Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mander »

Jonas1993 skrev:Christiano er bedre end Messi teknisk og på frispark. Og når jeg siger teknisk, så mener jeg decideret teknisk med bolden. Altså christiano kan jo nok lave nogle helt guddommelige dribllinger, mens Messi på en eller anden måde "bare" kan flytte sig selv og bolden forbi lige så mange spillere, som christiano kan drible.

Og så er christiano også bedre fysisk, med det modsatte ben og med hovedet.

Og ellers ser jeg Messi som værende en bedre fodboldspiller på Alle andre punkter.
Her snakker vi blandt andet overblik, personlighed, træfsikkerhed osv.
Han er mere flashy end Messi, ja - Messi laver "det simple" (alt er relativt, når vi er på det niveau), hvor Cronaldo elsker sine stepovers, hæltricks, osv. Det betyder nu ikke, at Cronaldo har bedre boldkontrol, for jeg er ikke i tvivl om, at Messi kunne gøre det samme, hvis det var hans stil... man kan se på hans tæmninger og førsteberøringer, hvor god teknik han har. Jeg kan dog godt lide Cronaldos gøgl, det er vel noget af det eneste ved ham, som er underholdende.

Bedre fysisk, bombombom... større og stærkere, ja, men Messi kompenserer jo så for det med en fantastisk balance, og at han rejser sig op med det samme for at forfølge bolden, hvis han falder, hvor Cronaldo sidder ned og slår ud med armene. Han er sådan set også stærkere, end man skulle tro, men det er klart, at han ikke er nogen bodybuilder. Mht. hovedet, så er han da bedre, idet han er højere, men Messi hopper godt (så vi i CL-finalen), så han kan godt bruges i en snæver vending. Angående det med at være bedre med det svage ben... jeg mente det samme som dig, men jeg er sgu ikke så sikker mere. Har set Cronaldo lave nogle helt forfærdelige afslutninger og langskud med sit venstreben, mens Messi faktisk har nogle udmærkede skud med højre. Jeg tror de er nogenlunde lige gode med det svage ben, Messi benytter muligvis bare sit mindre ofte, så man får nemt den opfattelse, at det er helt dødt.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Elbarca »

Jonas - Christiano laver guddommelige driblinger? Han kommer oftest forbi én spiller og så taber han den. Dér hvor jeg ser Christiano som særdeles farlig er hans skud og hurtighed. Men de to ting berettiger ikke en sammenligning med Messi.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SirJonas »

Er enig i det med balance, og også det med at Cristiano er meget glad for at ligge ned på græsset og græde, mens Messi er hurtigt oppe og kæmper videre.

Men drenge drenge drenge. Hvor meget det nu betyder kan diskuteres, men hvis man siger at Cristiano og Messi er lige gode med hovedet, så er man nu altså galt på den. Messi springer godt - ingen tvivl om det, men jeg tror nu Cristiano springer lige så godt, og så er Cristiano jo også lige dét højere, og så er den største. Forskel nok hvad det angår, at Cristiano faktisk er decideret god med hovedet. Der er mange der er bedre end ham, men i forhold til så mange andre, så er Cristiano faktisk god med hovedet, hvilket man ikke ligefrem kan aige at Messi er.
- med mindre Messi bruger "Hands og god" noget oftere. 8)


- tjaee det med at han kommer forbi 1 og så taber den tror jeg nu ikke jeg er enig i.
Og ja hans skud og indlæg er nogle faktorer jeg ikke lige hvade tænkt på. Dér er Cristiano et stykke bedre.
Men christiano er kun hurtigere end messi over den lange strækning.

- nu virker det lidt som om jeg sidder og forsvarer cristiano, men det bunder nu i at vi alle ved at Messi er bedre, så behøver ikke nævne alle de ting hvor Messi er bedst. Synes bare det er lige i overkanten hvis folk siger at Cristiano ikke er god nok på vores hold. Cristiano vil selvfølgelig komme i startopstillingen på vores hold, og han vil klart komme til at tage vores frispark, men han vil tror aldrig han kommer til at blive bedre end Messi.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Elbarca skrev:Jonas - Christiano laver guddommelige driblinger? Han kommer oftest forbi én spiller og så taber han den. Dér hvor jeg ser Christiano som særdeles farlig er hans skud og hurtighed. Men de to ting berettiger ikke en sammenligning med Messi.
Jeps.. CR laver tit den hvor han laver et laaaangt træk og der er han bare hurtigere end de fleste til at indhente bolden igen.

Effekten af hans flashy driblinger er bare ofte det modsatte af speed. Jeg har tit lyttet til en af mine kammeraters brokkerier over CR (han er RMD fan) når vi ser La Liga sammen. CR STÅR STILLE mens han laver sit show.. og tit kommer han forbi efter at have stået stille og hoppet over bolden en snes gange og så kommer der et træk og et skud.. men alt det flashy stuf giver modstanderen tid til at komme på plads.

Min kammerat skriger ofte på at han skal være mere Higuan agtigt.. bare lyn hurtigt frem UDEN at stoppe op og lave hop over finter, men blot første gangs afleveringer med angriberne og måske nogle HURTIGE træk i stedet for.

Han har dog et godt skud.. og det synes jeg han har med begge ben i højere grad end Messi.

Messi er så meget hurtigere MED BOLDEN ved fødderne hele tiden og derfor sker der en eksplosion næsten hver gang han tager en drible tur...Han pointe med turen er at få skabt en målchance fra ingenting, hvorimod CR's pointe er "HEJ SE MIG SE MIG SE MIG!!!"
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jønde »

SpillerSomMESSI skrev:
Elbarca skrev:Jonas - Christiano laver guddommelige driblinger? Han kommer oftest forbi én spiller og så taber han den. Dér hvor jeg ser Christiano som særdeles farlig er hans skud og hurtighed. Men de to ting berettiger ikke en sammenligning med Messi.
Jeps.. CR laver tit den hvor han laver et laaaangt træk og der er han bare hurtigere end de fleste til at indhente bolden igen.

Effekten af hans flashy driblinger er bare ofte det modsatte af speed. Jeg har tit lyttet til en af mine kammeraters brokkerier over CR (han er RMD fan) når vi ser La Liga sammen. CR STÅR STILLE mens han laver sit show.. og tit kommer han forbi efter at have stået stille og hoppet over bolden en snes gange og så kommer der et træk og et skud.. men alt det flashy stuf giver modstanderen tid til at komme på plads.

Min kammerat skriger ofte på at han skal være mere Higuan agtigt.. bare lyn hurtigt frem UDEN at stoppe op og lave hop over finter, men blot første gangs afleveringer med angriberne og måske nogle HURTIGE træk i stedet for.

Han har dog et godt skud.. og det synes jeg han har med begge ben i højere grad end Messi.

Messi er så meget hurtigere MED BOLDEN ved fødderne hele tiden og derfor sker der en eksplosion næsten hver gang han tager en drible tur...Han pointe med turen er at få skabt en målchance fra ingenting, hvorimod CR's pointe er "HEJ SE MIG SE MIG SE MIG!!!"


Super fedt indlæg, jeg er fan...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jønde skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Elbarca skrev:Jonas - Christiano laver guddommelige driblinger? Han kommer oftest forbi én spiller og så taber han den. Dér hvor jeg ser Christiano som særdeles farlig er hans skud og hurtighed. Men de to ting berettiger ikke en sammenligning med Messi.
Jeps.. CR laver tit den hvor han laver et laaaangt træk og der er han bare hurtigere end de fleste til at indhente bolden igen.

Effekten af hans flashy driblinger er bare ofte det modsatte af speed. Jeg har tit lyttet til en af mine kammeraters brokkerier over CR (han er RMD fan) når vi ser La Liga sammen. CR STÅR STILLE mens han laver sit show.. og tit kommer han forbi efter at have stået stille og hoppet over bolden en snes gange og så kommer der et træk og et skud.. men alt det flashy stuf giver modstanderen tid til at komme på plads.

Min kammerat skriger ofte på at han skal være mere Higuan agtigt.. bare lyn hurtigt frem UDEN at stoppe op og lave hop over finter, men blot første gangs afleveringer med angriberne og måske nogle HURTIGE træk i stedet for.

Han har dog et godt skud.. og det synes jeg han har med begge ben i højere grad end Messi.

Messi er så meget hurtigere MED BOLDEN ved fødderne hele tiden og derfor sker der en eksplosion næsten hver gang han tager en drible tur...Han pointe med turen er at få skabt en målchance fra ingenting, hvorimod CR's pointe er "HEJ SE MIG SE MIG SE MIG!!!"


Super fedt indlæg, jeg er fan...
...og sjovt nok kommer dette i dag fra GOAL:
Lionel Messi Is The World's Top Performing Player For 2009-10 Season In Castrol Rankings
Lionel Messi has proven himself to be the top performing player for 2009-10 by topping the end of season Castrol Rankings...
May 26, 2010 12:30:00 PM

Castrol has applied objective analysis and highly advanced technology to measure every pass, every tackle and every single move of over 2,000 players and games from Europe’s top five leagues over the last 12 months.

That analysis highlights Lionel Messi’s devastating strengths as a goalscorer and as a creator of scoring opportunities, and explains why he maintained his place at the head of the Castrol Rankings, beating Real Madrid rival Cristiano Ronaldo to become the world’s best player this term.

In front of goal the forward has been deadly, scoring 34 league goals over the course of the season. Messi was also the top scorer in the Champions League with eight goals, including a four-goal haul against Arsenal at the Camp Nou in the quarter-finals in April.


The South American’s scoring success owes much to his shooting accuracy. No player in La Liga matched his 66 per cent shooting accuracy rate, while in the Champions League the forward struck a competition-high 28 shots on target.

Messi’s strengths extend beyond simply scoring goals, and he has proven to be equally effective in creating chances for others. His return of 10 assists in La Liga was only bettered by Barca team-mate Xavi who provided 14 assists.

Castrol Ambassador and 1998 World Cup winner Marcel Desailly said:

One of Messi’s greatest strengths over the past 12 months has been the consistency of his performances. He poses a threat in every game he plays and his skill on the ball means he can conjure a chance out of nothing.

“His ability to run with the ball stands out whenever you watch him play but he also has great intelligence and knows exactly when to release the ball. Many players can dribble but there has to be an end product, and with Messi he frequently creates a shooting chance for himself or for his team-mates.

“It sums up the quality of the player that he finishes the season ahead of Cristiano Ronaldo in the Castrol Rankings because Ronaldo has been exceptional in his first year at Real Madrid.”
Måske hører dette indlæg mere hjemme under Messi tråden, men da vi diskuterer Ronaldo vs. Messi her er det netop FORSKELLEN på de to der bliver trukket flot frem her i GOAL.. Messi har pointen: Jeg laver lige en eksplosion herfra hvor jeg står med bolden og så dribler jeg lige ned og laver et mål.. hvor imod CR har pointen: "Hej SE MIG SE MIG SE MIG"
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

@ Rivaldo10.

Hvis du inkluderer hans meritter på landsholdet ved OL og U-VM, og delvist konkluderer, at han har været Ronaldo på det punkt, så må jeg sge noget andet.

Ronaldo spillede rigtigt godt til EM 04, og han var ligeledes også velspilleden ved VM 06. Men han var mere eller mindre anonym ved EM '08. Det er typisk, at den spiller, der bliver hypet til at være hans VM eller EM ofte fejler. Det blev endda set hos Ronaldinho, som vi alle ved, hvor fantastisk den mand er.

@ Daluigi

Hvis du skal anvende mål som målestoksforhold, så kan vi jo lige så godt lade være med at inkludere Xavi, Iniesta, Zidane og sådanne typer som verdens bedste eller en af verdens bedste. Så har Ruud van Nistelrooy indtil hans længerevarende skade hos Real Madrid været verdens bedste fodboldspiller?

F.eks. har Ronaldo scoret 33 mål i 35 kampe i år, men det er jo ikke fordi, at hans spil har været super over hele sæsonen. Om det så skyldes, at han har misset en del af sæsonen, kan vi diskutere til juleaftenen om. Mål afgører ikke om du er fantastisk eller verdensklasse. Det er dit spil på banen. Og det er her, jeg har mine små tvivl ved Messi. Mine små tvivl!!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

# 23 skrev: Mål afgører ikke om du er fantastisk eller verdensklasse. Det er dit spil på banen. Og det er her, jeg har mine små tvivl ved Messi. Mine små tvivl!!
Spillet på banen er er ikke Ronaldos stærke side i forhold til Messi.

Ronaldo er en typisk laaangt-træk-og-løbe-hurtigt-hen-til-bolden type.
Eller også en snese hoppen over bolden hvor han står stille og modstanderen står og venter til han er færdig med at hoppe.
CR's samspil med andre er virkelig LANGT under Messi (eller Iniesta/Xavi's) niveau.
Det er netop Messi's spil på banen der giver eksplosion i hurtige kombinationer eller blot den hurtige chanceskabende dribletur fra intet der gør ham enestående, samtidigt med at det foregår uden flashy stuff men blot er en hurtig effektiv afdribling af samtlige spillere på modstanderens banehalvdel...

Ronaldo er et forsøg på selv-iscenesættelse af et ego show.
Messi det er kunst - PUNKTUM.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Raman93 »

Ronaldo kan sparke med begge ben. Noget som vi alle ved, at Messi ikke kan.
Det giver Ronaldo mere mobilitet og gør det nemmere at narre modstanderen. Hvis man står godt, så ved alle, at Messi vil søge indad for at sparke. Messi's venstre er så god, at han ikke har brug for sin højre, men der vil altid opstå episoder, hvor han bliver frataget "Venstre-fod"-muligheden. Det kan man ikke med Ronaldo.
I 1mod1 er dette også et dødbringende våben. Messi kan selvfølge på den korte distance vælge at sparke med højre, men han vil foretrække venstre, og det ved målmanden også godt.

Desuden kan Ronaldo heade, som du selv nævner. Selvfølgelig scorede Messi et smukt mål mod United i chl-finalen, men ellers er han ubrugelig i feltet ved indlæg/hjørnespark. Ronaldo scorer også en del mål med hoved, og hvis ikke, så han så fysisk stærk og høj, at man bruger flere kræfter på at stoppe ham. Logisk nok, giver det mere plads i feltet til de andre.

Netop den fysiske del gør ham så meget mere overlegen end Messi. Sætter man en fysisk spiller ( eller bare en, der gør den fysiske spillers arbejde ) på Messi, så kan han nemt blive stoppet.

Arbeloa, bl.a, gjorde et fantastisk arbejde på CN. Lukkede godt af for Messi, men hvordan? Han var fysisk.
Og det kan man ikke med Ronaldo.
Ronaldo er jo som bekendt lidt af en "diver", og desværre tror mange, at han bare har dårlig balance og ikke er fysisk. Forkert!

Og så kan han sparke frispark. Hans frisparksskud er 100 gange bedre end Messis. Ronaldo kan også fra alle steder, mens Messi tit skal have den på samme sted. ( Til hans venstre fod, tæt på feltet ) .. Og så lopper han den bare over muren. Hvilket kun er sket 2 gange i år. Han har også taget en del svage frispark. Ronaldos frispark er nogle af de mest unikke, jeg nogensinde har set. Messi er ikke engang tæt på.

Hvis man siger, at man som spiller kun kan 5 ting. ( Hypotetisk ! ) Så får Ronaldo 8/9 stjerner i hver, mens Messi får 10 i 2 ting, og 3-4 i resten.

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ladislau »

Tja, det kommer jo lidt an på hvilke kategorier du stiller op ikke Raman. Hvis hovedspillet er en af de ti vigtigste for at være verdens bedste, sammen med andre fysiske elementer, så er Ronaldo klart bedre, men så ender Jan Koller måske med, at være verdens bedste nogensinde.

Hvis katagorierne var overblik, assists, afleverings procent og indflydelse for holdet o den slags, så får Messi en 8-9 stjerner og Ronaldo en 3-4 stykker. Det er dejligt nemt at en vinde sådan en konkurrence, når man selv laver reglerne.

Det samme til dig #23, enten må OL deslige tælle med for Messi, ellers skal diverse EM turneringer, som Ronaldo har deltaget vel heller ikke tælle med.

Det gik iøvrigt fint for Pique med at lukke ned for Cronaldo ved sidste El Classico...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mander »

Raman93 skrev:Ronaldo kan sparke med begge ben. Noget som vi alle ved, at Messi ikke kan.
Det giver Ronaldo mere mobilitet og gør det nemmere at narre modstanderen. Hvis man står godt, så ved alle, at Messi vil søge indad for at sparke. Messi's venstre er så god, at han ikke har brug for sin højre, men der vil altid opstå episoder, hvor han bliver frataget "Venstre-fod"-muligheden. Det kan man ikke med Ronaldo.
I 1mod1 er dette også et dødbringende våben. Messi kan selvfølge på den korte distance vælge at sparke med højre, men han vil foretrække venstre, og det ved målmanden også godt.
Som jeg nævnte tidligere, så plejede jeg at mene, at hans kolde ben var bedre end Messis, men efter at have set ham i Real er jeg ikke så sikker. Det er rigtigt, at Messi altid trækker ind i banen, men når jeg har set Cronaldo skyde med venstre, så er den som regel røget ad helvede til. Jeg var i hvert fald på intet tidspunkt i el Clásico bekymret for hans kolde ben. Han skyder så også på alt, hvad der rører sig, så naturligvis vil han også score flere med sit kolde ben end Messi gør - han er jo ikke decideret dårlig med venstrebenet.
Desuden kan Ronaldo heade, som du selv nævner. Selvfølgelig scorede Messi et smukt mål mod United i chl-finalen, men ellers er han ubrugelig i feltet ved indlæg/hjørnespark. Ronaldo scorer også en del mål med hoved, og hvis ikke, så han så fysisk stærk og høj, at man bruger flere kræfter på at stoppe ham. Logisk nok, giver det mere plads i feltet til de andre.

Netop den fysiske del gør ham så meget mere overlegen end Messi. Sætter man en fysisk spiller ( eller bare en, der gør den fysiske spillers arbejde ) på Messi, så kan han nemt blive stoppet.

Arbeloa, bl.a, gjorde et fantastisk arbejde på CN. Lukkede godt af for Messi, men hvordan? Han var fysisk.
Og det kan man ikke med Ronaldo.
Ronaldo er jo som bekendt lidt af en "diver", og desværre tror mange, at han bare har dårlig balance og ikke er fysisk. Forkert!
Tjah, Cronaldo er god med hoved, og trækker også folk til sig i feltet, det er da rigtigt - Messi vælger så bare at lure uden for feltet på ripposten, og det har vi også scoret på. Vi har Piqué, Puyol, Zlatan, osv., der kan stå inde i feltet, så noget stort savn synes jeg nu ikke, at det er. Slet ikke, når han har så meget springkraft, at han kan kompensere for den manglende højde ret fornuftigt (ikke på hjørnespark og frispark, men i åbent spil, når den ryger ind i feltet), som vi så det i CL-finalen.

Som ladislau også påpegede, fik Piqué lukket godt af for Cronaldo. Han faldt ikke for de portugesiske tricks, så frustrationen kom frem.
Og så kan han sparke frispark. Hans frisparksskud er 100 gange bedre end Messis. Ronaldo kan også fra alle steder, mens Messi tit skal have den på samme sted. ( Til hans venstre fod, tæt på feltet ) .. Og så lopper han den bare over muren. Hvilket kun er sket 2 gange i år. Han har også taget en del svage frispark. Ronaldos frispark er nogle af de mest unikke, jeg nogensinde har set. Messi er ikke engang tæt på.

Hvis man siger, at man som spiller kun kan 5 ting. ( Hypotetisk ! ) Så får Ronaldo 8/9 stjerner i hver, mens Messi får 10 i 2 ting, og 3-4 i resten.
Arh, 100 gange bedre? Selv når overdrivelse fremmer forståelsen, så er det måske at stramme den lidt. Messi har scoret på, hvad, to-tre ud af fire-fem forsøg denne sæson? Og det var vel heller ikke "bare" at lobbe den over muren, trods alt. Cronaldo, derimod, skyder mange, mange, mange frispark, også ganske mange svage, der ender i muren eller et godt stykke over mål. Jo, han er god til frispark, og jo, han er formentlig også bedre end Messi (selvom det er svært at vide sikkert, når den ene skyder alle frispark, og den anden et par i sæsonen), men han er jo ikke garant for mål, bare fordi der er frispark (i modsætning til eks. Juninho eller Mihajlovic). En bedre keeper have eks. forholdsvist nemt reddet hans to frisparkskasser mod Zürich, der lå lige midt i målet.

Jeg vil hellere have en spiller, der er fuldstændig ustyrligt god på det han kan, end en, der er "komplet". Og så dårlig er Messi jo ikke ligefrem i sine dårlige kategorier. Og naturligvis skal hele det ovenstående ikke tolkes som, at Cronaldo er en dårlig spiller, for det ville jo være tåbeligt. Jeg fatter bare ikke, hvorfor han er Herkules, fordi han er 15 cm højere.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

@ Mander.

Ronaldo har altså et fantastisk spark med sit venstre ben. Messi har mildest talt ikke noget højre ben, men det gør heller ikke det store, når han ikke har problemer med at tørre forsvarsspillere efter behag og sparke dem ind med venstre benet.

Men forskellen mellem Messi og Ronaldo er IMO følgende:

- Messi er bedre til sammenspil og spil på små områder. Messi har lidt det der 10'er over sig, hvilket vil sige, at Messi har et fantastisk overblik og hans vision er fremragende.
- Ronaldo er sværere at lukke ned. Markér du ham, tiltrækker han opmærksomhed. Sparker du ham ned, får han frisparket og høvler den ind. Går du til højre, går han til venstre og sparker den ind. Kommer den i luften, header han den ind.
- Messi er en bedre dribler. De begge to er vel nok verdens bedste driblere sammen med Robben og Ribery, men Messi er mere effektiv i sine skarpe driblinger end Ronaldo. Ronaldos driblinger er for avanceret og til tider ender det ud i, at han mister bolden. Når de lykkedes, er de flotte at se på. Når de mislykkedes, irriterer det en, for han kunne gøre det enkle. Her er Messi mere konsekvens, for hans driblinger den gamle stil. Og det kan han til perfektion.

Messi er mere den der 10'er, den elegante, mens Ronaldo også er elegant, men mere fodboldmaskine. Hvis Ronaldo i sin tid i Spanien får udbygget sin fodboldviden, forstået på den måde, at han får mere forståelse for spillet og mere vision, så bliver han endnu bedre.

Sommetider ville jeg bare have ønsket, at Ronaldo var Barcelonaspiller. Ham og Messi på kanterne og Cesc, Iniesta og Xavi på midten kan få enhver fodboldelsker til at savle. Men desværre spiller han for de hvide cirkusartister.

Og lige en kommentar til, Mander.

De der frispark Ronaldo sparker. Jeg giver dig ret i, at når man ser dem nogle gange på TV, så ligner de et drop, men når du helt seriøst selv står på mål og der er en, der udfører den sparketeknik på dig, så forstår du vitterlig de stakkels målmænd, der bliver snydt på det groveste af boldens bane. Den knækker så sindssygt meget i luften, plus at den kommer ekstremt hårdt. Ens reaktionstid er ekstremt lille. Det er det samme med Juninho. Ronaldo og Juninho har samme sparketeknik - dog er Juninho noget mere effektiv - men det er bare den måde, bolden kommer på. Den ændrer kurs hele tiden og kommer som et projektil.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

# 23 skrev:@ Mander.

Ronaldo har altså et fantastisk spark med sit venstre ben. Messi har mildest talt ikke noget højre ben, men det gør heller ikke det store, når han ikke har problemer med at tørre forsvarsspillere efter behag og sparke dem ind med venstre benet.

Men forskellen mellem Messi og Ronaldo er IMO følgende:

- Messi er bedre til sammenspil og spil på små områder. Messi har lidt det der 10'er over sig, hvilket vil sige, at Messi har et fantastisk overblik og hans vision er fremragende.
- Ronaldo er sværere at lukke ned. Markér du ham, tiltrækker han opmærksomhed. Sparker du ham ned, får han frisparket og høvler den ind. Går du til højre, går han til venstre og sparker den ind. Kommer den i luften, header han den ind.
- Messi er en bedre dribler. De begge to er vel nok verdens bedste driblere sammen med Robben og Ribery, men Messi er mere effektiv i sine skarpe driblinger end Ronaldo. Ronaldos driblinger er for avanceret og til tider ender det ud i, at han mister bolden. Når de lykkedes, er de flotte at se på. Når de mislykkedes, irriterer det en, for han kunne gøre det enkle. Her er Messi mere konsekvens, for hans driblinger den gamle stil. Og det kan han til perfektion.

Messi er mere den der 10'er, den elegante, mens Ronaldo også er elegant, men mere fodboldmaskine. Hvis Ronaldo i sin tid i Spanien får udbygget sin fodboldviden, forstået på den måde, at han får mere forståelse for spillet og mere vision, så bliver han endnu bedre.

Sommetider ville jeg bare have ønsket, at Ronaldo var Barcelonaspiller. Ham og Messi på kanterne og Cesc, Iniesta og Xavi på midten kan få enhver fodboldelsker til at savle. Men desværre spiller han for de hvide cirkusartister.

Og lige en kommentar til, Mander.

De der frispark Ronaldo sparker. Jeg giver dig ret i, at når man ser dem nogle gange på TV, så ligner de et drop, men når du helt seriøst selv står på mål og der er en, der udfører den sparketeknik på dig, så forstår du vitterlig de stakkels målmænd, der bliver snydt på det groveste af boldens bane. Den knækker så sindssygt meget i luften, plus at den kommer ekstremt hårdt. Ens reaktionstid er ekstremt lille. Det er det samme med Juninho. Ronaldo og Juninho har samme sparketeknik - dog er Juninho noget mere effektiv - men det er bare den måde, bolden kommer på. Den ændrer kurs hele tiden og kommer som et projektil.

WOW - jeg er for en gangs skyld enig med dig #23... god analyse af de 2 spillere... jeg ville dog ikke ønske at CR var på Barca's hold, mest pga. af hans ego attituder og opgivende fagter når det ikke lige kører... han får aldrig den mentalitet der skal til for at SPILLE SAMMEN med de andre stjerne i Barca, IMO.

Men ellers overordnet enig i din analyse.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mander »

# 23 skrev:@ Mander.

Ronaldo har altså et fantastisk spark med sit venstre ben. Messi har mildest talt ikke noget højre ben, men det gør heller ikke det store, når han ikke har problemer med at tørre forsvarsspillere efter behag og sparke dem ind med venstre benet.

Men forskellen mellem Messi og Ronaldo er IMO følgende:

- Messi er bedre til sammenspil og spil på små områder. Messi har lidt det der 10'er over sig, hvilket vil sige, at Messi har et fantastisk overblik og hans vision er fremragende.
- Ronaldo er sværere at lukke ned. Markér du ham, tiltrækker han opmærksomhed. Sparker du ham ned, får han frisparket og høvler den ind. Går du til højre, går han til venstre og sparker den ind. Kommer den i luften, header han den ind.
- Messi er en bedre dribler. De begge to er vel nok verdens bedste driblere sammen med Robben og Ribery, men Messi er mere effektiv i sine skarpe driblinger end Ronaldo. Ronaldos driblinger er for avanceret og til tider ender det ud i, at han mister bolden. Når de lykkedes, er de flotte at se på. Når de mislykkedes, irriterer det en, for han kunne gøre det enkle. Her er Messi mere konsekvens, for hans driblinger den gamle stil. Og det kan han til perfektion.

Messi er mere den der 10'er, den elegante, mens Ronaldo også er elegant, men mere fodboldmaskine. Hvis Ronaldo i sin tid i Spanien får udbygget sin fodboldviden, forstået på den måde, at han får mere forståelse for spillet og mere vision, så bliver han endnu bedre.

Sommetider ville jeg bare have ønsket, at Ronaldo var Barcelonaspiller. Ham og Messi på kanterne og Cesc, Iniesta og Xavi på midten kan få enhver fodboldelsker til at savle. Men desværre spiller han for de hvide cirkusartister.

Og lige en kommentar til, Mander.

De der frispark Ronaldo sparker. Jeg giver dig ret i, at når man ser dem nogle gange på TV, så ligner de et drop, men når du helt seriøst selv står på mål og der er en, der udfører den sparketeknik på dig, så forstår du vitterlig de stakkels målmænd, der bliver snydt på det groveste af boldens bane. Den knækker så sindssygt meget i luften, plus at den kommer ekstremt hårdt. Ens reaktionstid er ekstremt lille. Det er det samme med Juninho. Ronaldo og Juninho har samme sparketeknik - dog er Juninho noget mere effektiv - men det er bare den måde, bolden kommer på. Den ændrer kurs hele tiden og kommer som et projektil.
Ad 1) Generelt meget enig med dig, og tager dit ord for, at Cronaldos venstreben er godt - jeg husker bare især én kamp i Spanien, kan ikke huske mod hvem, hvor han blev ved og ved med at sparke udefra med venstrebenet, og den kom aldrig i nærheden af målet. Det ved du dog mere om, fra hans tid i Utd, og du har da ret i, at Messi ikke behøver noget specielt godt højreben (som jeg stadig ikke tror er helt dødt), når han har så "nemt" ved at komme til afslutning med det gode ben.

Mht. om Messi eller Cronaldo er nemmest at lukke ned for, så er jeg altså ikke helt enig. Det kan godt være, at han er større og mere flashy end Messi, men han falder mindst lige så tit ud af kampene, når det ikke går hans vej. Der føler jeg, at Messi er en større trussel, selv på hans dårlige dage, for man ved aldrig, hvornår han rykker ind i feltet og skaber en masse ravage. Jeg synes ikke, at han bliver lige så meget statist (og igen, alt er relativt på det her niveau) som Cristiano, når han har en off-day.

Ad 2) Jah, jeg ved godt, at den snyder, hvilket Juninhos frispark også gjorde, men derfor er det stadig træls at se en målmand lukke to frisparksmål ind, der rammer lige midt i målet. Juninhos var i det mindste helt ude i siden, og gerne skudt fra midtbanen. :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Mander skrev:Ad 1) Generelt meget enig med dig, og tager dit ord for, at Cronaldos venstreben er godt - jeg husker bare især én kamp i Spanien, kan ikke huske mod hvem, hvor han blev ved og ved med at sparke udefra med venstrebenet, og den kom aldrig i nærheden af målet. Det ved du dog mere om, fra hans tid i Utd, og du har da ret i, at Messi ikke behøver noget specielt godt højreben (som jeg stadig ikke tror er helt dødt), når han har så "nemt" ved at komme til afslutning med det gode ben.
Hehe, ja der er nogle kampe, hvor Ronaldo har glemt at tage de rigtige støvler på, hvor han høvler den ene bold efter den anden ud af stadionet, men generelt er han temmelig skarp med sit venstre ben. I sin supersæson med 42 mål, scorede han også en del med venstrebenet.

Mht. Messis manglende ben er min konklusion det, at der er gange, hvor Messi har tørret sin modstander eller målmanden, hvor han med en enkelt puf med sit dårlige ben kan skabe større resultat. Messi har scoret en del mål med højreben, når han har afdriblet målmanden. Men hvis Messi fik mere udbytte af sit højre ben, ville han mildest talt være endnu mere frygtindgydende, end han er i forvejen. For efterhånden er det vel gået op for forsvarerne, hvad han vil med bolden. Det samme med Arjen Robben, men igen. De to er bare så fandens dygtige til at gøre det samme og samme igen, selvom man godt ved, hvad de vil lave.
Mander skrev:Mht. om Messi eller Cronaldo er nemmest at lukke ned for, så er jeg altså ikke helt enig. Det kan godt være, at han er større og mere flashy end Messi, men han falder mindst lige så tit ud af kampene, når det ikke går hans vej. Der føler jeg, at Messi er en større trussel, selv på hans dårlige dage, for man ved aldrig, hvornår han rykker ind i feltet og skaber en masse ravage. Jeg synes ikke, at han bliver lige så meget statist (og igen, alt er relativt på det her niveau) som Cristiano, når han har en off-day.
Jeg tror, vi snakker forbi hinanden her. Det, jeg mener med, at Ronaldo er en anelse sværere at lukke ned for, er forstået på den måde, at Ronaldo har flere strenge at spille på end Messi. Han kan drible, han kan sparke den ind fra distancen, han kan heade, og han har frisparksfærdighederne. Men ikke forstået på den måde, at Ronaldo er umulig at stoppe, det er der ingen, der er, men jeg synes bare, at Ronaldo har flere strenge at spille på via hans fysik og hans fleksibilitet og atletiske evner. Ikke at Messi ikke har det, men han er jo hæmmet af, at han ikke er så høj igen.
Mander skrev:Ad 2) Jah, jeg ved godt, at den snyder, hvilket Juninhos frispark også gjorde, men derfor er det stadig træls at se en målmand lukke to frisparksmål ind, der rammer lige midt i målet. Juninhos var i det mindste helt ude i siden, og gerne skudt fra midtbanen. :)
Ja, jeg forstår godt din frustration, men jeg har mere ondt af målmændene, når nutidens højteknologiske bolde er skabt for at være målmandens største fjende. Ronaldo, og andre der har denne fænomenale sparketeknik, udnytter boldenes kunnen til stor frustration for resten af verden, der ikke forstår, hvorfor de er så svære at tage. Men efter jeg har været forsøgskanin, så har målmændene min sympati. Det er ikke nemt at være målmand i dag.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster