Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Ronaldos utilfredshed har intet med Marcelo at gøre - han var lovet en løn som kunne matche Eto'o efter sidste sæson - nu vil han ha' den
Ifølge twitter. Det er satme lavt at skabe en sådan offentlig situation ud af at man ikke får en højere løn, lige nu og her. Måske er det fordi jeg er fattig i DK, at jeg ikke fatter hvordan folk der allerede tjener mere end de kan bruge, ikke kan være tilfredse med hvad de har.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Lol, manden tjener pt. 1,7 mio. kr om ugen og får 200.000 pr. kamp, han spiller og samt 200.000, han scorer. Det her er kun hans fodboldmæssige kontrakt. Jeg har så ikke inkluderet hans bonus for vundne kampe og ligatrofæet, men bare via sin årsløn og bonus for mål og kampe, så tjente han sidste år 112 mio. kr.

Ronaldo tjener et sted mellem 250 til 300 mio kroner om året og så vil han have lønforhøjelse. Især i et land, hvor den økonomiske krise er forfærdelig og utallige mennesker er arbejdsløse.

Kæft, det er usmageligt af Ronaldo, hvis det er en manglende kontraktforlængelse, han piver over.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Heartbreaker »

# 23 skrev:Lol, manden tjener pt. 1,7 mio. kr om ugen og får 200.000 pr. kamp, han spiller og samt 200.000, han scorer. Det her er kun hans fodboldmæssige kontrakt. Jeg har så ikke inkluderet hans bonus for vundne kampe og ligatrofæet, men bare via sin årsløn og bonus for mål og kampe, så tjente han sidste år 112 mio. kr.

Ronaldo tjener et sted mellem 250 til 300 mio kroner om året og så vil han have lønforhøjelse. Især i et land, hvor den økonomiske krise er forfærdelig og utallige mennesker er arbejdsløse.

Kæft, det er usmageligt af Ronaldo, hvis det er en manglende kontraktforlængelse, han piver over.
.. og hvis det er det, så skal han nok få sin lønforhøjelse.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:
Ronaldos utilfredshed har intet med Marcelo at gøre - han var lovet en løn som kunne matche Eto'o efter sidste sæson - nu vil han ha' den
Ifølge twitter. Det er satme lavt at skabe en sådan offentlig situation ud af at man ikke får en højere løn, lige nu og her. Måske er det fordi jeg er fattig i DK, at jeg ikke fatter hvordan folk der allerede tjener mere end de kan bruge, ikke kan være tilfredse med hvad de har.
Det ved jeg nu ikke rigtigt. Hvis det der passer, så kan jeg sagtens forstå Cristiano, skylden ligger ikke hos ham, men hans arbejdsgiver eller rettere sagt, den sportslig ledelse i Real.

Hvem vil sige nej til, hvis ens chef kom (uanset hvad man får i forvejen) og tilbød lønforhøjelsen, og lovede at man vil få den lønforhøjelse? Man må gå ud fra, at chefen har taget højde for alle de økonomiske forhold, men i sidste øjeblik ombestemmer han/hun sig, alle vil vlive sur over det. I Real og Florentino Perez' tilfælde, det er jo ikke noget nyt at Spanien har en dårlig økonomi, det burde ikke komme som et chok for dem (sådan som man kan få et billede af, når man læser den artikel Rummenigge har postet i Real Madrid tråden), de burde have ageret mere ansvarsbevidst dengang de lovede ham guld og grønne skove. Det har de enten ikke gjort, eller også har de troet at de kan klare det, hvorfor skal Cristiano så finde sig, at han lige pludselig ikke får det, han er blevet lovet, uanset hvad han får i forvejen?

Det burde egentlig ikke komme som en overraskelse eller et chok, at Cristiano er en mand, der tænker mest på sig selv. Jeg synes derfor det er underligt at folk tror, han virkelig er loyal og en klubmand, det synes jeg aldrig han har været. Han er dog en, der giver sig 100% mens har er der, og det skal man bare acceptere. Han er dog ikke bange for, at sige farvel til en given klub, hvis han finder et andet sted mere spændende. På den front minder han mig en lille smule om Ibra. Det er derfor underligt, at vi herinde diskuterer om, hvorfor han ikke tager højde for den økonomiske situation i Spanien. Hvis ledere ikke gør det, hvorfor skal han så? Han er i bund og grund ansat i en virksomhed, som udadtil giver et billede af at alt er under kontrol (læs deres Dubai projekt), jeg kan da sagtens forstå at han ikke vil afstå fra de 45 millioner euro ekstra, som han er blevet lovet.

Nej det er igen Perez, som er skyld i alt det her, og nu kan jeg sagtens forstå Cristiano. Jeg synes stadig det er lidt barnligt, og lidt for lejesoldat agtigt (selv efter Cristianos standarder) at man ikke fejrer sine mål med sine fans, på grund nogle penge problemer. Her fortæller man jo netop, at man anser det at spille for Real og score målene, mere som et job end en passion. Måske var det også dumt at gå ud i pressen og melde sådan noget ud, men omvendt, hvem af os ved med sikkerhed, hvor længe det har stået på?

Som jeg skrev, allerførste gang jeg læste nyheden om hans utilfredshed, strategien om at melde sådan noget ud i pressen, virker ikke impulsivt, det er noget der er gennemtænkt, og bedømt ud fra hans agents udtalelser, så er det netop en gennemtænkt strategi de har gang i.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev: Det ved jeg nu ikke rigtigt. Hvis det der passer, så kan jeg sagtens forstå Cristiano, skylden ligger ikke hos ham, men hans arbejdsgiver eller rettere sagt, den sportslig ledelse i Real.
Hvis det passer, er det så ikke at gå i alt for små sko, at gøre dette til et problem igennem medierne, vise sin utilfredshed igennem medierne, og på en måde udstille sig selv lidt. Det er lidt som et barn der tuder foran en mængde fordi denne ikke få et stykke legetøj ned i Kvickly, og så skal far købe det stykke legetøj for ikke at tabe ansigt og for at kunne lukke munden/please barnet.

Stadig gæt, men hvis det er det, er det satme en barnlig måde at gøre det på.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:
Visca El Barca skrev: Det ved jeg nu ikke rigtigt. Hvis det der passer, så kan jeg sagtens forstå Cristiano, skylden ligger ikke hos ham, men hans arbejdsgiver eller rettere sagt, den sportslig ledelse i Real.
Hvis det passer, er det så ikke at gå i alt for små sko, at gøre dette til et problem igennem medierne, vise sin utilfredshed igennem medierne, og på en måde udstille sig selv lidt. Det er lidt som et barn der tuder foran en mængde fordi denne ikke få et stykke legetøj ned i Kvickly, og så skal far købe det stykke legetøj for ikke at tabe ansigt og for at kunne lukke munden/please barnet.

Stadig gæt, men hvis det er det, er det satme en barnlig måde at gøre det på.
Nej det synes jeg ikke. Hvorfor skulle det være at udstille sig selv eller gå i for små sko? Især ikke i en klub som Real Madrid, der selv bruger medierne flittigt til at promovere sig selv som den mægtigste kongeklub plus få sine budskab frem. Det gør de jo gang på gang. Spørg enhver journalist (deriblandt Luna) og de vil fortælle dig, at Real er den fodboldklub, som tager sig bedst af journalister og medierfolk. Det er dem der giver sig tid til alle medier, hvorfor, fordi de netop bruger medierne til få alle de budskab ud, som de har en interesse i. Med andre ord, der er tale om et bevidst strategi. Hvorfor er det så klamt eller frastødende eller hvad man nu vil kalde det, hvis Cristiano og hans bagland benytter sig lige netop af samme strategi?

Jeg vil gerne skrive det igen. Jeg er helt med på, at Cristiano nok ikke er så loyal som nogle fans tror eller gerne vil have han er, men det er nu sådan han er og har altid været det. Når man har med sådan en spiller at gøre, så skal man da være bevidste omkring hvad man lover ham, man skal i hvert fald være 100% sikker på, at man har råd til det man lover, for hvis man ikke holder det så bliver Cristiano utilfreds. Nu har Perez angiveligt lovet ham 45 millioner euro ekstra i lønningsposen, det er ikke Cristianos eller hans agents job, at de ved forhandlingsbordet skal gøre Perez opmærksom på økonomien i Spanien eller Real, det er Perez og hans sponsorer samt ledelsens job, at tænke på det, før de overohovedet holder sådan et møde med Cristiano og hans folk.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

For lige at tiføje lidt til den økonomiske situation i Spanien. Jeg har svært ved at se, at Real Madrid med Perez i spidsen, skulle investere de 45 millioner euro, som Cristiano er blevet lovet, i Spanien eller forære dem til folk der har mistet arbejde og har økonomiske problemer, hvis Cristiano gav afkald på det.

Det er derfor underligt, at man nærmest kræver at Cristiano skal stille sig tilfreds med det han får, fordi andre mennesker har meget mindre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Hvis det passer, er det så ikke at gå i alt for små sko, at gøre dette til et problem igennem medierne, vise sin utilfredshed igennem medierne, og på en måde udstille sig selv lidt.
Er det ikke sådan man gør i Real Madrid? Den madrilenske presse er jo klubbens villige og småliderlige lakaj i næsten alle situationer. Hvis Ronaldo gennem medierne kan presse klubben til at gøre som han ønsker det - hvad det så end er - så er det da kun smart og ærlig talt lidt fedt.

Jeg havde nok ment noget andet, hvis det skete i Barca eller United, der trods alt har et lidt andet forhold til brug af pressen. United er jo næsten hermetisk lukket. Men sådan er det ikke i sæbeoperaen Real Madrid.

EDIT: Basically... jeg mener tydeligvis det samme som Visca El Barca.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Stadig, jeg ved godt, at enhvert menneske ville føle sig røvrendt, hvis din chef - i alle livets henseender, både i professionelt sport, i virksomheder eller lignende - siger, at du får en lønforhøjelse i løbet af den kommende tid, men trækker sig tilbage, at man vil reagere på en negativ måde.

Men når vi snakker det størrelsesbeløb, Ronaldo opererer i indtægter, så burde han altså lige spænde hjelmen for en gangs skyld. Knægten spiller i en af de største klubber i verden, er stjernespilleren på holdet, er en feteret stjerne i alle livets henseender, tjener adskillige penge og bliver tilbedt samt at Real kan tilbyde ham varme og solrige omgivelser, og så klynker han.

Undskyld, men jeg har virkelig svært ved at sætte mig i Ronaldos fodspor for en gangs skyld. Det her er piveri i alle kategorier, der eksisterer. Jeg begriber ikke, man kan være så hjerneskadet og ligefrem at offentliggøre sin utilfredshed til de små gripper af presse, der bare venter på sådan en bombe som denne. Det her skaber problemer og for meget medieomtale i en negativ facon af klubben.

Man skal huske på, at ingen skal og må være større end klubben, og lige nu opfører Ronaldo sig som en kælling. Det er Rooney-facaden om igen, og det er direkte klamt, at man skal bruge medierne på at malke sin arbejdsgiver. Især når ens løn i forvejen ikke er grænsen til sulteløn, men giver dig muligheder for at leve det sødeste liv for en selv og de næste 4 generationer af ens afkom.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev:[Med andre ord, der er tale om et bevidst strategi. Hvorfor er det så klamt eller frastødende eller hvad man nu vil kalde det, hvis Cristiano og hans bagland benytter sig lige netop af samme strategi?
Fordi, det generelt er klamt og frastødende når folk gør interne problemer offentlige, og skaber så stor en debat ud af dem. At Real gør det, og at Mou gør det, og at Cristiano nu gør det, gør det samlede problem ikke mindre frastødende eller mindre klamt. Han har ikke det bedste image i medierne, og nu virker han endnu mere grådig end han har virket hidtil. Derfor :lol: .
Allez...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev: Jeg havde nok ment noget andet, hvis det skete i Barca eller United, der trods alt har et lidt andet forhold til brug af pressen. United er jo næsten hermetisk lukket. Men sådan er det ikke i sæbeoperaen Real Madrid.
Se, det er også mit generelle syn. Derfor jeg ikke kan acceptere sådan en opførsel. Selvf. dumt af mig at tænke sådan og skrive sådan, for hvad rør det mig, intet. Men det irriterer mig at en person der har så meget, faktisk nok har alt hvad han ønsker sig, udstiller sig selv i medierne og presse flere penge ud af en klub, eller en bank, eller hvad det nu måtte være. Puuuhaa, det er dårlig stil. Igen at Real bruger medierne som en strategi, er ligeså klamt, og det accepterer jeg hellere ikke, det irriterer mig. :lol:
Allez...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

# 23 skrev: Man skal huske på, at ingen skal og må være større end klubben, og lige nu opfører Ronaldo sig som en kælling. Det er Rooney-facaden om igen, og det er direkte klamt, at man skal bruge medierne på at malke sin arbejdsgiver. Især når ens løn i forvejen ikke er grænsen til sulteløn, men giver dig muligheder for at leve det sødeste liv for en selv og de næste 4 generationer af ens afkom.
Netop, enig, præcis det... fint og flot formuleret, på dansk. Kunne jeg lære noget af ;-) .
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:
Visca El Barca skrev:[Med andre ord, der er tale om et bevidst strategi. Hvorfor er det så klamt eller frastødende eller hvad man nu vil kalde det, hvis Cristiano og hans bagland benytter sig lige netop af samme strategi?
Fordi, det generelt er klamt og frastødende når folk gør interne problemer offentlige, og skaber så stor en debat ud af dem. At Real gør det, og at Mou gør det, og at Cristiano nu gør det, gør det samlede problem ikke mindre frastødende eller mindre klamt. Han har ikke det bedste image i medierne, og nu virker han endnu mere grådig end han har virket hidtil. Derfor :lol: .
Jeg tror han sådan er ligeglad med, hvordan han kommer til at fremstår i medierne. Vi kan så mene hvad vi vil om det (jeg er selv ikke vild med hans personlighed), men han er nu engang sådan.

Hvad angår interne problemer som man ikke gør offentlige, det er rigtig nok, det må man helst ikke, hvis man arbejder for an arbejdsgiver og et virksomhed, som selv holder problermerne internt. Det gør Real ikke, og noget tyder på, at Cristiano ikke er vågnet op søndag morgen og sagt til sig selv, jeg er utilfreds, jeg siger det i medierne efter kampen. Det er noget der er foregået over længere tid, virker det til. De har så diskuteret det frem og tilbage, uden at komme frem til en løsning, og så har man i Cristiano lejren sagt, ok lad os give Real af samme medicin, lad os bruge medierne imod dem, noget de selv er dygtige til at gøre.

Jeg kan intet galt se i det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev: Jeg kan intet galt se i det.
Klart når vi ser lidt anderledes på tingene. Luftede blot min personlige mening om hvad jeg synes om situationen. Man skal passe på med at række ud efter alt for meget, når man allerede har nok, kan i sidste ende skade en selv, direkte eller indirekte.

Jeg er fodboldromantisk, at være klubmenneske og ikke løfte sig selv over klubben er alfa omega for mig. Selvf. gælder der også regler for hvordan klubben skal opføre sig, og er også en af grundene til at jeg synes mindre godt om Real. Sårn, er jeg bare. ;-)
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

- Hvorfor siger han det her, når Silly Season er ovre, og vi ikke kan sælge, siger Florentino Perez til El Confidential.

http://www.sporten.dk/fodbold/real-for-sent-ronaldo
SAY WHAAAAAAAAAAAAAAT! Sagde han virkelig det?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 78 gæster