Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Raman93 »

Cesc latest: because of the euphoria coming from FCB (in and out of club), Arsenal want to delay the anmouncement to MONDAY!

- Guillem Balague

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

abx skrev:Yeps den er god nok. Jeg har lige chattet med Cesc på chatroulette. Aftalen er på plads........
Nice! Jeg har altid mistænkt dig for at have skumle forbindelse ned til Catalonien!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Hitler reagerer paa Cescs skifte;

[youtube]NcwDPy6evmU[/youtube]

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mkj 77 »

Zqa:
Hvad var det for en respons? Du må medgive at cescs sæson eller de sidste 2 ikke har været videre prangende fra hans side. I dette må man også reflektere over en vis skadeskvotient, hvilket ikke gør det bedre.

Misforstå mig nu ikke, gu er han dygtig men jeg forstår ikke helt handlen. Havde hellere set Barca bruge penge på det defensive.

Omend noget af et pres der er lagt på mandens skuldre. At skulle overtage for Xavi. Og efterhånden kan vi ikke kalde ham egen avl længere.

Jeg betvivler overordnet denne "saga" men håber at jeg må æde mine ord i mig og at samtidig thiago ikke bliver yderligere influeret af dette køb, hvilket han utvivlsomt må blive.

Sidste pasus: gentager mig selv, dette er dog blot min holdning.

teemuss

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af teemuss »

Visca El Barca
hahaha ja sådan kan man jo manipulere :D anyway der untergang er faktisk en fantastisk film jeg kan varmt anbefale jer at se den.
og ellers GODMORGEN ALLESUSAMMEN

Brugeravatar
BarcaRJ
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons jul 06, 2011 1:13 pm
Geografisk sted: Fyn, DK
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarcaRJ »

Sjovt som gunnersfansne på deres forum sviner vores klub til, tydeligvis i ren frustration over at miste STJERNEN på deres hold.. nasri måske osse på vej væk, og ikke nogen erstatninger af betydning - endnu i hvertfald..

Kan man tro på de får en skidt sæson, eller kan de måske få en god, lidt den som valencia havde sidste sæson, efter vi havde nuppet villa og silva var smuttet til city?? ..var virkelig positovt overrasket over valencias sæson trods de salg..

Og hvis vi efter alt at dømme har fabregas i truppen til kommende sæson, hvordan og hvorledes mon pep sætter holdet til kampene med både xavi, iniesta, thiago og nu cesc, for ikke at glemme sergio b og mascherano??

quite a puzzle :)

FCBSoci 135354

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBSoci 135354 »

Jeg synes, at man skal se mere nuanceret på købet af Fàbregas end holdets helt kortsigtede behov, hvor forsvaret måske burde stå først for.

Indkøbet af Fàbregas er godt til nutidens FC Barcelona, men i højere grad et super indkøb til fremtidens FC Barcelona. Fàbregas bliver anfører for FC Barcelona og skal lede holdet i en post-Guardiola-Puyol-Xaxi-æra. Guardiola har selv haft et stærkt ønske om at få Fàbregas, så han har nok allerede gjort sig masser af tanker omkring hvordan man integrerer Fàbregas på holdet. Hvis vi kan fastholde boldbesiddelsesprocenterne fra sidste sæson kunne man måske forestille sig en 3-4-3 af en slags?
Fàbregas har angiveligt flere assists end nogen andre spillere i de 5 største ligaer i Europa de sidste 5 sæsoner, så med den rette dosering af træning og kamp kan han løfte sit spil yderligere, blive en af verdens 3 bedste spillere og en legende i FC Barcelonas historie.

Fàbregas har haft mange skader i Arsenal, men jeg tror antallet af dem vil blive minimeret af at komme til en mindre hårdt spillet liga og antallet af gange hvor Wenger har smidt en småskadet Fàbregas på banen kan vidst tælles på mere end en hånd.

Herfra kan man diskuterer næste uendeligt mange andre faktorer, såsom sikring af Sr. Rossells eftermæle som præsident. Man kan se det som endnu en af hans nærmest protektionistiske tiltag, hvor tilgangen af nye medlemmer bliver stoppet og en foresat høj andel af spillere fra eget akademi og opland skal sikre at katalanere stadig identificerer sig stærkt med klubben og ser klubben som den fremmeste institution i Katalonien.

Indkøbet af Fàbregas er også i høj grad...politics...

BarçaDK

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Jeg tror også hans skader tager af i Barcelona, også fordi han kommer hjem og falder til ro, i Arsenal vil han altid være hos sin 2. prioritet. Skader afhænger enormt meget af det psykiske, selvom man ikke umiddelbart skulle tro det. Og så FCBSoci 135354 nævner, så er La Liga knap så hård som Premier League.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Diabolito »

Guardiola: "Cesc? He's not yet here. Things are well-advanced, but there are some papers left. It can't be confirmed yet." #fcblive

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Alchemist »

Diabolito skrev:
Guardiola: "Cesc? He's not yet here. Things are well-advanced, but there are some papers left. It can't be confirmed yet." #fcblive
Det var nu et meget classy interview fra Peps side. Han var tydeligvis irriteret over de mange spørgsmål vedr. Cesc, men han nægtede at sige noget mere konkret. Det synes jeg nu også kun er fair, eftersom transfer stadig skal bekræftes officielt af begge klubber.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Diabolito »

Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24) will on Sunday afternoon travel to Barcelona in a private plane. [el periodico]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af zqa »

Det er røv irriterende, at de ikke bare kan offentliggøre det. Stupid Arsenal.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af JonasV »

Ja, hvor er det dog nævenyttigt. Hvad skal det til for?

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mkj 77 »

Absolut er det protektionistiskt og progressivt at ville have Cesc tilbage. Men havde man haft den samme iver efter at erhverve sig ham hvis han ikke havde været tidligere Barca spiller. Det er dette jeg anfægter, for hvis kigger på de sidste par sæsoner har der været nogen gevaldige udsving i hans præstationer, blandt andet mod os i cl. Selvfølgelig har hans skadeskvotient også en gevaldig indflydelse overordnet set. Men jeg kan ikke lade være med at tænke om man ikke kunne finde en lige så god eller bedre hvis det er for at sikre fremtiden? Jeg kunne forestille mig at han skal tage over for Xavi. Men han er mere offensivt indstillet og har gevaldige mangler i det defensive. Igen, i min optik er det ikke verdens bedste køb. Dyr, mange udsving og en uheldig skades historik. Men omvendt rammer han dagen har han et fantastisk topniveau. Jeg oplever dog en del faldgrubber i dennne handel.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Thiago har fået trøje nummer 11. Cesc får nummer 4 hvilket jeg synes er helt fint.

Mkj77 - Om Cesc er god nok eller ej er blevet diskuteret rigtig meget i denne råd. Kig evt de 103 sider igennem :wink:

Lige siden Cesc for alvor kom på stjernehimlen som 19-årig der har han været en af Europas bedste midtbanespillere sæson efter sæson. Måske var den sidste ikke hans bedste men alligve stod han bag flest målchancer for sit hold (langt bedre end Nasri og Wilshere). Og de sidste tre-fire år har han været helt i toppen i Europa når det kommer assists.

Så kan han noget Barcas midtbanespillre ikke altid har været så gode til og det er at score mål, ja tocifrede antal på en sæson.

Mht til skaderne så har han så vdt jeg husker ikke haft de slemme knæ- eller ankelskader, men mest overbelsatningsskader som Barcas tekniske stab har fået rigtig god styr på gennem de sidste 3-4 år.

Cesc er et drømmekøb for Barca mener jeg, og vi er priviligerede at vi kan købe ham uden at have desperat brug for ham, således kan midtbanespillerne aflaste hinanden godt i den kommende sæson.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster