Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

rummenigge skrev:rygraden bestående af Gerrard, Carricker, Torres, Kuyt, Jovanovic, Agger Reina, osv er en stærk cocktail selvom Mander nok ikke er enig :wink:
Hvis det var min rygrad, var jeg gået direkte til kirurgen for en transplantation!
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Nå lidt galde....

Nu må Cesc dælme snart melde KLART ud og ikke tvetydigt "jeg er katalaner, culé, min farfar er socio, jeg er det osv", men samtidig sige at Mister "jeg kan godt lide små drenge, særlig af afrikansk oprindelse" Wenger er den næstmest betydningsfulde person i hans liv efter hans far (hvad sker der for det btw). Nu må det her cirkus fandme stoppe snart. Det minder om Franco CF's fejlslagene kærlighesaffære med Ronaldo fra sommeren 2008, der gjorde at deres planlægning blev middelmådig.....

Håber Pep kan se at Cesc ikke er nødvendig for enhver skyld og at vi sagtens kan klare os uden.....man behøver vel ikke fortælle ham om de trofæer han vandt med klubben UDEN Cesc. Vil Cesc blive hos Arsenal og spille med om Emirates Cuppen og MIckey Mouse Cuppen som det mest prestigefyldte, så lad ham endelige gøre det, vi har alternativer i folden og andre udenfor den (Ozil, Pastore mfl), men så lad ham melde klart ud ENGANG FOR ALLE, så denne her forfærdelige sæpeopera kan slutte. I mellemtiden har de engelske medier jo mere end rigeligt vist hvor opfindsomme de er (Puyols udtalelse, der blev dementeret på det kraftigste af ham selv).....

Kort og godt. Få fingeren ud af en vis legemesdel Cesc og meld klart ud, så vi kan komme videre i programmet! UFATTELIGT!

I mellemtiden skal vi sikkert høre på den ene overskredede deadline efter den anden lige indtil d. 31 august.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Goldenbaum »

@ Rummenigge
det kan man altid sige om hold der ikke vinder Ligaen. At de tabte når det gjaldt. Bare se Real, Man U osv osv. Synes at Arsenal er et skridt foran Liverpool og de spillere du nævner er ikke i nærheden af Arsenal spillerne i form af teknik. Men det er en subjektiv holdning selvfølgelig. Deres præstation mod Barca sidste siger ikke meget lige nu da det er historie. Da Barca tabte 4-1 til Real kunne man have sagt det samme men det var stortset de samme spillere der vandt the treble. Det er netop pga potentialet i Arsenal der gør at Fabregas skal blive hvor han er. Hvis han kommer til Barca så bliver enten hans eller en anden spillets karriere ødelagt.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

@Mander - Hahaha, jeg havde på fornemmelsen at du ikke var meget for den rygrad :wink:

@Goldenbaum - Der var en kæmpe forskel på holdet mellem 1-4 Barca til 6-2 Barca, den største var at Pep var kommet til og havde ryddet gevaldigt op i et opløsningstruet og demoraliseret omklædningsrum. Det kan ikke sammenlignes med Arsenals situation. Barca mødte ikke et demoraliseret hold i kaos sidste år, tværtimod var de superoptimistiske spørg bare de utallige gooners som gæstebesøgte Barcaforummet.

Wenger har stået i spidsen for Arsenal i en generation næsten og siden Chelsea kom til penge-kræfter (ny topkonkurrent) har Arsenal vundet nada og jeg kan virkelig ikke se hvofor de pludselig skulle vinde nu, især nu med endnu større konkurrence i toppen. Man kan for Arsenals vedkommende selvfølgelig håbe på at ManU, ManC, Chelsea og Liverpool (ligesom sidste år) underpræsterer så kan det godt være at Arsenal vinder den, men hvad er sandsynligheden for det da de tabte næsten samtlige topkampe sidste år.

Vi bliver nok aldrig helt enige om Arsenals potentiale, men selvom Arsenal er mest underholdende at se på i PL (jeg under dem også at vinde titler selvom den følelse er falleret lidt i forbindelse med den nye side Wenger har vist på det sidste) så mener jeg stadig at de kæmper med Liverpool om at være 4. bedst i rækken. Det er helt op til Cesc, men der er grænser for hvor meget han kan udvikle sig når han ikke har bedre spillere omkring sig. Hvis han kom til Barca er der pludselig nogle spillere han reelt skal overgå for at etablere sig samtidig med at han har spillere som Messi og Pique ved sin side, der er en verden til forskel.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

.Jeg er enig med rummenigge. Der er en verdens til forskel mellem det hold der tabte 1-4 til Real og så Arsenal. Ja vi blev ydmyget og vi havde et splittet omklaedningsrum, men i Barca valgte man at reagere paa problemet. Man hentede Pep, en meget serioes og ambitioes traener og samtidig lod man holdets og vel paa det tidspunkt fodboldens stoerste stjerne gaa, netop fordi han var en af aarsagerne til den uro der havde vaeret i klubben. Samtidig solgte man en anden stor stjerne, Deco, sikke et signal at sende til resten af truppen og omverdenen. I barca skulle der nemlig arbejdes haardt nu, og resultatet ser vi nu.

Kan man sige at det samme kan ske i Arsenal? Jeg tror det naeppe, hvorfor? Der sker simpelthen ikke en udvikling i Arsenal. Jeg behoever vel ikke at ridse op holdets meritter mod tophold de seneste mange aar, jeg kan noejes med at sige de flopper hver gang det gaelder. Den stoerste aarsag her er Wenger. Manden holder staedigt fast i at han vil satse paa knaegte i stedet for maend, og det har ikke virket indtil nu og jeg tror ikke det kommer til at virke i aar heller. Lige siden Wenger valgte at skille sig af med Vieira har tendensen i Arsenal vaeret den samme, hvert aar er en af de stoerste stjerner og meget vigtige spillere smuttet uden at man har erstattet ham med en tilsvarende kvalitetsspiller. Man har i stedet brugt penge paa en ukendt talent som har brug for at udvikle sig, og det er ikke nok til at vinde titler. Arsenal har Song og Edmilson paa midtbane, hvor Song er en middelmaadig spiller saa er Edmilson en ren katastrofe og derfor vinder holdet ikke nogen titler. En Vermaelen i forsvaret er heller ikke en topsspiller endnu, han har potentialet, men jeg mener han har stadig brug for et aar eller to til at udvikle det defensive spil. Nu har man saa mistet Gallas og Sol ryger vist ogsaa til Newcastle, dette betyder at Vermaelen skal agere styrmand ( noget han overhovedet ikke er klar til, da han har kaempe mangler i placeringsspil og overblik) sammen med en eller anden ung franskmand, det vinder man ikke P.L med. I angrebet har man Chamakh og Bendtner, nok er de gode spillere, men de er intet i fohold til Anelka-Drogba, eller Tevez-ade/Balo eller Man Utds angreb. Desuden har de kaempe mangler paa maalmandsposten, og saa laenge Wenger ikke gaar vaek fra sin filosofi om udelukkende at satse paa unge spillere, saa vinder Arsenal som sagt intet. Arsenal holdet har behov for at man tilfoejer holdet noget rutine i form af 2-3 endda 4 kvalitetsspiller, spillere der ved hvordan man vinder trofaer og de storkampe, goer man ikke det ( og ibtet tyder paa at det sker i Arsenal saa laenge Wenger er traener) saa vinder man intet og en spiller som Cesc vil ikke kunne udvikle sig meget mere.

Man kan nemlig ikke udvikle sit spil synderligt meget, naar man til traening er klasser over sine medspillere, derfor behoever man heller ikke at skulle kaempe haardt for at bibeholde sin plads paa holdet, noget han skal hvis han flytter til Barca og dermed vil han udvikle sig som spiller i Barca.

Desuden er jeg enig med Rivaldo i at Cesc skal melde klart ud, men der gaar forlydender om at han netop vil goere det naar han returnerer fra ferien i loebet af denne uge. Jeg synes dog man skal give knaegten lidt kredit, han har trods alt gjort det klart at Barca er klubben han vil spille for.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af ladislau »

Jeg mener bestemt, at Arsenal har udviklet sig enormt fra forrige sæson til sidste sæson. Det er især som hold jeg mener de er godt kørende. Selvfølgelig har de manglet den sidste klasse mod Manu og Chelsea, men de har bestemt nærmet sig, hvilket slut stillingen jo også viste.

Synes nu også i forhold til kampen på camp nou. at vi skal huske de manglede Cesc og Asharvin. Hi havde bestemt også været ud at skide, hvis vi stod mod et klassehold og manglede både Xavi og Messi. Dem var vi da mega afhængige af sidste år.

synes sgu det er fair nok, at Cesc lader Rossell og især Wenger køre denne saga. Hvis han er så splittet, som hans udtaleler, så er det da noget af et dilemma. Det er da træls for os, men det virker da som om det er værre for Cesc.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

De havde dog både Cesc (omend halvskadet) og Arshavin til første kamp, og der blev de kørt over i langt højere grad end på Camp Nou, selvom slutresultatet ikke afspejler det. Som Evra sagde, "boys against men", når de møder de store hold.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

@Ladislau - Jeg vil mene at Arsenal klarede sig godt på papiret i PL pga Liverpools miserable sæson samt ManU's mildt sagt middelmådige juleperiode da hele deres forsvar mere eller mindre var væk pga skader.

Efter min mening spillede Arsenal ikke bedre ifht sæsonerne 2007-2008 og 2008-2009, hvor de bl.a. slog Milan ud af CHL på storspil af Fab og Adebayor i 2008 (i mine øjne den mest imponerende sæson spillemæssigt). Cesc havde ganske rigtigt en fabelagtig sæson i år men Arsenal var om muligt endnu mere afhængige af ham da de manglede kvalitet andre steder.

Arsenal er efter min mening ikke blevet bedre siden de har mistet Viera, Flamini, Hleb, Toure, Adebayor osv. Angrebet har fået et pift med Arshavin, men hverken han, RvP eller Bendtner han har ikke kunne udfylde Adebayors str. 49½ efter min mening.

Som Mander rigtigt siger, vi udspillede Arsenal på deres hjemmebane hvor Cesc var med og kun sort uheld gjorde at vi ikke vandt 5-1, men at den i stedet blev 2-2. At de manglede Arshavin gør efter min mening ikke det store da de i stedet for kunne stille med en mere robust midtbane som er livsvigtigt når man spiller som udehold på Camp Nou. Vi vandt overlegent over Inter uden Messi og Ibra og spillede hele sæsonen enten uden en Iniesta eller uden at han var i form. Barca er nok det hold i verden med mest kreativitet på holdet, så nej jeg mener ikke at to spilleres mangel vil få os til at knække ligesom det åbenbart gjorde det for Arsenal.

Jeg mener ikke at der er nogen tvivl om at Cesc helst vil spille for Barca. Hvis han har et dilemma skyldes det nok at han føler at han skylder klubben og Wenger titler. Her mener jeg at det rigtige er at gå efter sit hjerte, for Arsenal og Wenger skylder Cesc MINDST ligeså meget, aldrig i klubbens historie har man haft en playmaker som ham, jeg ville nyde det som Gunner mens det vare for ikke engang Bergkamp når hans sokkeholdere når det kommer til hans blik for spillet, forskellen er at hollænderen spillede på et hold som var en klasse bedre.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Rivaldo10 skrev: [...], vi har alternativer i folden og andre udenfor den (Ozil, Pastore mfl), men så lad ham melde klart ud ENGANG FOR ALLE, så denne her forfærdelige sæpeopera kan slutte.
Javier Pastore er en spiller, ejg virkelig beundrer, men det bliver svært både for Barca, men også United, da han er en spiller, jeg gerne så, for han har lavet en forhåndsaftale med Real Madrid. Så den bliver nok svær, især hvis Jeres regel om, at Barca og Real ikke skal kapre hinandens transfermål, stadigvæk gælder.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Hellyear

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hellyear »



Så kører cirkuset igen. :D

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af ladislau »

Synes at Arsenal spiller deres eget spil i lanht højere grad sidste år, end de forrige, hvor de spillede meget som de andre store engelske hold. At de så stadi mangler noget mod de største er naturligt, spillemæssigt, som hold mener jeg klart de viste fremgang, men det bliver vi åbenbart heller not enige om.

Van persie var jo også ude en stor del af sæsonen, som Iniesta var. Derudover så mener jeg det var sjældent en ulempe hvis Zlatan ikke var med, vores spil var bedst uden svenskeren, derfor blev han jo også bænket til sidst.
Synes det var tydeligt i semifinalen mod Inter, at hvis man formåede at lukke både Xavi og Messi ned(hvilket i sig selv var imponerende), så var vi bestemt til at tale med. Det var helt åbenlyst i mine øjne.
Det er der så forhåbentlig ændret på, med en Iniesta i topform og en nyindkønt Villa. Plus Bojan og Pedro naturligvis, For Zlatan er stadig et spørgsmålstegn.

Hvad Cesc vil og føler, det ved vel kun manden selv. Synes bare hans seneste udtalelse i den grad viste et dilemma knægten var i.
Derudover, så har Cesc jo holdt et møde med Wenger, så skal han da ikke gøre en skid mere. Han har en kontrakt, og et ordentligt forhold til Arsenal. Det jo ikke en Robinho type, der bare hyler og skriger indtil han får sin vilje.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

ladislau skrev:Synes at Arsenal spiller deres eget spil i lanht højere grad sidste år, end de forrige, hvor de spillede meget som de andre store engelske hold. At de så stadi mangler noget mod de største er naturligt, spillemæssigt, som hold mener jeg klart de viste fremgang, men det bliver vi åbenbart heller not enige om.

Van persie var jo også ude en stor del af sæsonen, som Iniesta var. Derudover så mener jeg det var sjældent en ulempe hvis Zlatan ikke var med, vores spil var bedst uden svenskeren, derfor blev han jo også bænket til sidst.
Synes det var tydeligt i semifinalen mod Inter, at hvis man formåede at lukke både Xavi og Messi ned(hvilket i sig selv var imponerende), så var vi bestemt til at tale med. Det var helt åbenlyst i mine øjne.
Det er der så forhåbentlig ændret på, med en Iniesta i topform og en nyindkønt Villa. Plus Bojan og Pedro naturligvis, For Zlatan er stadig et spørgsmålstegn.

Hvad Cesc vil og føler, det ved vel kun manden selv. Synes bare hans seneste udtalelse i den grad viste et dilemma knægten var i.
Derudover, så har Cesc jo holdt et møde med Wenger, så skal han da ikke gøre en skid mere. Han har en kontrakt, og et ordentligt forhold til Arsenal. Det jo ikke en Robinho type, der bare hyler og skriger indtil han får sin vilje.
Lad nu være med at åbne op for Zlatan diskussionen her, der er mange som mener det modsatte af dig ligesom jeg at vores spil ikke blev dårligere med ham på banen, det blev bevist i efteråret. Han form svingede gevaldigt i foråret som jeg især tilskriver hans skader, men lige så snart han var kommet tilbage igen så laver han en præstation som på Emirates stadium for dernæst at ryge ud med en skade igen.

Van Persie er endnu kun en spiller især Arsenal fans har kæmpe håb til uden han egentlig har vist det helt store endnu. Bedømt udfra VM så skal RvP da til at stramme op hvis han ikke vil blive overhalet af Chamahk og Bendtner. Derfor mener jeg ikke at det er korrekt at sammenligne RvPs klasse med Iniestas.

I Inter kampen lavede vi alle de mål som burde føre os videre, marginaler og dommerkendelser var de største grunde til at vi ikke gik videre. Efter min overbevisning skulle Militos offside mål underkendes samtidig med at Bojans mål skulle gælde, det er i det mindste mere håndfaste kendelser (eller mangel på) end de manglende shady straffekendelser som Chelsea stadig tuder over. Det der med ekstrem Xavi og Messi afhængighed er jeg grundlæggende uenig i, da jeg mener holdet har så mange andre facetter.

Jeg hæfter mig ved at Arsenal tabte næsten alle deres kampe imod de store hold, topaspiranterne, i sidste sæson. I de foregående år havde de ellers lidt bedre styr på det hvor de bl.a. slog ManU med en Cronaldo på holdet og som sagt bankede Milan ud af CHL, men så røg der hvert år en stor profil. Derfor synes jeg absolut ikke at de fungerede bedre sidste år ifht andre, ManU, Liverpool spillede bl.a. markant svagere end de andre år derfor deres bedre placering.

Desværre for Cesc så skal Arsenal mere håbe på at topaspiranterne ikke er så stærke som de forgangne år og så skal de bede til overmagten om at de ikke kommer til at møde Barca i CHL. Som Flamini også sagde det i et interview, Cesc bør vælge med hjertet og ikke tænke på at svigte Wenger, dermed satte han ord på tanker de fleste vel går med.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Raman93 »

Drop ham nu bare. Jeg tror, at Rosell forsat er interesseret i ham af en grund; frygt. Jeg tror, at han er bange for, at hvis han ikke henter ham, vil folk ikke synes godt om ham, da han er var et valgløfte. Men hvor ville jeg dog elske Rosel,l hvis han droppede Fabregas. Vi har eftersigende 40 millioner euro tilbage nu, det er fint. Køb enten Ozil, Pastore, Rameries, Hamsik mfl. for omkring de 20 millioner euro. For de resterende 20 millioner euro køb så en god defensiv midtbane. Der er mange gode defensivemidts i den franske liga, mange der minder om Touré, eller kan man forsøge sig at købe Martinez hvis man vil have noget spansk.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Raman93 skrev:Drop ham nu bare. Jeg tror, at Rosell forsat er interesseret i ham af en grund; frygt. Jeg tror, at han er bange for, at hvis han ikke henter ham, vil folk ikke synes godt om ham, da han er var et valgløfte. Men hvor ville jeg dog elske Rosel,l hvis han droppede Fabregas. Vi har eftersigende 40 millioner euro tilbage nu, det er fint. Køb enten Ozil, Pastore, Rameries, Hamsik mfl. for omkring de 20 millioner euro. For de resterende 20 millioner euro køb så en god defensiv midtbane. Der er mange gode defensivemidts i den franske liga, mange der minder om Touré, eller kan man forsøge sig at købe Martinez hvis man vil have noget spansk.
Jep, det må være lidt fristende for ledelsen at stille Cesc sagaen på køl for derefter at få Martinez/Senna og Özil i hus. På den ande side kan jeg godt forstå at Barca venter lidt hvis der mangler så meget klarhed i sagen, men beslutningen om at hente ham denne sommer tages forhåbentlig i denne uge og ikke en dag senere sådan at vi kan få alternativerne kørt i stilling lige så snart holdet er tilbage fra østen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af fidanho »

Tror ikke han kommer i år. Han træner også med holdet igen, og arsenal fans er ved at komme, fordi de ser ham i en arsenal-træningstrøje.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 88 gæster