David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

Elbarca skrev:Kæft jeg glæder mig til at se Villa i aktion. Han må være godt trofæ sulten efter alle de år i Valencia. Jeg mener ikke vi er for mange i angrebet, tværtimod så er reserverne Bojan og Pedro gyldne indskiftere som tilmed kan give Zlatan, Villa og (ja ok måske ikke) Messi konkurrence om start pladserne.
Tror heller ikke ligefrem Messi behøver føle sig truet :lol:
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af # 23 »

Guardiola skrev:@ # 23...
Din argumentation for at købe Torres frem for Villa, kan jeg simpelthen ikke følge. Din kritik at Villa købet, ville du vel også have overfor Torres så?
Hvem af dem som er bedst er subjektivt. Men er argumentet, at Pedro og Bojan bliver ladt i stikken ved ankomsten af Villa, så bliver de det da endnu mere hvis Torres kom. Torres er yngre.

Jeg kan simpelthen ikke følge dine argumenter overhovedet.
Det er formentlig meningen, at Villa skal spille i angrebet sammen med Zlatan og Messi. Kommer Cesc, så tror jeg at Zlatan samtidig er solgt.
Lad os gå ud fra, at opstillingen næste sæson bliver noget lignende:

------------------VV----------------------
Alves---Pique------Puyol-----Abidal
--------------Busquets-----------------
-----------Xavi---------Iniesta---------
Messi------------------------------Villa
---------------Zlatan---------------------

Gardering:

-----------------Pinto------------------------
Bertran---Milito---Chyggy-----Maxwell
-----------------Yaya (???)--------------------
------------Keita--------Thiago/Santos (????
Pedro/Jeffren----------------Pedro/Jeffren
------------------Bojan--------------------------

Det bliver noget i den dur. Pedro og Bojan bør kunne få en hel del spilletid. Det er mærkværdigt, at vi bliver kritiseret for, at lade vores egne udviklede spillere i stikken. Som ingen anden klub på højeste niveau, har vi succes med egen udvikling.
Jeg syntes lidt du bliver ræven med de sure rønnebær :wink:
Som jeg skriver tidligere, så er pointen det med Torres, at HVIS i skulle endelig købe en angriber, så skulle det være Torres, i det han har flere år endnu end Villa har, plus han har den fysik, jeg mener, der mangler i jeres front, når I møder hold som Chelsea og Inter, der har voldt jer problemer, når de spiller kujonfodbold.
Men jeg siger også, at hvis Zlatan sælges, så ser det mere klart ud for mig, men det er der intet, der tyder på, at det gør. Og hvis Cesc kommer, så synes jeg, at der bliver det ”rene kaos”.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Guardiola »

@ 23

Jeg er enig i, at hvis Cesc kommer, og der ikke ryger et stort navn (Zlatan), så ligger der noget af et puslespil foran Pep, for at få det hele til at gå op. Jeg tror nu heller ikke han kommer, uden der ryger spillere den anden vej.

Villa ctr. Torres. Ok. Er ikke sikker på, at jeg er helt med på hvad du mener.
En ting er hvem der er bedst. Det er subjektivt, helt fair du finder Torres bedst. Det er han måske også, men jeg foretrækker Villa.
En anden ting er, hvorvidt det lader Bojan og Pedro i stikken. Her er der for mig ingen tvivl om, at Torres er at lade dem langt mere i stikken end Villa er. Når Villa når den alder, hvor han har toppet, er både Pedro og Bojan lige ved at nå deres bedste alder, hvor de kan forventes at skulle etablere sig fast på holdet. Det giver god mening for mig. Vi har også folk som Gai på vej, så at købe en offensivspiller der ikke skal spille de næste 10 sæsoner, giver god mening for mig. Vi har jo også en Keirrison der lurer (men ham tror jeg dog personligt ikke på, og har aldrig gjort det).

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev: Du må komme med flere og bedre argumenter end det her, før jeg kan tage dig en smule seriøs.
Hvad er det, du ikke kan tage seriøst ved mig? Jeg argumenterer for mine holdninger i modsætning til dig, der åbenbart føler sig for meget hævet over mig. Bare fordi, jeg er udefrakommende og kommer med mine synspunkter, skal det ikke betyde, at jeg skal hakkes. Jeg argumenterer for det. Så kan du argumenterer mig i mod.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

Men Guardiola fremhæver også din kritik af vores behandling af egne talenter. Jeg kan godt følge ham når han stiller sig uforstående overfor den kritik.. hvordan kan du helt seriøst mene at vi "skider" på egne talenter, år vi er den klub i verden med KLART flest selvudviklede spillere? Ja, de får konkurrence, men omvendt har man set før, at vi er blevet mestre, undladet at styrke holdet, tabt næste sæson og BANG ramt ind i kritik af at vi har været for naive og nærige med køb af nye spillere. Alle har godt af sund konkurrence oppe foran, vores talenter er vant til konkurrencen, og Villa kan sjovt nok også få godt af lidt konkurrence. Hvem ved hvor god han bliver når han pludselig spiller på et hold, der har en masse sindsyge talenter der ånder ham i nakken. Han har dertil set hvordan det er gået Zlatan når han ikke har præsteret, bang så kommer Bojan og slår ham af holdet.

Det er en giftig lille pointe som man godt kan tillægge værdi efter min mening. Villa under pres, kan blive en endnu mere dødbringende målmaskine.
Forumlegende

envi

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af envi »

------Villa---Torres------
---------Messi-------------
Iniesta-----Xavi-------
-------Fabregas----------
Abi--Puyol--Pique--Alves
----------Valdes----------

Ville være fedt :lol:

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af # 23 »

Guardiola skrev:@ 23

Jeg er enig i, at hvis Cesc kommer, og der ikke ryger et stort navn (Zlatan), så ligger der noget af et puslespil foran Pep, for at få det hele til at gå op. Jeg tror nu heller ikke han kommer, uden der ryger spillere den anden vej.

Villa ctr. Torres. Ok. Er ikke sikker på, at jeg er helt med på hvad du mener.
En ting er hvem der er bedst. Det er subjektivt, helt fair du finder Torres bedst. Det er han måske også, men jeg foretrækker Villa.
En anden ting er, hvorvidt det lader Bojan og Pedro i stikken. Her er der for mig ingen tvivl om, at Torres er at lade dem langt mere i stikken end Villa er. Når Villa når den alder, hvor han har toppet, er både Pedro og Bojan lige ved at nå deres bedste alder, hvor de kan forventes at skulle etablere sig fast på holdet. Det giver god mening for mig. Vi har også folk som Gai på vej, så at købe en offensivspiller der ikke skal spille de næste 10 sæsoner, giver god mening for mig. Vi har jo også en Keirrison der lurer (men ham tror jeg dog personligt ikke på, og har aldrig gjort det).
Altså først og fremmest mener jeg, at I ikke behøves at forstærke Jer. Hvis Zlatan var i topform mod Inter, så havde I nok været i CL-finalen nu mod Bayern, hvilket nok havde været en overkommelig modstander for Jer. Så hvis dette var gået jeres vej, så vil jeg tro på, at der ikke ville have været de store indkøb som I lige har gjort med Villa. Det virker for mig som en reaktion på, at I ikke fik CL-trofæet i år.
Det, jeg mener, er, at hvis I endelig skulle købe en angriber, så skulle det være Torres. Jeg siger ikke, at I skulle, men hvis det var så pisse nødvendigt, så skulle I hentet ham. Men for at det skulle være nødvendigt, så skulle Zlatan og Pedro/Bojan blive solgt, før jeg vil betegne det som nødvendig. Som situationen er nu, synes jeg, at Villa virker som et prestigekøb. Men hvis Pedro falder igennem næste sæson, så er det situationen en helt anden en. Det hele afhænger af Zlatans fremtid og Pedros næste sæson hos Jer.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af fidanho »

envi skrev:------Villa---Torres------
---------Messi-------------
Iniesta-----Xavi-------
-------Fabregas----------
Abi--Puyol--Pique--Alves
----------Valdes----------

Ville være fedt :lol:
Real Madrid v.2.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

envi

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af envi »

fidanho skrev:
envi skrev:------Villa---Torres------
---------Messi-------------
Iniesta-----Xavi-------
-------Fabregas----------
Abi--Puyol--Pique--Alves
----------Valdes----------

Ville være fedt :lol:
Real Madrid v.2.
Vil jeg da ikke mene? Hvis vi solgte zlatan, pedro/bojan og toure, ville det her da ikke være urealistisk? Og lad os indse det, zlatan har ikke været god den her sæson og pep har ikke tillid til toure. Men vi kan da også godt skifte Torres ud med bojan, hvis det er så vigtigt for dig at alle pladserne skal være fyld med spillere fra egen avl. Det var mere ideen med Messi løbende frit bag to front angribere, lidt ligesom Sneijder.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Guardiola »

@ 23.

Ok tak. Nu står din mening meget mere klar for mig. Tak for det.
Vi er enige og uenige. Uenige vedørende Torres frem for Villa. Jeg har argumenteret for, hvorfor jeg finder et køb af Villa bedst. Vil ikke gentage det.
Jeg er ikke uenig i, at Villa i og for sig var et overflædigt køb - men det forudsætter en præmis, hvor stort set alle faktorer omkring er ubekendte. Det ville kræve at 1) Zlatan slår til, at 2) Pedro forsætter sit fremragende spil, og at 3) vi bliver forskånet for skader.

Jeg ved ikke, om du har fulgt vores sæson i år? Hvis du har, så ved du også, at vi har haft vanvittigt store problemer med at få Zlatan integreret i spillet. Dertil kommer, at Henry forlader os. Hvis vi ikke gør indkøb, og alt ikke flasker sig absolut 100 % så bliver status, at vi står med et faktik rimeligt tyndt besat angreb.
Villa har profilen til at passe perfekt ind hos Barca. Og han kender en stor del af holdet fra landsholdet. Han bør blive en succes nærmest fra dag 1. Jeg tror simpelthen chancen for at få ham, har været for god til at lade gå passé.

Hellyear

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Hellyear »

Er der nogen der har hørt om Hleb's status i klubben p.t., nu vi snakker om nyindkøb? Hvis man tager i betragtning af hvem der spiller venstrekant hvis Henry forlader barca, så er der ham, Pedro og Jeffren, som decideret venstrekantspillere.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af fidanho »

envi skrev:
fidanho skrev:
envi skrev:------Villa---Torres------
---------Messi-------------
Iniesta-----Xavi-------
-------Fabregas----------
Abi--Puyol--Pique--Alves
----------Valdes----------

Ville være fedt :lol:
Real Madrid v.2.
Vil jeg da ikke mene? Hvis vi solgte zlatan, pedro/bojan og toure, ville det her da ikke være urealistisk? Og lad os indse det, zlatan har ikke været god den her sæson og pep har ikke tillid til toure. Men vi kan da også godt skifte Torres ud med bojan, hvis det er så vigtigt for dig at alle pladserne skal være fyld med spillere fra egen avl. Det var mere ideen med Messi løbende frit bag to front angribere, lidt ligesom Sneijder.
1. Zlatan har gjort det acceptabelt.
2. Fabregas kan ikke spille defensiv midtbane.
3. Bruge ca. 1.200.000. mio kr. på tre spillere, er slet ikke i Real Madrid's baner.
4. Barcelona bruger ikke så mange penge på ét transfervindue.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Visca El Barca skrev: Du må komme med flere og bedre argumenter end det her, før jeg kan tage dig en smule seriøs.
Hvad er det, du ikke kan tage seriøst ved mig? Jeg argumenterer for mine holdninger i modsætning til dig, der åbenbart føler sig for meget hævet over mig. Bare fordi, jeg er udefrakommende og kommer med mine synspunkter, skal det ikke betyde, at jeg skal hakkes. Jeg argumenterer for det. Så kan du argumenterer mig i mod.
Rolig nu, det er ikke fordi du er udefrakommende at jeg skriver som jeg gør. Det er mere dine argumenter om, at vi skider på vores talenter, eller at man åbenbart skal have et stort navn, hvis man skal spille i Barca. Det er da i den grad useriøst at påstå det.

Lad mig lige spørge dig, kan du vise mig et andet storhold, der satser på så mange talenter fra egne rækker, som vi har? I en trup på 21 har vi, Valdes, Puyol, Pique, Bussi, Xavi, Iniesta, Bojan, Jeffren, Messi, Pedro som er vores egne talenter. Så har vi spillere som Bartra, Thiago og Jonathan der også har fået chancen, selvom de 18-20 år? Bojan er desuden også 19! Er det ikke satse på sine egne talenter? Er det i din verden at skide på talenterne? Eller er du bare en af dem, der som et andet holds fan bare vil finde noget, så du kan kritisere Barca? :?

Lad os tage Villa købet, selvom jeg og andre har forklaret det mange gange. Vi mister Henry til sommer, det betyder at vi har Messi, Ibra, Bojan, Pedro, Jeffren til de 3 pladser. Jeffren har vist lovende takter, men det er lidt en ukendt faktor, at satse på ham, hvis vi har ambitioner om at vinde C.L og La Liga og Copa Del Rey. Med købet af Villa har vi nu 6 spillere til de 3 forreste pladser, og jeg kan vitterlig ikke se, det skulle være for mange?

Som sagt, jeg er ret sikker på at Bojan ( der kun er 19 år!) og Pedro der kun har haft en hel sæson på holdet, nok skal få sin del af kampe, i løbet af en sæson, hvor vi kommer til at spille over 60 kampe! At vi køber Villa, sender et signal til vores spillere og talenter om, at de ikke kan slappe af, bare fordi de har haft et godt år! Jeg tror vi kommer til at se opstillinger ala denne her, Bojan-Messi-Pedro eller Pedro-Ibra-Messi, Villa-Ibra-Messi, Villa-Bojan-Pedro osv osv alt efter hvem man møder. Købet af Villa giver os flere muligheder i angrebet, og flere variationer, det er kun godt.

Du siger at hvis Cesc kommer, så er der kaos? Hvorfor det? Vi har Keita, Xavi og Ini til de 2 centrale pladser, er det nok? Ja vi har så Thiago og Jonathan, men de er henholdsvis 18 og 20 år, og har ikke haft særlig mange kampe på topplan? Er det ikke lidt for stort et pres at lægge på deres spinkle skuldre, et pres der i værste fald kan ødelægge dem? Køber vi Cesc, så har vi 4 spillere ( Xavi, keita, Ini, og Cesc) til de to pladser, og igen med de over 60 kampe vi kommer til at spille, og fordi vi ved Iniesta og Cesc har det med at blive skadet, så skal de nok få deres del af kampe! Thiago og Jonathan kan så komme ind og få 10 min. her, 20 der, en pokal kamp her og en pokal kamp der.

Jeg kan virkelig ikke se, hvad der er så galt i at man køber nogle forstærkninger, der er med til at hvis ikke højne så i hvert fald opretholde niveauet i truppen?

Det mest romantiske og perfekte ville jo være at vi stillede med 11 La Masia spillere fra start i hver eneste kamp, men så længe vi kan stille med 6-7 La Masia spillere i hver kamp fra start, og supplerer dem med 4-5 stjerner, ja så ser det godt ud for os, og det er noget vi kan være stolte over og noget vi ikke kan brokke os over.

Håber det var nok til at du kan forstå, hvorfor dine argumenter ikke holder.
Senest rettet af Visca El Barca ons maj 19, 2010 7:11 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev: Altså først og fremmest mener jeg, at I ikke behøves at forstærke Jer. Hvis Zlatan var i topform mod Inter, så havde I nok været i CL-finalen nu mod Bayern, hvilket nok havde været en overkommelig modstander for Jer. Så hvis dette var gået jeres vej, så vil jeg tro på, at der ikke ville have været de store indkøb som I lige har gjort med Villa. Det virker for mig som en reaktion på, at I ikke fik CL-trofæet i år.
Det, jeg mener, er, at hvis I endelig skulle købe en angriber, så skulle det være Torres. Jeg siger ikke, at I skulle, men hvis det var så pisse nødvendigt, så skulle I hentet ham. Men for at det skulle være nødvendigt, så skulle Zlatan og Pedro/Bojan blive solgt, før jeg vil betegne det som nødvendig. Som situationen er nu, synes jeg, at Villa virker som et prestigekøb. Men hvis Pedro falder igennem næste sæson, så er det situationen en helt anden en. Det hele afhænger af Zlatans fremtid og Pedros næste sæson hos Jer.
Det var i mine øjne et must at få en afløser for Titi. At det blev Villa synes jeg er perfekt selvom at jeg stadig har en forkærlighed for Agüero.

Vi ville være tyndt besat i en lang sæson hvis Bojan, Pedro og Jeffren skulle være de eneste alternativer til Messi og Ibra, samtidigt ville vi også mangle erfaring og hår på brystet.

At man kunne købe Torres er en anden sag eller smagsag, dog foretrækker jeg Villa i Barcas 4-3-3 i forhold til Torres, da Villa bedre kan dække alle pladser oppe foran og vil supplere Zlatan bedre.

Mht Torres Vs Ibra: Nu har vi satset på Zlatan som i mine øjne er i klasse med Torres, så skal vi f..... også få det bedste ud af ham og give det min. en sæson mere.

EDIT: Endnu engang kom Visca mig i forkøbet med mine pointer :wink:
Senest rettet af rummenigge ons maj 19, 2010 6:52 pm, rettet i alt 1 gang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Hellyear

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Hellyear »

Utrolig meget læsestof, men må sige at jeg er enig i det meste, hvis ikke alt. Det er godt at ha' forskellige slags midtbanespillere... Keita skiller sig jo ud fra de mere kreative spillere som Xavi og Iniesta (delvist også Messi når han ligger i det område), hvor han er mere løbevillig, fysisk meget stærkere, løber i dybden og er hovedstødsstæk.
Så jeg vil sige at det ikke ville ærge mig hvis vi ikke fik Cesc lige nu, men måske ventede én sæson eller 2 mere, selvom det nok kan diskuteres meget. Derimod ville jeg være mere end tilfreds hvis en klassevenstrekantspiller blev hentet ind, som Mata eller Silva fra netop Valencia, da jeg mener Pedro næsten ingen konkurrence har nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 75 gæster