if you took both Messi and him out of their respective teams, Real would struggle more than Barca.
modsiger han ikke sig selv her??

i øvrigt brugte han lige at vi har mere possession som et argument for at Ronaldo er mere værdig vinder??? hvad sker der for det?

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

Jeg kan huske årene 2008 og 2009, hvor jeg stadigvæk mente at Messi vs Cronaldo diskussionen var spændende. De var de år, hvor Messi overgik Cronaldo og siden da har han ikke set sig tilbage. Specielt ikke efter Cronaldo valgte at komme til La Liga, og dermed også blive sammenlignet direkte med Messi. Det var dumt af ham, for den Engelske liga er så overvurderet i dag, at blot man scorer engang imellem der, så er man en af verdens bedste spillere.

Diskussionen i dag er ikke spændende mere. Der er jo næsten INGENTING tilbage som Croanldo er bedre til. Selv frispark, noget som han åbenbart er ekspert i, har Messi indhentet ham i. F.eks. scorer Cronaldo mellem 4 og 6 frispark om året, og det er Messi også begyndt på i denne sæson. Se f.eks. på denne statistik fra castrol rankings fra sæsonen 2010/2011:
"Cristiano Ronaldo took 53 free-kicks last season in La Liga; no other player attempted more than 18."
Og han havde 250 skud på mål, mod Messis 150 i La Liga. Det er jo ekstremt. (jeg unskylder disse gamle tal, det var blot noget jeg stødte på)

Han er marginalt bedre i frispark i år, men sparker også ekstremt mange gange per mål. Han er bedre med hovedet. Han er bedre i forsvaret, da Messi ikke er forsvar/angreb, men spilfordeler/angreb. Og han har et hårdere skud, og kan score på længere afstande, og uden at præcisere sine forsøg. Det er selvfølgelig vigtige egenskaber, men sådan er spillere forskellige.


Kilder:
http://soccerlens.com/stat-attack-the-r ... ldo/79143/
http://www.ronaldo7.net/stats/stats.html
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Heartbreaker »

Cristiano synger en sang til Leo:
[youtube]SmSeMXGqgq0[/youtube]
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Elbarca »

Juriy - Min ærlige mening er den at Zlatan presser Christiano mere end sidstnævnte presser Messi. I det hele taget er der ingen der ser ud til at kunne presse Messi. Måske Neymar hvis han forbedrer sine evner 100% for hvert sæson der går, så er der nok håb om 6-7 års tid.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

Enig Zlatan har været Cronaldo overlegen den sidste halve sæson. Cronaldo har været utrolig god, men lidt under sit sædvanlige niveau. Det tegner ikke godt for ham før Ballon d'Or. Specielt ikke når han kun har et ok EM og så blot en placering bedre end Barcelona i sidste sæsons La Liga. Hele året har Madrid spillet dårligere end Barcelona, og det er en pris baseret på hele året og ikke en specifik sæson.



Jeg har fundet svar på, hvorfor Cronaldo var ked af det:
http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=18135
Genopbygning status: færdig.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Quaresma »

What a freakin' circus.

Den største forskel på Barcelona og Madrid er tydeligvis, at mens Barças grundstamme er La Masia-folk med en exceptionel tilknytning til klubben, består Madrids hovedsageligt lejesoldater, der er fulde af beundring for klubben, men mangler den sidste tråd i båndet, som binder spiller og klub sammen.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Parla
Indlæg: 797
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 69 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Parla »



Rimelig interresant video, bare synd den er så lang

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af klogfyr »

BT skrev:Real Madrid-stjernen erkender, at han drømmer om at vinde Ballon d'Or, men understreger samtidig, at det ikke vil være jordens undergang, hvis det ikke sker.

Når prisen som verdens bedste fodboldspiller - Ballon d'Or (Guldbolden) - bliver uddelt i januar, vil den med al sandsynlighed gå til enten Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi.

Men hvis det ikke bliver portugiseren, der løber med titlen, så går det også nok - det erkender Real Madrid-stjernen nu.

- Jeg vil ikke lyve og sige, at jeg ikke går efter at vinde. Men jeg vil ikke dvæle ved det, hvis det ikke sker, siger Ronaldo til det portugisiske fodboldforbunds hjemmeside og fortsætter:

- Jeg kan godt leve uden en individuel titel - også selvom det ville være unfair. En fodboldspillers karriere bliver ikke gjort op i individuelle titler, men derimod i hvad han har præsteret med et kollektiv.

Portugiseren afslører i samme interview, at han føler en stærkere passion for det portugisiske landshold end for Real Madrid.
nu ved jeg ikke om det er BT, der fordrejer hans ord, men den fremhævede del er sgu lidt taberagtigt at komme med, hvis den skal forstås på den måde, at det er ufortjent, hvis han ikke vinder.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det tror jeg bestemt at han mener og det er også det han vil sige. Det var bedst illustreret ved Europas bedste spiller pris som Iniesta vandt, hvor CR sagde netop det samme uden ord, men med ansigtsudtrykket.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Goal.com skriver det samme (bare på engelsk selvfølgelig), så medmindre BT og Goal.com samarbejder, så skulle det være godt nok og ingen manipulation i det.

Det virker netop lidt taberagtigt, men helt ærligt, dette svar er forventelig, når der er tale om Cristiano.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 85 gæster