Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Fantomet »

Billede

:mrgreen:

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

På nuværende tidspunkt ser jeg hellere vi henter en Gourcuff, som vil acceptere at blive bænket ind imellem. Som måske er den der super indskifter, eller som kan være med i rotationsprincippet, eller som sidste mulighed, kan spille venstre kanten lidt ligesom Iniesta, hvis det er absolut nødvendigt.

Det jeg mener er at jeg ser en række muligheder i at han er så ung som han er, og derfor ikke har sit toppunkt endnu, og dermed vil acceptere at han kan rykkes lidt rundt omkring. Og så er han klar til at tage over for Xavi om de der 2-3 år :-)

Cesc vil jo kræve at spille hver kamp. Han er på niveau med xavi og iniesta, og så har vi pludselig kun 2 pladser, til verdens måske 3 aller bedste. Det er dælme det man kalder et luxusproblem. Og jeg er bange for at det vil kunne gå ind og ødelægge den ro og sikkerhed vi i øjeblikket har på midten, selvom man måske vil kunne gå ud fra at når man FÅR en klasse spiller, burde det give MERE sikkerhed. Men der er bare noget der gør at jeg er bange for der vil komme uro. Cesc lyder som en mand som kræver en smule. Og netop det mener jeg kan blive svært - selvom det måske bare vil gøre ham endnu mere sulten for at kæmpe for sin plads, hvis han kom hertil.

- Og når alt kommer til alt, hvor stor er så forskellen på Cesc og Gourcuff ? ;-)

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af benjamin »

Barcas spillestil er kompromisløs. Spørgsmålet er, om Gourcuff kan omskoles til wing.
Stick to your guns.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Gourcuff har spillet venstre-wing på både det franske landshold og også Bordeaux, så positionen er ikke uvant for ham.

Jeg tror ikke Cesc vil have problemer med at sidde på bænken nogen gange, hvis vi får ham til sommer. Han er ikke en, der skaber uro, hvis han spiller på bænken engang imellem. Vi har jo set det fra det spanske landshold, hvor han tit sidder på bænken, for at gøre plads til Xavi-Iniesta, og han har været professionel nok til at yde sit bedste, hver gang han har fået chancen. Desuden spiller vi så mange kampe på en sæson, at han nok skal spille en hel del, kan ikke se problemet i at der roteres lidt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af benjamin »

Visca El Barca skrev:Gourcuff har spillet venstre-wing på både det franske landshold og også Bordeaux, så positionen er ikke uvant for ham.
Go Gourcuff!
Stick to your guns.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

Når jeg siger go for et Gourcuff køb, havde jeg nu i tankerne at vi primært skulle bruge ham på midten. Ellers er der andre der er mere velegnet, hvis vi snakker den venstre wing. :-)

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af benjamin »

Ja hehe, det er der sikkert. Vi har dog hverken brug for Fabregas eller Gourcuff så - overflødigt, vil jeg mene. Men der er trods alt brug for en wing.

Men for dælen, han er interessant ham Gourcuff!
Stick to your guns.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Diabolito »

Det er fint med sammenligninger imellem Cesc og Gourcouff, men pas nu på denne tråd ikke kommer til at omhandle franskmanden ;)
El Señor de las Tartas

Phenomeno

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Phenomeno »

benjamin skrev:Ja hehe, det er der sikkert. Vi har dog hverken brug for Fabregas eller Gourcuff så - overflødigt, vil jeg mene. Men der er trods alt brug for en wing.

Men for dælen, han er interessant ham Gourcuff!
Vi har HÅRDT brug for en wing. Hvis Henry fortsætter i den stil scorer han 4 mål i denne sæson, det er slet ikke nok.

Derfor: Gourcuff ~ 25 mio euro, så er der masser af knaster til en wing. Men catalanerne vil gerne have en catalaner (selvom han skred til at starte med...) det koster 50-60 mio, så er der ikke penge til en klassewing (Aguero!)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Der kunne godt være råd til både Cesc og Agüero; såvidt jeg ved er budgettet ca. € 100 mio. (siges det). Til gengæld bliver der ikke råd til en aflastning til Alves... men måske Bartra er interesseret i jobbet de to gange årligt, at Terminator sidder ude på tilskuerpladserne og skuler?

Nå, for at det ikke skal være for off-topic: Jeg slår endnu engang fast, at jeg simpelthen ikke kan bestemme mig for, om jeg vil have Cesc eller ej. Han er jo fantastisk, og passer som fod i hose, men...

1) Bliver rotationen for besværlig? Ikke nødvendigvis, da der trods alt er ca. 60-70 kampe på en sæson.
2) Vil han blokere for Thiago og Jonathan? Det er nok et større problem, og selvom vi naturligvis ingen garanti har for, at de to bliver bare halvt så gode, så er det heller ikke sjovt at ødelægge eller miste en potentiel ny Xavi/Iniesta, der er meget billigere i drift.

Cesc er det sikre valg, men ikke nødvendigvis det smarteste.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

@Mander - Sjovt at du lige laver det indlæg, inspireret af en goal.com artikel gik lige på forum for at poste en kommentar om Cesc og om vi skal købe ham, haha.

Cesc skal købes i sommeren 2011 (han er lige nu 22 og fylder år i maj) fordi:

- Xavi tror jeg har et år mere i sig på absolut højeste niveau og fuldt program
- Jeg ku godt tænke mig at se J2Santos og Thiago an i et år mere (kommer Cesc bliver 2Santos solgt med sikkerhed da han kun er to år yngre)
- Jeg ser ikke vores idealopstilling inkludere Ini, Xavi og Cesc på samme tid


Dermed ser jeg kun frem til ét indkøb til sommer og det er enten Ribery, Kun Agüero eller Silva.

Jeg hælder mest til Kun (qua hans voksende playmaker evner) da han er mere målfarlig end Silva og ku være en luksus stand-in på midtbanen også hvis Iniesta var skadet eller skulle spares imod midre hold. Samtidig ville Pedro også få spilletid.

Vent med Cesc i et år, og køb Agüero nuuuuuu, Txixixixixiixxixixiiii-s efterfølger!!!!

Off-topic: Ved nogen hvorfor f.... der indgår et tysk bogstav i Kun Agüeros navn?!?!?
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Jeg vil nok også sige, at det er bedre at vente et enkelt år mere, og så hente Cesc, men det er jo svært at vide, hvad der sker i fremtiden. Hvis ikke vi slår til nu, kan det være, at han slet ikke kommer hjem, det kan være, at prisen stiger (tvivler på at den falder særlig meget i hvert fald), osv. Men han er jo ung, så at vente ville måske ikke være helt tosset. Dog tror jeg, at han kommer til sommer, hvis Arsenal er til at snakke med - han virker ikke specielt afvisende, og alle kandidater, Pep og truppen har et godt øje til ham.

Agüero kunne være lækker her til sommer. Og hans ü er fordi det er et separat bogstav i det spanske alfabet, ikke tysk umlaut, og det repræsenterer lyden [y].
Senest rettet af Mander tirs feb 16, 2010 7:18 pm, rettet i alt 1 gang.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Elbarca »

Vanskeligt dilemma. Skal man hente Fabregas nu eller satse på næste sæson igen når Xavi er lidt ældre? Det logiske ville være at vente men jeg tror det sportsligt mest fornuftige er at hente ham til sommer. Som jeg ser det, så er Iniesta på venstre fløjen ikke optimalt, da han ikke er målfarlig nok og er mere effektiv på midten. Til gengæld mener jeg Fabregas tilstede værelse på midten kan gøre op for et tab af Henry. Fab kan altså godt score mål og jeg mener ikke vi vil miste for meget i målfarlighed når regnskabet gøres op. Desuden så lader det til at Real M. også til sommer vil forstærke sig og hvis vi ikke får et stort navn ala Ribery eller Fabregas så kan de styrke mæssigt nærme os. Jeg foretrækker Fabregas til sommer da jeg også mener han i fremtiden er arvtager for Xavi.

Toure

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Toure »

Hvis det er muligt at forhandle med Arsenal, så sünes jeg helt klart at vi skal gå efter Cesc til sommer. Selvom han nok bliver dür, så passer han perfekt til Barca. Selvfølgelig er det ærgeligt for Thiago osv. hvis han bliver hentet, men det som ungdomsspillerne skal satse på nu, er spilletid. Hvis jeg var Txiki ville jeg begünde at forhandle nüe kontrakter på plads med de unge (bl.a. Thiago, Jeffrén, Jonathan, Gai) og måske låne dem ud i næste sæson. Derefter ville jeg begynde på at forstærke truppen på midtbanen (Cesc), på fløjen (Agyero, Mata, Silva eller whoever) og muligvis en nü back (kan ikke lige finde på nogen nu).

Ellers er jeg helt klar på Agyero. Fantastisk spiller, som kun kan blive bedre. Han er efterhånden vokset fra Atlético (det er Forlán egentlig også).

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Mander skrev: Agüero kunne være lækker her til sommer. Og hans ü er fordi det er et separat bogstav i det spanske alfabet, ikke tysk umlaut, og det repræsenterer lyden [y].
I see..Takker!

Selvom jeg synes at Agyero, som Toure kan lide at stave hans navn 8), er maks iriterende efter vi har besøgt dem på V. Calderon så bliver man bare forelsket på ny i knægten. Han taler også altid i positive vendinger om Barca og så hader han F. Madrid hvilket er plusser...Agyero-Ibra-Messi = match made in heaven!

Jeg mener også at Fab er Xavi's afløser...Ikke nogen tvivl her og han skal helt sikkert til os inden for de næste par sæsonener, men til sommer er Kun min favorit! (har dog min tvivl at han kommer)

Spillere som Fab og Xavi dukker måske op en gang i årtiet fra La Masia (Pep 80erne, Xavi 90erne), i 0-erne har vi været heldige med både Ini og Fab...Dvs rent statistisk skal vi nok ikke regne med at J2Santos eller Thiago kan følge Xavis fodspor men det ka jo være en af dem er 10-ernes Xavi (!)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 95 gæster