Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

iStokholm

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af iStokholm »

Jeg synes at Sakho vil være ideel - ung og med kæmpe potentiale + at han kan spille venstreback.

Abidal junior :cool:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Ponte skrev: Kan godt følge dig Visca, men synes man skal passe på med at sige netop forsvarsspillere skal spille på et lavere niveau før de er klar til os, for hvor stærk er vores forsvarskæde egentlig og hvor højt et niveau er det på?
Vi har ofte kørt med "lappeløsninger" det seneste lange stykke tid (self. hænger det også sammen med Abidal var ude) og en mand som Masch har klaret det flot. f.eks. bliver Puyol jo ikke hurtigere med tiden på trods af at angriberne gør (og det skal ikke lyde som om jeg har noget mod Puyol på vores hold, ELSKER den mand!)
Mener mere at det absolut vigtigste er at en evt. ny mand i forsvaret passer til vores form for fodbold, det er afgørende uagtet hvilket niveau han så er på (forstå mig ret :glad: ) Vi så det f.eks. med Piqué da han kom hjem fra United, ikke udråbt som den store spiller, men blev det da han passede fremragende ind og nu utrolig vigtig for holdet.
Pasningspillet er ikke Sakho's force, men IMO har han flere +'er end -'er for at styrke vores bagkæde.
Men det jeg vil frem til, passer han (eller andre) og har han midlerne til at skoles ind i vores form for fodbold så er det et go, hvis ikke giver det sig selv :lol:

Det er jeg ikke rigtig enig i, langtfra faktisk. Først og fremmest, lad os tage fat på det sidste du skriver, nemlig at hvis man har den rette profil, så kan man spille for Barca, uagtet hvilket niveau man så har. Hvis det er sådan tingene hænger sammen, så er der ikke behov for at købe forsvarsspillere overhovedet. Vi har jo Muniesa, Barta og endda Fontas, plus nogle andre ryttere. Hvorfor så "spilde" penge på Sakho eller andre forsvarsspillere. Men sådan hænger tingene selvfølgelig ikke sammen.

Vores forsvar er ret stærkt, selvom man har tendens til at negligere den del af vores spil. Vi har måske verdens bedste højreback, vi har en af de allerbedste midterforsvar duo i Pique og Puyi, og så havde vi en af de allerbedste venstrebacks i Abi, og har købt en rigtig lovende venstreback i form af Alba. En mand som senest under EM beviste at han kan spille på et meget højt niveau. Der skal altså noget til, for at fostærke denne enhed, det mener jeg ikke Sakho har niveauet til, ud fra det jeg har læst mig til.

Puyi er måske blevet langsommere, men han er stadig rigtig hurtig. Han kan altså godt følge med de fleste angribere. Derudover beviste han så sent som i den netop overståede sæson, at han er blandt de allerbedste midterforsvarer, og en af de bedste ledere. Hvor mange har vi ikke rost ham for hans store spil og lederegenskaber i løbet af sæsonen. Manden har i den grad nogle år tilbage på højt plan, det mener træner-teamet også. Der skal en mere etableret navn end Sakho til, at afløse ham.

Pique har haft en formdyk, men under EM var han igen rigtig stærk, i topform er han af de bedre midterforsvarspillere i Europa, så jeg synes ikke man kan kalde vores forsvar for lappeløsninger.

Så er der Masch. Der er rigtig mange som fremhæver ham so et eksempel, de påstår at hvis han kan spille i midterforsvar for Barca, så kan alle andre også det. Det er ikke et svært job. Det er langt fra sandhed. Han var sikkert en lappeløsning til at begynde med, for ca. 2 år siden, men det er han altså ikke mere. Der er en grund til at stærke folk som Busi ikke fungerede særlig godt i Barcas forsvar, det kræver sin mand at spille i forsvaret. Masch er bare nærmest en unik undtagelse, det er naivt at tro alle kan kopiere og levere på samme måde som Masch har gjort det.

Du nævner Pique, og hans succes i Barca efter sit skifte fra Man Utd. Nok var han ikke det største navn, men han var en af de største talenter, da han skiftede til os. Han fik ikke meget spilletid i Man Utd, fordi han på det tidspunkt havde verdens nok bedste midterforsvars duo i form af Rio og Vidic. Det er lidt svært at få spilletid som 20-21 årig, når man har de to foran sig. Hans talent var der dog ingen som betvivlede. Det beviste han så også i Barca senere hen.

Man skal huske på, at det at være forsvarsspiller i Barca er rigtig hårdt. Jeg har læst og endda postet utallige artikler om det, blandt hvori Pep forklarer at det ikke er så enkelt og ligetil, som man gør det til. I Barca er du som forsvarsspiller udsat, 1 grundt den meget høje forsvarslinje og det faktum at du stort set ikke må losse bolden væk. Det kræver at du som Barca forsvarsspiller skal være rigtig rigtig god til at læse spillet, du skal have god placeringsevne, god mand mod mand (fordi man ofte spiller mand mod mand), og så skal du forudsige spillet samt være god til at bygge spillet. Som sagt, det er ikke ligetil.

Skader og karantæner samt omstændigheder har gjort, at vi nogengange har kørt med lappeløsninger i den netop overståede sæson, men det er også en af grundene til at vores forsvarsspil ikke har været på et ligeså højt niveau, som man er vant til at se. Det skal jo helst være sådan, at man skal gardere sig imod disse situationer, at man har kvalificerede afløsere, hvis en sådan situation skulle opstå igen. Der er ikke rigtig en idé i at hente folk, bare for at hente dem. Det skal være kvalificerede folk.

Jeg ved så ikke om Sakho er en af dem, som sagt jeg kender ikke det store til ham. Jeg skriver bare, at hvis det jeg har læst om ham passer, så har han ikke på nuværende tidspunkt niveauet til at spille for Barca.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

iStokholm skrev:Jeg synes at Sakho vil være ideel - ung og med kæmpe potentiale + at han kan spille venstreback.

Abidal junior :cool:
Må jeg spørge hvor meget du kender til manden?. Alt vi ved er, at han blev henvist til bænken i PSG og Ancelotti ikke har den store tiltro til ham. Det er selvfølgelig ikke ens betydende med at manden er talentløs, det kan være at enten Ancelotti tager fejl, eller også at han simpelthen ikke passer i hans system. Det kan ske for selv den bedste.

Alt jeg ved er, at Ancelotti som sagt har frataget ham anførerbindet, og så har jeg læst at han ikke er særlig god teknisk og det var en af grundene til at han blev sat på bænken i PSG. Han kom så heller ikke med til EM for Frankrig, han blev droppet der også.

Jeg er dog interesseret i at høre, hvorfor folk mener han passer til Barca. Altså lidt mere end, han er mini-Abidal, er der nogen der følger PSG tæt eller bare nogenlunde og har set ham mere end i 2-3 kampe?. Hvad er hans forcer og svagheder. Det er altså ikke nok at man skriver han er stor og stærk, fordi han er 1.87 og måske vejer 90 KG. Man behøver ikke at være kropstærk, bare fordi man er høj og vejer meget.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Ponte »

Visca: Hvis du læste mit indlæg ordenligt, så vil du også opdage vi på ret mange punkter er enige og du tager mange steder ordene ud af munden på mig.
Og jeg kritiserer jo netop ikke hverken vores unge spillere, Abi, Puyol eller Piqué og om f.eks. han har spillet et flot EM eller ej, har jo ikke noget at gøre med det jeg skriver, men prøver derimod bare at sætte tingene lidt i perspektiv.
Du nævner det jo selv fint med Piqué og er stadig af den opfattelse af at hans succes i høj grad skyldes han havde været hos os før og derved havde nemmere ved at tilpasse sig vores spillestil, hvilket jeg ser yderst vigtig faktor for at få succes hos os. Nøjagtig som nogle rygter går på om vi skal hente Romeu tilbage fra Chelsea.
Der var en grund til jeg skrev "forstå mig ret" mht. niveau...Det jeg igen vil frem til er, at en spiller godt kan blive en kæmpe succes hos os uden at være den bedste "på papiret" som f.eks. Sakho og at man ikke nødvendigs behøver at spille flere år på lavere niveau. Filosofien og "mindset" til at kunne skoles efter vores spillestil, er IMO mere afgørende.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:
iStokholm skrev:Jeg synes at Sakho vil være ideel - ung og med kæmpe potentiale + at han kan spille venstreback.

Abidal junior :cool:
Jeg er dog interesseret i at høre, hvorfor folk mener han passer til Barca. Altså lidt mere end, han er mini-Abidal, er der nogen der følger PSG tæt eller bare nogenlunde og har set ham mere end i 2-3 kampe?. Hvad er hans forcer og svagheder. Det er altså ikke nok at man skriver han er stor og stærk, fordi han er 1.87 og måske vejer 90 KG. Man behøver ikke at være kropstærk, bare fordi man er høj og vejer meget.
Fifa og FM

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
Visca El Barca skrev:
iStokholm skrev:Jeg synes at Sakho vil være ideel - ung og med kæmpe potentiale + at han kan spille venstreback.

Abidal junior :cool:
Jeg er dog interesseret i at høre, hvorfor folk mener han passer til Barca. Altså lidt mere end, han er mini-Abidal, er der nogen der følger PSG tæt eller bare nogenlunde og har set ham mere end i 2-3 kampe?. Hvad er hans forcer og svagheder. Det er altså ikke nok at man skriver han er stor og stærk, fordi han er 1.87 og måske vejer 90 KG. Man behøver ikke at være kropstærk, bare fordi man er høj og vejer meget.
Fifa og FM
Ja, jeg har nemlig også en fornemmelse af, at de fleste folk kender ham via FM og Fifa.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Ponte skrev:Visca: Hvis du læste mit indlæg ordenligt, så vil du også opdage vi på ret mange punkter er enige og du tager mange steder ordene ud af munden på mig.
Og jeg kritiserer jo netop ikke hverken vores unge spillere, Abi, Puyol eller Piqué og om f.eks. han har spillet et flot EM eller ej, har jo ikke noget at gøre med det jeg skriver, men prøver derimod bare at sætte tingene lidt i perspektiv.
Du nævner det jo selv fint med Piqué og er stadig af den opfattelse af at hans succes i høj grad skyldes han havde været hos os før og derved havde nemmere ved at tilpasse sig vores spillestil, hvilket jeg ser yderst vigtig faktor for at få succes hos os. Nøjagtig som nogle rygter går på om vi skal hente Romeu tilbage fra Chelsea.
Der var en grund til jeg skrev "forstå mig ret" mht. niveau...Det jeg igen vil frem til er, at en spiller godt kan blive en kæmpe succes hos os uden at være den bedste "på papiret" som f.eks. Sakho og at man ikke nødvendigs behøver at spille flere år på lavere niveau. Filosofien og "mindset" til at kunne skoles efter vores spillestil, er IMO mere afgørende.

Filosofien og mindset betyder en del ja, en spiller skal have den rette profil. Men de skal også have talent og et højt niveau, ellers er der ikke så meget ide i at hente en spiller. Der er f.eks. rigtig mange spillere fra Swansea, som har filosofien og mindset i orden, hvad angår spillestilen i Barca, men jeg tvivler på at de har niveau til at spille for Barca.

Det samme gælder Sakho, han er åbenbart teknisk svag og kan ikke komme på holdet hos PSG. Hvorfor skal vi så bruge tid og penge på en mand som ham?. Det er meget sjældent at vi køber andre holds reserver, oftest køber vi de andre holds stjerner som så havner på bænken hos os. Det giver ikke nogen mening at gå efter Sakho, hvis man vil have en mand der skal spille en afgørende rolle for førsteholdet i den kommende sæson. Og det skal vores nye forsvarsspiller, det siger Tito.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af fidanho »

Sakho er ung. Han kan slibes til en diamant, da han har alle de kompetencer, en god centerback skal have. Og noget må han da kunne, da han har været anfører og er blevet råbt op i medierne. Ja, man kunne sagtens hellere bruge en Fontas, Bartra eller Muniesa, men der er bare noget der siger mig, at Sakho vil være vores nye Abidal.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Elbarca »

På youtube minder han mere om Puyol som type end Abidal. En no nonsens type der bare skal have bolden væk fra farezonen

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Pieyanthikos »

Nilmar, som har været linket til Barca, skulle nu være solgt til Al Rayyan for €8 mio, jf. flere Twitter-kilder. Ærgerligt at endnu en god spiller forsvinder ud i glemslen.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Also after the exit of Seydou Keita, the priority of new coach Tito Vilanova continues to be the transfer of a centre back. [sport]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg glæder til at se hvem vi ender med at købe, eller om Tito fravælger at foretage noget som helst, og stopper ved Albas handel. Det tror jeg ikke kommer til at ske, altså det sidste, da vi nok skal ud og investere i yderligere en spiller, men det bliver spændende.

Mit ønske: Enten Martinez eller Hummels, men ved ikke om det kommer til at ske, men i fodbolden og transfervinduet sker der nogle vanvittige ting, så hvorfor ikke.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af abx »

Bare spar os for en chygrynsky handel....
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SirJonas »

http://www.footy.dk/2012/07/10/spurs-kl ... pa-lloris/

Jeg ved godt at det ikke kommer til at ske, og ved også godt at det er at gå et niveau ned, nu hvor valdes er på sit højdepunkt.

Men det fik mig alligevel til at tænke på at 16 mio pund for Lloris ikke er dyrt på nogen måde? Og den pris kan sikkert godt presses lidt længere ned.
Det er svært at benægte at Lloris kommer til at blive en meget meget stor keeper - Måske verdens bedste keeper på et tidspunkt?
Og så tænker jeg bare at nu hvor Valdes selv har åbnet for et skifte til brasilien, ville det så være en MEGET dum ide at lave sådan et switch??
Igen, ved godt at det ikke kommer til at ske, og at Valdes stadig har 3 gode år i sig endnu.. Men ingen bliver yngre :-)

anru
Indlæg: 44
Tilmeldt: lør nov 26, 2011 11:47 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af anru »

Vi får da Mourinho til klubben :mrgreen: :mrgreen:

Billede


:oops: :oops:
------------------------------------------------------------------------------
Note:
Håber fandme den ene fejltagelse var nok, fra dengang..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster