David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Rivaldo10

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Rivaldo10 »

Man skal altså ikke købe ind med henblik på at vurdere hvilken spiller der "holder" flere år frem i tiden. Så er det altså mere hensigtsmæssigt at købe en spiller, der kan styrke holdet 100%, men måske kun i 3 år. Det er jo ikke sådan, at vi til den tid går konkurs og ikke kan tiltrække nogle stjerner.

Som situationen er nu, så er Villa mere ideel end Torres. Så er det altså lidt ligegyldigt om Torres er 2 år og 9 måneder yngre..

Apropos

Torres-Villa

-Messi-

Iniesta-Xavi

-Fabregas-

Abidal-Pique-Puyol-Alves

Valdes

Opstillingen, så har Franco CF aldrig haft et så godt på papiret og får det nok heller aldrig. Opstillingen ville dog ikke fungere i praksis og kommer heldigvis heller ikke til at finde sted.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Bager »

Op i røven med Torres. Han er et overflødigt køb i mine øjne nu vi har fået Villa. Villa er et fantastisk køb er jeg sikker på. Spanien burde takke Barcelona 100 gange. Det er jo vitterligt Barcelona som udgør stammen på det spanske landshold. Et landshold som jo er en af favoritterne til at vinde VM, og sandsynligvis vil sprede skræk og rædsel de næste mange år - og dette med Barcelonas hjælp.
Tilbage til os. Vi får et absolut sygt angreb næste år. Villa er den angriber vi har ledt efter. Han er hurtig, teknisk, stærk og god i sin boldomgang.
Men et problem er at vi nu reelt har tre naturlige spidsangribere i form af Bojan, Ibra og Villa - forudsat at Henry bliver solgt naturligvis. Jeg har meget svært ved at se Ibra spille den venstrekant. Istedet tror jeg det bliver Bojan og Villa som i højere grad vil blive valgt til denne plads. Jeg skal dog være ærlig og sige at jeg har ikke set Villa spille denne plads, men han trækker nogle gange ud i venstre side. Han har kvaliteterne til det, men umiddelbart vil jeg sige at man ville udnytte hans kvaliteter bedre som spydspids, men den må Pep rode med. Samtidig har vi Pedro og Iniesta som fuldgods venstrekanter. Messi og Pedro samt eventuelt Iniesta skal nok tage sig af den anden kant. Herudover ligger Hleb og lurer samtidig med at der kunne være et talent som bliver rykket op (Assulin?) Med andre ord, så er vores angreb virkelig godt besat i øjeblikket.

------------------------Ibra/Villa/Bojan/Messi------------------
Villa/Bojan/Pedro/Iniesta--------------Messi/Pedro/Iniesta

Personligt vil jeg sige at den stærkeste opstilling ville være Iniesta-Villa-Messi
Visca el Barca

Zlatan

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Zlatan »

Bager skrev:Op i røven med Torres. Han er et overflødigt køb i mine øjne nu vi har fået Villa. Villa er et fantastisk køb er jeg sikker på. Spanien burde takke Barcelona 100 gange. Det er jo vitterligt Barcelona som udgør stammen på det spanske landshold. Et landshold som jo er en af favoritterne til at vinde VM, og sandsynligvis vil sprede skræk og rædsel de næste mange år - og dette med Barcelonas hjælp.
Tilbage til os. Vi får et absolut sygt angreb næste år. Villa er den angriber vi har ledt efter. Han er hurtig, teknisk, stærk og god i sin boldomgang.
Men et problem er at vi nu reelt har tre naturlige spidsangribere i form af Bojan, Ibra og Villa - forudsat at Henry bliver solgt naturligvis. Jeg har meget svært ved at se Ibra spille den venstrekant. Istedet tror jeg det bliver Bojan og Villa som i højere grad vil blive valgt til denne plads. Jeg skal dog være ærlig og sige at jeg har ikke set Villa spille denne plads, men han trækker nogle gange ud i venstre side. Han har kvaliteterne til det, men umiddelbart vil jeg sige at man ville udnytte hans kvaliteter bedre som spydspids, men den må Pep rode med. Samtidig har vi Pedro og Iniesta som fuldgods venstrekanter. Messi og Pedro samt eventuelt Iniesta skal nok tage sig af den anden kant. Herudover ligger Hleb og lurer samtidig med at der kunne være et talent som bliver rykket op (Assulin?) Med andre ord, så er vores angreb virkelig godt besat i øjeblikket.

------------------------Ibra/Villa/Bojan/Messi------------------
Villa/Bojan/Pedro/Iniesta--------------Messi/Pedro/Iniesta

Personligt vil jeg sige at den stærkeste opstilling ville være Iniesta-Villa-Messi
Jeg synes nu vi skulle holde øje med Ibra næste sæson, tror han får sit gennembrud dér.
Han har jo til tider i Barca vist verdensklasse, og med mere kamp oppe i angrebet nu når Villa er kommet, tror jeg vi får et verdensklasse angreb, bestående af Ibra,Villa,Messi,Pedro,Bojan og ikke mindst Iniesta, hvis nu Cesc skulle komme.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

jeg nævner det gerne igen. David Villa under pres kan blive livsfarligt. det luger af 30 + kasser i ligaen
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:jeg nævner det gerne igen. David Villa under pres kan blive livsfarligt. det luger af 30 + kasser i ligaen
Dertil skal Messi's minimum på 30 lægges oveni, sammen med mindst 15 mål af Pedro. Hvis Zlatan bliver når han vel også at score et par stykker og så er der Bojan som vel scorer en håndfuld mål, medmindre han får ligeså meget spilletid som han gjorde her sidst i denne sæson. Hmmm. Arh, det er sgu svært sådan rigtigt at forudse. Mon ikke vi når de 120 mål i næste sæson? :D

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Skydefinten »

Ved ikke med jer, men jeg ser gerne at Pedro får lov at spille rigtigt meget i næste sæson? Jeg tror kun lige han har "unleashed hell", og vil få en endnu større sæson i den kommende. 3 midgets, Villa, Messi og Pedro på toppen, og Zlatan og Bojan som indhoppere - eller som cirkulation mod mindre farlige modstandere:)

Kan personligt godt undvære Fabre indtil næste sæson igen - vil hellere forlænge med Toure. Man skal huske på at Iniesta forhåbentligt er klar til at give den gas en hel ny sæson! Vi har jo spillet noget nær perfekt denne sæson. Kun lukket 24 ind og scoret tæt på 100.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af mathi »

Skydefinten skrev:Kan personligt godt undvære Fabre indtil næste sæson igen - vil hellere forlænge med Toure. Man skal huske på at Iniesta forhåbentligt er klar til at give den gas en hel ny sæson! Vi har jo spillet noget nær perfekt denne sæson. Kun lukket 24 ind og scoret tæt på 100.
Hvilket er sket med Toure på bænken :-)

Barcelonismo

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Barcelonismo »

Hey alle culés:)

Har læst lidt af jeres indlæg herinde, og undrer mig over følgende:

Er jeg den eneste der IKKE har lyst til at se Ibra i Barca i næste sæson?

Ibra har uden tvivl ikke været et direkte flop i denne sæson, og han leverede i dén grad varen med en scoring i det første opgør mod Madrid, ja hvem ved, havde vi tabt den, var mesterskabet måske ikke kommet hjem. Udover dét har han jo også lavet flere kasser i forskellige kampe.

MEN:

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg aldrig har været tilhænger af Ibra. Hverken hans spillestil eller hans attitude. Og da jeg så at vi hentede ham, ærgede det mig (uanset hans målgennemsnit), fordi jeg ikke mindes at have haft en spiller med hans ego i klubben i lang tid (det skulle lige være Kluivert).
Men det der undrer mig er at folk pludselig snakker om Villa (en spiller jeg har drømt om i Barca i flere år) spillende ude på kanten, med Ibra i midten? Ville det ikke være en omskoling af ham? Taget vores to foregående sæsoner i betragtning, ville det ideelle angreb så ikke bestå af Pedro - Villa - Messi? (Med Ibra behageligt placeret på første klasse, i et fly som prøver at undgå askeskyen på vej til Manchester)
Hvad med at lade Señor Pedro få venstrekanten fast (Her kan både Bojan, Iniesta og i ekstreme tilfælde Maxwell afløse), Villa få toppen (her kan Messi og Bojan uden problemer afløse), og selvfølgelig La Pulga ude på højrefløjen? (her har vi endnu engang Pedro).
For mig at se har vi med Villa i truppen, det komplette angreb, også uden Ibra. Hvis vi beholder Ibra, vil enten ham eller Villa blive nødt til at tilbringe en del tid på bænken (Guardiolas kærlighed til Pedro taget i betragtning), og dette ville ikke klæde nogen af dem. Er folk meget uenige i dette?

Så er der midtbanen. Jeg er vild med tanken om Cesc i Barca, mest af alt pga. at han er præcis den fremtidige afløser for Xavi som vi har brug for, vel vidende om at geniale midtbane-kreatører ikke gror på træerne. Dog bliver jeg nervøs når folk nævner Iniesta-Cesc-Xavi. Når man ser på de to forgangne sæsoner er det jo åbenlyst at en Defensiv Midt er essentiel for os. Touré har været vanvittig vigtig, ligesom Busquets også har været det, og jeg tror simpelthen ikke at en så offensiv midt som ovennævnte ville kunne modstå eksempelvis Madrids artilleri.
Kort sagt:
Pedro---Villa----Messi
Iniesta------------------Xavi
------------Busquets-----------
Abidal-Pique-Puyol-Alves

Om Cesc ville kunne skifte med Xavi, eller være tiltænkt en fast plads er jeg i tvivl om, måske er der en af jer som kan hjælpe:)

Como dice Txiki: "Villa tiene perfil del Barca"
Visca el Barca, visca Catalunya

Brugeravatar
Dhacarbe
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 29, 2009 10:31 am
Har takket: 1 gang

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Dhacarbe »

Tag jer nu lige sammen alle dem der synes det her har været et dårlig køb..
- Er 120% sikker på at villa er noget af det bedste barca kunne købe..

FFS manden har scoret så mange mål for valencia som har et "OK" hold, hvad tror i så han gør når han får vores midtbanespiller til at give ham de bolde som villa er mester i at modtage, om det så er med ryggen mod mål eller ej, så sidder de sku!

BEGGE BEN!

GENIALT KØB!

Glæder mig allerede til næste sæson!
"Messi is a innocent little guy that arrives at Victoria Station and picks the pockets of all those who think they are important without them noticing and who has a great group of ‘thieves’ working by his side.” ###Terry Venables

Brugeravatar
Dhacarbe
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 29, 2009 10:31 am
Har takket: 1 gang

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Dhacarbe »

Synes virkelig folk glemmer det med at villa spillede på et middelmådig hold!
- tag alt det han lavede for valencia, og så tilføj messi, xavi, iniesta og alle de andre fra barca... bare tanken gør at jeg savler! hehe
"Messi is a innocent little guy that arrives at Victoria Station and picks the pockets of all those who think they are important without them noticing and who has a great group of ‘thieves’ working by his side.” ###Terry Venables

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Bager »

Middelmådigt? Helt middelmådigt er det vist ikke med folk som Silva, Mata, Pablo, Albelda og Banega omkring sig.
Visca el Barca

Brugeravatar
Dhacarbe
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 29, 2009 10:31 am
Har takket: 1 gang

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Dhacarbe »

Bager skrev:Middelmådigt? Helt middelmådigt er det vist ikke med folk som Silva, Mata, Pablo, Albelda og Banega omkring sig.

- Så nævner jeg igen xavi, messi, Iniesta, alves osv... du må da give mig ret i at dem du nævner er middelmådig i forhold til dem her!

Don't attack me! :D
for jeg siger ik at de er dårlige, men vi snakker om et hold der aldrig kommer længere op end 3-4 pladsen og aldrig når særlig langt når man snakker om chl osv. det må da kaldes middelmådig når man ik fighter med de bedste fra EU!
men ja, de sku farlige dem du nævner. 110% :D
-

PS. valencia kan sagtens tabe til hold der ligger langt nede i la liga, men hvis det skete for Barca, jamen så er det jo katastrofe! det så vi jo i år. tænk hvis vi havde tabt 1 eller to kampe mere i den sæson vi lii har vundet! :S
"Messi is a innocent little guy that arrives at Victoria Station and picks the pockets of all those who think they are important without them noticing and who has a great group of ‘thieves’ working by his side.” ###Terry Venables

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af rummenigge »

Bager skrev:Middelmådigt? Helt middelmådigt er det vist ikke med folk som Silva, Mata, Pablo, Albelda og Banega omkring sig.
Pointforskellen i ligaen indikerer vel at der er klasse forskel på Valencia og Barca, så det bør gøre kårene gunstiger for Villa.

For mig behøver Villa ikke at score mere end 20 i ligaen. Hvis bare Messi, Ibra sammen med Villa kan score mere end 60 mål så er liga titlen hjemme idet Pedro og Bojan bliver garante for tocifrede antal.

Det er bare vigtigt at målhøsten bliver mere ligeligt fordelt end i år (Messi 34, Ibra 16, Pedro 12, Henry -2), det vil give modstanderen sværere kår og vi vil sprede vores målafhængighed ud på flere spillere. Så vil vi også få det nemmere i Copaen og CHL.

Kunne det ikke være sjovt hvis Villa og Iniesta skiftede rygnumre så ku vi kalde Villa for V8, eller Xavi med Villa = V6 :lol: :lol: :roll:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Dhacarbe
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 29, 2009 10:31 am
Har takket: 1 gang

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Dhacarbe »

rummenigge skrev:
Bager skrev:Middelmådigt? Helt middelmådigt er det vist ikke med folk som Silva, Mata, Pablo, Albelda og Banega omkring sig.
Pointforskellen i ligaen indikerer vel at der er klasse forskel på Valencia og Barca, så det bør gøre kårene gunstiger for Villa.

For mig behøver Villa ikke at score mere end 20 i ligaen. Hvis bare Messi, Ibra sammen med Villa kan score mere end 60 mål så er liga titlen hjemme idet Pedro og Bojan bliver garante for tocifrede antal.

Det er bare vigtigt at målhøsten bliver mere ligeligt fordelt end i år (Messi 34, Ibra 16, Pedro 12, Henry -2), det vil give modstanderen sværere kår og vi vil sprede vores målafhængighed ud på flere spillere. Så vil vi også få det nemmere i Copaen og CHL.

Kunne det ikke være sjovt hvis Villa og Iniesta skiftede rygnumre så ku vi kalde Villa for V8, eller Xavi med Villa = V6 :lol: :lol: :roll:

lige præcis... Men håber da inderligt at villa, selvom det godt med 20 mål pr sæson, alligevel kommer op over de 20...
- Og mon ik det sker.. (:
Det snakker vi om igen efter den nye sæson slutter rummernigge ;)

Med hensyn til rygnumre.. hehehe det lyder fedt ville sikkert passe perfekt..GOD VÆRKSTEDSHUMOR! :D
"Messi is a innocent little guy that arrives at Victoria Station and picks the pockets of all those who think they are important without them noticing and who has a great group of ‘thieves’ working by his side.” ###Terry Venables

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af rummenigge »

Dhacarbe skrev:
rummenigge skrev:
Bager skrev:Middelmådigt? Helt middelmådigt er det vist ikke med folk som Silva, Mata, Pablo, Albelda og Banega omkring sig.
Pointforskellen i ligaen indikerer vel at der er klasse forskel på Valencia og Barca, så det bør gøre kårene gunstiger for Villa.

For mig behøver Villa ikke at score mere end 20 i ligaen. Hvis bare Messi, Ibra sammen med Villa kan score mere end 60 mål så er liga titlen hjemme idet Pedro og Bojan bliver garante for tocifrede antal.

Det er bare vigtigt at målhøsten bliver mere ligeligt fordelt end i år (Messi 34, Ibra 16, Pedro 12, Henry -2), det vil give modstanderen sværere kår og vi vil sprede vores målafhængighed ud på flere spillere. Så vil vi også få det nemmere i Copaen og CHL.

Kunne det ikke være sjovt hvis Villa og Iniesta skiftede rygnumre så ku vi kalde Villa for V8, eller Xavi med Villa = V6 :lol: :lol: :roll:

lige præcis... Men håber da inderligt at villa, selvom det godt med 20 mål pr sæson, alligevel kommer op over de 20...
- Og mon ik det sker.. (:
Det snakker vi om igen efter den nye sæson slutter rummernigge ;)

Med hensyn til rygnumre.. hehehe det lyder fedt ville sikkert passe perfekt..GOD VÆRKSTEDSHUMOR! :D
Klart, man er s.. blevet lidt forvænt med at vores topangribere scorer over 20 per sæson. Lad os bare håbe at VM ikke tærer for hårdt på vores spillere...
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 109 gæster