FIFA World Player 2016

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af Xavi6Smede »

Klubben og spillerne bliver kritiseret af flere store navne for ikke at møde op til ceremonien. Hvilket er forståeligt. Det vil desuden også se virkelig dumt ud hvis de møder op, når Messi vinder.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af Journalisten »

Som fan af fjenden vil jeg afholde mig fra at kommentere på retfærdigheden af gårsdagens uddeling.

Jeg vil dog alligevel adressere et andet kritikpunkt. Jeg ved godt, at det hænder år efter år, men hvorfor er det, at så mange spillere stemmer med hjertet? Det er i den grad med til at udvande prisens troværdighed. Et par eksempler:

- Hverken Ronaldo eller Messi har hinanden i deres top tre
- Arda og Alves har ikke Ronaldo i deres top 3 (Modric og Ramos har faktisk overraskende nok Messi som 2’er)
- Neuer har Özil, Kroos og Lewandowski i top 3
- Chiles trænerrepræsentant har kun stemt på Alexis
- Sikkert mange flere eksempler på ovenstående

Helt ærligt. Det virker ekstremt uintellegent og barnligt, at professionelle spillere i så høj grad udøver nepotisme. Er det bare sådan kulturen er? Naturligvis er jeg klar over, at man - i mange situationer - tilgodeser folk i egne rækker, men det er bare så ekstremt i forbindelse med disse kåringer. Det er da fuldkommen tragikomisk, at Neuer hverken har Ronaldo eller Messi i top 3.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af PuyolErGud »

Argumentet vil sikkert for mange af dem være, at siden de ser deres holdkammerater hver dag til træning etc, så kan de vurdere at de er bedre. Osv..

Men yderligere til dine eksempler, så har Danmarks medierepræsentant, Allan Olsen, Ronaldo som etter, Griezmann som toer og Neymar som treer.
Hvordan i hele hule helvede kan man udelade Messi fra sin top 3? Siden han har Neymar med må han jo have set Barcelonas kampe. Giver ingen mening.
Senest rettet af PuyolErGud tirs jan 10, 2017 5:20 pm, rettet i alt 1 gang.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af Journalisten »

PuyolErGud skrev:Argumentet vil sikkert for mange af dem være, at siden de ser deres holdkammerater hver dag til træning etc, så kan de vurdere at de er bedre. Osv..


Men yderligere til dine eksempler, så har Danmarks medierepræsentant, Allan Olesen, Ronaldo som etter, Griezmann som toer og Neymar som treer.

Hvordan i hele hule helvede kan man udelade Messi fra sin top 3? Siden han har Neymar med må han jo have set Barcelonas kampe. Giver ingen mening.
Fint eksempel. Det er simpelthen for dumt.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af Kubala »

Det bliver aldrig helt ok, de kåringer, men FIFAs er trods alt bedre end France Footballs.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af Storken »

Hvis der hentydes til Allan Olsen, sportsredaktør fra Ekstra-Bladet, så er han også komplet idiot. Jeg føler mig nærmest dummere, hvis jeg har læst en af hans klummer.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af klogfyr »

Storken skrev:Hvis der hentydes til Allan Olsen, sportsredaktør fra Ekstra-Bladet, så er han også komplet idiot. Jeg føler mig nærmest dummere, hvis jeg har læst en af hans klummer.
Gælder det ikke bare generelt Ekstra-Bladet?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af Lopezzz »

Champions league bestemmer vinderen. Vind CL og du er den bedste.
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af Piquénbauer »



Haha stop. Det er simpelthen for langt ude det der. Og det er folk som ham der stemmer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FIFA World Player 2016

Indlæg af MessiPogba »

Jeg kan unægteligt være den eneste, der får hovedpine af de hersens kåringer.

Hvad er The Best? Er det den bedste individuelle spiller baseret på talent? Er det den mest indflydelsesrige spiller i løbet af året? Er det den mest farverige spiller, eller hvad er det?

Jeg kan på ingen måder finde incitament for, at Cristiano skulle have vundet i år. Det giver på ingen måder mening. Han har ikke engang været den bedste portugiser. Selvom jeg hader som pesten, så var Pepe jo decideret ondskabsfuld god i foråret og under EM, og han var lysår mere indflydelsesrig og til stede, da det gjaldt. Alt hvad Ronaldo gjorde i foråret var at smide trøjen til sidst, da han sparkede det sidste straffespark.

Cristianos statistikker taler ikke engang ham i mod. Han sætter slet ikke folk af som før, han bidrager mnimalt til holdet, men alligevel kåres til den bedste. Wtf?

Og endeligt. Hvordan kan Griezmann være med blandt de tre bedste, men slet ikke være med i årets hold? Og hvordan kan Pepe undgås, når manden var Reals bedste defensive spiller og Portugals vigtigste brik i deres jerndefensiv under den røvsyge EM?

Logik er et mangelord i alle de her kåringer. For hvis The Best er baseret på talent, så skal Messi jo vinde den hvert år indtil hans niveau daler nd på et menneskeligt niveau igen. Jeg bliver irriteret over de her popularitetskonkurrencer, som det jo efterhånden er blevet til.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster