Pedro Rodríguez Ledesma

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af mathi »

emo skrev:
mathi skrev:Sjovt at han betragtes som egen avl når han først kom til klubben som 17-årig, men Cesc, der forlod Barca som 16-årig (og dermed har været i Arsenal siden da) også betragtes som et Barca produkt.

Jeg hælder umiddelbart til, at Barca ikke kan tage credits for Pedro hvis det er sådan det forholder sig :?
Pedro har været igennem Barcelonas ungdoms-system indtil for et år siden, må være 3-4 år mindst, ergo er han på den baggrund en Barcelona opfostret spiller.

Fabregas var i Barcelonas ungdoms-rækker i 6 år inden han smuttede, så ergo kan han også betragtes for at have fået sin grund-uddannelse i Barcelona. Ingen tvivl om at Arsenal har formet ham, men han er stadig en af "vores".

Sådan ser jeg på det. Men Arsenal har stor kredit for hans udvikling.
Som jeg ser det, er det lidt enten eller.. Jeg har svært ved at se logikken i, at definere begge 2 som værende Barcas La Masia produkter.. Umiddelbart synes jeg ikke Pedro er det...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af emo »

Gratz med udtagelsen, er fantastisk at han er med. Glæder mig til at følge ham... go og Pedro.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

UEFA's definition på en spiller af 'egen avl', er at vedkommende skal have trænet minimum 3 år med det pågældende hold inden han fylder 21. Hvilket betyder at både Barcelona og Arsenal faktisk kan kalde Fàbregas for deres 'eget produkt'.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af rummenigge »

Godt gået Pedro, det er kæmpe stort!!!

Nu skal du bare få Jesus Navas til at ligne Rommedahl til træningen så er pladsen din :twisted:

Det bliver spændende at se Pedro under VM, og især hvis Villa er på banen samtidigt.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Pedro scorede sit første landsholdsmål her til aften, da Polen blev besejret med 6-0. Han scorede det sidste mål og lagde desuden op til det næstsidste. David Villa scorede kampens første mål, som Iniesta lagde op til og desuden stod Xavi for oplægget til mål nummer to. Vi ejer Spanien!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af rummenigge »

Nu ved jeg ikke om Pedro har et specielt forhold til trøje nummer 17 eller om nogen Barca legende har båret det før i tiden, men ville det ikke være mere passende med 11 i stedet for at Jeffren får det?

Personligt er jeg da glad for at man viser Jeffren tiltro og gøre rammer optimale for ham da det i denne sæson er ham som skal slå igennem, men reelt set fortjener Pedro nummeret.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Fortsættelse af diskussion om Pedro i Messi-tråden:

Drake skrev:Jeg kan ikke forstå i synes at han er verdensklasse :shock:

Jeg synes at han er en rigtig god spiller, men slet ikke verdensklasse i nu.
Sidste år var han en klassespiller, men det niveau har han ikke helt beholdt, han mangler lige lidt for at komme op på det igen..
For at han skal være en verdensklassespiller, skulle han havde beholdt det niveau fra sidste år, også tilføre en del mere..
Undskyld, hvad? Hvordan i alverden kan du på nuværende tidspunkt konstatere at han ikke har beholdt sit niveau fra sidste år? Vi har spillet to kampe i ligaen og en Champions League-kamp, hvor han endda allerede har scoret et mål. Ved VM spillede han altså også nogle rigtig fine kampe, blandt andet mod Tyskland hvor jeg synes han var super god.

Tilføre en del mere? Pedro tilfører ualmindeligt meget. Temposkift, eksplosioner, bandespil og sågar bolde i dybden. Han kan jo det hele? Og ikke mindst afslutninger. Han tør skyde fra distance og hvis han er tæt nok på er han næsten garant for mål. Du kan jo selv prøve at se på kampen mod Panathinaikos, hvor han blandt andet lagde op til Messi's andet mål, hvor han var den anden mand Messi spillede bande med. Allerede der kan det ses hvor god forståelse han har med hans medspillere og hvor godt han fungerer på holdet.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Drake »

Blaugrana92 skrev:Fortsættelse af diskussion om Pedro i Messi-tråden:

Drake skrev:Jeg kan ikke forstå i synes at han er verdensklasse :shock:

Jeg synes at han er en rigtig god spiller, men slet ikke verdensklasse i nu.
Sidste år var han en klassespiller, men det niveau har han ikke helt beholdt, han mangler lige lidt for at komme op på det igen..
For at han skal være en verdensklassespiller, skulle han havde beholdt det niveau fra sidste år, også tilføre en del mere..
Undskyld, hvad? Hvordan i alverden kan du på nuværende tidspunkt konstatere at han ikke har beholdt sit niveau fra sidste år? Vi har spillet to kampe i ligaen og en Champions League-kamp, hvor han endda allerede har scoret et mål. Ved VM spillede han altså også nogle rigtig fine kampe, blandt andet mod Tyskland hvor jeg synes han var super god.

Tilføre en del mere? Pedro tilfører ualmindeligt meget. Temposkift, eksplosioner, bandespil og sågar bolde i dybden. Han kan jo det hele? Og ikke mindst afslutninger. Han tør skyde fra distance og hvis han er tæt nok på er han næsten garant for mål. Du kan jo selv prøve at se på kampen mod Panathinaikos, hvor han blandt andet lagde op til Messi's andet mål, hvor han var den anden mand Messi spillede bande med. Allerede der kan det ses hvor god forståelse han har med hans medspillere og hvor godt han fungerer på holdet.
Ved godt det er for tidligt at konstatere at han ikke har beholdt sit niveau fra sidste år, men føler bare ikke at han ikke bliver meget bedre en han er nu..

For at han kan blive en verdensklassespiller, synes jeg han skal tilføre:

Blive meget bedre til at udfordre.. (Synes tit at han bare er en spilstation, så kan vi jo lige så godt spille med Maxwell på kanten, selv om han ikke er lige så god til at score. Synes at man skal have kanter der kan udfordre en gang imellem, så det ikke kun bliver pasnings spil hele tiden) Siger ikke at Pedro ikke kan udfordre, men han skal bliver meget bedre til det, så han er en verdensklassespiller på egen hånd, og ikke kun er verdensklasse med holdet.

Blive bedre til at aflevere og mere stabil..

Blive bedre til førsteberøing og mere stabil..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Drake skrev:Ved godt det er for tidligt at konstatere at han ikke har beholdt sit niveau fra sidste år, men føler bare ikke at han ikke bliver meget bedre en han er nu..

For at han kan blive en verdensklassespiller, synes jeg han skal tilføre:

Blive meget bedre til at udfordre.. (Synes tit at han bare er en spilstation, så kan vi jo lige så godt spille med Maxwell på kanten, selv om han ikke er lige så god til at score. Synes at man skal have kanter der kan udfordre en gang imellem, så det ikke kun bliver pasnings spil hele tiden) Siger ikke at Pedro ikke kan udfordre, men han skal bliver meget bedre til det, så han er en verdensklassespiller på egen hånd, og ikke kun er verdensklasse med holdet.

Blive bedre til at aflevere og mere stabil..

Blive bedre til førsteberøing og mere stabil..
Nej, jeg føler egentlig heller ikke at han ikke bliver bedre, tværtimod.

Du må virkelig undskylde, men jeg fatter ikke en meter af dine synspunkter. Pedro er super udfordrende i sit spil, sammenlignet med eksempelvis Maxwell som du nævner. Jeg forstår heller ikke hvorfor du vil have at alle skal være så individuelle. Du vil have at Messi skal udfordre mere, og du vil have at Pedro skal udfordre mere. Det handler altså også om at finde en balance, så der ikke går ren Cristiano Ronaldo i den. Og jeg synes balancen har været der de sidste par sæsoner, for vi har jo fået udfordringerne som i visse tilfælde er endt i flotte mål, men vi har jo samtidig også fået det sammenspil som jeg mener der også bør være.

Blive bedre til at aflevere? Den forstår jeg heller ikke helt. Nu nævnte jeg lige Messi's andet mål mod Panathinaikos i mit indlæg, som er et glimrende eksempel på at Pedro har styr på sine pasninger. Se det selv her:

Det er altså ikke nogen let aflevering. Det kræver at han reagerer hurtigt og samtidig at han får vinklet den sådan at Panathinaikos spillerne ikke kan nå den, men samtidig tæt nok på at Messi kan opsnappe den.

I denne video synes jeg at det bliver bevist gang på gang, at han også har godt styr på sine førstegangsberøringer:


Desuden synes jeg også at det arbejdsraseri han leverer i hver kamp er guld værd. Han løber rigtig mange kilometer hver kamp og han er super god i presspillet.

Edit: Fandt lige dette klip, som jeg synes beskriver ham rigtig godt som spiller:

En spiller der scorer mål og også kan sætte næstsidste fod på.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Bager »

Enig. Pedro er en befrielse at have i truppen. At sige at han ikke er udfordrende i sit spil kan jeg ikke tage seriøst. Medmindre han har en dårlig dag - hvilket han sjældent har - så er han en håndfuld at holde styr på for ethvert forsvar. Hans teknik, førsteberøringer, afleveringer, overblik og spilforståelse er netop de punkter hvor han absolut holder niveau. Og hvis der er én ting der kendetegner barca-spillere frem for andre, så er det at de ofte er i stand til at træffe den rigtige beslutning, og det gør han. Dette skyldes sikkert osse at han er La Masia-spiller. Efter min mening er han en undervurderet spiller, men det hænger nok sammen med at han dels kun har været på førsteholdet i et år og dels at han - ligesom så mange andre - står i skyggen af Messi.
Visca el Barca

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Drake »

Så i mener at han er lige så høj klasse som f.eks Villa?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Drake skrev:Så i mener at han er lige så høj klasse som f.eks Villa?
Det skulle jeg ikke mene at hverken Bager eller jeg har sagt noget som helst om?

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Drake »

Blaugrana92 skrev:
Drake skrev:Så i mener at han er lige så høj klasse som f.eks Villa?
Det skulle jeg ikke mene at hverken Bager eller jeg har sagt noget som helst om?

Nej men i siger at han er verdensklasse og der er Villa i den grad?

Hvis man skal lave en grov kadegorig liste over hvor god man er:

Okay..
God..
Rigtig God..
Klasse..
Verdensklasse..
Messi :wink:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Drake skrev:Nej men i siger at han er verdensklasse og der er Villa i den grad?

Hvis man skal lave en grov kadegorig liste over hvor god man er:

Okay..
God..
Rigtig God..
Klasse..
Verdensklasse..
Messi :wink:
Krøl din liste sammen og kast den over i papirkurven - den er decideret ubrugelig.
Sådan kan du altså ikke inddele fodboldspillere. Pedro har sine opgaver og Villa har sine ogpaver. Jeg mener at Pedro udfører sine opgaver noget nær perfekt og at Villa udfører sine noget nær perfekt. De har jo forskellige kompetencer.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 17 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Bager »

Præcis. Villa kan noget Pedro ikke kan, og Pedro kan noget Villa ikke kan. Man kan ikke gøre tingene op i hvor hurtige de er, hvor mange mål de scorer, eller hvor mange bolde de erobrer. Man skal nok nærmere se på hvor meget de tilfører holdet, og her er sandheden at de begge giver virkelig meget - meget mere end en Zlatan eksempelvis gjorde.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 80 gæster