David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Raman93 »

Det er vel Laporta, der vel købe Villa for at slutte godt af, ikke? Så tænker jeg bare, om det bliver for meget med Villa og(lad os antage at Rosell bliver valgt) Rossell's køb?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Det bekymrer også mig, altså, hvis Laporta vil slutte af med et storkøb og vi så samtidig får en præsident, der vil ud og markere sig med en stjerne. Det bliver noget rod. Jeg håber, at vi kan få en glidende overgang, og ikke nogen armlægningskonkurrence mellem Laporta og den nye.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Rivaldo10 »

Lige meget hvad, så skal transferen først officielt godkendes den 1 juli. Hvis Rosell bliver valgt som præsident og Laporta forinden har sikret Villa mere eller mindre officielt (kan det jo først blive den 1. juli) kan førstnævnte sagtens annullere handlen, hvis han eksempelvis har en aftale med Torres eller Pato.

Man kan hvert fald godt ånde lettet op, hvis man tror at Laporta køber eksempelvis Villa inden han træder af og Rosell går ud og køber Torres bagefter. Det sker ikke. Og jeg tror faktisk heller ikke pengene er til det. Husk på, at vi ikke er Franco CF, der går ud og låner 300 mio euro. i banken.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Rivaldo10 skrev:Det eneste der kan bekymrer er dog hans alder og skaderne (han har pådraget sig en del i de seneste 2 år i forhold til tidligere, hvor han næsten ikke var ude).

Trioen har dog potentielle til at blive dødbringende.

Jeg sidder dog med den fornemmelse, at det ville være bedre at gå ALL IN på Aguero eller Torres. Ville f.eks foretrække at betale 50 mio euro for en spiller der er lige så god, hvis ikke bedre (Torres) samt 3,5 år yngre eller betale 40 mio euro (som Agueros pris rygtes til at være) for et af de største talenter der endnu ikke er fyldt 22....

Alder har ikke den store betydning, så længe vi ikke når Milan tilstande, men alligevel er det en smule bekymrende, hvis vores angreb kommer til at bestå af spillere tættere på de 30 end 25 f.eks.

Eksempelvis har Franco CF et forholdsvis ungt angreb (Higuain 22, Benzema 22, Ronaldo 25, Canales 19)

Kommer Rosell til magten vil jeg være meget spændt på at se hans indkøbspolitik. Han har været rygtet til spillere som Pato, Aguero, Fabregas og Torres. Utrolig gode spillere samt ikke mindst meget unge, men stadig prøvede på allerhøjeste niveau.
Synes på ingen måde Villa's alder er bekymrende. Villa har ikke nået toppen af hans karriere og der er nogle sæsoner i ham endnu. Vi kan jo ikke have et hold der udelukkende består af unge spillere, noget af det der bl.a. har gjort os til verdens bedste, er jo netop den helt rigtige balance mellem de unge talenter og rutinen fra de ældre i alle 3 kæder.
Ja, det har Madrid ganske vidst, men hvor meget er det lige de har fået ud af det de seneste par sæsoner?
Ser kun én spiller jeg hellere ville have i Barca trøjen end Villa.. og det er Torres, men at gå all in på ham a lá en Christina Ronaldo synes jeg på ingen måde om, for det vil virkelig være i den ende af prisskalaen vi skal op i hvis Torres skal hentes og vi skal ikke ud og lege Real Madrid.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Raman93 »

Kan man ikke sende 300 millioner + en spiller for Torres. Så meget dyrere end Villa kan han ikke være. Han har sagt, at han gerne vil spille CHL, og er klar til at forlade Liverpool, for at det skal gå i opfyldelse.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Rivaldo10 skrev:Lige meget hvad, så skal transferen først officielt godkendes den 1 juli. Hvis Rosell bliver valgt som præsident og Laporta forinden har sikret Villa mere eller mindre officielt (kan det jo først blive den 1. juli) kan førstnævnte sagtens annullere handlen, hvis han eksempelvis har en aftale med Torres eller Pato.

Man kan hvert fald godt ånde lettet op, hvis man tror at Laporta køber eksempelvis Villa inden han træder af og Rosell går ud og køber Torres bagefter. Det sker ikke. Og jeg tror faktisk heller ikke pengene er til det. Husk på, at vi ikke er Franco CF, der går ud og låner 300 mio euro. i banken.
Rosell kan kun annullere den, hvis der er indsat klausul om det i aftalen. Den er lige bindende for både Rosell og Laporta, også selv om det er Laporta, der underskriver. Også hvis den træder i kraft efter, at Rosell er blevet præsident.

Men jeg tror heller ikke, at Torres, Villa og Agüero alle kommer til i sommer, for det har spillerne heller ikke selv interesse i (for meget konkurrence). Dog kan man godt frygte, at Rosell vælger at markere sig med en anden stjernespiller, som f.eks. Cesc.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Raman93 skrev:Kan man ikke sende 300 millioner + en spiller for Torres. Så meget dyrere end Villa kan han ikke være. Han har sagt, at han gerne vil spille CHL, og er klar til at forlade Liverpool, for at det skal gå i opfyldelse.
Kommer an på hvem du vil sende afsted? :D
Meget muigt han har sagt det, men Liverpool ejer ham altså et godt stykke tid endnu og det bliver helt sikkert ikke billigt hvis de skal slippe ham før tid!
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Rivaldo10

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Rivaldo10 »

Hvor ved du fra at Villa ikke har det bedste foran sig? Jeg tillader mig at tvivle. Det er en efterhånden en skrøne, at spillerne skulle toppe i 28-31 alderen. Jeg kan hvert fald ikke huske nylige eksempler der bakker det postulat op.

Som jeg også skriver, så er netop hans alder det eneste der "bekymrer" mig. Ingen tvivl om at han er blandt de bedste angribere i verden, det skal der ikke herske nogen som helst tvivl om.

Jeg stiller bare spørgsmålstegn ved om han er den rette i forhold til prisen (rygtet) og om man ikke i stedet skulle prøve at gå efter Pato, Aguero eller Torres f.eks.

Mander: Seriøst?

Det virker ikke ligefrem alt for logisk. Det ville hvert fald være hovedløst af Laporta at gå ud og brænde pengetanken af og risikere at hans efterfølger (Ferrer) taber valget og det så bliver Rosell der tager over, som måske har nogle helt andre tanker om spillertruppen. Det er hvert fald ikke noget der ville gavne FC Barcelona.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mander »

Rivaldo10 skrev:Mander: Seriøst?

Det virker ikke ligefrem alt for logisk. Det ville hvert fald være hovedløst af Laporta at gå ud og brænde pengetanken af og risikere at hans efterfølger (Ferrer) taber valget og det så bliver Rosell der tager over, som måske har nogle helt andre tanker om spillertruppen. Det er hvert fald ikke noget der ville gavne FC Barcelona.
Ja, aftaler er bindende når de er indgået, med mindre du indbygger en klausul, så du kan komme uaf den igen. Den kan så, under visse omstændigheder, annulleres (og formentlig også på andre måder i Spanien end herhjemme, så det skal jeg ikke gøre mig klog på), men som udgangspunkt er en aftale bindende det øjeblik du fremsætter/accepterer tilbuddet (alt efter hvilken af parterne, du er).

Det er ganske logisk, for så undgår man, at folk laver aftaler, som de senere kan smutte fra uden konsekvenser. At det så ikke nødvendigvis gavner os i lige dette tilfælde er noget helt andet.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Rivaldo10 skrev:Hvor ved du fra at Villa ikke har det bedste foran sig? Jeg tillader mig at tvivle. Det er en efterhånden en skrøne, at spillerne skulle toppe i 28-31 alderen. Jeg kan hvert fald ikke huske nylige eksempler der bakker det postulat op.

Som jeg også skriver, så er netop hans alder det eneste der "bekymrer" mig. Ingen tvivl om at han er blandt de bedste angribere i verden, det skal der ikke herske nogen som helst tvivl om.

Jeg stiller bare spørgsmålstegn ved om han er den rette i forhold til prisen (rygtet) og om man ikke i stedet skulle prøve at gå efter Pato, Aguero eller Torres f.eks.

Mander: Seriøst?

Det virker ikke ligefrem alt for logisk. Det ville hvert fald være hovedløst af Laporta at gå ud og brænde pengetanken af og risikere at hans efterfølger (Ferrer) taber valget og det så bliver Rosell der tager over, som måske har nogle helt andre tanker om spillertruppen. Det er hvert fald ikke noget der ville gavne FC Barcelona.
Kunne jo eksempelvis nævne Eto'o, Zidane, Raúl, Puyol.
Ser hellere Villa i Barca en Aguero. Men ikke Pato, så holdte jeg hellere Bojan.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Jønde »

Ponte skrev:
Rivaldo10 skrev:Hvor ved du fra at Villa ikke har det bedste foran sig? Jeg tillader mig at tvivle. Det er en efterhånden en skrøne, at spillerne skulle toppe i 28-31 alderen. Jeg kan hvert fald ikke huske nylige eksempler der bakker det postulat op.

Som jeg også skriver, så er netop hans alder det eneste der "bekymrer" mig. Ingen tvivl om at han er blandt de bedste angribere i verden, det skal der ikke herske nogen som helst tvivl om.

Jeg stiller bare spørgsmålstegn ved om han er den rette i forhold til prisen (rygtet) og om man ikke i stedet skulle prøve at gå efter Pato, Aguero eller Torres f.eks.

Mander: Seriøst?

Det virker ikke ligefrem alt for logisk. Det ville hvert fald være hovedløst af Laporta at gå ud og brænde pengetanken af og risikere at hans efterfølger (Ferrer) taber valget og det så bliver Rosell der tager over, som måske har nogle helt andre tanker om spillertruppen. Det er hvert fald ikke noget der ville gavne FC Barcelona.
Kunne jo eksempelvis nævne Eto'o, Zidane, Raúl, Puyol.
Ser hellere Villa i Barca en Aguero. Men ikke Pato, så holdte jeg hellere Bojan.
Ja til spillere der kun bliver bedre og bedre kan da også nævnes Drogba, Lampard, Inzaghi, Totti, Toni, Sheringham, solkjær, Larsson osv osv... Så jeg bsyntes nu der er masser af argumenter der bakker posulatet op om at spillere gennrelt topper i alderen 28-32.... Syntes derimod der ofte er åbenlyse årsager i spil når man ser spillere såsom Ronaldinho osv der topper i midten af 20´erne, og dette er årsager man som klub kan påsøge at modvirke. det kan være overeksponering, ubrændthed, stjenenykker osv osv....
Villa har ikke spillet hele sin karriere på det alle højeste plan Vundet EM med spanien ellers er det ik ligefrem titler han har vundet for mange af, derfor tror jeg ikke på udbrændthed kan blive et tema for ham. han virker ikke som en særlig selviscenesættende gut ala Ronaldinho, han virker stille og rolig, grænsende til lidt kedelig, derfor er jeg heller bekymret for stjernenykker, eller en overeksponering som resultere i et urealistisk selvbilled......
Han virker som en spiller der har alt hvad der skal til for tilstadighed at udvikle sig som fodbold spillere....

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af SirJonas »

Siger du Ronaldinho var aller bedst, da han var 20 ? :shock:

Toure

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Toure »

Jonas1993 skrev:Siger du Ronaldinho var aller bedst, da han var 20 ? :shock:
Næh:
Jønde skrev:[...]i midten af 20´erne

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Jønde »

Jonas1993 skrev:Siger du Ronaldinho var aller bedst, da han var 20 ? :shock:

Hvem spørg du???
Kan ikke se nogen siger noget der kan tolkes i den retning????

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvad med flg.

------- ------- Valdes ------- ------- -----
Alves --- Puyol --- Pique --- Abidal/Maxwell
------- ------- Bus/Toure ------- -------
------- ---- Xavi --- Iniesta/Pedro ----
------- Messi --------------Villa/Bojan -
-----------------Zlatan/Villa---------------

Jeg tror Pedro ville kunne spille midtbane ligeså godt som Maxwell.

Iniesta er tit skadet... Pedro kunne spille den plads når det sker.

Villa kunne spille spids når Zlatan ikke slår til... og Når Zlatan spiller godt rykker vi Villa ud som venstre wing.

Er det for sindsygt, fellows?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 99 gæster