Ibrahim 'Ibi' Afellay

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Squix

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Squix »

Håber godt nok ikke at Afellay købet kan komme til at betyde at Thiago vil få mindre spilletid, eller for den sags skylde, skabe mistillid mellem Thiago og Pep.

Derudover undre det mig lidt at Pep afviser at købe Özil fordi han vil satse på egne talenter, for at noget tid efter alligevel gå ud og købe en, specielt når vi har en mænd som Thiago og Nolito siddende. De kan jo begge skabe en masse taktiske muligheder, og mulighed for at spare Xavi i nemmere kampe.

Men, bliver da spændene og se Afellay, og hvad han kan præstere ved os :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af rummenigge »

Squix skrev:Håber godt nok ikke at Afellay købet kan komme til at betyde at Thiago vil få mindre spilletid, eller for den sags skylde, skabe mistillid mellem Thiago og Pep.

Derudover undre det mig lidt at Pep afviser at købe Özil fordi han vil satse på egne talenter, for at noget tid efter alligevel gå ud og købe en, specielt når vi har en mænd som Thiago og Nolito siddende. De kan jo begge skabe en masse taktiske muligheder, og mulighed for at spare Xavi i nemmere kampe.

Men, bliver da spændene og se Afellay, og hvad han kan præstere ved os :)
I forhold til Thiago er det da meget bedre at Afellay kommer til end hvis Özil gjorde det.

Afellay vil optage en af vores tre angrebspladser eller Alves wing back plads til når Pep får et flip 8) Özil derimod ville optage alle de pladser på midtbanen primært som Thiago også kan udfylde.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Drake »

Brombi skrev:
Drake skrev:
Brombi skrev:Drake har siden sin start her på forumet næsten ikke snakket andet om at få torres til klubben.

Har du et problem med det?
når du spørger sådan ja så kan jeg måske godt få et problem med det. hvis nu alle dine indlæg ikke handlede om hvorfor vi skulle købe torres kunne vi få en konstruktiv debat. Men smut dog over til de hvide hvis du hele tiden vil have stjerne indkøb

Det var da synd for dig at du har et problem :cry:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Squix

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Squix »

rummenigge skrev:
Squix skrev:Håber godt nok ikke at Afellay købet kan komme til at betyde at Thiago vil få mindre spilletid, eller for den sags skylde, skabe mistillid mellem Thiago og Pep.

Derudover undre det mig lidt at Pep afviser at købe Özil fordi han vil satse på egne talenter, for at noget tid efter alligevel gå ud og købe en, specielt når vi har en mænd som Thiago og Nolito siddende. De kan jo begge skabe en masse taktiske muligheder, og mulighed for at spare Xavi i nemmere kampe.

Men, bliver da spændene og se Afellay, og hvad han kan præstere ved os :)
I forhold til Thiago er det da meget bedre at Afellay kommer til end hvis Özil gjorde det.

Afellay vil optage en af vores tre angrebspladser eller Alves wing back plads til når Pep får et flip 8) Özil derimod ville optage alle de pladser på midtbanen primært som Thiago også kan udfylde.
Hvis han vil blive en af vores 3 angrebspladser, betyder det jo at Iniesta bliver rykket ned på midten, uanset hvad, for at gøre plads til Afellay, hvilket betyder Pedro så bliver sat endnu mere ud, end han er i forvejen.
I tilfælde af Pedro/Messi/Villa bliver skadet, ville Iniesta jo blive rykket op i angrebet, og så vil der være plads til Thiago på midten med Xavi, sådan er det jo ikke nu, hvor man bare vil rykke Afellay ind på den pågældende plads, hvor der vil mangle en spiller.

Så hellere vi havde en startopstilling med Pedro/Villa/Messi i angrebet, og Xavi/Iniesta på midten, Hvis en af de 5 så skal spares, Så rykkes iniesta op i angrebet, i tilfælde af det en af vores frontløbere, og så Thiago ind sammen med Xavi, hvor hvis det er Iniesta eller Xavi der skal spares, vil Thiago passe lige ind, udover vi stadig har Keita til den plads :)

Syntes det vil være ærgeligt at skubbe Pedro og Thiago længere væk, da de netop er indspillet i vores system, og har potentiale for fremtiden, hvor det formentelig vil tage nogen måneder med Efellay, hvilket jeg ikke syntes vi har råd til, eftersom R. Madrid altså ikke smider point i øjeblikket, og i pokalen ville jeg hellere se vores egne reservespillere spille, med en indblanding af stamspillere selvfølgelig.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af rummenigge »

Squix skrev:
rummenigge skrev:
Squix skrev:Håber godt nok ikke at Afellay købet kan komme til at betyde at Thiago vil få mindre spilletid, eller for den sags skylde, skabe mistillid mellem Thiago og Pep.

Derudover undre det mig lidt at Pep afviser at købe Özil fordi han vil satse på egne talenter, for at noget tid efter alligevel gå ud og købe en, specielt når vi har en mænd som Thiago og Nolito siddende. De kan jo begge skabe en masse taktiske muligheder, og mulighed for at spare Xavi i nemmere kampe.

Men, bliver da spændene og se Afellay, og hvad han kan præstere ved os :)
I forhold til Thiago er det da meget bedre at Afellay kommer til end hvis Özil gjorde det.

Afellay vil optage en af vores tre angrebspladser eller Alves wing back plads til når Pep får et flip 8) Özil derimod ville optage alle de pladser på midtbanen primært som Thiago også kan udfylde.
Hvis han vil blive en af vores 3 angrebspladser, betyder det jo at Iniesta bliver rykket ned på midten, uanset hvad, for at gøre plads til Afellay, hvilket betyder Pedro så bliver sat endnu mere ud, end han er i forvejen.
I tilfælde af Pedro/Messi/Villa bliver skadet, ville Iniesta jo blive rykket op i angrebet, og så vil der være plads til Thiago på midten med Xavi, sådan er det jo ikke nu, hvor man bare vil rykke Afellay ind på den pågældende plads, hvor der vil mangle en spiller.

Så hellere vi havde en startopstilling med Pedro/Villa/Messi i angrebet, og Xavi/Iniesta på midten, Hvis en af de 5 så skal spares, Så rykkes iniesta op i angrebet, i tilfælde af det en af vores frontløbere, og så Thiago ind sammen med Xavi, hvor hvis det er Iniesta eller Xavi der skal spares, vil Thiago passe lige ind, udover vi stadig har Keita til den plads :)

Syntes det vil være ærgeligt at skubbe Pedro og Thiago længere væk, da de netop er indspillet i vores system, og har potentiale for fremtiden, hvor det formentelig vil tage nogen måneder med Efellay, hvilket jeg ikke syntes vi har råd til, eftersom R. Madrid altså ikke smider point i øjeblikket, og i pokalen ville jeg hellere se vores egne reservespillere spille, med en indblanding af stamspillere selvfølgelig.
Du er selv inde på det, Iniesta rykkes op i angrebet når Pep foretrækker en mere solid midtbane, i de kampe ville Afellay højst sandsynligt sidde på bænken, medmindre han kn udkonkurrere Villa og/eller Pedro. I dét tilfælde kunne Thiago spille den ekstra plads på midtbanen.

Det er klart at Afellay vil øge konkurrencen på holdet generelt men vil ikke være en direkte konkurrent til Thiago, det er mere Bojan og Jeffren der skal forberede sig på endnu mere konkurrence oppe foran.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Blach »

"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Pieyanthikos »

Meget godt kan siges om Nolito og Jeffren, men jeg synes ikke de har CHL-niveau endnu. Skulle Pedro blive skadet, så mangler vi et solidt alternativ på fløjene, og her kan Afellay bidrage med massevis af international erfaring. Iniesta kan dermed rykkes ned på midtbanen og stå sammen med Xavi, hvilket jeg finder optimalt. Jeffren kan også spille i højre side, hvis Messi skulle blive skadet, mens Nolito altså slet ikke er i førsteholdstruppen endnu.

Thiago skal ses som en spiller for fremtiden. Xavi bliver 31 i den her sæson, det samme gør Keita. Han skal være tilfreds med at være 4. el. 5. valg på midtbanen hvis han bliver rykket op til vinter (efter Iniesta, Xavi, Keita og evt. Afellay). Jeg synes vi mangler noget bredde, specielt når kampprogrammet for alvor bliver tæt til foråret, og der kan Afellay hjælpe ved både at give alternativer i angrebet og på midtbanen. På den måde er det et scoop til en fantastisk pris for en så erfaren og dygtig spiller. Vi må ikke glemme, at økonomien altså ikke holder til for mange Fabregas-køb. Vi får mere for pengene på den her måde.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Bager »

Jeg tror at hvis Afellay kommer, så kommer han til at blive brugt på venstre kant, så man kan rykke Iniesta ned på midten. Xavi skal sikkert aflastet i højere grad, og madnen der er bedst egnet til at erstatte ham er Iniesta. Med hensyn til Pedro, så kan det være at Afellays ankomst ligefrem ville gavne ham, da Pedro formentlig vil få førstevalget på venstrekanten, mens Afellays rolle bliver - ihvertfald til at starte med - at aflaste Pedro. Men det er nok ikke så gode nyheder for Jeffren og Bojan, måske osse Keita. Jeg er sikker på at Thiago vil få noget mere spilletid i fremtiden på trods af at Afellay skulle komme. Thiago er uden tvivl en spiller man vil satse på. Går jeg da ihvertfald stærkt ud fra.

Med hensyn til Afellay, så er han da helt sikkert en spændende spiller. Jeg har ikke set ham så meget, mest på youtube. Virker til at være en spiller som kan vokse til noget stort. Han har desuden et fremragende spark udefra, spiller klogt og så er han rap på fødderne. Minder nogle gange lidt om Cronaldo faktisk. Så er han jo anfører for PSV i en alder af blot 24. Det siger jo også noget om hans personlighed.
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Brombi »

vi kan efterhånden godt rykke den her over til barca spillere

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Jurij »

Brombi skrev:vi kan efterhånden godt rykke den her over til barca spillere
Hvad? Hvis vi skulle rykke alle de spillere som rygtes til Barcelona over i Barca spillere, så ville der være over 200 spillere. Alle Arsenal spillere vil i hvert fald til Barcelona.




Men jeg synes klart at vi skulle købe ham, specielt for bredden i truppen. Desuden kan man altid sælge ham igen, og endda tjene penge på ham, fordi han så har spillet for Barcelona.

Jeg savner dengang vi havde en masse hollændere for nogle år siden. Det var lige før at Madrid begyndte at efterabe og købte nok 8 hollændere, og så solgte dem alle nogle år efter. Dengang vi havde en masse hollændere, så var der flere af spillerne der kunne skyde udefra, plus at der var flere fysisk stærke spillere. Det mangler der lidt idag. Vi kunne godt bruge en hollænder mod defensive hold som Inter og FCK, som kan skyde udefra hvis vi ikke kan komme ind i deres felt.
Genopbygning status: færdig.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Brombi »

Jurij skrev:
Brombi skrev:vi kan efterhånden godt rykke den her over til barca spillere
Hvad? Hvis vi skulle rykke alle de spillere som rygtes til Barcelona over i Barca spillere, så ville der være over 200 spillere. Alle Arsenal spillere vil i hvert fald til Barcelona..
Afellay, PSV, Barcelona har bekræftet. Afellay har udtalt at det er hans drøm og de mangler bare detaljer.

Jbninc

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Jbninc »

Brombi skrev:
Jurij skrev:
Brombi skrev:vi kan efterhånden godt rykke den her over til barca spillere
Hvad? Hvis vi skulle rykke alle de spillere som rygtes til Barcelona over i Barca spillere, så ville der være over 200 spillere. Alle Arsenal spillere vil i hvert fald til Barcelona..
Afellay, PSV, Barcelona har bekræftet. Afellay har udtalt at det er hans drøm og de mangler bare detaljer.
Bekræftet hvad? At de forhandler? Det er jo ikke nok.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Visca El Barca »

Nu skulle den vist være officielt. PSVs officielle hjemmeside skriver i hvert fald at Afellay skifter til Barca den 1. januar 2011.

http://www.totalbarca.com/2010/news/bre ... more-57271

Her er linket.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Barcelonismo

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Barcelonismo »

PSV bekræfter det på deres officielle hjemmeside.

http://www.sport.es

http://www.elmundodeportivo.es

Fint indkøb til pengene:) En hurtig, teknisk spiller, tilsyneladende med målnæse - velkommen Afellay.


Ved godt det ikke har så meget med købet af ham at gøre, men lidt cool alligevel:


Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ibrahim Afellay

Indlæg af Brombi »

Jbninc skrev: Bekræftet hvad? At de forhandler? Det er jo ikke nok.
Det har været bekræftet i et stykke tid at handlen var på plads og de bare manglede detaljerne og underskrift :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster