Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
søn okt 10, 2021 10:49 am
Madameskrald skrev:
lør okt 09, 2021 5:53 pm
Prinsen af saudi Arabien er en røv uden lige

Du kan starte her -

Easy - der er formentligt en del lande, hvor sådan en overtagelse ikke var gået inkl. DK, men England er sovset fuldstændigt ind i Saudi Arabien økonomisk, og på bagkant af Brexit har der tilsyneladende været meget lidt pippen fra politisk hold ifht. overtagelsen. Der er gået storpolitik i den… og omend det er umådeligt trist, så trumfer penge ofte moral og etik!
Men selvom man kan forstå motiverne, så er det jo ikke ensbetydende med, man behøver at acceptere dem. For mit vedkommende er det slut med at se PL. Bevares, jeg så ikke meget i forvejen, da min interesse for ligaen har været støt faldende siden 90érne, men jeg er helt færdig med den nu.
Og så er vi jo tilbage ved min oprindelige pointe - hælder du og stort set alle andre danskere ikke penge efter Saudierne hver eneste uge?
Hvorfor er det lige pludseligt skelsættende, fordi de har opkøbt en fodboldklub?

Så kan man kalde the whataboutism alt det man ved - i videnskaben kalder man det validitet. Selvfølgelig skal et argument trykprøves - for inkarnerede Newcastle tilhængere vil et totalt ophør med klubben vel tangere, hvis den almene dansker ikke måtte anvende olie (direkte/indirekte) eller skulle reducere deres CO2 aftryk (via olie) markant - med andre ord livsomvæltende!

Og pointen er ikke at retfærdiggøre, at man fortsætter sit fanskab - der er alt mulig god grund til at tage afstand fra Saudierne. Men jeg vil gerne opponere kraftigt mod, at (overflods) individer generelt moralisere om noget fra en fuldstændig uaffekteret position. Det kommer typisk til at fremstå lettere malplaceret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Kort sagt:

1. Bruger du olie? Hvis du gør så luk lige.

2. Newcastle fansene har det hårdt - det ville være synd for dem at “miste” klubben.

3. Du har det for godt til at opponere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
søn okt 10, 2021 11:51 am
Kort sagt:

1. Bruger du olie? Hvis du gør så luk lige.

2. Newcastle fansene har det hårdt - det ville være synd for dem at “miste” klubben.

3. Du har det for godt til at opponere.
Du må brokke dig alt det, du vil!

Jeg forsøger bare at bringe lidt perspektiv ind i diskussionen og trække den op på et metaniveau, men det er du øjensynligt ikke interesseret i - du har gjort din dagsorden klar, så måske skal vi bare parkere den her.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er det du gør. Metaniveauet er målet. Dit skriv har i hvert fald intet at gøre med din sympati for klubben og fansene.

Men fortsæt du endelig. Det er spændende læsning. Så må vi se om jeg kan skrue lidt ned for “stikpillerne”.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Og så er vi jo tilbage ved min oprindelige pointe - hælder du og stort set alle andre danskere ikke penge efter Saudierne hver eneste uge?
Hvad er din pointe? Er der en? For jeg kan ikke se den.
Så kan man kalde the whataboutism alt det man ved - i videnskaben kalder man det validitet. Selvfølgelig skal et argument trykprøves - for inkarnerede Newcastle tilhængere vil et totalt ophør med klubben vel tangere, hvis den almene dansker ikke måtte anvende olie (direkte/indirekte) eller skulle reducere deres CO2 aftryk (via olie) markant - med andre ord livsomvæltende!
Du blander olie ind i en debat om Salman, som er en tyrannisk diktator, der dræber mennesker for sjov. Jeg har svært ved at se sammenhængen. Men hvis vi ser isoleret på det, så har jeg gjort mit, på det peronlige plan, til at man sænker olieforbruget. Jeg bruger f.eks kun el i husholdningen. Kvalificerer det mig til at have en holdning om Salman og hans undertrykkelser af kvinder og mennesker i almindelighed? Kvalificerer det mig til at jeg må udtrykke mig kritisk om Abramovich for hans rolle i Aluminiumskrigen og i indsættelsen af Putin som præsident blandt andet? Må man kritisere Khelaifi og Mansour og det regime, de repræsenterer på den baggrund?

Hvad man kan sige om den problemstilling er, at heldigvis, så er DK ved at bevæge sig ud af den afhængighed, man i årevis har haft af olien som råvare, ligesom jeg selv personligt har valgt at gøre. UK gør det stik modsatte og de inviterer dem ovenikøbet ind og sidde til højbords i sportens verden, som er kendt for at skulle være neutral. En bestialsk morder, der sidder sammen med dem, som skal lede landet og være et eksempel for resten. Jeg håber du kan se forskellen i at køre på arbejde hver dag i en benzinbil og på ovenstående.
Og pointen er ikke at retfærdiggøre, at man fortsætter sit fanskab - der er alt mulig god grund til at tage afstand fra Saudierne. Men jeg vil gerne opponere kraftigt mod, at (overflods) individer generelt moralisere om noget fra en fuldstændig uaffekteret position. Det kommer typisk til at fremstå lettere malplaceret.
Men du synes, det er helt i orden at vi her i DK(generelt set) tog klar afstand fra ESL? Hjalp vi her i DK de vildfarende på vej til at tage "den rigtige beslutning" i den henseende?

Selvfølgelig skal man gøre sin mening klart til kende og i dette tilfælde er vi ovre i kategorien af bydende nødvendighed i min verden. Det er et hundrede procent sikkert.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

Det er rigtigt fint, at du har din personlige holdning. Den har jeg aldrig opponeret mod, men der hvor kæden falder af for mit vedkommende er, når man i Europas lille andedam sidder og gerne vil bestemme, hvordan andre mennesker med en noget anden tilgang til livet bør agere i en specifik kontekst uden af forsøge at forstå deres indgang til livet.

Det er selvhøjtideligt grænsende til kvalmende…

Og jeg er ragende ligeglad med, hvor meget olie du bruger - det er din personlige sag. Det var et forsøg på at sætte Newcastle fansenes dilemma i perspektiv - vi tager alle valg positive som negative ud fra den livssituation, som vi nu engang er endt i (de 97.7 % som PB henviser til, har nok ikke på svaret - Ja, Jeg vil gerne have en bestialsk morder til at overtage klubben (hvor de forinden er blevet præsenteret for en faktaboks, om hvor vanvittig regimet rent faktisk agerer)). Generelt er PB tilgang som vanligt helt sort/hvid. Enten skipper man klubben, ellers blåstempler man med sin manglende afstandtagen alt regimet har i bagagen (der findes ingen gråtoner).

Og ja fra mit perspektiv er det minimum lige så grælt at agere moralens vogter omkring dette, og eventuelt ikke have fejet for egen dør først. Jeg er absolut ingen helgen - jeg tager dagligt valg, som jeg gerne havde ressourcer til at gøre anderledes, men det tillader min livssituation ikke nødvendigvis.
Jeg tager dog gladeligt afstand fra saudierne, men jeg har også forståelse for, at det valg (vende klubben fuldstændigt ryggen) ikke er så enkelt for Newcastle fans (især de lokale) som en helhed - det er en meget ambivalent position, som de er endt i.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Antimadridista »

Beklager meget hvis jeg burde blande mig udenom, men Madam@, skal bare lige forstå dig ret!

Er de 97% lovligt undskyldt fordi de IKKE får den faktaboks? Altså forventes det at deres kløgt er for lav, til at opdrive relativt grundlæggende information om Salman?

Eller har disse folk det så hårdt til dagligt, at de er undskyldt for deres skyklapper, da de ikke kan leve uden deres klub/religion lige meget hvad det gjaldt?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
søn okt 10, 2021 2:31 pm
Det er rigtigt fint, at du har din personlige holdning. Den har jeg aldrig opponeret mod, men der hvor kæden falder af for mit vedkommende er, når man i Europas lille andedam sidder og gerne vil bestemme, hvordan andre mennesker med en noget anden tilgang til livet bør agere i en specifik kontekst uden af forsøge at forstå deres indgang til livet.

Det er selvhøjtideligt grænsende til kvalmende…

Og jeg er ragende ligeglad med, hvor meget olie du bruger - det er din personlige sag. Det var et forsøg på at sætte Newcastle fansenes dilemma i perspektiv - vi tager alle valg positive som negative ud fra den livssituation, som vi nu engang er endt i (de 97.7 % som PB henviser til, har nok ikke på svaret - Ja, Jeg vil gerne have en bestialsk morder til at overtage klubben (hvor de forinden er blevet præsenteret for en faktaboks, om hvor vanvittig regimet rent faktisk agerer)). Generelt er PB tilgang som vanligt helt sort/hvid. Enten skipper man klubben, ellers blåstempler man med sin manglende afstandtagen alt regimet har i bagagen (der findes ingen gråtoner).

Og ja fra mit perspektiv er det minimum lige så grælt at agere moralens vogter omkring dette, og eventuelt ikke have fejet for egen dør først. Jeg er absolut ingen helgen - jeg tager dagligt valg, som jeg gerne havde ressourcer til at gøre anderledes, men det tillader min livssituation ikke nødvendigvis.
Jeg tager dog gladeligt afstand fra saudierne, men jeg har også forståelse for, at det valg (vende klubben fuldstændigt ryggen) ikke er så enkelt for Newcastle fans (især de lokale) som en helhed - det er en meget ambivalent position, som de er endt i.
Du er jo tydeligvis ikke ligeglad med, hvor meget olie jeg bruger, når jeg kommenterer på Salman. Det var dig selv, der diskvalificerede min holdning til ham på den baggrund, selvom jeg ikke kan se, hvad helvede de to ting har at gøre med hinanden. Det svarer til at fordi, jeg godt kan lide kaffe, så støtter jeg kannibalisme i Papua ny Guinea.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 1023
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af nosslo15 »

Jeg har set jeres debat her de sidste par dage og der er flere holdninger, som jeg godt kan identificere mig med.

For det første kan jeg godt forstå Madames pointe om, at fans som i mange år har set på deres holds elendighed, bare gerne vil blomstre op og vinde og "være" noget, det argument kan jeg rigtigt godt forstå. Tænk nu hvis Barca fra hvor de er i dag, b lev værre og værre og værre, år for år for år. Mon så ikke også at vi, hvis vi stadig holdt med Barca efter lad os sige 15 års depressiv elendighed ville juble, hvis en eller anden dollar milliardær opkøbte klubben og lancerede, at nu skulle Barca igen være de største. Og mon ikke også at mange af os, ville overse at denne milliardær var anklaget for grimme forbrydelser, som han dog ikke var dømt for? Jeg tror det sgu. Selvfølgelig ikke os alle sammen, men en del af os.

Men jeg kan også godt forstå argumentet om, at selvom verden er et meget komplekst og sammensat sted, så bliver vi nød til at stå op og sige fra - eller til når det er nødvendigt, at man ikke skal være tavs fordi man selv er fedtet ind i alle mulige problemstillinger og komplekser. Altså sådan helt banalt, så kan man jo godt have den holdning at alkoholisme er noget værre skidt, selvom man selv engang imellem går til den og drikker sammen med venner eller til familie arrangementer. Det er ikke dobbeltmoral - heller ikke hvis man selv var alkoholiker og så pegede på en anden og sagde til ham eller hende at de skulle prøve at passe bedre på dem selv. Det ville være dobbelt moralsk, hvis man benægtede sin egen afhængighed og samtidigt gik hårdt til angreb på andre - men hvis man blander sig i et andet menneskes alkohol forbrug uden at lægge skjul på sine egne problemer og gør det på en nænsom måde, så er det ikke dobbeltmoral, det er medmenneskelighed.

Men ja, det kan være rigtigt svært at redde verden med en klar og kontant holdning, når alt, over alt og hele tiden er fedtet ind i hinanden og gør at vi sjældent kan sige eller mene noget, som er helt klart, som ikke kan angribes for dobbelt moral eller noget andet, men jeg tror i hvert fald at det er et sundhedstegn, at vi, selvom vi er bevidste omkring denne kompleksitet og vores egen rolle i verden, som forbrugere og handlende individer, gider at engagere os, at vi gider at mene noget og at vi gider at blive ophidsede - Jeg tror at det er et sundhedstegn, at vi bliver ved med at kritisere og skælde ud, selvom vi godt ved at verdens kompleksitet ofte ( ikke altid ) gør os medskyldige eller med-deltagende. Vi må endelig ikke håbe, at vi alle en dag bliver ligegyldige - ligeglade.

Med hensyn til Araberne, så mener jeg, at dette nyeste eksempel på deres økonomiske overlegenhed, blot er endnu et eksempel på at vesten har tabt den værdikrig, som har været ført over de sidste to dekader, vi har tabt krigene og vi har ladet dem købe det, der stod vores vestlige hjerter nærmest: fodbolden. Det er satanedeme flot gået, bravo! Bravo mester!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tager dog gladeligt afstand fra saudierne, men jeg har også forståelse for, at det valg (vende klubben fuldstændigt ryggen) ikke er så enkelt for Newcastle fans (især de lokale) som en helhed - det er en meget ambivalent position, som de er endt i.
Min anke handler ligeså meget om at man ikke gjorde modstand! Hvor var demonstrationerne? Hvor var boykottet fra lokale? Fra fanklubben? Kan det seriøst passe at Ashley og dårlige resultater er nok til at man ville tage (og har taget) imod Bin Salman med åbne arme?

Så kan man snakke nok så meget om den almene fan og om denne vender ryggen til klubben nu hvor ejerskabet er skiftet. Men hvorfor fanden gjorde de ikke modstand før? Det er klart det værste og det er der sympatien forsvinder totalt. At der så oveni er fans der klæder sig ud og render rundt i gaderne som tosser er bare prikken over i’et. Det er som at fejre jordens undergang. Men de går op i vinde. Og kun det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
søn okt 10, 2021 2:45 pm
Beklager meget hvis jeg burde blande mig udenom, men Madam@, skal bare lige forstå dig ret!

Er de 97% lovligt undskyldt fordi de IKKE får den faktaboks? Altså forventes det at deres kløgt er for lav, til at opdrive relativt grundlæggende information om Salman?

Eller har disse folk det så hårdt til dagligt, at de er undskyldt for deres skyklapper, da de ikke kan leve uden deres klub/religion lige meget hvad det gjaldt?
Du er så velkommen til at blande dig.

Hvor mange gange har du faktatjekket indholdet af en vilkårlig spørgeskemaundersøgelse på et fodbold site?

Jeg tænker, at spørgsmålet for de fleste nogenlunde har kunne oversættes til (uden jeg kender det specifikke indhold, som jeg i øvrigt heller ikke kan finde) - vil du gerne af med Ashley, som ejer? Og det forekommer mig faktisk ikke så overraskende, at der er en del, som har svaret ja til det.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
søn okt 10, 2021 2:59 pm
Du er jo tydeligvis ikke ligeglad med, hvor meget olie jeg bruger, når jeg kommenterer på Salman. Det var dig selv, der diskvalificerede min holdning til ham på den baggrund, selvom jeg ikke kan se, hvad helvede de to ting har at gøre med hinanden. Det svarer til at fordi, jeg godt kan lide kaffe, så støtter jeg kannibalisme i Papua ny Guinea.
Nej, som udgangspunkt er jeg ikke helt ligeglad med, hvor meget olie du bruger, da jeg håber på, at vi på et eller anden niveau kan stoppe den kedelige udvikling klimaet tager i disse år, men det er en helt anden diskussion.

Du har øjensynligt misforstået min pointe med olie eksemplet - du må gerne have en mening om prinsen uagtet du bruger olie eller ej. Min pointe var og er, at denne type af moraliseringen ikke er så enkel, når de fleste af os i større eller mindre grad bevidst/ubevidst støtter op om det selvsamme regime, som vi i denne fodboldsammenhæng rigtigt gerne vil forkaste som umenneskelig. Den overordnede pointe var, at verden sjælden er så sort/hvid - og derfor skal man være forbeholden med at pege fingre af andres valg, blot fordi man kan.

Vi er jo ikke uenige om, at prins Salman er en modbydelig størrelse, men vi er muligvis tildels uenige i, hvor meget den almene Newcastle fan skal lastes, at klubben er blevet købt af en sådan type. Jeg kan godt forstå, at man ikke er fuldstændig afklaret som inkarneret Newcastle fan.

Jeg er heller ikke fan af ejerne bag Chelsea, PSG eller City, men jeg kan ikke undsige mig at have set en del kampe med de hold… Gør det mig til et skidt menneske!?

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
søn okt 10, 2021 9:46 pm
Antimadridista skrev:
søn okt 10, 2021 2:45 pm
Beklager meget hvis jeg burde blande mig udenom, men Madam@, skal bare lige forstå dig ret!

Er de 97% lovligt undskyldt fordi de IKKE får den faktaboks? Altså forventes det at deres kløgt er for lav, til at opdrive relativt grundlæggende information om Salman?

Eller har disse folk det så hårdt til dagligt, at de er undskyldt for deres skyklapper, da de ikke kan leve uden deres klub/religion lige meget hvad det gjaldt?
Du er så velkommen til at blande dig.

Hvor mange gange har du faktatjekket indholdet af en vilkårlig spørgeskemaundersøgelse på et fodbold site?

Jeg tænker, at spørgsmålet for de fleste nogenlunde har kunne oversættes til (uden jeg kender det specifikke indhold, som jeg i øvrigt heller ikke kan finde) - vil du gerne af med Ashley, som ejer? Og det forekommer mig faktisk ikke så overraskende, at der er en del, som har svaret ja til det.
Tusind tak.

Nu beskrives det dog (skal msn stole på bold.dk linket) at “I april 2020 spurgte vi vores medlemmer, om de var for jeres bud om overtagelse, og rungende 96,7 procent var for”. Jeg kan selvfølgelig tage fejl og har ikke læst de 527 indlæg, men jeg læser det som at tilhængerne er klar over at det drejer Salman og sit slæng og ikke blot “vil I af med Ashley!”….

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
søn okt 10, 2021 4:15 pm
Jeg tager dog gladeligt afstand fra saudierne, men jeg har også forståelse for, at det valg (vende klubben fuldstændigt ryggen) ikke er så enkelt for Newcastle fans (især de lokale) som en helhed - det er en meget ambivalent position, som de er endt i.
Min anke handler ligeså meget om at man ikke gjorde modstand! Hvor var demonstrationerne? Hvor var boykottet fra lokale? Fra fanklubben? Kan det seriøst passe at Ashley og dårlige resultater er nok til at man ville tage (og har taget) imod Bin Salman med åbne arme?

Så kan man snakke nok så meget om den almene fan og om denne vender ryggen til klubben nu hvor ejerskabet er skiftet. Men hvorfor fanden gjorde de ikke modstand før? Det er klart det værste og det er der sympatien forsvinder totalt. At der så oveni er fans der klæder sig ud og render rundt i gaderne som tosser er bare prikken over i’et. Det er som at fejre jordens undergang. Men de går op i vinde. Og kun det.
Jeg er da enig heri… - det kunne have været klædeligt, at man tog et moralsk standpunkt på forkant. Men alternativet var flere år med Ashley ved roret - for en hengiven Newcastle fan har det vel været valget mellem pest og kolera.

Fortsat mener jeg dog, at det egentlig valg/kamp har ligget på Downing Street og hos PL - de havde ansvaret og endte med at prioritere den økonomiske indsprøjtning, der formentligt følger med købet. Heri ligger for mig det egentlige problem!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
søn okt 10, 2021 10:17 pm
EasyBuddhist skrev:
søn okt 10, 2021 2:59 pm
Du er jo tydeligvis ikke ligeglad med, hvor meget olie jeg bruger, når jeg kommenterer på Salman. Det var dig selv, der diskvalificerede min holdning til ham på den baggrund, selvom jeg ikke kan se, hvad helvede de to ting har at gøre med hinanden. Det svarer til at fordi, jeg godt kan lide kaffe, så støtter jeg kannibalisme i Papua ny Guinea.
Nej, som udgangspunkt er jeg ikke helt ligeglad med, hvor meget olie du bruger, da jeg håber på, at vi på et eller anden niveau kan stoppe den kedelige udvikling klimaet tager i disse år, men det er en helt anden diskussion.

Du har øjensynligt misforstået min pointe med olie eksemplet - du må gerne have en mening om prinsen uagtet du bruger olie eller ej. Min pointe var og er, at denne type af moraliseringen ikke er så enkel, når de fleste af os i større eller mindre grad bevidst/ubevidst støtter op om det selvsamme regime, som vi i denne fodboldsammenhæng rigtigt gerne vil forkaste som umenneskelig. Den overordnede pointe var, at verden sjælden er så sort/hvid - og derfor skal man være forbeholden med at pege fingre af andres valg, blot fordi man kan.

Vi er jo ikke uenige om, at prins Salman er en modbydelig størrelse, men vi er muligvis tildels uenige i, hvor meget den almene Newcastle fan skal lastes, at klubben er blevet købt af en sådan type. Jeg kan godt forstå, at man ikke er fuldstændig afklaret som inkarneret Newcastle fan.

Jeg er heller ikke fan af ejerne bag Chelsea, PSG eller City, men jeg kan ikke undsige mig at have set en del kampe med de hold… Gør det mig til et skidt menneske!?
Undskyld mig, hvis jeg synes du selvmodsiger dig en del i forhold til oliedelen. Jeg kan sige, som udgangspunkt, er jeg ligeglad med at klubber kommer til penge i fodboldverdenen. Fodbolden er drevet af det, ligesom resten af verdenen er det. Man kan dog sige, at når nogle klubber skal holde sig til nogle regler, så ser jeg gerne at alle skal holde sig til dem. Olie er, som du helt rigtigt er inde på, et helt andet spørgsmål, som ikke umiddelbart hører til i en fodbolddebat. Men at du både ligger mig det til last og diskvalificerer mine argumenter, som netop ikke omhandler olie og samtidig siger, det ikke noget med olie at gøre, så forvilder du dig altså ud i nogle søforklaringer, som jeg ikke gider stå på mål for.

Min kritik går udelukkende på Salman som person og dermed på det regime, han repræsenterer. Så skal vi ikke for god ordens skyld holde olien ude af det og så koncentrere os om det, som betyder noget? Jeg har sagt én gang at fordi, jeg kan forstå folks motivation, betyder det ikke, jeg skal være enig med dem. Så fordi, nogle vil lade sig forblænde af deres motiver, så betyder det ikke, jeg skal gøre det. Tværtimod forpligter det mig til at komme med min uforbeholdne mening om emnet, fordi jeg ikke er underlagt disse motiver.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster