Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

Forresten sad jeg lige og tænkte på i dag, om Xavi var lige så god som Cronaldo. Efter CL-finalen har jeg ingen fået øjnene op, for Barcelonas motor og styrmand, som i kampene er en spiller, som ikke skiller sig ud, og derfor svær at se. Men Xavi's afleverings statistiker er jo helt hen i vejret, er de mon de bedste nogensinde hos en spiller? Xavi kunne jo snildt når han afslutter karrieren betegnes som en af de bedste spillere på den plads. Der er selvfølgelig svært at sammenligne spillere der spiller på forskellige positioner, men hvem er bedste, og med hvor meget?

Messi og Cronaldo diskussionen er jo helt død nu, selv hardcore Madrid fans må jo give efter, ligesom vi Barcelona fans kunne se, at Cronaldo var bedre i 2008 sæsonen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Altså jeg vil nu mene, at Cristiano er en tand bedre, i det, han på "egen hånd" kan score mål og afgører kampe for et hold. Her har Xavi brug for nogle kompetente medspillere der tager de rigtige løb, for at sætte dem i scene.

Der er ingen tvivl om, at Xavi har et langt bedre overblik og spilforståelse end Cronaldo, og jeg vil til enhver tid foretrække ham på et Barca hold der spiller som de gør. Men i det store hele, når du medtænker evner som hurtighed, målfarlighed og fysik - evnen til selv at afgører kampe, så er Cronaldo bedre.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

Daluigi skrev:Altså jeg vil nu mene, at Cristiano er en tand bedre, i det, han på "egen hånd" kan score mål og afgører kampe for et hold. Her har Xavi brug for nogle kompetente medspillere der tager de rigtige løb, for at sætte dem i scene.

Der er ingen tvivl om, at Xavi har et langt bedre overblik og spilforståelse end Cronaldo, og jeg vil til enhver tid foretrække ham på et Barca hold der spiller som de gør. Men i det store hele, når du medtænker evner som hurtighed, målfarlighed og fysik - evnen til selv at afgører kampe, så er Cronaldo bedre.
Jo, jeg er helt enig. Cronaldo afgør kampene, men Cronaldo er jo også en spiller, som spiller en plads som skal afgøre kampene, mens Xavi er spil-fordeler. Det er ligesom at sige at en angriber automatisk er bedre end en forsvars-spiller, fordi angriberen afgør kampene på egen hånd. Hvilket egentlig også er det, som er den generale tankegang i Real Madrid.

Men det er en svær sammenligning, da Xavi ikke kan bedømmes på scorede mål, men på hvor mange afleveringer han laver. Det er 2 forskellige ting, men begge ting er lige vigtige, selvom afleveringer tæller for meget mindre per styk. For de sidste 3 år, kan der vist ikke være nogen tvivl, da Xavi har været blandt de 3 bedste de 3 sidste år, mens Cronaldo ikke har formået at blive det alle de 3 sidste år.

Jeg ledte efter en Xavi statistik, men fandt kun denne indtil videre: http://www.goal.com/en/people/spain/1310/xavi
...og det er godt nok noget møg, 7 i klub loyalitet? Til grin. Nå, men nu bliver denne tråd altså til en Xavi tråd, og det har jeg da heller ikke noget imod :D

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Nej, men så lad mig sige det på en anden måde.

Hvis du stod og var manager for et middel PL hold som eksempelvis... Bolton. Hvem ville du så købe til dit hold, Xavi eller Cronaldo?....

Man ville vælge Cristiano, fordi hans kvaliteter tillader ham at spille på egne evner, og derfor er han ikke helt så afhængig af sit hold som Xavi.

Synes godt man kan tage barcabrillerne af lige her, og anerkende Cronaldo som nr. 2 i verden. 40 mål i ligaen... Det er imponerende, og vi ved alle, at manden er vanvittig god teknisk. Det er Xavi også, men igen - Cronaldo ville være bedre i Bolton, end Xavi ville :wink:

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

Ja, Barcas spillere afhænger af deres medspillere og da de alle pt. passer rigtig godt sammen og er rigtig gode forstærker de hinandens kvaliteter og Barca er verdens bedste hold lige nu!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

word!... og

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jurij »

Daluigi skrev:Nej, men så lad mig sige det på en anden måde.

Hvis du stod og var manager for et middel PL hold som eksempelvis... Bolton. Hvem ville du så købe til dit hold, Xavi eller Cronaldo?....

Man ville vælge Cristiano, fordi hans kvaliteter tillader ham at spille på egne evner, og derfor er han ikke helt så afhængig af sit hold som Xavi.

Synes godt man kan tage barcabrillerne af lige her, og anerkende Cronaldo som nr. 2 i verden. 40 mål i ligaen... Det er imponerende, og vi ved alle, at manden er vanvittig god teknisk. Det er Xavi også, men igen - Cronaldo ville være bedre i Bolton, end Xavi ville :wink:
Jeg ved godt at dette kan få mig til at lyde lidt åndsvag. Men det var præcis en tanke, som den du gør dig med Bolton, som fik mig til at tænke på, om Xavi er en bedre spiller en Cronaldo. Xavi kan på ingen måde stå alene, men jeg ville hellere have Xavi på Bolton holdet end Cronaldo. Jeg mener bare at Xavi kan få hele holdet til at spille bedre sammen, og få hele holdet til at have mere boldbesidelse og dermed mere selvtillid. Cronaldo er en solo-spiller, han vil afgøre kampene, men når han vil blive skadet, så kunne det tænkes at resten af holdet ikke hvad de skal gøre med sig selv. Det kræver en holdindsats at spille sig til de første 5 pladser i England, og det er nettop det jeg mener, at Xavi vil kunne få holdet til.

Det er på ingen måde en kritik af Cronaldo, og jeg ved heller ikke hvorfor mit indlæg blev forstået, som en kritik af Cronaldo. Jeg respekterer Cronaldo, og jeg VED hvor god han er, jeg tager intet fra det han har præsteret. Han er en fantastisk fodboldspiller.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Drake »

http://onside.dk/nyheder/premier-league ... ity-skifte

Den tror jeg ikke på :shock:

Men måske alligevel :wink:

LaMasia!

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af LaMasia! »

Faldt lige for denne her:

0:19, OMG!!!!!!!!!!

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Nidzo7 »

Ja ronaldo er en diver.. synes dog ikke at han gøre det så meget mere, siden han er kommet til real.. dog har han en tendens til stadig at gøre det engang imellem..

EDIT:
Haha, elsker den øverste kommentar!
He gradually stopped diving as soon as he left United, i wonder why?

i see fergies work on teaching Nani & Rooney how to dive is well on the way too.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

[youtube]n2flmV3KKPE[/youtube]

God humor :lol: :lol: .

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Lol, du kom mig i forkøbet Visca...netop kanon humor...super godt Crackovia afsnit! 8) 8)

DonIniesta

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af DonIniesta »

Haha verdensklasse.

2 sæsoner og 1 Copa Del Rey titel trods de bedste sæsoner nogensinde for ham. Mon det går ned ad bakke herfra, men bedre for klubben?

BarçaDK

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af BarçaDK »

Jeg tror ikke det går nedad for Ronaldo foreløbig (jo, måske scoringsmæssigt, men det kan jo nærmest ikke gøre andet ;)), han virker sjældent træt, jeg tror faktisk han har en ret god fysik, jeg kan godt forestille mig han kan blive ved til han er 35 og at han stadig har 4-5 sæsoner på toppen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Jeg tror ikke det går nedad for Ronaldo foreløbig (jo, måske scoringsmæssigt, men det kan jo nærmest ikke gøre andet ;)), han virker sjældent træt, jeg tror faktisk han har en ret god fysik, jeg kan godt forestille mig han kan blive ved til han er 35 og at han stadig har 4-5 sæsoner på toppen.
Han har jo en eminent fysik, men han er meget (!!) afhængig af sin speed. Langt mere afhængig end Messi er af sin, for Messi kan træde ind i en playmaker-rolle, og samtidig være en af de bedste i verden - det tvivler jeg stærkt på at Cristiano kan. Jeg mener at Sid Lowe lige netop skriver om dette i en af sine tidligere klummer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot], Paulinho15 og 84 gæster