Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilket selvfølgelig gør det endnu værre. Deres “omdrejningspunkt” er lige blevet solgt til en mand der ikke giver en skid for det. Det er et stykke legetøj og en propaganda maskine for en mand der styrer et regime der halshugger til højre og venstre samt parterer journalister.

Resten af dit skriv er ikke ret meget andet end whataboutism…

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

Det er for fladpandet blot at henvise til whatabotism, fremfor at forholde sig til argumentet. Men det er selvfølgelig det letteste!

Min pointe er, at det er nemt at sidde i DK og moralisere over noget, som meget få af os har en reel indsigt i.. På de kanter er stadionet katedralen - og der er lang historik for, at mennesker opfører sig tosset på baggrund af religion.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
fre okt 08, 2021 9:34 pm
Det er for fladpandet blot at henvise til whatabotism, fremfor at forholde sig til argumentet. Men det er selvfølgelig det letteste!

Min pointe er, at det er nemt at sidde i DK og moralisere over noget, som meget få af os har en reel indsigt i.. På de kanter er stadionet katedralen - og der er lang historik for, at mennesker opfører sig tosset på baggrund af religion.
Så meget desto mere grund til at man tager afstand fra det I DK. I øvrigt, så er UK jo ikke et u-land. Man må kunne forvente en vis standard. Kunne du forstille dig en klub i DK blive overtaget af Salman?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

Du har tydeligvis ikke været ret meget i Nordengland - det er på mange måder et u-land på godt og ondt!

Jeg har fulgt Newcastle i mange år - forelskede mig i fodbolden under Keagan og senere Bobby Robson.. hvor man spillede ekstremt underholdende angrebsfodhold, men de seneste mange år har jeg ikke fulgt ret meget med, da identiteten man skabte den gang var væk med det nye ejerskab. Men jeg har været nok i Newcastle til at forstå reaktionen, dvs. ambivalensen i denne situation.

Problemet ligger fra mit synspunkt i langt højere grad hos PL, den engelske regering, som har tilladt opkøbet end hos Newcastle supporterne. Supporterne er reelt uden skyld i situationen, og med mindre Nordengland har ændret sig markant de senere år, så er der reelt ikke mange i Nordengland, der giver en fuck for, hvad der sker uden for England - de har rigeligt at kæmpe med i dagligdagen.

Løsningen ligger naturligvis i hænderne på nogen med reel magt…, men nej fingeren vendes mod den almene Newcastle fan, der slider på et eller andet intetsigende arbejde for at opnå ugens højdepunkt på stadion hver weekend. Det virker lidt malplaceret!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
fre okt 08, 2021 10:10 pm
Du har tydeligvis ikke været ret meget i Nordengland - det er på mange måder et u-land på godt og ondt!

Jeg har fulgt Newcastle i mange år - forelskede mig i fodbolden under Keagan og senere Bobby Robson.. hvor man spillede ekstremt underholdende angrebsfodhold, men de seneste mange år har jeg ikke fulgt ret meget med, da identiteten man skabte den gang var væk med det nye ejerskab. Men jeg har været nok i Newcastle til at forstå reaktionen, dvs. ambivalensen i denne situation.

Problemet ligger fra mit synspunkt i langt højere grad hos PL, den engelske regering, som har tilladt opkøbet end hos Newcastle supporterne. Supporterne er reelt uden skyld i situationen, og med mindre Nordengland har ændret sig markant de senere år, så er der reelt ikke mange i Nordengland, der giver en fuck for, hvad der sker uden for England - de har rigeligt at kæmpe med i dagligdagen.

Løsningen ligger naturligvis i hænderne på nogen med reel magt…, men nej fingeren vendes mod den almene Newcastle fan, der slider på et eller andet intetsigende arbejde for at opnå ugens højdepunkt på stadion hver weekend. Det virker lidt malplaceret!
Det er nok også grunden til at PL klubberne lige nu sidder i møde ang overtagelsen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Red »

Skal ærligt indrømme jeg ikke er meget inde på området men hvorfor er det der er så stor postyr omkring Newcastle overtagelsen? Ja det er endnu et land der ikke ligefrem holder menneskerettighederne højt men det gør PSG og Citys ejere heller ikke og det eneste man hører om dem er de ødelægger sporten med alle deres penge. Var bare interesseret som sagt ved ikke meget om det

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

Prinsen af saudi Arabien er en røv uden lige

Du kan starte her -

Easy - der er formentligt en del lande, hvor sådan en overtagelse ikke var gået inkl. DK, men England er sovset fuldstændigt ind i Saudi Arabien økonomisk, og på bagkant af Brexit har der tilsyneladende været meget lidt pippen fra politisk hold ifht. overtagelsen. Der er gået storpolitik i den… og omend det er umådeligt trist, så trumfer penge ofte moral og etik!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

Det må have gjort ondt på din selvbestaltede moraliseren, da klubben havde Qatar som sponsor en overgang. Sjovt nok holder du fortsat ved dit tilhørsforhold til Barca…

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Whataboutism or whataboutery (as in "what about…?") is a variant of the tu quoque logical fallacy, which attempts to discredit an opponent's position by charging hypocrisy without directly refuting or disproving the argument.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Madameskrald »

`without directly refuting or disproving the argument`.

Der er bare ikke noget argument - du er aldrig gået ind i diskussionen, hvilket i øvrigt havde klædt dig. Med andre ord, så er der aldrig opstået et grundlag for en diskussion, fordi du ukritisk smider rundt med stikpiller uden at udvise reel forståelse for situationen.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
søn okt 10, 2021 8:54 am
Det må have gjort ondt på din selvbestaltede moraliseren, da klubben havde Qatar som sponsor en overgang. Sjovt nok holder du fortsat ved dit tilhørsforhold til Barca…
Personligt var jeg kke glad for sponsoratet. Men, man må også sige, der er løbet meget vand gennem åen siden da og jeg var henrykt, da det ophørte.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
lør okt 09, 2021 5:53 pm
Prinsen af saudi Arabien er en røv uden lige

Du kan starte her -

Easy - der er formentligt en del lande, hvor sådan en overtagelse ikke var gået inkl. DK, men England er sovset fuldstændigt ind i Saudi Arabien økonomisk, og på bagkant af Brexit har der tilsyneladende været meget lidt pippen fra politisk hold ifht. overtagelsen. Der er gået storpolitik i den… og omend det er umådeligt trist, så trumfer penge ofte moral og etik!
Men selvom man kan forstå motiverne, så er det jo ikke ensbetydende med, man behøver at acceptere dem. For mit vedkommende er det slut med at se PL. Bevares, jeg så ikke meget i forvejen, da min interesse for ligaen har været støt faldende siden 90érne, men jeg er helt færdig med den nu.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Red skrev:
lør okt 09, 2021 2:49 pm
Skal ærligt indrømme jeg ikke er meget inde på området men hvorfor er det der er så stor postyr omkring Newcastle overtagelsen? Ja det er endnu et land der ikke ligefrem holder menneskerettighederne højt men det gør PSG og Citys ejere heller ikke og det eneste man hører om dem er de ødelægger sporten med alle deres penge. Var bare interesseret som sagt ved ikke meget om det
Salman er den værste, der er blevet lukket ind hidtil og samtidig er man blevet mere opmærksomme på problemerne. Da Abramovich i sin tid kom ind, var der mange, der allerede dengang kunne se en skidt udvikling. Derfra er tingene bare gået mere og mere i samme retning, specielt i England, hvor mere eller mindre samtlige klubber har udenlandske ejere og af mere og mere tvivlsomt karakter. Mansour og Salman bevæger sig dog langt væk fra det tvivlsomme og over i kategorien af "fjender af menneskeheden". På et tidspunkt er man nødt til at sætte foden ned og det punkt er overskredet flere gange nu, hvor man har forsømt det. Det betyder dog ikke, man bare skal lade stå til. Two wrongs, don't make a right. Eller ti eller tyve for den sags skyld.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ikke nogen diskussion. Du kommer med en masse, og nu bruger jeg dit eget udtryk, “fladpandede” undskyldninger.

Dit hovedargumentet er “sovset” ind i whataboutism hvor vi alle egentlig bare skal lukke da vi på et eller andet tidspunkt har (indsæt random umoralsk handling). Derfor har vi ingen ret til at sidde og “brokke” os over at en klub er blevet opkøbt af en morderisk psykopat prins og inden for kort til vil være en magtfaktor.

Så bliver der skrevet lidt om, og her er din sympati for klubben og fansene virkelig tydelig, fansene og at det et eller andet sted er ok at de jubler som de gør. De har jo været udsat for noget af det værste menneskeheden har set i Ashley og de dertilhørende dårlige resultater. Og så er de ellers bare skide gode mennesker der knokler i det kolde, mørke Nordengland så de i ro og fred kan hygge sig med deres livs omdrejningspunkt, deres religion - Newcastle.

Til sidst så er der lidt om at England alligevel er sovset ind i saudi og der er gået storpolitik i den. Ærgerligt men hvad skal man gøre? Man skal i hvert fald ikke brokke sig eller pege fingre af en klub hvor 96.7% af fansene sagde god for Bin Salman. Og det lige efter vi så hvad fans gjorde ved ESL.

Mine indlæg er desuden ikke “stikpiller” og det at du opfatter dem sådan siger en del. De er et indblik i hvor komplet sindssygt det vi ser er. Det er den ultimative perversitet i moderne fodbold. Prikken over i’et. Og som en person der gik i flæsket på ESL (en af konsekvenserne ved disse beskidte penge i fodbolden) er det ekstremt overraskende at du et eller andet sted bare trækker på skulderene mens du peger fingre og kalder os hykleriske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster