Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10777
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af PuyolErGud »

kklaus skrev:
Storken skrev:
zqa skrev:Viser de hverken Tyskland-Spanien, Argentina-Portugal eller England-Skotland på dansk tv? Hvad helvede skal jeg så bruge 10 sportskanaler til.
ARD viser den, hvis du kan tysk.
Jeg er ret sikker på de også viser/viste den selvom han ikke kan tysk.
NEIN! Du skal bestå en prøve, før du kan få lov at se kampen.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Skydefinten »

Song har indstillet sin landsholdkarriere.
Greatest moment:
phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af abx »

Større skandale i det Asiatiske mesterskab. Irak slog Iran ud i kvartfinalen, men brugte en spiller som blev dømt skyldig i doping. Ifl iransk fodboldforbund blev han dømt 4 måneders karantæne for alt fodbold og måtte derfor ikke spille den kamp. Nu er spørgsmålet om Irak bliver taberdømt og Iran istedet får semifinalepladsen? Der rygtes at dommen falder fra FIFA om 2 timers tid.
Próxima Estación.... Parallel!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Noget nyt her? Var meget overrasket over at se Iran blive slået ud, men de var selvfølgelig også en mand i undertal i mange, mange minutter. Men at se dem og Japan blive slået ud, var noget af en overraskelse. Lige nu synes jeg i hvert fald at den ligger lige til højrebenet for værterne.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af abx »

Iran burde have vundet kampen, men dommerens røde kort var helt hen i vejret. Og generelt var det en rigtig, rigtig dårlig aften for Iran ift. dommeren. Dog burde Iran have tæsket Irak, som de plejer at gøre.

Desværre faldt dommen fra AFC ikke til Irans fordel. Det er korrekt at spilleren fra Irak blev testet positiv i brug af doping, da han i september spillede for en iransk klub. Iransk fodboldforbund foretog en test A under FIFA's retningslinjer og fik det sendt til Tyskland. Proceduren er dog, at der også skal foretages en test B, for at dobbelttjekke. Den valgte Irans fodboldforbund ikke at følge op på, fordi spilleren straks efter ophævede kontrakten og flyttede til andet land. Fordi han tilbød at betale sin løn for par måneder tilbage til klubben, valgte klubben også at se igennem fingrene med test B.

Selvom han lå til 4 måneders karantæne, så var den ikke gyldig i FIFA-regi, fordi Irans fodboldforbund ikke fik taget en test B også, som sikkert ville have givet samme udfald.

Selvom det var en fuckup af det iranske fodboldforbund, så er det ret vildt at en spiller som blev testet positiv i doping lige har spillet Asiatisk Mesterskab.

Jeg tror Australien kører den hjem, ja.
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15103
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1699 gange
Blevet takket: 1132 gange
Kontakt:

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Lopezzz »

Ærgerligt for Iran. Jeg blev også overrasket da jeg så resultatet på livescore.
Har det noget med VM og gøre når man vinder mesterskabet i Asien?? Direkte adgang til næste VM eller noget??
Eller betyder det ikke en skii' ? :)
MDCCCXCIX

PuyolErGud
Indlæg: 10777
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af PuyolErGud »

Lopezzz skrev:Ærgerligt for Iran. Jeg blev også overrasket da jeg så resultatet på livescore.
Har det noget med VM og gøre når man vinder mesterskabet i Asien?? Direkte adgang til næste VM eller noget??
Eller betyder det ikke en skii' ? :)
Æren. Og så kan det påvirke seedningen til når der skal trækkes lod ift VM kval grupperne.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15103
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1699 gange
Blevet takket: 1132 gange
Kontakt:

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Lopezzz »

PuyolErGud skrev:
Lopezzz skrev:Ærgerligt for Iran. Jeg blev også overrasket da jeg så resultatet på livescore.
Har det noget med VM og gøre når man vinder mesterskabet i Asien?? Direkte adgang til næste VM eller noget??
Eller betyder det ikke en skii' ? :)
Æren. Og så kan det påvirke seedningen til når der skal trækkes lod ift VM kval grupperne.
Aha.. Jeg tænkte på det men var i tvivl. Troede de har andre regler i Asien.
Tnx ;)
MDCCCXCIX

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Badabing »

phpBB [video]


Tror den her video passer fint til emnet. Hvis man kan en smule spansk så kan den anbefales. Skidegodt stof, i øvrigt er Petit med.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Jamial »

http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-02-1 ... et-em-hold

DBUs retorik i hele den her sag er til at lukke op og skide i.

"Den 2. marts ved vi hvem, der ønsker at spille og hvem, der ikke ønsker at spille. Hvis vi mangler spillere, så er landstræneren og hans hjælpere sat i en situation, hvor de skal udtage nogle andre, så vi har dem, vi skal spille med, når det gælder."

Hvem der ønsker at spille... måske mere hvem I kan få til at gå med til jeres forringede aftale uden om Spillerforeningen som spillerne ønsker at forhandle igennem. :devil:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamial skrev:http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-02-1 ... et-em-hold

DBUs retorik i hele den her sag er til at lukke op og skide i.

"Den 2. marts ved vi hvem, der ønsker at spille og hvem, der ikke ønsker at spille. Hvis vi mangler spillere, så er landstræneren og hans hjælpere sat i en situation, hvor de skal udtage nogle andre, så vi har dem, vi skal spille med, når det gælder."

Hvem der ønsker at spille... måske mere hvem I kan få til at gå med til jeres forringede aftale uden om Spillerforeningen som spillerne ønsker at forhandle igennem. :devil:
"DBUs retorik i hele den her sag er til at lukke op og skide i."

|
V

"DBU er til at lukke op og skide i."

FTFY. :D

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Spahic udtalte engang at han ikke anså landsholdstjanes som et arbejde men en pligt. Romantikkeren ville mene at landsholdspillere ikke burde få løn for at stille op for deres land, æren i det burde være nok.

Endnu en klam del af den moderne fodbold vi bombarderes med.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

For mange år tilbage begyndte man at snakke om, at golfspillerne skulle have penge for at stille op i Ryder Cup, der er den mest prestigefyldte turnering i golf. Det er vitterligt en kæmpe ære bare at spille i Ryder Cup.

Da golfspilleren Payne Stewart blev spurgt ind til det svarede han:
"Penge for at spille Ryder Cup? Ja, hvor meget skal jeg betale?"

De danske spillere skulle ikke have en krone for at spille på landsholdet. De får udover æren, en kæmpe eksponering, hvilket kan hjælpe deres karriere på vej. Det burde dog være nok i sig selv at spille for sit land.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

De leverer et stykke arbejde. Så skulle håndboldspillere, tennisspillere, svømmere osv heller ikke få en krone?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

zqa skrev:De leverer et stykke arbejde. Så skulle håndboldspillere, tennisspillere, svømmere osv heller ikke få en krone?
Fodboldlandsholdet er ikke et arbejde. Det handler om pligt, national stolthed og ære.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster