Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Wenger (coach Arsenal): "Barça-Song rumours? There's nothing going on with Song. There's nothing in that. Song has 3 years contract." [sun]
Wenger (coach Arsenal): "In Spain the newspapers are not really serious. We've never had any contact with anybody from Barcelona." [sun]
Godt Wenger, behold ham. Han er en rigtig god spiller for Arsenal, hvorfor skulle de sælge ham. når han har 3 år tilbage af kontrakten.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Øhm det virker ret utroværdigt eftersom Wenger på et pressemøde sagde, at Barca slet ikke havde været i kontakt med Arsenal- og det er jo regel nr 1 hvad angår spillerhandel med kontraktbundende spillere

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Øhm det virker ret utroværdigt eftersom Wenger på et pressemøde sagde, at Barca slet ikke havde været i kontakt med Arsenal- og det er jo regel nr 1 hvad angår spillerhandel med kontraktbundende spillere
Jep, jeg så hans udtalelser nu. Det virker utroværdigt, heldigvis.

Omvendt kan det jo være, at Barcas ledelsen har bestemt sig for, at man vil tilbyde en spiller den anden vej, hvis Arsenal kræver mere end 15 millioner.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Luis Enrique »

Det er i hvert fald helt hat og briller, hvis vi lader Afellay gå den anden vej. Jeg er afventende mht. Song - det kan såmænd sagtens blive godt, men meningen var jo, at vi skulle forstærke vores trup i bredden. Det gør vi ikke ved at lade en eller endog to spillere rejse den anden vej.

Jeg forstår slet ikke, hvorfor det skal være så højt profileret med handler i en så høj prisklasse. Hvor er handler a lá Giuly, van Bronckhorst, Edmilson, Silvinho eller Belletti? Fornuftige breddespillere, der ikke ruinerer os - vi skal bare bruge to af slagsen.

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af j´♥ le foot »

Vi skal have mere fysik på midtbanen, det er der ikke nogen tvivl om. De seneste kampe har vist at holdet kommer til at se anderledes ud ( organisationsmæssigt ) til næste sæson.Den nye rolle som Busquets har fået, stiller faktisk store fysiske krav til xavi, Fabregas og Thiago. Jeg tror Xavi kommer til at opleve Frank Rijkaards tid igen.
Rijkaard valgte at satse på Van Bommel og så vandte vi ligaen og Ch.L☺☻

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af rummenigge »

j´♥ le foot skrev:Vi skal have mere fysik på midtbanen, det er der ikke nogen tvivl om. De seneste kampe har vist at holdet kommer til at se anderledes ud ( organisationsmæssigt ) til næste sæson.Den nye rolle som Busquets har fået, stiller faktisk store fysiske krav til xavi, Fabregas og Thiago. Jeg tror Xavi kommer til at opleve Frank Rijkaards tid igen.
Rijkaard valgte at satse på Van Bommel og så vandte vi ligaen og Ch.L☺☻
Jeg tror ikke Xavi vil blive ofret pga manglende fysik, men jeg håber da at Cesc og Thiago kan vise god form så Xavi og Iniesta får hård konkurrence.

Hvad er det for noget med Busis nye rolle?! ...man tørster lidt efter iagttagelser af de nye taktiske ændringer der er kommet eller man forventer kommer med Tito :razz:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Qwade »

Luis Enrique skrev:Det er i hvert fald helt hat og briller, hvis vi lader Afellay gå den anden vej. Jeg er afventende mht. Song - det kan såmænd sagtens blive godt, men meningen var jo, at vi skulle forstærke vores trup i bredden. Det gør vi ikke ved at lade en eller endog to spillere rejse den anden vej.

Jeg forstår slet ikke, hvorfor det skal være så højt profileret med handler i en så høj prisklasse. Hvor er handler a lá Giuly, van Bronckhorst, Edmilson, Silvinho eller Belletti? Fornuftige breddespillere, der ikke ruinerer os - vi skal bare bruge to af slagsen.
Eller Maxwell for den sags skyld!
Jeg så helst en ældre (29-31) midtbanespiller, med en god kampånd, á la Puyi..
Én der ligner denne type spiller er Karagounis fra Grækenland/Panathinaikos ... Vi så hans fighter-vilje under EM! Og han kan endda en helt del fremad banen derudover.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Karagounis, nu stopper så også festen. Først og fremmest passer han slet ikke ind i den spillestil vi praktiserer. Dernæst ved jeg virkelig ikke, hvad vi skal med manden? Han er hverken defensiv midtbanespiller, eller et offensivt geni, vi har Cesc, Thiago, Xavi og Ini som er niveauer over ham. Karagounis i Barca giver bare ikke rigtig nogen mening.

Hvis jeg ikke tager helt fejl, så var Giuly ikke så billig igen (måske husker jeg forkert), plus man også skal huske på hvordan markedet var dengang, og hvordan priserne var. Vi fik jo Ronnie til noget der ligner tilbudspris, i dagens marked koster en spiller af hans kaliber den dobbelte.

Pointen er, at man ikke rigtig kan sammenligne de to situationer, også fordi Barca i dag er et meget meget bedre hold, end dengang Giuly skulle købes. I dag er niveauet så højere, at vi skal have spillere fra absolut top nærmest, for at forstærke holdet eller bibeholde niveauet. Den slags spillere koster altså penge, sådan er vilkårene i dag, det kan man ikke rigtig gøre noget ved.

Men hvis man efterlyser den slags køb, så kom endelig med forslag?. Hvem kan købes til en rimelig pris, som passer ind i spillestil og samtidig har klassen til at gå ind på holdet, når der er brug for det?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Luis Enrique »

Giuly kostede - iflg. Wikipedias sæsongennemgang - 8.5 mio € i 2004. Til sammenligning gav vi - iflg. samme kilde - 21 mio. € for Deco. Jeg har ikke styr på de valutariske bevægelser siden - hvad 8.5 mio 2004-€ er i dag. I 2010 gav vi dog 9.5 mio € for Adriano - det er også noget i den boldgade, jeg foretrækker.

Jeg er delvist enig i nogle af dine betragtninger; men det kan ikke passe, at sådanne spillere ikke kan findes. Vi skal have fat i en, der ser mere europæisk fodbold end jeg gør, men FC Porto's Rolando og PSV's Kevin Strootman er to "hurtigt-på-aftrækkeren"-bud herfra.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af fidanho »

Jeg har hele sommeren igennem håbet på enten Sakho eller Capoue. Men der er ingen der gider at høre efter mig...
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Problemet med Strootman er, at han ikke er en decideret defensiv midtbanespiller. Han er faktisk en rendyrket midt-midt, og den slags spillere mangler vi ikke. Han er godt nok høj (186 cm), og det kan være vi kan udvikle ham, men en oprydder erhan ikke, langtfra.

Rolando, er han ikke centralforsvarer? Problemet her er, at hvis vi skal have en midterforsvar, så skal vedkommende have en høj klasse, sådan så han kan gå ind og forstærke holdet. Hvis vi skal have en spiller til bredden, så er der ingen grund til at "spilde" penge, da vi allerede har Bartra og Fontas. Jeg tror meningen med Thiago Silva køb var, at han ligeså stille skulle tage over, og blive lederen i forsvaret. Jeg mener ikke Rolando har klassen til at blive en fremtidig leder i Barcas forsvar.

Han spiller også i Porto, og de kræver vanvittige summer for deres spillere, jeg tror ikke vi kan få ham billigt, medmindre jeg har misset noget, f.eks. at han har kontraktudløb om et år eller lign.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Luis Enrique skrev:Giuly kostede - iflg. Wikipedias sæsongennemgang - 8.5 mio € i 2004. Til sammenligning gav vi - iflg. samme kilde - 21 mio. € for Deco. Jeg har ikke styr på de valutariske bevægelser siden - hvad 8.5 mio 2004-€ er i dag. I 2010 gav vi dog 9.5 mio € for Adriano - det er også noget i den boldgade, jeg foretrækker.
Der er ikke stor forskel. 8,5 millioner € svarede i 2004 til 5,61 millioner £. 5,61 millioner £ i 2004 svarer i dag til 6,96 millioner £, hvilket altså svarer til 8,85 millioner €. Så der er tale om en meget lille forskel.

Men, ja - jeg savner også transfers i stil med Yaya Touré. En relativt ukendt spiller, der bare kommer og leverer.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg mener priserne er presset i vejret, lad os tage Modric som et eksempel, Deco var dengang i samme boldgade som Modric, hvis ikke bedre, og det er urealistisk at få Modric til 21 millioner euro i dag. De har efter sigende afvist et bud på 40 millioner fra Real.

De mange penge der er kommet i fodbolden, plus de vanvittige lønninger har gjort at spillerene koster meget mere i dag end de gjorde for 8-9 år siden.

Det kunne helt sikkert være fedt at hive en forholdsvis ukendt spiller ind, som bare leverer varen, men jeg ved ikke hvem denne spiller skulle være?

De fleste af vores bærende spillere i dag, har vi købt forholdsvis billigt eller helt gratis, Xavi, Busi, Leo, Pedro, Puyi, Ini har ikke betalt transfersum for. Pique fik vi billigt, og hvis jeg ikke tager fejl så gav vi heller ikke vanvittig mange penge for Abi. Vi har altså vist, at vi kan finde gode spillere til lave priser, spørgsmålet er bare, hvem der har klassen og niveauet til at spille for Barca i dag, som så heller ikke koster mange penge.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Vi gav 9 millioner € for Abidal. Uhørt billigt i forhold til hvad vi har fået ud af ham.

Nu bliver en spiller som Étienne Capoue nævnt af fidanho, og han er jo slet ikke noget dumt bud. Men jeg tvivler bare på at han kan erhverves specielt billigt. Flere klubber har også vist interesse for ham, blandt andet Arsenal, og han spiller i en klub og en liga med store ambitioner. Men han er dygtig og han kunne være interessant for os. Jeg så ham i forgårs i Toulouse's første Ligue 1 kamp, hvor de dog spillede dårligt og tabte til upåagtede Ajaccio. Capoue var dog et kærkomment lyspunkt i Toulouse's nedtur.

Han slog mig som en disciplineret spiller, taktisk såvel som mentalt. Han tog ikke unødvendige chancer og brød ikke formationen på trods af at de var bagud i næsten hele kampen. Han tabte dog bolden en del, men det var primært i situationer hvor hans ekstremt ringe spillende holdkammerater, ikke tilbød sig og Capoue i sidste ende blev lukket ned. Men det var tydeligt at han forsøgte at gribe taktstokken og være den spilfordelende spiller for Toulouse, men lige lidt hjalp det når de spillere han spillede bolden til, blot tabte den. Hans pasningsmæssige evner virker fine, men jeg vurderer dem ikke til at være på niveau med Song's.

I luften fik han også vist sin styrke. Han har samme højde som Busquets, men virker noget mere frygtløs og til at have noget bedre timing end Busquets. Taget ovenstående i betragtning kunne han selvfølgelig være et super spændende emne. Han bringer en lidt mere kompromisløs og skraldemands-agtig stil end Busquets, og med sin højde, drøjde, forudseenhed og timing in mente, tror jeg sagtens at han ville kunne begå sig også som centerback. Men som jeg lagde ud med at skrive er han altså også en eftertragtet herre. Der bliver kigget rigtig meget mod den franske liga fra Premier League, og med sin robuste figur og høje spilintelligens, er han helt sikkert også i kikkerten hos andre klubber end bare Arsenal, så gratis bliver han i hvert fald ikke.

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Qwade »

Visca El Barca skrev:Karagounis, nu stopper så også festen. Først og fremmest passer han slet ikke ind i den spillestil vi praktiserer. Dernæst ved jeg virkelig ikke, hvad vi skal med manden? Han er hverken defensiv midtbanespiller, eller et offensivt geni, vi har Cesc, Thiago, Xavi og Ini som er niveauer over ham. Karagounis i Barca giver bare ikke rigtig nogen mening.
Haha, tror du misforstod mig ;)
Selvfølgelig skal vi ikke købe Karagounis, manden er 35 og er færdig! Vi skal have én på 185+ med samme mentalitet som Karagounis, så vi både får fighter-viljen på midtbanen.. Lidt som Yaya, bare mentalt stærkere, én som kan hive holdet op :) Agger kan jo også nævnes her..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 86 gæster