Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Skydefinten »

Hehe, ok. Den missede jeg så også lige.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af rummenigge »

Flax_Generous skrev:Hvis jeg nu læste listen lidt nærmere, ville jeg nok opdage, at den der liste er lavet på sidste uges kamp, ikke hele truppen. Det giver lidt mere mening.
Så giver det mere mening. Oxlaid og Szczesny spillede da i weekenden for Arsenal, no? De kommer vel også fra ungdomsafdelingen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Szczesny, ja. Oxlade-Chamberlain blev købt for ca. 140 mio. kr. sidste sommer, så der vil jeg sige nej.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af rummenigge »

Flax_Generous skrev:Szczesny, ja. Oxlade-Chamberlain blev købt for ca. 140 mio. kr. sidste sommer, så der vil jeg sige nej.
WTF, god morgen. Den transaktion gik jeg vist glip af. Jeg vidste godt at han kom fra Southamption, men troede at han lige havde været et år eller to på Arsenals akademi. Kan godt se at jeg må til at spille Port Vale op i PL igen i Football Manager for lige at blive opdateret.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Skydefinten skrev:Vedrørende debatten om egne homegrown/La Masia:

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... mailsports

13 klubber i PrL med 1 (7 klubber) eller slet igen (6 klubber) spillere fra eget akademi/ungdomsafdeling i truppen!
The full list:
Manchester United (4)
Jonny Evans, Paul Scholes, Darren Fletcher, Danny Welbeck

Newcastle United (4)
Tim Krul, Steven Taylor, Shane Ferguson, Sammy Ameobi

Aston Villa (3)
Ciaran Clark, Gabriel Agbonlahor, Marc Albrighton

Liverpool (2)
Steven Gerrard, Raheem Sterling*

Southampton (2)
Luke Shaw, Adam Lallana

Tottenham Hotspur (2)
Steven Caulker, Jake Livermore

West Ham United (2)
James Tomkins, Mark Noble

Arsenal (1)
Kieran Gibbs

Everton (1)
Leon Osman

Reading (1)
Hal Robson-Kanu

Stoke City (1)
Ryan Shotton

Sunderland (1)
Jack Colback

Swansea City (1)
Ben Davies

Chelsea, Fulham, Manchester City, Norwich, Queens Park Rangers, West Bromwich Albion, Wigan Athletic (0)!
PrL er virkelig båret af udlændinge.
Du kan desværre ikke helt sammenligne PLs ungdomsfodbold med La Masia og især det med udlændinge fylder PL, da engelsk talentfodbold blev bremset af en urimelig lov.

Det er først i 2011, at det engelske fodboldforbund ophævede den lov, der gjorde, at en klub måtte hente en spiller til deres akademi, som bor mere end 90 minutters transportstid væk fra klubben. Især Ferguson har været sur over det her, da man på denne måde f.eks. ikke kunne hente spillere fra London, hvilket er et sted, hvor der er ufattelig mange dygtige ungdomsspillere, som United ikke måtte skrive kontrakt med til deres ungdomsting.

Men United er i hvert fald ved at ramme en mindre guldgruppe af egneproducerede spillere såsom Mats Dähli, Adnan Januzaj, Davide Petrucci, Jesse Lingard, Larnell Cole, Will Keane, Michael Keane, Ryan Tunnicliffe, Tyler Blackett, Scott Wootton, Andreas Pereira.

Især Lingard og Cole er der store forventninger til, som også bliver tituleret Xavi og Iniesta. Især Lingard ser meget lovende ud som også var med på Uniteds preseason-tur, hvor han imponerede mig. Han er nu lejet ud til Championship for at få noget erfaring. Ligeledes så man mod Chelsea i Carling Cup-kampen i sidste måned, hvor Michael Keane var med, at der kan komme en stor United-karriere ud af ham, mens hans tvilling, Will Keane, var udset til at blive 5. valgsangriber for United i år, men han fik en korsbåndsskade i maj-måned, der holder ham ude i 8-9 måneder.

Men på den anden side. Jeg ser så ikke Cesc og Pique som La Masia-producerede spillere. Hvis man ser Puyol som La Masia-spillere, da han kom til klubben som 17 årig, eller Pedro, som også kom i samme alder, så er Pique og Cesc jo hhv. United- og Arsenal-producerede spillere.

Hvem siger, at Cesc og Pique var blevet til de spillere, de er i dag, hvis de var blevet i Barca?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

# 23 skrev:
Hvem siger, at Cesc og Pique var blevet til de spillere, de er i dag, hvis de var blevet i Barca?
Det kan man ikke vide, nej. Måske ville Pique have blevet en etableret spiller tidligere, en Milito ville ikke blive hentet osv. Måske havde Thiago ikke været i Barca hvis Cesc var blevet, måske havde Cesc været bedre end han er nu.

Puyol startede sent med klubfodbold. 2 år som en spiller der kunne dække mange positioner inden han kom til La Masia og var der i 5 år. Så selvf. er han egen avl. Der skal findes en grænse eller definition på egen avl. Hvis det skal være spiller der som 7 årige startede med bold i Barca og har ikke skiftet siden er der få hvis ingen der kan opfylde det kriterie.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Sv: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

emo skrev:
# 23 skrev:
Hvem siger, at Cesc og Pique var blevet til de spillere, de er i dag, hvis de var blevet i Barca?
Det kan man ikke vide, nej. Måske ville Pique have blevet en etableret spiller tidligere, en Milito ville ikke blive hentet osv. Måske havde Thiago ikke været i Barca hvis Cesc var blevet, måske havde Cesc været bedre end han er nu.

Puyol startede sent med klubfodbold. 2 år som en spiller der kunne dække mange positioner inden han kom til La Masia og var der i 5 år. Så selvf. er han egen avl. Der skal findes en grænse eller definition på egen avl. Hvis det skal være spiller der som 7 årige startede med bold i Barca og har ikke skiftet siden er der få hvis ingen der kan opfylde det kriterie.
Siger på ingen måder, at man skal være babyspæd for at være egenavl. Jeg anser Rafael som f.eks. egen avl, men han kom som 18-årig. Men som du også selv udpensler, så er alt det her kontrafaktisk af os.

Men altså, hvis I herinde og pressen især siger, at Puyol er La Masia-spiller, selvom han kom som 17-årig, det samme med Pedro, så er Cesc og Pique jo også hhv. Arsenal og United-spiller. Jeg synes de to klubber ikke får den kredit for at de har skabt to så dygtige spillere.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

Det synes jeg nu at de gør, og det har selv Pique og Fabregas ofte udtalt. Den viden og erfaring de har fået i henholdsvis United og Arsenal har været af stor betydning for dem og deres karriere. Fabregas var 6 år i La Masia, hvor han så kun var 1 til 2 år på Arsenals ungdomshold. Så jo, ifølge mig er han en ren La Masia dreng, med lidt (men nok) Arsenal opvækst i sig.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

Cesc har fået meget ud af Arsenal, bestemt. Men at Pique skal betegnes som udviklet i Man U... Det er bare tosset.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Daluigi skrev:Cesc har fået meget ud af Arsenal, bestemt. Men at Pique skal betegnes som udviklet i Man U... Det er bare tosset.
Hvad er der tosset ved at Pique er udviklet i United? Barca ville angiveligt ikke give ham en kontrakt, så han tog til United, som udviklede ham til den spiller, han er i dag og lige fået den sidste dråbe ud af sit talent ved at spille fast for Barca og det spanske landshold.

Jeg ved godt, du ikke kan lide United, men at du ikke kan anerkende, at United har en stor indflydelse på Piques karriere, er mig en gåde. Det er så indlysende.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

Jeg elsker, at du fortsætter med at sige jeg har noget i mod united. Jeg har intet i mod den klub. Det er dens fans, som jeg ofte finder uoplyste.

'pique udviklede sig signifikant da han kom tilbage til Barca. Jeg benægter ikke, at han udviklede sig en del i Man U. Men at påstå, at han er jeres "avl" er simpelthen grotesk.
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Skydefinten »

Du kan desværre ikke helt sammenligne PLs ungdomsfodbold med La Masia og især det med udlændinge fylder PL, da engelsk talentfodbold blev bremset af en urimelig lov.

Det er først i 2011, at det engelske fodboldforbund ophævede den lov, der gjorde, at en klub måtte hente en spiller til deres akademi, som bor mere end 90 minutters transportstid væk fra klubben. Især Ferguson har været sur over det her, da man på denne måde f.eks. ikke kunne hente spillere fra London, hvilket er et sted, hvor der er ufattelig mange dygtige ungdomsspillere, som United ikke måtte skrive kontrakt med til deres ungdomsting.
I hovedparten af klubberne, vil der garanteret ikke være en forskel, hvis vi flyver 5 år frem i tiden - i din eller min tidsmaskine. Det vil stadig være 8-10 udlændinge på hvert hold. Måske Man U., som du selv siger, vil være en undtagelse.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Daluigi skrev:Jeg elsker, at du fortsætter med at sige jeg har noget i mod united. Jeg har intet i mod den klub. Det er dens fans, som jeg ofte finder uoplyste.

'pique udviklede sig signifikant da han kom tilbage til Barca. Jeg benægter ikke, at han udviklede sig en del i Man U. Men at påstå, at han er jeres "avl" er simpelthen grotesk.
Pique var allerede en stor spiller i United, men eftersom Rio og Vidic dengang var helt vanvittige, var Pique 3. valg til forsvaret, hvilket man godt kunne forsvare, da Rio og Vidic var helt exceptionelle dengang. Så da Barca kom med et bud på Pique, vidste Ferguson ikke stå i vejen for Pique, da han godt vidste, at han savnede Barcelona og livet i Spanien blandt venner og familie.

Så jeg kan nu ikke se det groteske? Barca ville ikke give ham en kontrakt, Ferguson og hans talentspejderstab spottede ham, hentede ham, udviklede ham og solgte ham videre i mod Fergusons egen frie vilje, men han ville ikke stå i vejen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Skydefinten skrev:
Du kan desværre ikke helt sammenligne PLs ungdomsfodbold med La Masia og især det med udlændinge fylder PL, da engelsk talentfodbold blev bremset af en urimelig lov.

Det er først i 2011, at det engelske fodboldforbund ophævede den lov, der gjorde, at en klub måtte hente en spiller til deres akademi, som bor mere end 90 minutters transportstid væk fra klubben. Især Ferguson har været sur over det her, da man på denne måde f.eks. ikke kunne hente spillere fra London, hvilket er et sted, hvor der er ufattelig mange dygtige ungdomsspillere, som United ikke måtte skrive kontrakt med til deres ungdomsting.
I hovedparten af klubberne, vil der garanteret ikke være en forskel, hvis vi flyver 5 år frem i tiden - i din eller min tidsmaskine. Det vil stadig være 8-10 udlændinge på hvert hold. Måske Man U., som du selv siger, vil være en undtagelse.
Det har du selvfølgelig helt ret i. Det tager lang tid at opstille en stærk ungdomsbase i England - især i en liga, hvor rigmændene har overtaget og skider højt og helligt på ungdomsarbejde, da de bare kan købe den ene stjerne efter den anden. Og så er den ekstreme massive tv-penge, som gør, at mange af klubberne bare kan købe færdigproducerede spillere.

Så måske om 10-15 år, men det kræver også, at hold som Chelsea og City, som skider højt og helligt på al fornuft inden for talentpleje tager sig sammen og bruger deres ungdomsakademi. Vi så jo mod Chelsea-United kampen i Carling Cup, at Chelsea brugte Mata, Luiz, Hazard, Oscar, Sturridge, Cahill, Mikel i en ellers ligegyldig turnering, som United og Arsenal bruger som kamperfaring til unge og spillere ikke i form.

Men jeg synes dog, at England er en anelse på rette vej med de seneste talenter. Wilshere, Welbeck, Cleverley, Chamberlein, Walker, Zaha osv. osv. viser, at deres spillere ikke bare er fysiskbetonede spillere, men spillere med teknikken i orden og en god portion overblik og vision. Men det tager som sagt lang tid, men det er kun blevet bedre, at FA ophævede 90-minutters-reglen.

Det har du selvfølgelig ret i. Det tager nok 10-15 år, før vi MÅSKE kan se England producerede så mange tekniske stærke spillere, som spanske klubber gør.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

Pique, igen lidt ligesom Cesc, bare 7 år i La Masia og 1-2 år på Uniteds ungdomshold, og så ellers i periferien af førsteholds-truppen. Som han også siger det, har han lært meget i United og har alt at takke dem for, men han roser også Zaragoza og sit ene år der, hvor han for alvor smagte til regulært fodbold på højt plan. Ifølge mig, stadig ren La Masia spiller.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster