Alexandre Dimitri Song Billong

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Culé »

Drake skrev:Nu er Song også skadet, som stort set aldrig er skadet.

Er det vores træning/fysiske træner der er noget galt med? :-o
I nogen henseender kan det altså også være en anden måde at betegne på at han ikke er fundet "egnet" til at være en del af truppen til den kommende kamp, altså med andre ord en "taktisk disposition". Skal dog ikke kunne udelukke at han rent faktisk er skadet i denne sammenhæng, siger bare at den ovenstående "metode" finder steder fra tid til anden...

BarçaDK

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af BarçaDK »

En forklaring kan være at hvis en stamspiller i Arsenal er 75 % klar, så starter han inde. I Barça kommer en spiller ikke med i truppen, hvis han kun er 95 % ;-)

Sårn groft sagt, ikå.

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Jakob »

http://www.6-eren.dk/content/seer%C3%B8 ... e-comeback

Vild bold fra Song. Kunne være fedt hvis Song turde blive med lidt mere risiko i den sidste aflevering. Han kan jo sagtens!
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af JBN »

Sad lige og kiggede lidt på kamptråden mod Málaga i CDR, og så at Song får en del hug.

Jeg synes faktisk han spillede en god kamp, og overordnet er jeg positivt overrasket over ham so far. Han skal ind og erstatte verdensbedste CDM og vende sig til et helt nyt system. Selvfølgelig har han ikke alle de små smarte vendinger og teknik som Bussi, men jeg er faktisk imponeret over hvordan han indgår i det opbyggende spil, samt hans fysisk hvor han flere gange mod Málaga viste han var overlegen.

Jeg var meget skeptisk, da han blev hentet i sommers, og har da også set en del skønhedsfejl, især på CB, han skal IKKE derned igen, men overordnet bliver jeg mere og mere tilfreds med hans indsats på banen, som jeg synes kun bliver bedre kamp efter kamp.

Håber ikke jeg er den eneste, der synes Song trods alt fortjener lidt credit, selvom han ikke var det mest åbenlyse køb.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af # 23 »

JBN skrev:Sad lige og kiggede lidt på kamptråden mod Málaga i CDR, og så at Song får en del hug.

Jeg synes faktisk han spillede en god kamp, og overordnet er jeg positivt overrasket over ham so far. Han skal ind og erstatte verdensbedste CDM og vende sig til et helt nyt system. Selvfølgelig har han ikke alle de små smarte vendinger og teknik som Bussi, men jeg er faktisk imponeret over hvordan han indgår i det opbyggende spil, samt hans fysisk hvor han flere gange mod Málaga viste han var overlegen.

Jeg var meget skeptisk, da han blev hentet i sommers, og har da også set en del skønhedsfejl, især på CB, han skal IKKE derned igen, men overordnet bliver jeg mere og mere tilfreds med hans indsats på banen, som jeg synes kun bliver bedre kamp efter kamp.

Håber ikke jeg er den eneste, der synes Song trods alt fortjener lidt credit, selvom han ikke var det mest åbenlyse køb.
Jeg er en af dem, der stadig ikke forstår købet af Song. Jeg synes, der var andre væsentlige valg, der var mere forståelig.

Hovedsageligt skyldes min pessimisme, at han skal aflaste en type som Busquets. Den defensive midtbanespiller i Barcas taktik skal være en skjult leder - en taktikker, der har så meget forstand på sin placeringsevne og besidde en høj koncentration, at han skal binde hele holdet sammen, fordi holdet generelt er så offensivt indstillet, og der ofte godt kan være for mange fremme.

Song i mine øjne er på ingen måder nogen defensiv åbenbaring. Jeg syntes også, at han i Arsenal var ude og skide rent defensivt mæssigt. Han ser simpelthen for meget fodbold og besidder ikke den rolighed og overblik, som en Barca CDM skal. Der er for mange mentale brist i Songs spil, der gør, at han er milevidt fra Busquets.

Song er en okay dygtig teknisk spiller med fornuftige indslag i det offensive aspekt af spillet. Men dybt seriøst, så har jeg altid haft svært ved at se det helt store i ham. Især det han spiller i et så komplekst, svært fodbold som Barca praktiserer, er for mig stadig en gåde.

De kampe jeg har set med Song i år for Barca beviser mig stadig, at hans koncentration er lavt, og hans forståelse for spillet er ikke noget smukt. Måske opnår han det en dag, for han er stadig 25 år, og han er omringet af verdensklassespillere, han kan suge til sig af, men jeg synes fremtiden ser en anelse ..... hårdt ud for ham.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Kubala »

Jeg har hele tiden været skeptisk over for Song, og følte også, at det var lidt overflødigt at købe ham, da jeg ikke rigtigt kunne se meningen med det. Men jeg mener så også, at det er forkert at sige, at han ikke har kendskab til vores spil, da han i Arsenal i allerhøjeste grad har spillet lignende fodbold, altså med den samme filosofi, som vores. Det er ukorrekt synes jeg, at man fremhæver det, og at han ikke har fodboldintelligens, da han i Arsenal var en nøglefigur, hvad angik spillet. Dermed er det ikke ensbetydende, at jeg mener at han var den rette for os til rollen som CB eller DM, for jeg mener at hans rolle i Arsenal, som DM, mindede lidt om Yaya Toures i City, hvor han var en hel del mere med i de offensive takter.


Men da han blev købt for at aflaste Busi og i meget høj grad for at supplere Puyol, Pique og Masch nede i forsvaret, da mener jeg, billedet ikke hang sammen, altså det sidste. Det er rigtigt, at han også bliver udfordret på DM pladsen, men jeg mener at han med tiden nok skal være nytte, og hvis Tito vil benytte nogle af de kompetencer, som Song har med sig fra Arsenal, som DM, så DM rollen kan elaborere, så bliver det spændende. Men han er fejlcastet til rollen som CB, det vil jeg give dig ret i, samt at han skal vænne sig til vores DM rolle.
Senest rettet af Kubala søn jan 20, 2013 1:51 pm, rettet i alt 1 gang.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Drake »

Meget enig # 23:

Synes også at han har meget langsomme bevægelse, og så synes jeg også at bryder modstanderens spil alt for lidt, der er meget sjældent at han løber løber efter bolden, for at stoppe et angreb, i stedet for afventer at alt for meget, og bager og bager tilbage.

Jeg for stå heller ikke købet af ham.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af JBN »

# 23 skrev:
JBN skrev:Sad lige og kiggede lidt på kamptråden mod Málaga i CDR, og så at Song får en del hug.

Jeg synes faktisk han spillede en god kamp, og overordnet er jeg positivt overrasket over ham so far. Han skal ind og erstatte verdensbedste CDM og vende sig til et helt nyt system. Selvfølgelig har han ikke alle de små smarte vendinger og teknik som Bussi, men jeg er faktisk imponeret over hvordan han indgår i det opbyggende spil, samt hans fysisk hvor han flere gange mod Málaga viste han var overlegen.

Jeg var meget skeptisk, da han blev hentet i sommers, og har da også set en del skønhedsfejl, især på CB, han skal IKKE derned igen, men overordnet bliver jeg mere og mere tilfreds med hans indsats på banen, som jeg synes kun bliver bedre kamp efter kamp.

Håber ikke jeg er den eneste, der synes Song trods alt fortjener lidt credit, selvom han ikke var det mest åbenlyse køb.
Jeg er en af dem, der stadig ikke forstår købet af Song. Jeg synes, der var andre væsentlige valg, der var mere forståelig.

Hovedsageligt skyldes min pessimisme, at han skal aflaste en type som Busquets. Den defensive midtbanespiller i Barcas taktik skal være en skjult leder - en taktikker, der har så meget forstand på sin placeringsevne og besidde en høj koncentration, at han skal binde hele holdet sammen, fordi holdet generelt er så offensivt indstillet, og der ofte godt kan være for mange fremme.

Song i mine øjne er på ingen måder nogen defensiv åbenbaring. Jeg syntes også, at han i Arsenal var ude og skide rent defensivt mæssigt. Han ser simpelthen for meget fodbold og besidder ikke den rolighed og overblik, som en Barca CDM skal. Der er for mange mentale brist i Songs spil, der gør, at han er milevidt fra Busquets.

Song er en okay dygtig teknisk spiller med fornuftige indslag i det offensive aspekt af spillet. Men dybt seriøst, så har jeg altid haft svært ved at se det helt store i ham. Især det han spiller i et så komplekst, svært fodbold som Barca praktiserer, er for mig stadig en gåde.

De kampe jeg har set med Song i år for Barca beviser mig stadig, at hans koncentration er lavt, og hans forståelse for spillet er ikke noget smukt. Måske opnår han det en dag, for han er stadig 25 år, og han er omringet af verdensklassespillere, han kan suge til sig af, men jeg synes fremtiden ser en anelse ..... hårdt ud for ham.
Ja der er vi helt enige. Han var jo ikke et oplagt valg og jeg var, som jeg også prøvede at give udtryk for tidligere, heller ikke den store fan af skiftet, da hverken Song's kvaliteter, alder eller potentiale taget i betragtning var specielt sindsoprivende. Men hvis du udelukkende ser på hans præstationer imod Busquets's så er der jo ingen der kan måle sig med tanke på vores spillestil.

Jeg tror på mange måder vi har samme holdning omkring ham, mine forventninger har nok bare været endnu lavere siden han har formået, at overraske mig en lille smule, for der har bestemt også været perioder hvor man kunne rive sig selv i håret over hans spil.

Jeg føler i det mindste at det går fremad, og jeg er ikke så utryg ved at få ham med fra start som i de første par kampe. Men fair nok, havde heller ikke forventet den store Song-love brede sig :glad:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af zqa »

Der var vel egentligt ikke rigtig nogen der forstod købet af Song? Det virkede lidt som en panikløsning imo.
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af rummenigge »

Song har gjort det godt. Han har ikke lavet store fejle overhovedet. Tilgengæld skal han stadig finde sin rolle for at blive rigtig god for os, så som breddespiller er han kanon synes jeg. Fra næste sæson skal han selvfølgelig have ambitioner om at konkurrere mod Busi. Selvom det er en svær opgave så bør ingen ambitiøs fodboldspiller synes at det er umuligt.

Hvis vi er heldig bliver begge så gode at de kan spille på samme tid i nogle kampe og give de andre midtbane- eller forsvarsspillere noget konkurrence ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af zqa »

Med hans kvaliteter (eller mangel på samme) er det ærlig talt bare lidt svært at se, at han skulle blive andet end reserve.. Jeg synes slet ikke hans profil passer ind på hverken cb, dm eller cm.
#jesuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Quaresma »

Ingen spiller i verden vil kunne slå Busquets af holdet. Men udmærket reserve, der bidrager med tiltrængt fysik, når han er på banen.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af # 23 »

Quaresma skrev:Ingen spiller i verden vil kunne slå Busquets af holdet. Men udmærket reserve, der bidrager med tiltrængt fysik, når han er på banen.
Jeg mener nu hellere ikke, at han skal slå Busquets af. Men Barca kunne da godt have fundet en, der tilnærmelsesvis havde samme profil (læg mærke til jeg siger samme profil og ikke samme niveau). Forstået på den måde, en der har sine forcer i det mentale aspekt af spillet såsom koncentration og forudseenhed samt det tekniske, hvor shortpassing vægter højt, da han "blot" skal aflevere sikkert til de mere kreative (Rolig, jeg ved godt, at Busquets slår fantastiske afleveringer i ny og næ, men det er ikke hans hovedrolle på holdet). Song ejer ærligt talt ikke disse forcer. Hans handlinger virker ofte ude af kontekst, og hans koncentration er ikke eksisterende. Her inkluderer jeg også hans tid i Arsenal. Ofte så du ham træffe fuldkommen dumme valg ud af det blå.

En Michael Carrick kunne være sublim i Barca, men han er utilgængelig. Javi Martinez havde været ultimativt, da han også dækker centerback position ganske fortræffeligt, men ham havde Barca ikke penge til. Men Song? Jeg ved stadig ikke, hvad Zubi og Tito har tænkt i den pågældende situation, for han er langt fra den CDM-profil, der passer til Barcas tika-taka filosofi og langt fra at være god nok - selv som reserve :)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Daluigi »

Han har gjort det som man kunne forvente af en nytilkommen spiller. Det er godkendt indtil videre.
Forumlegende

Afellay99

Re: 25 - Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Afellay99 »

Michael Carric sublim i Barca? Lol.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster