Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Dani Alves skrev:Arsenal har jo lige offentliggjort på deres hjemmeside at Cech IKKE er til salg overhovedet :/
Troede Cech spillede for Chelsea, nuvel.
Forumlegende

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:Ja, men det betyder ikke at de ikke vil sælge. Det kan være et forsøg på at presse prisen op. Jeg tror de gør det, fordi de vil presse prisen op, og også helgardere sig mod egne fans ved et salg.
Det virker bare mærkeligt at de så utvetydigt afviser vores bud.

Jeg kan godt følge dig i at det kan være forhandlingsteknik Arsenal udviser og at der tilmed måske finder forhandlinger sted bag kulisserne, men udmeldelsen er bare så markant at noget ku tyde på at Peter Hill-Wood er en grumpy old man som absolut ikke vil slippe Cesc i år af principielle årsager.

...eller så kan det være at Arsenal vil skyde forhandlingerne til den kommende Barca ledelse i håb om at få prisen op på den anden side af VM.

Det er svært at blive klog på, vi bliver nok klogere imorgen hvor enten Barca ledelsen kaster håndklædet i ringen, venter til efter VM eller også overrasker de, stay tuned :wink: ...
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Læste for et stykke tid siden, at Arsenal eftersigende ikke ville forhandle med Laporta. Det kan måske forklare den lidt bombastiske udmelding, om end jeg stadig ikke tror på, at "sagaen" er blevet afsluttet i dag.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:
Visca El Barca skrev:Ja, men det betyder ikke at de ikke vil sælge. Det kan være et forsøg på at presse prisen op. Jeg tror de gør det, fordi de vil presse prisen op, og også helgardere sig mod egne fans ved et salg.
Det virker bare mærkeligt at de så utvetydigt afviser vores bud.

Jeg kan godt følge dig i at det kan være forhandlingsteknik Arsenal udviser og at der tilmed måske finder forhandlinger sted bag kulisserne, men udmeldelsen er bare så markant at noget ku tyde på at Peter Hill-Wood er en grumpy old man som absolut ikke vil slippe Cesc i år af principielle årsager.

...eller så kan det være at Arsenal vil skyde forhandlingerne til den kommende Barca ledelse i håb om at få prisen op på den anden side af VM.

Det er svært at blive klog på, vi bliver nok klogere imorgen hvor enten Barca ledelsen kaster håndklædet i ringen, venter til efter VM eller også overrasker de, stay tuned :wink: ...
udover det med prisen, så tror jeg også det er en strategi fra deres side mod de vrede fans. Arsenal fans har nu i årrække brokket sig over, at hver gang deres hold er tæt på at være komplet, så vælger klubben at sælge den bedste spiller. De mener at Wenger har største del af skylden for det, da han nægter at købe etablerede stjerner, derfor flytter deres vigtige spiller hvert år, Vieira, Titi, Toure, Adebayor og nu måske Cesc.

At de så nu går ud og siger, at de slet slet ikke vil forhandle og at de håber Barca vil respektere dette, giver dem en god undskyldning, hvis/når de sælger ham til os. De kan nemlig fortælle deres fans, se vi gjorde alt, vi ville ikke sælge ham, men onde onde Barca ignorerede vores ønsker, selvom de påstod at de ville respektere os. De kontaktede Cesc, og tilsidst kunne vi ikke gøre noget, noget i den stil i hvert fald.

Jeg er ret sikker på, at Barca ikke havde sendt et bud afsted, hvis de ikke havde fået positive meldinger, i de forhandlinger de har haft med Arsenal.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Visca El Barca skrev:
rummenigge skrev:
Visca El Barca skrev:Ja, men det betyder ikke at de ikke vil sælge. Det kan være et forsøg på at presse prisen op. Jeg tror de gør det, fordi de vil presse prisen op, og også helgardere sig mod egne fans ved et salg.
Det virker bare mærkeligt at de så utvetydigt afviser vores bud.

Jeg kan godt følge dig i at det kan være forhandlingsteknik Arsenal udviser og at der tilmed måske finder forhandlinger sted bag kulisserne, men udmeldelsen er bare så markant at noget ku tyde på at Peter Hill-Wood er en grumpy old man som absolut ikke vil slippe Cesc i år af principielle årsager.

...eller så kan det være at Arsenal vil skyde forhandlingerne til den kommende Barca ledelse i håb om at få prisen op på den anden side af VM.

Det er svært at blive klog på, vi bliver nok klogere imorgen hvor enten Barca ledelsen kaster håndklædet i ringen, venter til efter VM eller også overrasker de, stay tuned :wink: ...
udover det med prisen, så tror jeg også det er en strategi fra deres side mod de vrede fans. Arsenal fans har nu i årrække brokket sig over, at hver gang deres hold er tæt på at være komplet, så vælger klubben at sælge den bedste spiller. De mener at Wenger har største del af skylden for det, da han nægter at købe etablerede stjerner, derfor flytter deres vigtige spiller hvert år, Vieira, Titi, Toure, Adebayor og nu måske Cesc.

At de så nu går ud og siger, at de slet slet ikke vil forhandle og at de håber Barca vil respektere dette, giver dem en god undskyldning, hvis/når de sælger ham til os. De kan nemlig fortælle deres fans, se vi gjorde alt, vi ville ikke sælge ham, men onde onde Barca ignorerede vores ønsker, selvom de påstod at de ville respektere os. De kontaktede Cesc, og tilsidst kunne vi ikke gøre noget, noget i den stil i hvert fald.

Jeg er ret sikker på, at Barca ikke havde sendt et bud afsted, hvis de ikke havde fået positive meldinger, i de forhandlinger de har haft med Arsenal.



Jeg tror sku du har ret... Fedt indlæg

Dani Alves
Indlæg: 105
Tilmeldt: lør jan 23, 2010 9:44 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Dani Alves »

Daluigi skrev:
Dani Alves skrev:Arsenal har jo lige offentliggjort på deres hjemmeside at Cech IKKE er til salg overhovedet :/
Troede Cech spillede for Chelsea, nuvel.
Sry rettet ;)

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Vi skal nok hente ham. Hvis det ikke bliver i år, så til næste år. Derudover rapporteres der om, at han vil give en transfer-request til Arsenals ledelse. I så fald det ikke bliver en succes, så rygtes det, at han muligvis vil gøre brug af Webster reglen.

Men egentlig ufatteligt, at Arsenals ledelse vil holde på en spiller, der øjensynligt ikke gider at spille i klubben (en spiller som gentagende gange har sagt, at hans største drøm er at spille for FC. Barcelona, en spiller som fornylig ÅBENT sagde at han gerne ville til FC Barcelona, hans far har udtalt sig i nøjagtig samme vendinger osv).

Helt forståeligt at han er træt af, at spille for en klub der intet har vundet i 5 år! En klub han i øvrigt ikke har fortjent at spille i i forhold til hans præstation. Men det er da altid noget at Arsenal fansene kom i bukserne i går, da deres pressemeddelse så dagens lys. Det er vist deres "trofæ" for den kommende sæson.

Barca sidder med alle kortene på hånden. Fabregas vil til Barca, Barca vil have ham, pengene er til det osv. Men naturligvis vil ledelsen ikke afgive et vanvittig højt beløb som startskud til yderligere forhandlinger. Det ville være dårlig købmandskab. Derudover står vi ikke i den position, at vi BLVIER NØDT TIL at købe ham.

Zlatan

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Zlatan »

Rivaldo10 skrev:Vi skal nok hente ham. Hvis det ikke bliver i år, så til næste år. Derudover rapporteres der om, at han vil give en transfer-request til Arsenals ledelse. I så fald det ikke bliver en succes, så rygtes det, at han muligvis vil gøre brug af Webster reglen.

Men egentlig ufatteligt, at Arsenals ledelse vil holde på en spiller, der øjensynligt ikke gider at spille i klubben (en spiller som gentagende gange har sagt, at hans største drøm er at spille for FC. Barcelona, en spiller som fornylig ÅBENT sagde at han gerne ville til FC Barcelona, hans far har udtalt sig i nøjagtig samme vendinger osv).

Helt forståeligt at han er træt af, at spille for en klub der intet har vundet i 5 år! En klub han i øvrigt ikke har fortjent at spille i i forhold til hans præstation. Men det er da altid noget at Arsenal fansene kom i bukserne i går, da deres pressemeddelse så dagens lys. Det er vist deres "trofæ" for den kommende sæson.

Barca sidder med alle kortene på hånden. Fabregas vil til Barca, Barca vil have ham, pengene er til det osv. Men naturligvis vil ledelsen ikke afgive et vanvittig højt beløb som startskud til yderligere forhandlinger. Det ville være dårlig købmandskab. Derudover står vi ikke i den position, at vi BLVIER NØDT TIL at købe ham.
Undskyld om jeg må spørge, hvad er Webster-Reglen? :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Ja rigtig gode pointer du har fat i her Rivaldo. Udover de ting du nævner, og de ting folk tidligere har skrevet omkring Cesc, så vil jeg lige tilføje lidt mere.

Læg mærke til hvad Cesc rent faktisk sagde i den meget omtalte pressekonference. Han sagde ikke, at Wenger bestemmer hvor han skal hen. Cesc sagde, " jJeg har haft en samtale med Wenger, ( hvor han gjorde det klart for ham, at han vil til barca) det var den bedste samtale jeg nogensinde har haft med nogen. Han sagde til mig, at jeg skal koncentrere mig om VM, det andet tager han sig af" Altså, på intet tidspunkt siger han, at det er Wenger der bestemmer, hvad han skal næste år. Det lyder som om, Wenger har sagt til ham, at han nok skal tage sig af hans skifte.

Hans far, som også er hans agent, har flere gange udtalt, at hans søn skal til Barca. Han har også sagt, at selvom Arsenal, ikke vil går med til et salg, i hvert fald til at begynde med, så vil de indse tilsidst, at de ikke har noget valg. Han forudsagde rimelig lange og svære forhandlinger, og alt tyder på, at det bliver sådan.

Der er også Xavi og de andre Barca spillere, ( Puyol, Iniesta, Valdes) som gentagne gange har sagt at Cesc kommer. Diss udtalelser er blevet mere og mere klare efterhånden. Jeg lagde især mærke til det Xavi sagde omkring Cescs ankomst, i hans seneste interview. Han var ind på, at han altid har sagt at Cesc har Barca DNA, men at han ikke vidste hvornår han skulle komme. Denne gang sagde han, selvfølgelig kommer han i år. Det skal man ligge rigtig meget i synes jeg. Xavi og Cesc er jo sammen næsten 24 timer, mon ikke de har snakket en del om skiftet, og mon ikke Cesc har fortalt ham, at han helt sikkert vil skifte, derfor siger Xavi, at han er helt sikker på Cesc kommer til Barca i år.

Ydermere er Cescs situation og hele dette forløb meget anderledes end Titis i sin tid. Lige før C.L finalen, gik der rygter om, at Titi ville skifte til Barca. Titi afviste godt nok ikke rygterne, men han sagde heller ikke at han vil væk, og han holdte heller ikke møder med Wenger.
Som sagt ændrede han mening og blev et år til, men det var også fordi, han ikke offentlig havde sagt at han ville skifte til Barca, og han havde heller ikke haft møder med Ledelsen i Arsenal, hvor han gjorde det klart for dem, at han ville skifte.
Cesc har hold møder, han har offentlig udtalt at han vil til Barca. Og læg mærke til, at Cesc på intet tidspunkt i hele dette forløb har sagt, at han måske bliver. Han har ikke dementeret rygterne, og han har hele tiden holdt fast i, at hans ønske er at komme væk.

Nu er det jo selvfølgelig gætterier og påstande. Min påstand er ligeså god som dem, der mener det helt modsatte, måske. Men ud fra det jeg har læst i medierne, og det faktum at Cesc selv, hans far og Barca har gjort det klart, at de vil have hinanden, så tror jeg han havner i Barca i år. Arsenal skal nok stritte imod, for at tvinge Barca til at betale, det de vil have, eller i hvert fald tæt på det de vil have. I sidste ende tror jeg dog, at han ender i Barca. Jeg har læst mig til, at Cesc nu vil tage næste skridt, han kontakter Arsenal for at ligge pres på dem, og han er villig til at anmode om transfer-request. Gør han det, så er der ingen vej tilbage.
Senest rettet af Visca El Barca tors jun 03, 2010 3:53 pm, rettet i alt 2 gange.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Interessant Visca, meget endda.

Forhandlingerne vil naturligvis være svære, det har ledelsen også gentagende gange nævnt, men at "sagaen" ligefrem skulle være blevet afsluttet i går som følge af pressemeddelsen har jeg svært ved at se. Jeg mener ganske enkelt det er en smule naivt. Men det er jo den holdning de fleste Arsenal fans har (af dem jeg har snakket med).

Enig i resten, det er altså tydeligt at Fabregas vil tilbage til Barcelona. Hvordan man kommer frem til det modsatte er hvert fald mig en gåde.

Webster-reglen gør det muligt for en spiller der er under 28 år, at købe sig fri fra sin resterende kontrakt, hvis han har tilbragt mere end 3 år i klubben. Så vidt jeg husker hvert fald, kan meget vel være forkert. (orker ikke en google-søgning pt).

Men det er nok meget usandsynligt, da der endnu ikke er blevet gjort brug af den på topplan (så vidt jeg ved), så lokummet skal virkelig brænde, hvis han gør brug af den.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Rivaldo10 skrev:Interessant Visca, meget endda.

Forhandlingerne vil naturligvis være svære, det har ledelsen også gentagende gange nævnt, men at "sagaen" ligefrem skulle være blevet afsluttet i går som følge af pressemeddelsen har jeg svært ved at se. Jeg mener ganske enkelt det er en smule naivt. Men det er jo den holdning de fleste Arsenal fans har (af dem jeg har snakket med).

Enig i resten, det er altså tydeligt at Fabregas vil tilbage til Barcelona. Hvordan man kommer frem til det modsatte er hvert fald mig en gåde.

Webster-reglen gør det muligt for en spiller der er under 28 år, at købe sig fri fra sin resterende kontrakt, hvis han har tilbragt mere end 3 år i klubben. Så vidt jeg husker hvert fald, kan meget vel være forkert. (orker ikke en google-søgning pt).

Men det er nok meget usandsynligt, da der endnu ikke er blevet gjort brug af den på topplan (så vidt jeg ved), så lokummet skal virkelig brænde, hvis han gør brug af den.
Ja er enig med dig i, at han ikke gør brug af Webster reglen. Jeg tror heller ikke Barca er interesserede i det, da det så kan ramme os, hvis nu en af vores spillere lige pludselig får lyst til at skifte.

Som du selv siger, jeg forstår heller ikke, hvorfor Arsenals fans er så glade for, og så sikre på, han ikke skifter, bare fordi klubben skriver en meddelelse på officiel side. Vi har før set, at klubberne har gjort det, men de har efterfølgende solgt spilleren.

Lidt hyklerisk og hysterisk af Wenger, Arsenal og Arsenals fans, at de lige pludselig har travlt med at fortælle hele verden hvor onde og respektløse vi er, men det er typisk for Wenger og klubbens og dens fans. De glemmer vist, hvordan de i sin tid fik Cesc og Merida. Wenger har endda selv indrømmet, at han var bandlyst fra de kampe og træninger, Cesc havde med Barca. Han var nødt til at "snige" sig ind til de u-landskampe, som Cesc spillede. Han har indrømmet, at arsenal handlede bag Barcas ryg.
De forhandlede med Cesc OG Merida, bag barcas ryg, det var kun derfor de fik ham. Og bare for at gøre det klart, det var IKKE fordi Barca ikke troede på Cesc og hans talent. Loven i Spanien gjorde, at vi ikke kunne skrive kontrakt med ham på daværende tidspunkt.
De fleste har et indtryk af, at Cesc blev kasseret i Barca, og det var ikke tilfældet. Jeg siger selvfølgelig ikke, at fordi de handlede som de gjorde, så skal vi også gøre det samme. Jeg synes blot det er utrolig hyklerisk og pinligt af Wenger og Arsenals fans, at de nu skal beskylde os for at være respektløse og unfair.
Desuden er Cesc og Merida ikke de eneste talenter, hvor Arsenal har handlet bag om ryggen på de klubber, de har tilhørt.
Min opfordring til alle Arsenals fans er, drop hykleri og dobbeltmoralskhed. I var ikke bedre selv.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep


Phenomeno

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Phenomeno »

Så har Cesc jo kun tre år tilbage da han lige har skrevet kontrakt...

Hvad skal han også i Barcelona? Han kan sagtens vente et år, har man sagt A må man sige B. Du kan ikke underskrive en kontrakt i Marts og kræve transfer i Juni. Fatssvage unge, han ville gerne til Englang, well good luck! Have fun!

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Gode indlæg Visca og Rivaldo.
Hvis handlen skal blive en realitet er det op til Cesc, han skal ligge yderligere pres på Arsenal nu, før vi giver det næste bud.
Noget af det mest mærkelige i Arsenals udtagelse i går, synes jeg er den måde de afviser at os på. De har jo selv åbnet en dør for forhandling = de er rede til at slippe ham pga. hans ønske om at forlade Arsenal.
De vil gå langt for at beholde ham, men forstår heller ikke man vil holde på en spiller der offentligt har udtalt han vil væk, ergo prøver de jo self. nu at få alle de penge de kan for ham. Havde han ikke udtalt sig offentligt om sit ønske om at komme til os, havde der ikke været noget at rafle om og han var fortsat Arsenal spiller, men det at han gjorde gør at alt fortsat er åbent.
De Arsenal folk jeg kender har mistet meget for ham og anser ikke ham for at kunne være kaptajn for klubben hvis han skulle blive, de giver dog ikke meget for klubbens afvisning af vores bud og ser ikke det her for slut endnu.
Personligt synes jeg han gerne få et år mere i Arsenal, men ingen tvivl om han skal joine os på et tidspunkt da han er vores fremtidige styrmand.
Men fakta jo at han vil afsted nu så lad os se hvordan sagaen forløber sig, mit bud er at de tilsidst kommer med en sindsyg pris for ham som vi ikke er villige til at betale, men at Cesc selv trumfer skiftet igennem til en "fornuftig" pris i vores øjne.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Dani Alves
Indlæg: 105
Tilmeldt: lør jan 23, 2010 9:44 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Dani Alves »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 99 gæster