Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Rak er sygt kreativ. Men han har rendt rundt og leget def midt/hb fordi systemet har været en fadæse. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor der ikke er mere fokus på systemet fremfor køb. Klasse spillere (Rak, bussi og ini) så latterligt ringe ud og det ved vi jo de ikke er. Så selvfølgelig er systemet vores største problem og et problem som verratti ikke vil ændre på. Han vil være præcist ligeså fucked som de nævnte spillere.

Men lige for at vende tilbage til det med at vi skal bruge en kreativ midt. Det ved vi jo ikke? Vi ved ikke hvad valverde vil. Hvis han feks vil spille 4-2-3-1 så er messi vores "nye" kreative spiller og Roberto kan være den dynamiske hvorfor vi ikke rigtigt har brug for en ny. Hvis han fortsætter med 4-3-3 og vi køber en back så bliver Rak frigjort og kan komme med mere. Og vi har en fornem bredde allerede.

Det her betyder jo ikke at verratti ikke er velkommen. Han ville være genial. Men jeg tror sagtens vi kan klare os uden så længe systemet kommer til at fungere igen. Det har jeg nemlig allerede set.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Det her betyder jo ikke at verratti ikke er velkommen. Han ville være genial. Men jeg tror sagtens vi kan klare os uden så længe systemet kommer til at fungere igen. Det har jeg nemlig allerede set.
"Systemet" virkede udelukkende fordi MSN sprudlede i kalenderåret 2015. Man skal ikke undervurdere, hvor god Messi egentlig var det år. Jeg har vitterligt aldrig set noget lignende fra en spiller.

Vi har ikke været velspillende på noget andet tidspunkt under Lucho. Det skyldes jo netop, at der ikke var noget system, da det hele afhang af genialiteter fra de tre forreste.

Vi har brug for lidt ekstra pondus på den midtbane, da vi står svagt. Det ville være en klar forstærkning med Verratti over Rakitic. Vi kan samtidig ikke sætte vores lid til en aldrende Iniesta, da spilletiden og niveauet er dalende. Derudover er det godt nok risikabelt at satse på et gennembrud fra Gomes, Roberto og Rafinha.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du kan se det sådan. Det vækker minder om argumenterne for at peps Barca kun var gode pga xavi, ini og messi.

Jeg ser det klart som et resultat af et hold der vidste hvad det skulle gøre. Det var simpelt (som Real nu) men det virkede. Men da Messi feks begyndte at trække centralt der kunne Lucho ikke løse problemet. Og det faldt helt fra hinanden da Alves smuttede. Jeg ser det som en alt for søgt forklaring at give MSN hele æren for det vi så. De er altid gode men de har ikke kunne levere da holdet rundt om dem begyndte at falde fra hinanden. 3 spillere kan ikke vinde det alene. Sådan fungerer det bare ikke.

Men vi må se hvad tiden bringer. Jeg ser det som klart vigtigere at vi får genetableret det vi så under Lucho for at få det bedste ud af holdet (og MSN). Og det kan vi sagtens uden pondus eller verratti.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan forresten kun grine af at du ikke mener vi var velspillende. Da vi var bedst under Lucho var vi så underholdende. Det var noget af det mest ekstreme fodbold jeg kan huske at have set. Og nej jeg siger ikke det var æstetisk smukt som under pep men det var voldsomt. Vi maste hold fuldstændig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jeg kan forresten kun grine af at du ikke mener vi var velspillende. Da vi var bedst under Lucho var vi så underholdende. Det var noget af det mest ekstreme fodbold jeg kan huske at have set. Og nej jeg siger ikke det var æstetisk smukt som under pep men det var voldsomt. Vi maste hold fuldstændig.
Jeg kan omvendt kun grine af dine læsefærdigheder.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Jeg er personligt noget til det punkt, at jeg ikke har noget imod, at vi brænder PL-agtige penge af denne sommer for at få reetableret et fundament, som vi kan bygge videre på i mange år. Vi har pt. mange spillere, der er i deres prime, men vi har næsten ikke nogen, som er nogle år fra deres prime. Det er kun Neymar, ter Stegen og Umtiti, vi kan sætte vores lid til at være klar til næste generation.

Rafinha ved vi ikke, hvor han står, da han er for skadesplaget, Digne har næsten ikke fået chancen, Gomes ser helt væk ud, da han for mig mere og mere minder om en avanceret 8'er, end en dirigent, mens Paco og Turan også står ude i dybt vand. Sergi Roberto ved jeg slet ikke, hvad vi kan forvente. Hans udvikling har lidt lidt af et knæk i form af, at han er blevet kastet rundt.

Suarez, Pique, Alba, Rakitic, Messi, Busquets er alle i deres prime nu, og vi skal have nogle erstatninger klar, så overgangen er flydende.

Derfor håber jeg meget, at vi denne sommer brænder 200+ mio. euro af, hvis vi kan det, for det er det, jeg føler, vi har brug for. Vi har brug for spillere som Bellerin/Semedo/Cancelo, Verratti, Dembele, en CB 23-25 årsalderen, og evt. en angriber. Spillere, som har kvaliteten til at være Barca-spiller allerede nu, men som stadigvæk ikke er i deres prime. På denne måde formår vi at være relevante, når den grumme tid kommer, når Messi bliver til et menneske. Jeg føler, vi de sidste to år har levet lidt for meget på hans umenneskelighed og så til tider Neymars storslående spil.

Jeg føler faktisk, at vi har stirret os lidt for blindt på, hvilken retning vi er på vej, fordi Messi har reddet vores røv for mange gange. Jeg er udmærket klar over, at Luchos manglende system også har spillet ind på spillernes deroute, men vi kan snart ikke se bort fra, at det grundfundament, der blev etableret i 2008 med Puyol, Pique, Xavi, Iniesta, Messi og Alves samt Busquets lakker mod enden. Af dem er det kun Busquets, vi kan forvente, at han stadigvæk er god om 4-5 år. Messi har spillestilen til at spille til han er 40 år, men spørgsmålet er, hvor meget gejst der er tilbage i ham om 2 års tid, når han har været på toppen af fodboldverdenen i 15 år. Han må brænde ud før eller siden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg kan forresten kun grine af at du ikke mener vi var velspillende. Da vi var bedst under Lucho var vi så underholdende. Det var noget af det mest ekstreme fodbold jeg kan huske at have set. Og nej jeg siger ikke det var æstetisk smukt som under pep men det var voldsomt. Vi maste hold fuldstændig.
Jeg kan omvendt kun grine af dine læsefærdigheder.
Haha touche ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du kan se det sådan. Det vækker minder om argumenterne for at peps Barca kun var gode pga xavi, ini og messi.

Jeg ser det klart som et resultat af et hold der vidste hvad det skulle gøre. Det var simpelt (som Real nu) men det virkede. Men da Messi feks begyndte at trække centralt der kunne Lucho ikke løse problemet. Og det faldt helt fra hinanden da Alves smuttede. Jeg ser det som en alt for søgt forklaring at give MSN hele æren for det vi så. De er altid gode men de har ikke kunne levere da holdet rundt om dem begyndte at falde fra hinanden. 3 spillere kan ikke vinde det alene. Sådan fungerer det bare ikke.

Men vi må se hvad tiden bringer. Jeg ser det som klart vigtigere at vi får genetableret det vi så under Lucho for at få det bedste ud af holdet (og MSN). Og det kan vi sagtens uden pondus eller verratti.
Man kan altid diskutere, hvorvidt Lucho gjorde et eller andet, der fik det bedste frem i MSN. Jeg vil dog mene, at MSN gjorde hele forskellen i den periode (2015). De var skræmmende gode.

Hvis man skal sætte det lidt på spidsen, så havde resten af holdet kun en opgave. De skulle generobre bolden og aflevere den til MSN. Det var nærmest tilstrækkeligt, da MSN scorede mindst 3 mål hver gang.

Det skal samtidig siges, at vi spillede det mest underholdende fodbold i den periode. Jeg vil mene, at Peps 10/11 var bedre, men Luchos 2015 var hæsblæsende.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg kan forresten kun grine af at du ikke mener vi var velspillende. Da vi var bedst under Lucho var vi så underholdende. Det var noget af det mest ekstreme fodbold jeg kan huske at have set. Og nej jeg siger ikke det var æstetisk smukt som under pep men det var voldsomt. Vi maste hold fuldstændig.
Jeg kan omvendt kun grine af dine læsefærdigheder.
Haha touche ;-)
Jeg vil egentlig undskylde. Det var et lidt hårdt indlæg, da der manglede en smiley. Det var sagt med et smil på læben, men det fik jeg ikke frem på skrift.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

MSN er jo stadig skræmmende gode? Forskellen er at holdet omkring dem ikke hænger sammen som tidligere. Og det gør de blandt andet fordi MSN har ændret sig og fordi man ikke har fået erstattet Alves.

Og IMO er der derfor ikke ret meget mere der skal ændres end at holdet skal tilbage til det vi så hvilket betyder afstemning mellem kæderne og en ny back. For MSN vinder kampe. Holdet skal sørge for de har bolden. Og at modstanderen ikke scorer. Sat på spidsen. Det er simpelt og nok ikke hvad alle vil se men det er underholdende og effektivt-

Vil verratti så være god? Ja. Og han vil kunne bringe noget kontrol når vi til tider har brug for det. Men jeg tror at Roberto lagt hen af vejen kan gøre det samme da der trods ikke kræves 120 pasninger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Jeg synes sgu ikke MSN har samme niveau som i 2015. Messi er lidt mindre magisk, Neymar kommer til langt færre chancer og Suarez mangler lidt kølighed.

Jeg husker det som om, at vi skabte 2-3 store chancer per kamp, hvor Messi løb ind i banen og sendte en aflevering til Neymar i mellemrummet. Det ser vi ikke i samme stil længere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes hverken de er bedre eller dårligere. Holdet omkring dem er dårligere og MSN får ikke de samme muligheder - ikke så meget plads, ikke så mange kontra chancer, ikke så mange løb omkring dem, mere pres for at score da man er bagud oftere osv.

Jeg kommer aldrig til at købe den der med at nogle spillere stort set alene har skaffe succes. I enkelte kampe måske men der er 11 mand på banen og over en sæson kræver det et velfungerende hold for at vinde. Og et eller andet sted så tager man også noget ære fra nogle andre spillere der leverede på et højt niveau. Jeg husker i hvert fald flot spil fra pique, bussi: iniesta og flere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Piquenbauer, du er skræmmende optimistisk. Nogle af os kunne måske have godt af at få lidt af din optimisme, hehe ;)

Men du snakker meget om blot få indkøb, så er vi på rette spor. Men hånden på hjertet, hvor meget fremtid ser du i vores nuværende trup? Vi skal også tænke langsigtet snart, for vores grundfundament er ved at køre på allersidste vers. Ellers kan vi virkelig ende ud i noget mellemvare periode, hvor Real kan stikek af fra os.

Jeg har en eller anden skidt fornemmelse, at tingene tilstand bliver sløret af, at vi har Messi. Guderne skal vide, hvor mange gange hans genialiteter har reddet os de sidste 2 sæsoner. Jeg er i modsætning til dig ganske enkelt pessimistisk med vores fremtid.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig bliver tingene sløret af at vi har messi! Det vi har set de sidste 10 år er jo ikke normalt. Problemet er at det er blevet gjort til en norm og nu går folk fuldstændig i selvsving når vi ikke vinder alt hver sæson. En treble er nærmest blevet kriteriet for succes.

Jeg har ingen anelse om truppen. Der er mange af dem jeg ikke har set nok til. Og desuden har jeg indset at jeg vitterligt ikke ved nok til at bedømme unge spillere. Jeg ved at spillerne er der af en årsag og jeg stoler markant mere på dem der arbejder med spillerne hver dag end klubbens fans.

Jeg er desuden ikke særlig optimistisk. Jeg ved at vi går en hård periode i møde da det vi har set som nævnt ikke er normalt men alligevel er blevet gjort til normen. Vi har for pokker ikke kunne nyde det vi har vundet over de sidste sæsoner da vi ikke vandt rigtigt. Og nu skal vi bruge en mia på en ny "xavi" osv. Men vi får aldrig sådan en spiller igen og vi kommer aldrig til at spille så godt. Tværtimod kommer vi tilbage til at vi vil være lykkelige for at vinde ligaen.

Med alt det sagt så har vi stadig vores kerne fra den gyldne generation og de er stadig pisse gode. Derfor er jeg "optimistisk" (jeg vil hellere kalde det realistisk når man ser hvad de har leveret) da jeg ved at der skal justeres så de kan levere. Det har jeg set mange gange efterhånden. Og her tror jeg en ny back vil kunne være svaret her og nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Selvfølgelig bliver tingene sløret af at vi har messi! Det vi har set de sidste 10 år er jo ikke normalt. Problemet er at det er blevet gjort til en norm og nu går folk fuldstændig i selvsving når vi ikke vinder alt hver sæson. En treble er nærmest blevet kriteriet for succes.

Jeg har ingen anelse om truppen. Der er mange af dem jeg ikke har set nok til. Og desuden har jeg indset at jeg vitterligt ikke ved nok til at bedømme unge spillere. Jeg ved at spillerne er der af en årsag og jeg stoler markant mere på dem der arbejder med spillerne hver dag end klubbens fans.

Jeg er desuden ikke særlig optimistisk. Jeg ved at vi går en hård periode i møde da det vi har set som nævnt ikke er normalt men alligevel er blevet gjort til normen. Vi har for pokker ikke kunne nyde det vi har vundet over de sidste sæsoner da vi ikke vandt rigtigt. Og nu skal vi bruge en mia på en ny "xavi" osv. Men vi får aldrig sådan en spiller igen og vi kommer aldrig til at spille så godt. Tværtimod kommer vi tilbage til at vi vil være lykkelige for at vinde ligaen.

Med alt det sagt så har vi stadig vores kerne fra den gyldne generation og de er stadig pisse gode. Derfor er jeg "optimistisk" (jeg vil hellere kalde det realistisk når man ser hvad de har leveret) da jeg ved at der skal justeres så de kan levere. Det har jeg set mange gange efterhånden. Og her tror jeg en ny back vil kunne være svaret her og nu.
Jeg synes ikke, at folk snakker om treble her og der. Eller det er sådan, jeg tænker. Jeg er ikke efter trebles. Det er næsten utopi at vinde trebles jo, da det både kræver godhed, men så sandelig også den portion held, som der skal til, når man når knockout-faserne i CL og pokalen.

Jeg tror nærmere, at os pessimister ser et mønster i vores spil. Vi har i alt for lang tid været dårligt spillende. Jeg er en af dem, der selv synes, at vi ikke var gode overordnet set i treble-sæsonen 14/15. Det her er min mening, og det er, at det var Messi, der vandt det år hele lortet for os, fordi der blev tændt en gnist i Messi efter det famøse nderlag til Sociedad i starten af januar 2015.

Messi gik derfra at være umenneskelig til et monster af en alien. Vi havde en del problemer før Sociedad-kampen med den måde at kunne afkode ,hvad Lucho ville. Det smittede af. Ja, jeg giver hele æren til Messi fremfor Lucho, for efter den sæson, så var det tilbage igen til det der uigennemlæselige spil, vi har haft med Lucho. Planen er ukendt, det hele virker tilfældigt, og spillet er uden nogen former for kreativitet, andet end at håbe at Messi eller Neymar brænder igennem.

Og nu står vi så i den situation, at vi har en aldrende Iniesta, en ukoncentreret Piqué, en Busquets på afveje, Jordi Alba med svingende spil, Suarez, som er 30, og Rakitic, hvis talent bliver misbrugt, fordi han skal være støvsuger for de tre forreste, Mascherano er gået helt ned og ligner en pubspiller.

Men ja, måske kan al denne skepsis efter Luchos tid her blive reddet af Valverde, hvis han har en plan og rød tråd i det, han vil lave.

Men det ændrer stadigvæk ikke på i min verdne, at vi har brug for en overhaling, og det kan blive en temmelig dyr en.

Jeg spørger oprigtigt her: Hvad har vi i La Masia, som vi kan forvente kan gøre entré på vores a-hold inden for de næste 3 år? Deulefeu, Grimaldo, Bartra, Rafinha. Alle spilelre, der blev nævnt som kæmpetalenter her de senere år, men som slet ikke formåede/har formået at gøre en stærk nok indtryk. Rafinha er måske den tætteste af de tre, der er kommet på noget, der minder om en godkendt indsats.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 89 gæster