Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af mathi »

Mes Que Un Club skrev:Men prøv at tænk over det. Vi er i gang med at bytte måske verdens bedste DM + penge, for en spiller som vi faktisk ikke har brug for..
Ahh... nu strammer du den altså.. Hvis han var så fantastisk god ville han nok være fast mand på holdet.. Han er god ja, men ikke verdens bedste... Og Cesc er en investering i fremtiden..

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

mathi skrev:
Mes Que Un Club skrev:Men prøv at tænk over det. Vi er i gang med at bytte måske verdens bedste DM + penge, for en spiller som vi faktisk ikke har brug for..
Ahh... nu strammer du den altså.. Hvis han var så fantastisk god ville han nok være fast mand på holdet.. Han er god ja, men ikke verdens bedste... Og Cesc er en investering i fremtiden..
Han burde jo uden tvivl være fast mand! Der er jo ingen der benægter at han stadig er bedre end Bussi.

Synes bestemt ikke det er at stramme den, når man viser bekymring for dette evt. bytte. Vi sælger en vital spiller for holdet, alt imens vi køber en spiller, der i realiteten ikke er brug for i denne sæson. Vi skal invisterer i en ny DM, selv hvis Cesc kommer.
Forumlegende

Mes Que Un Club

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Daluigi skrev:
mathi skrev:
Mes Que Un Club skrev:Men prøv at tænk over det. Vi er i gang med at bytte måske verdens bedste DM + penge, for en spiller som vi faktisk ikke har brug for..
Ahh... nu strammer du den altså.. Hvis han var så fantastisk god ville han nok være fast mand på holdet.. Han er god ja, men ikke verdens bedste... Og Cesc er en investering i fremtiden..
Han burde jo uden tvivl være fast mand! Der er jo ingen der benægter at han stadig er bedre end Bussi.

Synes bestemt ikke det er at stramme den, når man viser bekymring for dette evt. bytte. Vi sælger en vital spiller for holdet, alt imens vi køber en spiller, der i realiteten ikke er brug for i denne sæson. Vi skal invisterer i en ny DM, selv hvis Cesc kommer.
Kunne ikke være mere enig. Jeg ser klart Toure som en af verdens bedste, måske den bedste. Hvorfor han ikke har fået mere spilletid er mig en gåde.

Hvis vi skal være helt ærlige, så har vi ikke brug for Fabregas endnu. Vi kunne sagtens køre med Toure, Busquets, Keita, Xavi og Iniesta i en eller to sæsoner mere. Til gengæld om et eller to år vil Fabregas være en nødvendighed, og der ville denne handel være perfekt.

Jeg må ærligt indrømme at jeg er lidt nervøs for denne handel. Jeg er lidt splittet, og er usikker på om denne handel virkelig vil gavne os så meget som vi går og tror, eller om det vil give bagslag. Det vil også være sindsygt at have Fabregas på bænken, fordi medmindre Xavi eller Iniesta er skadede eller har brug for en pause, så vil Fabregas jo ikke spille. Samt at Iniesta bliver nok ikke rykket op som LW mere, nu hvor vi har Villa, Pedro, Bojan til at spille den plads. Så chancen for at Fabregas kan spille er jo minimal.

Ellers kan det være at Barca overvejer at spille på en anden måde med en ny opstilling? Men det kan jeg bare ikke forestille mig. En midtbane bestående af Fabregas, Xavi og Iniesta er simpelthen også for svag i styrke. Vi har brug for en mand som Toure eller Busquets til at få lidt styrke ind i midtbanen..

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af mathi »

Må erklære mig uenig. Han er en glimrende spiller, men han har jo slet ikke den klasse som fx en Makelele havde i sine velmagtsdage.. :) Og hvis han virkelig var så god forstår jeg ikke at Pep ikke har brugt ham noget mere, men det gør i vel heller ikke ;)

bønne

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af bønne »

Kunne ikke være mere enig. Jeg ser klart Toure som en af verdens bedste, måske den bedste. Hvorfor han ikke har fået mere spilletid er mig en gåde.

Hvis vi skal være helt ærlige, så har vi ikke brug for Fabregas endnu. Vi kunne sagtens køre med Toure, Busquets, Keita, Xavi og Iniesta i en eller to sæsoner mere. Til gengæld om et eller to år vil Fabregas være en nødvendighed, og der ville denne handel være perfekt.

Jeg må ærligt indrømme at jeg er lidt nervøs for denne handel. Jeg er lidt splittet, og er usikker på om denne handel virkelig vil gavne os så meget som vi går og tror, eller om det vil give bagslag. Det vil også være sindsygt at have Fabregas på bænken, fordi medmindre Xavi eller Iniesta er skadede eller har brug for en pause, så vil Fabregas jo ikke spille. Samt at Iniesta bliver nok ikke rykket op som LW mere, nu hvor vi har Villa, Pedro, Bojan til at spille den plads. Så chancen for at Fabregas kan spille er jo minimal.

Ellers kan det være at Barca overvejer at spille på en anden måde med en ny opstilling? Men det kan jeg bare ikke forestille mig. En midtbane bestående af Fabregas, Xavi og Iniesta er simpelthen også for svag i styrke. Vi har brug for en mand som Toure eller Busquets til at få lidt styrke ind i midtbanen..
Jeg håber virkelig Cesc kommer denne sæson, jeg ser det som næsten 100% sikkert at Toure forlader Barcelona denne sommer.

Jeg tror at Misteren vil bruge Iniesta på kanten og overvejende lade Cesc og Xavi spille de 2 CM, med Busquets på DM, med nyindkøb (forestille mig en forholdsvis ukendt DM) som backup. Jeg tror helt klart at Busquets har fået lov til at spille den plads, så meget i år, fordi han er barcadreng - og det tæller altså meget højt i Barca, hvilket jeg kun synes er positivt - også selvom jeg synes Toure er bedre end Busquets på nuværende tidspunkt! Selv Oleguer fik jo umådelig lang snor i sin tid... :)

Komme Svescen, kan jeg kun drømme om at Clichy også bliver købt, og så vil jeg være mere end tilfreds :D

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jurij »

Sjovt at Toure gerne vil væk fra Barcelona, når man igen og igen kan læse om diverse af verdens bedste spillere der gerne vil TIL Barcelona. Hele Arsenal har jo nærmest meldt ud at de gerne vil til Barcelona, selv CRonaldo har sagt at Barcelona ikke kan udelukkes for hans vedkommende.

Forstår dog godt Toure vil væk med den behandling han har fået, det er højst kritisabelt at bruge en spiller af hans kaliber som bænkevarmer, ingen kan vel bebrejde ham det.

Men behøves vi virkelig en ny DM? Busquets er måske ikke så god igen, men Keita er jo god, så de 2 spillere kan sagtens udfylde det hul. Og det bliver svært at lokke en ny god DM til klubben, så længe Pep er træner, for så er det vel kun Essien, der kan slå ham af hans plads idag.
Genopbygning status: færdig.

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af ladislau »

Altså, nu har Toure startet inde i 26 kampe blevet skiftet ind i 6. I en sæson, hvor han har været skadet og været til de afrikanske mesterskaber, så synes jeg det er lidt overdrevet, at kalde ham "bænkevarmer".
Ja, vi er nok enige om han er bedre en Busquets, men ikke om han har spillet bedre siden jul og slet ikke om det er forståeligt han skifter.
Det er nu heller ikke relevant, hvorvidt vi er enige, for det er jo Toure, som vil væk, og så må det jo blive sådan. Uanset hvad vi mener om hans exit, så er vi enige om at det ikke er optimalt for Barca.

Hvis han nu skal væk, så er det vel til gengæld optimalt, at vi bruger ham i en handel, og derved sparer penge. Kan vi ikke blive enige om det?
Så kan vi bagefter få diskuteret om Cesc er et fornuftigt køb eller ej, men jeg synes vi skal lukke Toure diskusionen her. Så kan vi få delt æbler og appelsiner.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Quaresma »

Jurij skrev:Sjovt at Toure gerne vil væk fra Barcelona, når man igen og igen kan læse om diverse af verdens bedste spillere der gerne vil TIL Barcelona. Hele Arsenal har jo nærmest meldt ud at de gerne vil til Barcelona, selv CRonaldo har sagt at Barcelona ikke kan udelukkes for hans vedkommende.

Forstår dog godt Toure vil væk med den behandling han har fået, det er højst kritisabelt at bruge en spiller af hans kaliber som bænkevarmer, ingen kan vel bebrejde ham det.

Men behøves vi virkelig en ny DM? Busquets er måske ikke så god igen, men Keita er jo god, så de 2 spillere kan sagtens udfylde det hul. Og det bliver svært at lokke en ny god DM til klubben, så længe Pep er træner, for så er det vel kun Essien, der kan slå ham af hans plads idag.
Som ladislau påpejede, er det en stor overdrivelse at kalde Touré for bænkevarmer. Desuden er hans agents udtalelser og handlinger yderst kritisable, og jeg vil mene, at Yayas situation minder meget om Eto'os, dengang han spillede i Barca. Primadonna-attitude for alle pengene.

Og hvorfor bliver det svært at lokke en ny god DM til klubben, fordi Pep var så god i sin tid? Jeg mener ikke, at der er brug for forstærkninger på den plads - især ikke hvis man holder på Márquez, som faktisk er ganske god på den position. Han spillede den fremragende i 2003/2004, da han i sæsonen blev omskolet til DM. Hvorfor ikke gøre det igen?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg har heller aldrig fattet, at enkelte brugere åbenbart mener at han har været en bænkevarmer, selvom han i løbet af de 2 seneste år har spillet omtrent lige mange kampe. Jeg har vist tidligere brugt statistisk materiale til at underbygge det. Det centrale er vel, at Toure ikke vil affinde sig med rotationen, det er jo ikke fordi, at Pep og ledelsen ikke ønsker ham i klubben, tværtimod.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af emo »

Rivaldo10 skrev:Jeg har heller aldrig fattet, at enkelte brugere åbenbart mener at han har været en bænkevarmer, selvom han i løbet af de 2 seneste år har spillet omtrent lige mange kampe. Jeg har vist tidligere brugt statistisk materiale til at underbygge det. Det centrale er vel, at Toure ikke vil affinde sig med rotationen, det er jo ikke fordi, at Pep og ledelsen ikke ønsker ham i klubben, tværtimod.
Der er stor forskel på at spille 15-20-25 min og så starte en kamp og spille 70-75 minutter. Toure har ikke spillet de der 20+ kampe fra start, har ikke præcist tal, men nægter at tro at han har spillet så mange kampe fra start.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Touré:
Kampe, startet inde: 26
Kampe, kommet ind fra bænken: 6
Kampe, udskiftet: 11

I alt: 43

Busquets:
Kampe, startet inde: 37
Kampe, kommet ind fra bænken: 10
Kampe, udskiftet: 7

I alt: 54

Forskel: 11 kampe

(liga, cup, CL)

Summa summarum: Busquets har spillet 25,6 % flere kampe end Touré. Men jeg troede, at det her handlede om Cesc?

EDIT: Nå, så tager vi lige minutter også, bare fordi jeg keder mig:

Touré:
Minutter spillet: 2268

Busquets:
Minutter spillet: 3458

Forskel: 1190 minutter

Busquets har spillet hele 52,5 % flere minutter end Touré. Det dækker dog også over, at han har spillet, mens Touré har været til ANC, og pokalen, hvor han har spillet ca. tre gange så mange minutter, inden folk går helt grassat.
Senest rettet af Mander tirs jun 08, 2010 9:19 pm, rettet i alt 1 gang.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Er det fra denne her sæson Mander? (ser det ud til). For inkluderer man den første sæson, så var Busquets ikke væsentlig foran (10 procent mere spilletid vist).

Apropos Cesc, så har Laporta udtalt at han vil gøre alt for at han skifter inden han afgår som præsident. Han har indtil d. 30 juni, hvilket også burde være nok.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Rivaldo10 skrev:Er det fra denne her sæson Mander? (ser det ud til). For inkluderer man den første sæson, så var Busquets ikke væsentlig foran (10 procent mere spilletid vist).
Det er fra 09/10-sæsonen, på tværs af liga, pokal og CL. Super cups og VM for klubhold er ikke med.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af emo »

Mander skrev: Kampe, startet inde: 26
Kampe, kommet ind fra bænken: 6
Kampe, udskiftet: 11

I alt: 43
Damn, den statistik er jeg meget overrasket over at se. Havde absolut ikke regnet med at han har startet 26 gange inde....
Allez...

Mes Que Un Club

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Det er jeg også meget overrasket over at se..

Men det ændrer jo bare desværre ikke ved at Toure synes han har fået for lidt spilletid :( Det kunne være vi skulle sende en mail til ham med denne statistik. Så kan det være han skifter mening? :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster