Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jurij »

Ponte skrev:Enig, jeg forstår heller ikke lige konklusionen på den der.., synes det du skriver der har lidt den samme konklusion som at pisse i modvind :wink:
Og desuden tror jeg ikke Cesc var den han er i dag hvis det ikke havde været for Arsenal, han har jo der fået langt større ansvar end hvad han meget vel ville have fået af os hvis han var blevet.
Så synes ikke rigtig den med han forlod Barca kan bruges til ret meget..
Det jeg mener er at pladserne er besat at gode spillere, og den offensive midtbane ikke er vores svaghed på banen. Den kan altid forstærkes, og Cesc kan blive en indskifter som afgør kampene. Men han er ikke en NØDVENDIGHED, det er det jeg skriver. Normalt når man giver 35 mill. euro for en spiller, er det fordi det er nødvendigt med ham på holdet, da der mangler gode spillere til den position. Jeg vil sige at det er for mange penge at give for en ekstra spiller, men lige i det her tilfælde, hvor Real Madrid har fået Mourinho som træner, og har en "det er nu eller aldrig" filosofi, så skal Barcelona investerer i de ikke helt åbenlyse spillere. Hell, lad os købe ti angribere, hvis det kan gøre at Madrid ikke vinder noget. :!:
Genopbygning status: færdig.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Jurij skrev: ...Normalt når man giver 35 mill. euro for en spiller, er det fordi det er nødvendigt med ham på holdet, da der mangler gode spillere til den position. Jeg vil sige at det er for mange penge at give for en ekstra spiller, men lige i det her tilfælde, hvor Real Madrid har fået Mourinho som træner, og har en "det er nu eller aldrig" filosofi, så skal Barcelona investerer i de ikke helt åbenlyse spillere. Hell, lad os købe ti angribere, hvis det kan gøre at Madrid ikke vinder noget. :!:
Hmm, er ikke enig der. For det første skal da for guds skyld ikke investere i "ikke åbenlyse spillere" når vi har en hel Cantera fyldt med dem, ret mig hvis jeg misforstår dig.

Selvom Cesc måske ikke er en absolut nødvendig på playmaker pladsen så snakker vi altså om en La Masia spiller som nok bliver hans generations bedste i verdenen. At han er lidt dyr er fint med mig, her skal principper ikke forhindre os i et køb som kan blive 10'ernes bedste, ligesom Pique var 0'ernes bedste køb, efter min ydmyge mening :wink:

Og lige til sidst, jeg mener altså at for at vores midtbane skal blive endnu bedre så skal der komme flere mål. Det eneste punkt kritikere idag kan finde om dette hold ifht El Dream Team er at vi mangler flere mål leveret fra andenkæden som Bakero og Laudrup leverede. Her er Cesc-købet lige i øjet 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Jurij skrev:
Ponte skrev:Enig, jeg forstår heller ikke lige konklusionen på den der.., synes det du skriver der har lidt den samme konklusion som at pisse i modvind :wink:
Og desuden tror jeg ikke Cesc var den han er i dag hvis det ikke havde været for Arsenal, han har jo der fået langt større ansvar end hvad han meget vel ville have fået af os hvis han var blevet.
Så synes ikke rigtig den med han forlod Barca kan bruges til ret meget..
Det jeg mener er at pladserne er besat at gode spillere, og den offensive midtbane ikke er vores svaghed på banen. Den kan altid forstærkes, og Cesc kan blive en indskifter som afgør kampene. Men han er ikke en NØDVENDIGHED, det er det jeg skriver. Normalt når man giver 35 mill. euro for en spiller, er det fordi det er nødvendigt med ham på holdet, da der mangler gode spillere til den position. Jeg vil sige at det er for mange penge at give for en ekstra spiller, men lige i det her tilfælde, hvor Real Madrid har fået Mourinho som træner, og har en "det er nu eller aldrig" filosofi, så skal Barcelona investerer i de ikke helt åbenlyse spillere. Hell, lad os købe ti angribere, hvis det kan gøre at Madrid ikke vinder noget. :!:
Hvorfor bekymrer du dig så meget om Madrid og deres filosofi?? Vi foretager køb og salg for vores egen skyld og ikke Madrids. Desuden synes jeg ikke det du kalder deres "nu eller aldrig filosofi" har ændret sig i år i forhold de sidste par år og ikke bare fordi Mourinho nu er træner. Desuden tror jeg ikke en topklub som Madrid kører med en "nu eller aldrig" strategi, de laver mange dyre indkøb ja, men det er nu engang deres politik..
Cesc er ikke en nødvendighed nu på papiret , men det er han da så sandelig når man taler vores fremtid og hentes jo ikke for 2-3 år, nok nærmere 8-9 år. Han er den fremtidige styrmand og skal være det i mange år.
Kommer Cesc i år vil han ikke "bare" være det du kalder en udskifter der kommer ind og afgør kampe, han skal nok få sin bid af kagen sammen med Xavi og Ini når vi har så højt et antal kampe som vi har og bliver da en vital brik på vores hold.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jurij »

Hvis Real Madrid får mesterskabet med Mourinho som træner indenfor de næste 2 år, så får de selvtillid og bliver lige pludselig farlige. Jeg har set Barcelona ende med en dårlig placering, og det er det jeg mener vi skal undgå, den der pludselige henvisning til andenpladsen og derfra tab af selvtillid. Det er nok også derfor at vi køber så stærkt ind lige for tiden, det har Barcelona aldrig gjort før, ikke på den her måde, hvor man ikke direkte har en mangel i truppen.

Det er vigtigt at vise at man hører til i toppen, og at Madrids taktik ikke virker, de vil så blive nødt til at langsomt at genopbygge deres hold forfra, og det betyder flere mesterskaber til Barcelona. Fodbold er en sport, en sport er en konkurrence, ligemeget hvad bliver man nødt til at se hvad modstanderne har at byde på, og hvad deres taktik er.

Håber alle forstod min tankegang nu, havde ellers troet jeg havde gjort det klart i mit første indlæg.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Synes det er fint man agerer hurtigt på transfermarkedet. Selvom vi har vundet mesterskabet, vil jeg altid forsvare at man ændrer holdet til den kommende sæson. Dels ud fra et økonomisk synspunkt kan der godt være en idé i at købe et nyt stort navn, og dels pga det sportslige. Nye tilføjelser viser mange ting, bla at selvom vi vinder bør man som spiller ikke slappe af for så kommer man videre, det viser at vi har ambitionen om at vinde igen næste år, det viser at ledelsen tror på én og de investerer en masse penge i det hold man spiller på, det viser noget til alle andre klubber om at vi hører til i toppen etc etc etc.

Så mener jeg at det der argument med at et hold ikke kan slå til med det samme, men skal bygges op i løbet af 1-2 år slet ikke holder stik, når man tænker på at Madrid endte med 96 point - et nyt hold der får et antal point som under alle andre omstændigheder ville have udløst et mesterskab. Mourinho vil under ingen omstændigheder bruge et år på at bygge et hold op alene. Han vil vinde alt i første sæson. Fra Barcas side skal man på ingen måde tage lettere på opgaven fordi Madrid skal skabe et nyt hold.
Visca el Barca

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

Bager skrev:Synes det er fint man agerer hurtigt på transfermarkedet. Selvom vi har vundet mesterskabet, vil jeg altid forsvare at man ændrer holdet til den kommende sæson. Dels ud fra et økonomisk synspunkt kan der godt være en idé i at købe et nyt stort navn, og dels pga det sportslige. Nye tilføjelser viser mange ting, bla at selvom vi vinder bør man som spiller ikke slappe af for så kommer man videre, det viser at vi har ambitionen om at vinde igen næste år, det viser at ledelsen tror på én og de investerer en masse penge i det hold man spiller på, det viser noget til alle andre klubber om at vi hører til i toppen etc etc etc.

Så mener jeg at det der argument med at et hold ikke kan slå til med det samme, men skal bygges op i løbet af 1-2 år slet ikke holder stik, når man tænker på at Madrid endte med 96 point - et nyt hold der får et antal point som under alle andre omstændigheder ville have udløst et mesterskab. Mourinho vil under ingen omstændigheder bruge et år på at bygge et hold op alene. Han vil vinde alt i første sæson. Fra Barcas side skal man på ingen måde tage lettere på opgaven fordi Madrid skal skabe et nyt hold.
Fuldstændig enig.
- Og til jer som stadig ikke fatter det, NEEEEJ, det betyder ikke at vi skal ud og købe 5 stjerner til holdet ligesom Madrid :-)

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Ifølge El Mundo, er Tixi på vej mod London med et endnu et bud på Cesc og hans intention er at kunne præsentere ham som Barca spiller på onsdag.. de næste 48 timer bliver afgørende for om han kommer i år... dog har Arsenal eftersigende sat prisen på Cesc til.. 70 mio €!!!? OMG!!!
hmm.... hvad kan du så Tixi "the negotiator"!
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af mathi »

Ponte skrev:Ifølge El Mundo, er Tixi på vej mod London med et endnu et bud på Cesc og hans intention er at kunne præsentere ham som Barca spiller på onsdag.. de næste 48 timer bliver afgørende for om han kommer i år... dog har Arsenal eftersigende sat prisen på Cesc til.. 70 mio €!!!? OMG!!!
hmm.... hvad kan du så Tixi "the negotiator"!
Har lige læst 50 mio €..

Toure

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Toure »

mathi skrev:
Ponte skrev:Ifølge El Mundo, er Tixi på vej mod London med et endnu et bud på Cesc og hans intention er at kunne præsentere ham som Barca spiller på onsdag.. de næste 48 timer bliver afgørende for om han kommer i år... dog har Arsenal eftersigende sat prisen på Cesc til.. 70 mio €!!!? OMG!!!
hmm.... hvad kan du så Tixi "the negotiator"!
Har lige læst 50 mio €..
50 mio. £

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Toure skrev:
mathi skrev:
Ponte skrev:Ifølge El Mundo, er Tixi på vej mod London med et endnu et bud på Cesc og hans intention er at kunne præsentere ham som Barca spiller på onsdag.. de næste 48 timer bliver afgørende for om han kommer i år... dog har Arsenal eftersigende sat prisen på Cesc til.. 70 mio €!!!? OMG!!!
hmm.... hvad kan du så Tixi "the negotiator"!
Har lige læst 50 mio €..
50 mio. £
Så er er Tixi jo allerede godt igang med at få prisen ned :wink:

Stadig alt for meget, men vi må se hvad der sker.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Som jeg forudså, så vil Yaya spille en central rolle i Cesc-handlen. Sport og El Mundo rapporter begge i dag (med udtalelser fra Toures agent Seluk (kan høres på El Mundos hjemmeside) at Toure gerne vil til Arsenal og de gerne vil have ham og at han ikke gider til City og at han forventer at Barca og Arsenal kan nå til enighed om en handel inden VM starter!

FAN-FUCKING-TASTISK.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af zqa »

Ikke dårligt, slet ikke dårligt. Get to it!
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Hvis Toure alligevel så gerne vil afsted så er Arsenal da et godt sted at komme, både for ham og Barca.

Der er dermed chance for at Cesc-handlen måske mere eller mindre kan afsluttes inden VM, samt at hverken ManU eller Chelski (største CHL rivaler) får ham hvilket er godt for os.

Wenger og Peter HW få nu fingrene ud og acceptér et bud i omegnen af Toure + 25M€ 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mes Que Un Club

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Hvis Toure forlader os, som det desværre ser ud til, så er den bedste klub han kan tage til Arsenal. Dels fordi at så får vi nok Fabregas den anden vej, samt som rummenigge siger, at så får Man U eller Chelsea ham ikke..

Det er så ærgeligt at Toure skifter klub, men det er et klart plaster på såret at vide, at Fabregas højst sandsynligt kommer den anden vej. Men hvor jeg dog håber at vi kan gøre det officielt inden for de næste par dage, så vi ikke skal igennem et forhandlingshelvede..

Men hvad skal der så mere gøres? Skal der købes en DM som erstatning for Toure? Eller skal vi lade Busquets og Keita styre den plads? Jeg har bare på fornemmelsen at det er lidt usikkert? Kan dog godt forestille mig at man vil bruge Fabregas som DM, mod de mindre hold i Spanien? Eller muligvis en lidt anden opstilling?

Hvad med Gregory van der Wiel? Kunne være en spændende spiller i Barca. Samt hvad skal der ske med Zlatan?

Det bliver spændende :)

Mes Que Un Club

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Men prøv at tænk over det. Vi er i gang med at bytte måske verdens bedste DM + penge, for en spiller som vi faktisk ikke har brug for..

Jeg er selv helt vild med tanken om Fabregas i Barca. Men er det nu så klogt alligevel? Vi har jo også JdS og Thiago som er meget lovende talenter. De vil jo aldrig få chancen for at spille..

Men okay, Iniesta er meget skadet, samt at Fabregas er så ung at han har mange år i sig endnu, og vel også bliver købt for at overtage Xavi's plads når han stopper.

Men man skal selvfølgelig også tænke på Toure's situation. Jeg har aldrig haft fornemmelsen af at det er Barca der vil sælge Toure. Det er jo Toure der gerne vil væk, fordi han ikke får nok spilletid.. Og hvis der er en spiller der ikke har lyst til at være i en klub, så mener jeg at man skal sælge ham med det samme.

Håber bare det er det rigtige vi gør..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster