Ligue 1 // Le Championnat

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Storken »

Culé skrev:Selvom at en klub som PSG er seneste i rækken af klubber der bliver pustet kunstigt op, så mener jeg at have læst et sted at deres økonomi vil kunne løbe ret fint rundt hvis de bl.a. får accepteret et af deres sponsorater på 200 mio. euros pr. sæson.

Mener i forlængelse af det, at have læst at klubben rent omkostningsmæssigt ville kunne løbe rundt HVIS de vandt CL i år - hvilket vi selvfølgelig godt ved at de ikke gør, men faldt alligevel over det, eftersom at de ved at have nået til kvartfinalen "kun" vil gå glip af ca. 15 mio. euros i præmiepenge ifht at vinde turneringen... :-o
PSG vil aldrig få godkendt et €200 mio sponsorat, da reglerne fra FFP siger, at klubber ikke må få overdrevne sponsorater fra relateret partnere. Det vil sige sponsorater fra parter, der er i tæt kontakt med ejeren af PSG. UEFA vil derfor justere værdien af sponsoratet til den reelle værdi. Det skal siges, at PSG gerne må indgå et sponsorat på €200 mio, men det vil ikke blive medregnet i FFP's regnskab for klubben.


PSG havde sidste regnskabsår et underskud på €100 mio, og man forventer et underskud på omkring €70 mio i år. PSG vil være afhængige af, at UEFA anerkender den positive udvikling og giver PSG en mulighed for at blive profitabel. PSG's præsident Al-Khelaifi har udtalt, at man forventer at gøre PSG til en overskudsforretning over de næste 5 år. Det er den gamle historie om, at et overforbrug vil føre til sportslig succes, som derved vil føre til øget indtjening og med tiden overskud.

Problemet for PSG er dog, at spillerlønningerne i Frankrig er højere, da skatteprocenten er uhyr høj. De har derved enorme lønomkostninger sammenlignet med deres konkurrenter (andre europæiske topklubber). Derudover er TV-aftalen i Ligue 1 langt fra niveauet i Premier League og Bundesligaen. Det er kort sagt umuligt for PSG at konkurrere med Barca, Real Madrid, United og Bayern uden et dertilhørende underskud.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Culé »

Storken skrev:
Culé skrev:Selvom at en klub som PSG er seneste i rækken af klubber der bliver pustet kunstigt op, så mener jeg at have læst et sted at deres økonomi vil kunne løbe ret fint rundt hvis de bl.a. får accepteret et af deres sponsorater på 200 mio. euros pr. sæson.

Mener i forlængelse af det, at have læst at klubben rent omkostningsmæssigt ville kunne løbe rundt HVIS de vandt CL i år - hvilket vi selvfølgelig godt ved at de ikke gør, men faldt alligevel over det, eftersom at de ved at have nået til kvartfinalen "kun" vil gå glip af ca. 15 mio. euros i præmiepenge ifht at vinde turneringen... :-o
PSG vil aldrig få godkendt et €200 mio sponsorat, da reglerne fra FFP siger, at klubber ikke må få overdrevne sponsorater fra relateret partnere. Det vil sige sponsorater fra parter, der er i tæt kontakt med ejeren af PSG. UEFA vil derfor justere værdien af sponsoratet til den reelle værdi. Det skal siges, at PSG gerne må indgå et sponsorat på €200 mio, men det vil ikke blive medregnet i FFP's regnskab for klubben.


PSG havde sidste regnskabsår et underskud på €100 mio, og man forventer et underskud på omkring €70 mio i år. PSG vil være afhængige af, at UEFA anerkender den positive udvikling og giver PSG en mulighed for at blive profitabel. PSG's præsident Al-Khelaifi har udtalt, at man forventer at gøre PSG til en overskudsforretning over de næste 5 år. Det er den gamle historie om, at et overforbrug vil føre til sportslig succes, som derved vil føre til øget indtjening og med tiden overskud.

Problemet for PSG er dog, at spillerlønningerne i Frankrig er højere, da skatteprocenten er uhyr høj. De har derved enorme lønomkostninger sammenlignet med deres konkurrenter (andre europæiske topklubber). Derudover er TV-aftalen i Ligue 1 langt fra niveauet i Premier League og Bundesligaen. Det er kort sagt umuligt for PSG at konkurrere med Barca, Real Madrid, United og Bayern uden et dertilhørende underskud.
Et meget fint indlæg fra din side og du lader til at være godt inde i sagerne. Du har vidst også ret, at de 200 mio. euros ikke vil blive godkendt af UEFA. Det gik vidst på at det bare var for lidt reklame på deres stadion så der er ikke engang tale om et trøjesponsorat eller stadionnavn...

Glæder mig bare til at vi møder dem og forhåbentlig giver dem en ordentlig lussing, så de bliver udstillet i hvad det vil sige at have et sammenspillet hold modsat et indkøbt hold af individualister.

Ellers vil jeg faktisk sige at projektet med en stor fodboldklub i Paris virker spændende og ejerne har nok ikke tænkt sig at smide håndklædet i ring lige foreløbig.

En ting jeg bare godt gad vide er, hvorfor de (arabere?) er så interesserede i at formøble alle deres mange oliemillioner (milliarder!) væk på den måde - det minder om en forkælet knægt der har for mange penge og ikke aner hvad han skal bruge dem på... :roll:

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af emo »

Rødt til Beckham i aftenens kamp, kæft et hjernedødt forsøg på at tackle, føj. Glad for det røde, og gerne et par dage ekstra oveni! Tjek face, og udtrykket bagefter.

Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Daluigi »

?Dage oveni? Slap dog af, har du noget i mod manden?... Den kan måske godt give rødt, eftersom han går for hårdt ind i den... Men den er hård
Forumlegende

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af emo »

Absolut intet imod ham, men jeg mener slet ikke at nogen kan forsvare at han går efter bolden. Selve måden han kommer ind i den på er underlig, han kommer for at trampe. Giver direkte rødt 2 dage, kan jeg sagtens se det retfærdige i 3 dage. Du mener simpelthen at den er hårdt dømt? Shit manner...!
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Daluigi »

Zlatan fik nedsat sin straf for noget lignende. Korrupt eller ej
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af # 23 »

Enhver person der giver Beckham karantæne er en idiot. Ja, jeg har et man-crush på ham som den gode, gamle Mander havde på Pique.

For at være lidt seriøs, hans tackling er ufattelig dumt udført. Sagtens forsvare det røde kort.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Blaugrana92 »

Den er overhovedet ikke hård, den er klokkeklar. Intentionen er ret tydelig. Hans fod er ikke i nærheden af bolden, så hvis han ikke forsøger at ramme sin modspiller med den, må han være fysisk retarderet på et hidtil uset plan. Og så er man næppe fodboldspiller, hvis man rent faktisk er det. Beckham skal bare være glad for at han ikke ramte Adnane, for så havde det bare set endnu værre ud for ham. Men med tanke på den særbehandling som Zlatan og PSG fik af UEFA for nogle uger siden, ville det ikke overraske mig hvis han ender med en enkelt dags karantæne eller noget i den dur.

I øvrigt en latterlig kamp. Hvad blev det til, 4 røde kort?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Brombi »

PSG vinder Ligue 1 for første gang i 19 år og tredje gang i historien. Tak $$$

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af emo »

phpBB [video]
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:
phpBB [video]
Hvad går det ud på?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Madbassen »

Den første kommentar på youtube siger: "He was being told he need to go on a doping test, he was angry and saind no he wanted to celebrate with his team!!! Like so everyone can c this comment."
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af JonasV »

Zlatan er ren! Og sur.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Blaugrana92 »

Beckham indstiller karrieren. Det er sgu en lidt træls periode. Alle de spillere som jeg var vild med som lille knægt, er efterhånden stoppet. Beckham og Scholes. Batistuta var mit helt store idol da jeg var lille og han har jo været færdig i lang tid. Den ægte Ronaldo er forsvundet. Der går nok heller ikke mange år før end Ronaldinho stopper. Maldini er væk. Cannavaro var jeg også glad for, selv da han var i Madrid. Og så gruer jeg selvfølgelig for den dag, hvor Puyol og Xavi stopper.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Sv: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af emo »

... Vi har stadig Alex Del Piero, for ever and ever, håber jeg.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster