Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af abx »

Men er Cesc parat til at vente på skader, eller på at Xavi pensioneres? Hvilket jeg tror der går min 4-5 år før Xavi stiller støvlerne.

Eneste løsning er at Ini rykker op i angrebet og Cesc får Inis plads. Er det tilfældet, så giver det ingen mening med købet af Afellay

Og hvor er Thiago i al den snak?
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

abx skrev:Men er Cesc parat til at vente på skader, eller på at Xavi pensioneres? Hvilket jeg tror der går min 4-5 år før Xavi stiller støvlerne.

Eneste løsning er at Ini rykker op i angrebet og Cesc får Inis plads. Er det tilfældet, så giver det ingen mening med købet af Afellay

Og hvor er Thiago i al den snak?
Xavi kan ikke blive ved med at spille samtlige kampe de næste 4-5 år. Der skal være en naturlig rotation, og den kunne være perfekt mellem Cesc, Xavi, Iniesta.

Men som du selv siger - hva' så med Thiago? Det er jo spørgsmålet om han ikke kunne rykkes op i angrebet hvor Ini skulle rykkes op, som rotation for Pedro/Villa/Messi.. han er jo ikke angriber, men det er Ini jo heller ikke (i min bog i hvertfald).

Men Cesc er BEDRE end Keita, derfor kunne man jo skille sig af med Keita og lade Cesc spille de kampe som Keita spiller nu, og det er da ikke så få.
Tænk også på hvor tit Maxwell har været brugt som midtbane eller angriber, som han slet ikke har kvaliteter til i forhold til evt. Cesc.

Jeg mener at det bedste er at bytte Keita ud med Cesc, og samtidig lade Thiago være indskiftnings joker/rotation på de pladser som Ini/xavi spiller.

Omvendt hvis jeg bliver skudt af alle her på siten pga. min udmelding her om Keita, så kunne Keita være back up for Busi/Mach på den def. midt.

Vi spiller jo 3 turneringer + landskampe, så der burde være spilletid til dem alle.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Marcel Brands (sports director PSV): "I can confirm that Barcelona have indeed contacted us regarding a transfer of Afellay." [vi]
37 minutes ago via TweetDeck
Barcelona wants to sign Affelay in January and are ready to offer the player a 5-year contract. The transfer fee would be 2 to 4M. [vi]
38 minutes ago via TweetDeck
PSV and Barcelona have officially started talks on a winter transfer of PSV attacker Ibrahim Afellay. [voetbal international]
39 minutes ago via TweetDeck
Tweet Luis Enrique (17:47): "On our way to Granada http://plixi.com/p/56487633 " #fcblive [@luisenrique21]
about 1 hour ago via TweetDeck
PSV want Barcelona to pay at least 3M if they want to sign Dutch international Ibrahim Afellay (24) in January. [el mundo deportivo]

- http://twitter.com/barcastuff

Jbninc

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jbninc »

SpillerSomMESSI skrev:
abx skrev:Men Cesc er BEDRE end Keita, derfor kunne man jo skille sig af med Keita og lade Cesc spille de kampe som Keita spiller nu, og det er da ikke så få.
Jeg syntes, at det ville være meget uheldigt hvis man skulle skille sig af med Keita. Han har vist ekstrem loyalitet for klubben, og har accepteret sin rolle med få minutters spilletid. Derudover har han nogle kvaliteter som er guld værd i nogle kampe - specielt udekampene.

Cesc og Xavi på banen sammentidig kan jeg ikke se det store lys i. De er begge meget ens, og to spilfordelere er én for meget.

Nu ved jeg ikke hvor stort et talent Thiago er, for jeg har ikke fulgt ham særlig meget. Har han et kæmpe potentiale (Laudrups assistenttræner mente, at Thiago var det største talent i Spanien, så måske er der noget om det :)) så er det lige før at vi ikke har brug for Fabregas. Guardiola ville angiveligt ikke engang købe Özil for 4 millioner euro, ene og alene fordi, at ville skade Thiagos udvikling.

Spørgsmålet er så om Cesc ikke vil gøre den samme skade. En spiller man nok skal slippe 50 millioner euro for.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes bestemt ikke at Xavi + Cesc sammen er dårlig. Da Cesc blev skiftet ind i stedet for Xabi Alonso (tror jeg nok) i VM finalen så vi virkelig det spanske hold sprudle som aldrig før. Det var nemlig Cesc + Xavi (og også Iniesta) der fik meget mere fart i spillet og meget mere kreaktivitet.

Hvorfor ville Cesc være dårligere sammen med Xavi end Keita eksempelvis... ?

Nu sagde jeg også at Keita kunne være backup/rotation sammen med Masc og Busi.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jbninc

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jbninc »

SpillerSomMESSI skrev:Jeg synes bestemt ikke at Xavi + Cesc sammen er dårlig. Da Cesc blev skiftet ind i stedet for Xabi Alonso (tror jeg nok) i VM finalen så vi virkelig det spanske hold sprudle som aldrig før. Det var nemlig Cesc + Xavi (og også Iniesta) der fik meget mere fart i spillet og meget mere kreaktivitet.

Hvorfor ville Cesc være dårligere sammen med Xavi end Keita eksempelvis... ?

Nu sagde jeg også at Keita kunne være backup/rotation sammen med Masc og Busi.
Da Xavi og Cesc er meget ens, så bevæger de sig stortset i de samme områder. Det gør det lidt problematisk. En anden type spiller ville være at foretrække. Fabregas ville være en fantastisk mand til at overtage for Xavi, men begge to på banen på samme tid, bliver efter min mening en dårlig løsning.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jbninc skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Jeg synes bestemt ikke at Xavi + Cesc sammen er dårlig. Da Cesc blev skiftet ind i stedet for Xabi Alonso (tror jeg nok) i VM finalen så vi virkelig det spanske hold sprudle som aldrig før. Det var nemlig Cesc + Xavi (og også Iniesta) der fik meget mere fart i spillet og meget mere kreaktivitet.

Hvorfor ville Cesc være dårligere sammen med Xavi end Keita eksempelvis... ?

Nu sagde jeg også at Keita kunne være backup/rotation sammen med Masc og Busi.
Da Xavi og Cesc er meget ens, så bevæger de sig stortset i de samme områder. Det gør det lidt problematisk. En anden type spiller ville være at foretrække. Fabregas ville være en fantastisk mand til at overtage for Xavi, men begge to på banen på samme tid, bliver efter min mening en dårlig løsning.
Det er jo netop det jeg siger at det ikke er, fordi vi så dem til VM samtidig på banen og spillet blev straks meget bedre.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jbninc

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jbninc »

SpillerSomMESSI skrev:
Jbninc skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Jeg synes bestemt ikke at Xavi + Cesc sammen er dårlig. Da Cesc blev skiftet ind i stedet for Xabi Alonso (tror jeg nok) i VM finalen så vi virkelig det spanske hold sprudle som aldrig før. Det var nemlig Cesc + Xavi (og også Iniesta) der fik meget mere fart i spillet og meget mere kreaktivitet.

Hvorfor ville Cesc være dårligere sammen med Xavi end Keita eksempelvis... ?

Nu sagde jeg også at Keita kunne være backup/rotation sammen med Masc og Busi.
Da Xavi og Cesc er meget ens, så bevæger de sig stortset i de samme områder. Det gør det lidt problematisk. En anden type spiller ville være at foretrække. Fabregas ville være en fantastisk mand til at overtage for Xavi, men begge to på banen på samme tid, bliver efter min mening en dårlig løsning.
Det er jo netop det jeg siger at det ikke er, fordi vi så dem til VM samtidig på banen og spillet blev straks meget bedre.
Så vidt jeg husker fra VM, så var Cesc og Xavi sjældent på banen på samme tid. Nemlig fordi, at Bosque har den samme holdning til dem. Det er lidt snævert, at du baserer dit argumentationsgrundlag på én kamp.

Gider dog ikke endnu en Cesc diskussion, for dem har der været alt for mange af. Personligt, så håber jeg ikke at se Cesc i klubben, før at Xavi falder i kadence. Derudover bliver Cesc usmagelig dyr, og bliver købt en en plads, hvor vi allerede er vanvittig godt besat.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blach »

Jeg håber bare vi venter til hans kontrakt udløber, så er han også ved at være i sin bedste alder(ca 27).
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jbninc skrev: Så vidt jeg husker fra VM, så var Cesc og Xavi sjældent på banen på samme tid. Nemlig fordi, at Bosque har den samme holdning til dem. Det er lidt snævert, at du baserer dit argumentationsgrundlag på én kamp.
Når nu de ikke har spillet ret meget sammen (pga at Bosque deler dit synspunkt) så er det jo NETOP den pool af argumentationsgrundlagsmængde vi ALLE må studere for at se om du og Bosque har ret.

Indtil nu HAR det fungeret MEGET godt når de 2 endelig har fået chancen for at spille sammen.

ET af de få tilfælde man kan få syn for sagn for dette på er netop VM finalen hvor Spaniens spil blev BETYDELIG bedre efter Cesc kom ind og spillede sammen med Xavi... vel at mærke HELT uden de gav de problemer som du og Bosque TROR det giver.. mig bekendt er det jo kun et hypotetisk postulat at de skulle på en eller anden måde "udligne" hinanden fordi de ligner hinanden og at de skulle bevæge sig i samme rum på banen.. altså, hvis man kan bede en middel spiller som Maxwell om at spille angreb, midtbane eller forsvar efter behov (og Alves, Adriano etc ligeså + Iniesta på midtbane eller angreb), så tror jeg også at man kan bede Cesc om ikke at træde på Xavis fødder gennem en kamp. Det er jo det der blev bevist ved f.eks. VM finalen... no problem.

Men lad nu det ligge... vi må vist bare være enige om at være uenige.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu snakkede vi jo lidt om ham Ricky nede fra Ulvebutikken for nogen tid siden, og vil lige hurtigt bringe ham på banen igen, da jeg skal ind at se U21 landsholdet spille mod Holland i Herning på onsdag - så der får jeg mulighed for at se ham på tæt hold. Jeg var meget skeptisk overfor ham her i tråden, men selvom det ser ud til at han er gået lidt i stå på det sidste, så glæder jeg mig nu alligevel til at se hvad han har at byde på. Glæder mig også til at se Siem de Jong, og de to Chelsea-gutter Jeffrey Bruma og Patrick van Aanholt som mine scouts altid er så vilde med i FM!

Touré, hvis du ser dette, må du jo lige give dit besyv med: Hvem skal jeg holde øje med? :)

Edit: D'oh! Få sekunder efter finder jeg så ud af at Ulvebutikken ikke er med! :roll:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »


Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »


Hotnuk

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Hotnuk »


God både defensivt og offensivt.
Maxwell er 29 og Adriano er 26, også Abidal som er rundet 31 (Fabio er 22), men jeg synes måske det er lidt dumt og købe en spiller til en position som vi allerede har 2 der kan udfylde.
Men helt klart lovende spiller, uden tvivl.

Le Roi Soleil

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Le Roi Soleil »

Enig. Jeg så ham gerne i klubben. Dog ikke, hvis man kunne købe Bale og forbedre hans defensive spil. Forestil jer Bale og Alves på hver back og Messi Villa/Pedro på fløjene.

Mamma mia.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster