Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Le Roi Soleil skrev:Og kan du fortaelle mig, hvad Chelsea har at goere med Man u helt igennem elendige udebanestatistik, som i oevrigt er daarligere end Blackpools? 10 point efter 8 kampe, hvis du skulle have glemt det.
Chelsea har sikret sig 12 point i 10 kampe. Det er omtrent lige så ringe som United. Arsenal er lidt bedre på udebane, men så sent som i dag smed de en sikker føring væk mod ligaens formentlig dårligste hjemmebanehold (som endda kun havde 10 mænd på banen). Med andre ord er Uniteds udebaneform ikke ligefrem en skandale, når man ser på hvad de andre tophold i Premier League render rundt og præsterer. Det er jo heller ikke kun United af topholdene, som ligger bag Blackpool, når det gælder udebanestatistik. Chelsea og Spurs gør også (og 15 andre hold).

Det mest iøjefaldende er - udover den generelle ustabilitet og jævnbyrdighed - ikke Uniteds elendige udebaneform, som deles af mange andre, men de andre topholds elendige hjemmebaneform. City henter 1,8 point og scorer 1,3 mål pr. hjemmekamp. Arsenal har tabt 3 ud af 9 hjemmebanekamp (mod WBA, Newcastle og Spurs!). Tottenham har kun vundet 5 ud af 10 hjemmebanekampe. Selv Chelsea har allerede nu haft lige så mange pointtab på hjemmebane som de havde hele sidste sæson. Det er her, at United faktisk ligner et tophold.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Når det så er sagt, så skal United naturligvis forbedre sig på udebane, hvis de skal blive mestre. Men det skal Chelsea også. Og de andre tophold - altså minus United - skal blive markant bedre på hjemmebane. Som jeg skrev til at starte med: "Alle topholdene i Premier League i år har tydeligvis deres at kæmpe med, men indtil videre har United klaret det marginalt bedst."

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Jeg anfaegter ikke at de andre skulle have en bedre eller endda daarligere statistik, jeg paapeger blot den uhoert daarlige udebaneform PL's nuvaerende tophold har. Jeg synes da ogsaa, at jeg gjorde det rimelig klart, at niveauet i PL ikke er noget at raabe hurra for i denne saeson. Men en god hjemmebane form eller ej, saa er pointantallet uhoert lavt (PL-standarder) og afspejler det svingende og til tider jammerlige niveau PL's tophold har haft i denne saeson.

Jeg synes i oevrigt ikke at det giver den store spaending da mesterskabet alligevel bliver afgjort af de 2 samme hold, som altid fristes man til at sige. Det blev hvert fald understreget, da Arsenal endnu engang storfloppede mod et elendigt hjemembanehold (og hold generelt) i en kamp, der for alvor kunne bringe dem taettere paa 1 pladsen og give dem et ret saa godt udgangspunkt i mesterskabskampen.

Men med tanke paa det svingende niveau og de mange pointtab i denne saeson, saa er det sidste kapitel naeppe skrevet endnu og det skulle ikke undre mig, hvis mestrene, som i mine oejne er det bedste hold paa papiret og i praksis naar de folder sig ud, vinder trods den horrible form de seneste 1,5-2 maaneder. Det kraever dog forstaerkninger og at Lampard og Drogba kommer i form.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg synes, at Arsenals og Uniteds trupper er bedre (bredere) end Chelseas trup. Men hvis Chelsea kan holde sig skadesfri resten af sæsonen og stille med deres foretrukne 11'er i de fleste kampe, så tror jeg, at de har en omtrent lige så god chance for mesterskabet som United og formentlig større chance end Arsenal. Det er et år for tidligt for City og Spurs, uanset hvad, tror jeg.

Det bliver for øvrigt spændende at se hvem der løber med de fire Champions League-pladser. Og om Liverpool rykker ned.

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Ja, den afgoerende duel bliver i mine oejne udkaempet mellem Ancelotti og Ferguson. Og maaske endda ogsaa Mancini, hvis han indser at Milner, Barry, De Jong og Yaya paa et og samme hold paa engang naeppe er det bedste udgangspunkt paa hjemmebane, hvis man rent faktisk er interesseret i at vinde kampe.

City har trods alt klaret det OK mod topholdene i aar, foruden 0-3 nederlaget til Arsenal. Det koster dog naar man taber smalt til Wolwerhampton, Sunderland og spiller uafgjort mod Blackburn mfl.

De ville i mine oejne dominere mere og formodentlig vinde disse kampe, hvis taktikken blev aendret. For paa papiret er deres hold ufattelig staerkt og maaske endda det bedste, hvis man sammenholder niveau og bredden. Og trods efterhaanden noget tid i spidsen for City, saa har Mancini endnu ikke fundet den foretrukne startopstilling eller taktik. Mange gange synes jeg ikke taktikken virker saerlig gennemtaenkt, altsaa andet end at man helst ikke skal lukke maal ind.

Balotelli-Dzeko
-----Tevez------
------Silva-------
-De Jong-Yaya-

Ville hvert fald vaere et ganske godt udgangspunkt paa hjemmebane hvert fald.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Nu har meget kloge eksperter, med diagrammer og statistik og procenter og hele molevitten prøvet at bevise, at der hersker skotske tilstande i La Liga. Kan de samme eksperter fortælle mig, hvilke tilstande der hersker i Premier League? Er det stadig verdens bedste liga?

Så sent som i dag ser vi P.Ls absolut tophold, blive udspillet i samtlige af kampens minutter. Og man kan jo ikke rigtig sige at det er første gang det sker i denne sæson? Tit er Man Utd bliver matchet og i nogle kampe overmatchet på udebane i denne sæson. Der er også nogle kampe på hjemmebane, hvor de er blevet matchet til fulde. De får godt nok en sejr i dag, men det i en kamp, hvor de spillemæssigt bliver fuldstændig kørt rundt. Man var heldig med ikke at få dømt et straffespark imod sig, hvor forsvarsspilleren skulle være blevet udvist. Der var klart rødt. Derudover brænder WBA et straffespark og eller kæmpe chancer. Er det et topholdværdigt? Og vi behøver slet ikke at snakke om Chelsea, der groft sagt har kun 11 gode spillere, som i absolut topform kan drille alle, men det er jo ikke nok. City kan ikke vinde 2 kampe i streg på hjemmebane og deres hold er ikke spillet sammen. Arsenal kan ikke spille to gode kampe i træk og sådan kan blive ved.

Er det så nu man vil fortælle mig, at WBA f.eks er meget bedre Real Sociedad og hvad de andre oprykker ellers hedder i Spanien. Ligesom man vil fortælle mig at Stoke er meget bedre de midterhold, som spiller i La Liga? Og det er medvirkende til, der er mere "spænding" i ligaen? Eller kunne det tænkes, at tophold i England i den grad mangler kvalitet? ( noget som jeg har påstået hele tiden).

Ville WBA have ydet mere modstand mod Barca end Levante eller Gijon eller Hercules kan? Eller var de blevet kørt midt over, hvis de havde mødt os? Jeg tror på det sidste. Og ja, en jævnbyrdig liga, bestående af nogle middelgode hold er ikke ens betydende med at ligaen er verdens stærkeste, ligesom spændingen i ligaen ikke udelukkende skyldes, at der er kvalitet over hele linjen i Engelsk fodbold.
Senest rettet af Visca El Barca lør jan 01, 2011 5:34 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis du bryder dig så lidt om Premier League, hvorfor spilder du så din tid på det? Du må da have andre ting at tage dig til...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Hvis du bryder dig så lidt om Premier League, hvorfor spilder du så din tid på det? Du må da have andre ting at tage dig til...
Det var den eneste kommentar, du kunne komme med? I see :|
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Jeg gider ikke rigtig at opremse det jeg og andre har skrevet, men dagens forsvarsspil blev beskrevet meget godt af den engelske kommentator på den sportskanel kampen blev vist paa hernede i Egypten.

"Sunday amateur league defending".

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Le Roi Soleil skrev:Jeg gider ikke rigtig at opremse det jeg og andre har skrevet, men dagens forsvarsspil blev beskrevet meget godt af den engelske kommentator på den sportskanel kampen blev vist paa hernede i Egypten.

"Sunday amateur league defending".
Og hvad med resten af spillet?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Aner det ikke. Jeg saa kampen lige fra det oejeblik West Brom fik et straffespark. Resten af kampen havde da spaending men som saedvanligt (fristes man til at sige) var der for meget usammenhaengende spil, daarligt teknisk niveau (bortset fra Thomas (tror jeg han hed) fra West Brom, som imponerede), elendigt forsvarsspil (ved Man us maal) og derefter kommentaren om kampens daarlige forsvarsspil (alle maal var eftersigende "sunday amateur league defending" niveau).

Det mest komiske var dog Shreks ihaerdige forsoeg paa at komme tilbage paa banen velvidende, at han ikke kunne loebe ordentligt.

Men nok om det, Barca spiller i morgen!

Phenomeno

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Phenomeno »

Visca El Barca skrev:Nu har meget kloge eksperter, med diagrammer og statistik og procenter og hele molevitten prøvet at bevise, at der hersker skotske tilstande i La Liga. Kan de samme eksperter fortælle mig, hvilke tilstande der hersker i Premier League? Er det stadig verdens bedste liga?

(...)

Er det så nu man vil fortælle mig, at WBA f.eks er meget bedre Real Sociedad og hvad de andre oprykker ellers hedder i Spanien. Ligesom man vil fortælle mig at Stoke er meget bedre de midterhold, som spiller i La Liga? Og det er medvirkende til, der er mere "spænding" i ligaen? Eller kunne det tænkes, at tophold i England i den grad mangler kvalitet? ( noget som jeg har påstået hele tiden).
Måske ikke men WBA tjener meget mere end Real Sociedad, så på den front er La Liga bagefter Premier League. I det lange løb vil der helt sikkert være end tendens til at WBA vil klare sig bedre pga de bedre økonomiske forhold, end Sociedad, især efter Beckham-loven er ophævet i Spanien. Men for tiden hersker der vel mest Hollandske tilstande i Premier League, og uden de to rigmænd i chelsea+city ville Premier League jo se ud ad helvede til - men det er jo også noget som man ikke snakker om på Premier-League onaneringsalteret, Sky.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af JonasV »

Selv om jeg finder mest glæde ved at se La Primera, så hylder jeg PL for deres jule-/nytårsprogram. Det var simpelthen et fremragende fremragende match at kunne se engelsk regnvejrsfodbold med tømmermænd i går. Desuden dejligt at Arsenal hentede de 3 point mod Birmingham, selv om V. Persie var helt på månen.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Nu skal folk forstå mit eksempel med Messi rigtigt. Jeg sagde bare, at du ikke får det optimale ud af Messi, hvis han spiller på et fysisk bondehold som Stoke er, og det samme med Mascherano. Hans profil passer slet ikke til Barcas.

@ Le Roi Soleil.

Igen, jeg har pisse hamrende ligeglad med, hvor Ballon D'Or priser Barca-spillere har vundet. (Noget du altid skal bruge som postulat til at hente stjerner). Det er slet ikke sagens kerne.

Men for at svare på dit spørgsmål, så er et prestigekøb i mine øjne, når man henter en spiller, der slet ikke passer til holdet, og som har et godt navn i Europa. En del (ikke mig) vurderer Mascherano til at være en af de allerbedste DM'er i fodbold. Han har alle dage ikke været god nok til at fitte ind i Barca-systemet, og hans efterhånden en del udskiftninger i pausen, fordi han har fået gult kort for nemt, vidner også om, at han har svært ved at tilføje holdet noget i den lange ende. Busquets er en meget mere værdifulde spiller, idet han - udover at være fremragende i det defensive (Her tænker jeg på placeringsevne og hans evne til at forudse spillet - så har han også en god boldkontrol, og hans evner i afleveringer er også gode. Altså en nymoderne DM'er, der også kan være en box-to-box-spiller.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Phenomeno skrev:
Visca El Barca skrev:Nu har meget kloge eksperter, med diagrammer og statistik og procenter og hele molevitten prøvet at bevise, at der hersker skotske tilstande i La Liga. Kan de samme eksperter fortælle mig, hvilke tilstande der hersker i Premier League? Er det stadig verdens bedste liga?

(...)

Er det så nu man vil fortælle mig, at WBA f.eks er meget bedre Real Sociedad og hvad de andre oprykker ellers hedder i Spanien. Ligesom man vil fortælle mig at Stoke er meget bedre de midterhold, som spiller i La Liga? Og det er medvirkende til, der er mere "spænding" i ligaen? Eller kunne det tænkes, at tophold i England i den grad mangler kvalitet? ( noget som jeg har påstået hele tiden).
Måske ikke men WBA tjener meget mere end Real Sociedad, så på den front er La Liga bagefter Premier League. I det lange løb vil der helt sikkert være end tendens til at WBA vil klare sig bedre pga de bedre økonomiske forhold, end Sociedad, især efter Beckham-loven er ophævet i Spanien. Men for tiden hersker der vel mest Hollandske tilstande i Premier League, og uden de to rigmænd i chelsea+city ville Premier League jo se ud ad helvede til - men det er jo også noget som man ikke snakker om på Premier-League onaneringsalteret, Sky.
Hvad for en lov snakker vi om lige her? Bare for nysgerrighedens skyld?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster