David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

GiovaniDosBentzen skrev:Tror kun han kommer hvis villa smutter.
Det gir ihvertfald mest mening hos mig.
jeg tror også det bliver nødvendigt for Villa, at "smutte" fra Valencia, hvis han vil gøre sig nogen forhåbninger om at spille for os næste sæson :roll: :P :wink:
Forumlegende

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg forstår ikke rationalet bag at købe David Villa - uanset om det er som erstatning eller supplement til det eksisterende angreb. Jeg har altid ment - ligesom da vi købte Henry - at det er ret besynderligt at indkøbe offensive spillere, der er snublende tæt på de 30 år.

Vi skal bruge unge, sultne spillere, der er klar til at tage skridtet op til det allerhøjeste niveau: Edin Dzeko, Luis Suárez eller Falcao virker som langt bedre bud på en afløser eller et supplement til angrebet i min optik. Det giver dog nok nogle gnidninger i forhold til Bojan og Pedro, eller kræver i hvert fald et ret stærkt rotationssystem.

Jeg tror - og det meste ved transferdiskussioner er en trossag - at Villa vil få nøjagtigt samme vanskeligheder som Zlatan og Henry før ham. De er alle tre etablerede spillere, der har været vant til at have et spilsystem, og nærmest et helt hold bygget op omkring sig, og vil derfor have svært ved at finde deres plads i et anderledes system.

Toure

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Toure »

David Villa ville være vanvittigt! Ser ham stadig meget gerne i Barca.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

Luis Enrique skrev:Jeg forstår ikke rationalet bag at købe David Villa - uanset om det er som erstatning eller supplement til det eksisterende angreb. Jeg har altid ment - ligesom da vi købte Henry - at det er ret besynderligt at indkøbe offensive spillere, der er snublende tæt på de 30 år.

Vi skal bruge unge, sultne spillere, der er klar til at tage skridtet op til det allerhøjeste niveau: Edin Dzeko, Luis Suárez eller Falcao virker som langt bedre bud på en afløser eller et supplement til angrebet i min optik. Det giver dog nok nogle gnidninger i forhold til Bojan og Pedro, eller kræver i hvert fald et ret stærkt rotationssystem.

Jeg tror - og det meste ved transferdiskussioner er en trossag - at Villa vil få nøjagtigt samme vanskeligheder som Zlatan og Henry før ham. De er alle tre etablerede spillere, der har været vant til at have et spilsystem, og nærmest et helt hold bygget op omkring sig, og vil derfor have svært ved at finde deres plads i et anderledes system.
Da det er begrænset hvad manden har vundet i Valencia, skal han skam nok være sulten!
Forumlegende

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af SirJonas »

Villa er jeg sikker på, vil falde i god jord i barca. Manden har det spanske i blodet. Zlatan skal stadig lære det, og om han nogensinde gør kan jeg ik gøre op med mig selv.

David Villa ser jeg som direkte afløser for Henry, dog hvor han kan roteres ind som central angriber, i tilfælde af udskiftninger, skader og karantæner.

http://fcbarcelona.dk/component/content ... latan.html

hmm. Jeg kan ikke finde ud af om det ville være godt eller skidt at skifte Zlatan ud med Torres UDOVER købet af Villa. En ting er sikkert.... Det ville være ekstemt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Visca El Barca »

Jonas1993 skrev:Villa er jeg sikker på, vil falde i god jord i barca. Manden har det spanske i blodet. Zlatan skal stadig lære det, og om han nogensinde gør kan jeg ik gøre op med mig selv.

David Villa ser jeg som direkte afløser for Henry, dog hvor han kan roteres ind som central angriber, i tilfælde af udskiftninger, skader og karantæner.

http://fcbarcelona.dk/component/content ... latan.html

hmm. Jeg kan ikke finde ud af om det ville være godt eller skidt at skifte Zlatan ud med Torres UDOVER købet af Villa. En ting er sikkert.... Det ville være ekstemt.
Du skal ikke ligge for meget i denne artikel. Jeg har I Ibra tråden forklaret hvorfor jeg ikke tror artiklen/nyheden er troværdig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af SirJonas »

ja okay, men foruden artiklen overvejer jeg stadig om det er bedst vi skifter zlatan ud, og så er vi sikker på der ik er nogen problemer. Men alligevel så findes der ikke nogen andre der kan det som Zlatan kan - de kan så noget andet.
Men det Zlatan kan gøre for vores hold er ekstremt voldsomt - det kræver bare han er på dupperne, og at han dropper de der attituder hvilket han nok aldrig kan.

hmm. sys Zlatan fortjener 1 sæson mere, et eller andet sted. Præsterer han ikke næste sæson, er jeg villig til at kaste ham på porten.

Barraza10

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Barraza10 »

Jbninc skrev:To sheriffer på vores hold? Hvad mener du med det?

Hvorfor kan de begge ikke spille på samme hold? Villa vil jo nok bare have som udgangspunkt i venstre side, og bevæge sig ind mod midten, hvilket vel er nogenlunde naturligt for ham.

Zlatan i angrebet vil stadig være unikt, for selvom han måske ikke altid laver det store arbejde, så skaber han en masse plads for hans medspillere. 16 mål og 8 assists, er nok ikke det bedste resultat man har set for en stjerne i første sæson (bare se Ronaldo), men det er vel ikke grund nok til at smide en for porten. Hvis Zlatan kan få en nogenlunde skadesfri sæson (hvilket han har været plaget meget af i den sidste del i år) så bør han også præstere mere end han har vist i år.

Og lad så lige Villa-handlen blive officiel før vi går i gang med de store blå skrifter, og smileys.
Grunden til at han ikke skal ud på en kant er at, han er en angriber der bliver købt, fordi vi mangler en angriber der er farlig på flere niveuer som Eto var, bevægelig, gå ned i banen, være med i opspillet og være afslutter, Zlatan er kun farlig på en måde og det er fysisk.

Og Og jeg synes folk der er "for" Zlatan bliver ved med at bruge argumter som Henrys anden sæson og at det er hans første sæson plus de mål og assist han har lavet.
Det er jo ikke det som bliver kritiseret, han har præsteret nogenlunde, men det som er problemet er at han ikke passer ind i spillet.
Zlatan er en god fodboldspiller og han bliver sikkert skide god igen på et mere fysisk hold, hvor han er stjernen og sskal have bolden meget, men på vore Barca hold er han KUN target mand og det er ikke en spilletype Barca kan bruge.


Eto typen var den rigtige og set i bakspejlet var det en dårlig løsning at sælge ham, men nu er det gjort, så nu skal vi finde en af samme slags, for det gjorde spillet smukkere og hurtigere.

er overbevist om at Zlatan bliver solgt hvis vi køber Villa.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af abx »

Barraza10;

Etos form gik nærmest lodret ned.

Se bare hans form i den italienske liga hvor han ellers burde ku begå sig.

Eto var elendig i barca i de sidste måneder.

Hans driblinger var absurd ringe, og fuldstændig tilfældige. Han sparkede bare til blden og løb efter den bagefter. Han skød aldrig udefra, og hans afslutninger var fuldstændig hen i vejret, hvro han gang på gang brændte mest oplage chancer.

At beholde sådan en spiller som ikke bare var pinlig ringe, men så også skabte uro i truppen, dårligt image uadtil, og samtidig forlangte urimelig meget i løn, nej tak.

At sælge Eto var den bedste beslutning i Barca i det år!
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Daluigi »

Eto'o skulle hel klart sælges ja, og det blev han.

Men er enig i, at vi da så skal finde en ny spiller af hans type! vi scorede over 100 mål sidste sæson, og med de chancer Eto'o brændte, kunne det jo nærmest være blevet til 20 kasser mere - hvis det var Villa der fik de chancer :wink:
Forumlegende

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af SirJonas »

Luis Enrique skrev:Jeg forstår ikke rationalet bag at købe David Villa - uanset om det er som erstatning eller supplement til det eksisterende angreb. Jeg har altid ment - ligesom da vi købte Henry - at det er ret besynderligt at indkøbe offensive spillere, der er snublende tæt på de 30 år.

Vi skal bruge unge, sultne spillere, der er klar til at tage skridtet op til det allerhøjeste niveau: Edin Dzeko, Luis Suárez eller Falcao virker som langt bedre bud på en afløser eller et supplement til angrebet i min optik. Det giver dog nok nogle gnidninger i forhold til Bojan og Pedro, eller kræver i hvert fald et ret stærkt rotationssystem.

Jeg tror - og det meste ved transferdiskussioner er en trossag - at Villa vil få nøjagtigt samme vanskeligheder som Zlatan og Henry før ham. De er alle tre etablerede spillere, der har været vant til at have et spilsystem, og nærmest et helt hold bygget op omkring sig, og vil derfor have svært ved at finde deres plads i et anderledes system.
Nu er Villa allerede inde i sproget, og jeg tror han kender barcas koncept lidt bedre, fordi han i forvejen spiller i samme Liga, og desuden træner sammen med en hel del af vores trup, på landsholdet. Og så er det også et eller andet (i hvert fald for mig) som gør at Villa vil være en naturlig angriber i barcelona. Jeg kunne SAGTENS se Villa i en barcatrøje. Personlighedsmessigt virker han også til at passe i Barcelona - det gør Henry også, men det mener jeg dog ik at Zlatan gør.
Og i øvrigt så har vi rigeligt unge angribere, vi har netop brug for lidt ældre og rutinerede angribere, som altid er på toppen og ikke svinger så meget i præstation, som typisk unge uritinerede angribere vil gøre.

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

Daluigi skrev:
GiovaniDosBentzen skrev:Tror kun han kommer hvis villa smutter.
Det gir ihvertfald mest mening hos mig.
jeg tror også det bliver nødvendigt for Villa, at "smutte" fra Valencia, hvis han vil gøre sig nogen forhåbninger om at spille for os næste sæson :roll: :P :wink:
jah, haha :D , du har nok ret.
Mente selvfølgelig Zlalle ,
hvad kan jeg sige, shit happens?
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af SirJonas »

Zlalle Haha :-)

AI8

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af AI8 »

Jeg vil virkelig byde Villa mere end velkommen i Barca, havde håbet det blev ham sidste sæson, men hvis chancen er der igen, så synes jeg virkelig vi skal slå til.
Det der taler for er helt klart at han er Spanier, spiller med flere af vores spillere på landsholdet og han virker som en meget ydmyg person der ikk skaber sig i pressen/offentligt.
Så helt klar ham ind og Henry videre, men samtidig skal der lyde en stor tak til Henry for hans år i Barca, selvom han vel aldrig rigtig nåede Arsenal niveau udover sidste sæson. Jeg fortryder hvertfald ikke købet i sin tid!
:D

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg blir super glad hvis Villa virkelig kommer til Barca.

Sidste år var jeg henrykt da jeg hørte rygter om at han kom, og jeg blev ked af det da han ikke kom.

Hvorfor er jeg vild med Villa:

1. Villa scorer mål på samlebånd for Valencia + landshold i flere sæsonner i træk
2. Valencia har ikke 60-70 % boldbesiddelse når de spiller, derfor siger det mere at han scorer 20+ mål i sæsonen end Etoo/Henry og andre Barca spillere.
3. Villa har ikke Xavi/Messi omkrings sig til at sætte ham op, og alligevel får han bolden udenfor feltet eller i feltet og afgør kampene på egen hånd.
4. Villa er teknisk dygtig (jeg synes han minder lidt om Pedro, bare mere fysisk stærk), og kan spille flere positioner end blot center angreb.
5. Han spiller med hjertet, og giver sig fuldt ud i kampen.
6. Han er jo også lidt cute :-)

Håber virkelig han kommer. Jeg ser ham som en bedre angriber end Cronaldo.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 71 gæster