Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af BarçaDK »

Kæft hvor jeg elsker Thiago... Han har scoret et mål pr. kamp her i sæsonopstarten :shock:
Vi kan nok ikke regne med et mål pr. kamp på lang sigt, men hans målfarlighed burde vel ikke komme som en overraskelse ;)

Se bare på hans navn: ThiaGOALcântara ;)

Mes Que Un Club

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mes Que Un Club »

Hvor var det dog et flot mål mod Manchester. Virkelig et kæmpe talent!

Brugeravatar
BarcaRJ
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons jul 06, 2011 1:13 pm
Geografisk sted: Fyn, DK
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af BarcaRJ »

jeg har på fornemmelsen at denne sæson blir thiagos gennembrud.. nu er han rykket op på førsteholdet og se, hvor han bare brillerer i træningskampene.. han blir så vild, den dreng :)

El Messias

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af El Messias »

Nogen der ved om han kan spille på kanten? Han er jo giftig til at trække ind i banen fra venstre kanten og afslutte.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Bager »

Tror hans styrke ligger på midtbanen. Han løber ikke vanvittig hurtigt, men han er hurtig på de første meter. Han dribler ligesom Xavi gør. Han dribler imellem modstanderne, men sjældent 1 mod 1.

DonIniesta

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af DonIniesta »

Thiago :arrow: 8) :wink:

Hotnuk

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Hotnuk »

Billede

Guardiola: “Everything Thiago shoots, he scores.”

Thiago: “And if I shoot deflecting?”

El Messias

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af El Messias »

Bager skrev:Tror hans styrke ligger på midtbanen. Han løber ikke vanvittig hurtigt, men han er hurtig på de første meter. Han dribler ligesom Xavi gør. Han dribler imellem modstanderne, men sjældent 1 mod 1.
Og så alligevel synes jeg også han er god 1on1. Ligesom med Iniesta (som jeg synes han minder mest om) burde han være fleksibel nok til at spille på kanten også.
Men må da indrømme han gør det okay på den centrale midtbane. :mrgreen:

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Drake »

http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... adrid.html

Meget trist at høre!

Hvis det er sandt, så er han ikke en ægte Barca spiller i mine øjne :(

SuperPedro

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af SuperPedro »

Drake skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... adrid.html

Meget trist at høre!

Hvis det er sandt, så er han ikke en ægte Barca spiller i mine øjne :(

Det er så sandt som det nu kan være, desværre..
Inden U21-EM hvor Thiago også brillerede igen igen der var Real korrekt nok ude efter ham og det fremgik i de spanske medier utallige gange at faren havde kommunikeret med Real og andre klubber..

Jeg mener også at kunne huske at Thiago selv havde udtalt at han vil have succes, ligemeget hvor det var og mener at han var lun på Chelsea og havde den der "hvis Barca ikke vil have mig så kan de bare få fingeren" attitude.

Sagen bliver så lukket ved at Barca (Rossell), klogt nok skriver en ny bedre kontrakt med ham bare et par døgn efter turneringen slutter.

At faren så IGEN udtaler det her er i mine øjne ret flabet og mangel på respekt.
Tror faktisk at man kan frygte lidt at faren en eller anden dag har hjernevasket sønnen nok til at han smutter.
I skal tænke på faren er Brasilianer og har ikke det samme forhold til Barca og Spanien som sønnen måske har.
Desuden tror jeg også at faren er sådan som han er fordi han går efter guldet, uanset hvor det måtte være..
At han simpelthen vægter penge højere end moral.
Jeg må indrømme jeg er lidt forarget, jeg elsker Thiago som spiller, men stoler ikke på hans engagement mere..
Man kunne godt forstå hvis det var før forlængelsen og forfremmelsen, hvor man så kunne forsvare det med at Barca og Rossell og Pep måske ikke gav ham den tillid og spilletid han fortjente..
Men tålmodighed er en dyd og nu har de fået hvad de ville de to så det kommer bag på mig at det IGEN skal munde ud i at faren skal udtale sig på denne måde..

INGEN spiller er hævet over klubben hvis i spørger mig og forstår man ikke vigtigheden i at man spiller for verdens bedste klub så er man i mine øjne person non grata og uønsket i klubben.

Alves var også ved at smutte væk, og havde det på samme måde..
Jeg er måske fanatisk på det punkt, men jeg som fan forlanger at de spillere der bærer den trøje jeg bruger 2x650kr på hver sæson og som spiller for det hold hvis kampe jeg aldrig misser og endda ser igen efter de er spillet, at de respekterer klubbens farver, historie og ved hvad de har med at gøre..

Der er folk der BETALER for at få lov til at spille for vores klub, så det behager mig ikke at en spiller som Barca har opfostret og opdraget og gjort til den han er, at han udtaler sig sådan.

Jeg har været i ekstase over Thiago fra dag et, siden Gamper Cup mod Milan, overvejede at købe en trøje med ham, men vi må se hvad der sker..

Man kan håbe at det er sådan som det er nu her, fordi han er "ung og dum".
Håber Pep banker fornuft ind i hovedet på ham.
Ærgerligt for synes faktisk at Thiago er en spiller der når han bliver 24 er bedre end Fabregas, Xavi og Iniesta tilsammen. De selvsamme spillere har ærligt erkendt at de selv ikke var nær så gode som han er nu, da de var på hans alder.

Undskyld mit udbrud..Skulle ud med det..
Senest rettet af SuperPedro tirs aug 02, 2011 8:23 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

Is på. Xavi havde jo nogle lignende overvejelser da han var på Thiago's alder. Lad ham nu komme ind på førsteholdet, og lad ham føle hvordan stemningen i omklædningsrummet er igennem en hel sæson. Hvis han ikke allerede elsker Barcelona nu, skal han sgu nok komme til det i løbet af de næste par år. Spørg Bojan.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af JonasV »

Ingen kan overreagere som fodboldtilhængere :wink:

SuperPedro

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af SuperPedro »

JonasV skrev:Ingen kan overreagere som fodboldtilhængere :wink:

Haha, jeg husker bare hans gamper-cup kamp. Var helt solgt haha. Siden den dag har jeg været tilhænger af ham fremfor Cesc. Så det ville være lidt trist at se ham smutte, men som sagt, ingen er hævet over klubben :-D

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af abx »

Thiago har attitude-problemer, men netop den attitude gør at han går uimponeret til kampe med stor overlegenhed og tro på sig selv.

Jeg husker også nogle af hans lidt "arrogante" udtalelser i interviews under EM i Danmark

SuperPedro

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af SuperPedro »

abx skrev:Thiago har attitude-problemer, men netop den attitude gør at han går uimponeret til kampe med stor overlegenhed og tro på sig selv.

Jeg husker også nogle af hans lidt "arrogante" udtalelser i interviews under EM i Danmark
Præcis!
Manden (knægten) er ISKOLD. Han er nemlig uimponeret hver gang.
En spiller på hans alder vil sikkert tænke, jeg afleverer den til Messi eller Xavi eller skal bare spille den sikkert..
Thiago er så kold på det punkt. Scorer på et chip fra midten og jeg ved ikke hvad. I en finale.
Han er kynisk og dygtig.
Han lignede en "hævner" da han kom ind i Gamper. En der var på hævntogt, også med det der sure selvsikre arrogante udtryk..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster