De mindre ligaer

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Mander »

http://www.bold.dk/fodbold/Polen/1._Division

Bold.dk har det meste, hvis man går ind i tabeloversigten.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Rivaldo10 »

Takker Mander.

Det er altså spøjst at tænke på, at vi netop tabte mod Wisla Kraków i august 2008 :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Krak%C3%B3w Virkelig en flot by. En af de flotteste i Europa.

Rigtig gode fans.

Lidt mere om klubben, dog ikke byen Krakow.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wis%C5%82a_Krak%C3%B3w

Vidste ikke at klubben havde vundet UEFA Intertoto Cuppen 3 gange i 70'erne og at de har været i en CL-semifinale i 1979 :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Visca El Barca »

Rivaldo10 skrev:Takker Mander.

Det er altså spøjst at tænke på, at vi netop tabte mod Wisla Kraków i august 2008 :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Krak%C3%B3w Virkelig en flot by. En af de flotteste i Europa.

Rigtig gode fans.

Lidt mere om klubben, dog ikke byen Krakow.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wis%C5%82a_Krak%C3%B3w

Vidste ikke at klubben havde vundet UEFA Intertoto Cuppen 3 gange i 70'erne og at de har været i en CL-semifinale i 1979 :)
Wislas fans er berygtede for deres vold. Det er nogle af de mest racistiske og mest voldelige fodbold fans i Europa, så ved ikke hvor fantastiske eller gode de er. Jeg kan bl.a huske et program med Ross Kemp, ( En engelsk skuespiller der laver udmærket dokumentarer) I serien "Verdens Farligste Bander", og der handlede et af programmerne om Wislas fans, og en anden klub jeg ikke lige kan huske nogen. Jeg lagde især mærke til Wislas fans og deres trang til vold. Deres holdninger var også meget ekstreme, og de lagde ikke skjul på, at de var racister.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Rivaldo10

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Rivaldo10 »

Det passer altså ikke. Så det omtalte program. Det var Krakow derbyet mellem Wisla og Cracovia og der var der ikke noget med rascisme overhovedet, blot heftig rivalisering mellem de to ultra grupper. Wisla har også haft mange mørke spillere gennem tiden.

Voldelig er de heller ikke, hvis man ser bort fra derbyet. Det er Legias fans der er voldelige. Wislas har aldrig haft problemer med vold, så vidt jeg ved, hvert fald ikke i Europa.

Det du hentyder til, tror jeg er en anden dokumentar, hvor selvsamme irriterende Rose Kemp var i vest-polen og besøgte en flok nynazister fra en 3 divisionsklub. Det var hvert fald ikke Wislas fans.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Visca El Barca »

Rivaldo10 skrev:Det passer altså ikke. Det er en fanfraktion, så programmet. Det var Krakow derbyet mellem Wisla og Cracovia og der var der ikke noget med rascisme overhovedet. Wisla har også haft mange mørke spillere gennem tiden.

Voldelig er de heller ikke. Det er Legias fans der er voldelige. Wislas har aldrig haft problemer med vold, så vidt jeg ved.

Det du hentyder til, tror jeg er en anden dokumentar, hvor selvsamme irriterende Rose Kemp var i vest-polen og besøgte en flok nynazister fra en 3 divisionsklub. Det var hvert fald ikke Wislas fans.
Nej det var et andet program, de vare endnu mere skudt i hovedet. Men jeg er helt sikker på, at der var et dokumentar om Wislas fans også. De havde nogle meget stærke meninger, kan jeg huske. Det var nærmest skræmmende at se, hvor meget de gik op i nationalismen. Ja de har haft sorte spillere, men de sorte spillere har også klaget over, at der er blevet råbt abe-lyde efter dem, af deres egen fans. Jeg har bare slet ikke forståelse for at folk i 2010 kan have så ekstreme holdninger og være så snæversynet.

Jeg har ikke besøgt byen, tror gerne på, at det er en fed by. Poland er i øvrigt et fedt land, men det er jo ikke en hemmelighed, at folk i de fattige dele af landet, har meget ekstreme holdninger, hvad angår andre racer eller homoseksualitet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Rivaldo10

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Rivaldo10 »

Ja, har også besøgt landet en del gange, i forbindelse med jagt (virkelig øde områder der er, både områder som i Finland (et område der kaldes Masuria har Europas andet største sumpområde efter Finland, med en masse kanaler og lidt forskelligt). Derudover er der også mange øde områder i den sydlige del, særligt i de mange bjerge.

ET lille link http://en.wikipedia.org/wiki/Masuria

Sangen er forfærdelig, men giver et godt billede af landet. F.eks er der ikke mange der ved, at der er ørken i den sydlige del af landet, at der er utrolig mange floder, søer, mange bjergkæder, en stor kyststrækning osv og flotte gamle historiske byer.

Og så er det vist det land i Europa, som har haft størst vækst under krisen og ikke haft negativ vækst. Egentlig imponerende. Hvem havde troet at de på 5 år ville gå fra verdens 45 største økonomi til den 18. Det er altså imponerende.

Men ja, de er nationalister, hvert fald mange af dem. Kan godt være problematisk til tider. Men tror det er mest den ældre generation. De andre er vel klar over, at Polen som det CENTRAL europæiske land det er, (Nej det er ikke østeuropa, selvom danskerne tror det, hverken GEOGRAFISK eller HISTORISK). Men desværre har de problemer med nynazister som man har det i Spanien, Italien, Tyskland, Skandinavien, Rusland osv. Men det er heldigvis et fåtal, der dog bringer dårlig omtale til landet.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Visca El Barca »

Rivaldo10 skrev:Ja, har også besøgt landet en del gange, i forbindelse med jagt (virkelig øde områder der er, både områder som i Finland (et område der kaldes Masuria har Europas andet største sumpområde efter Finland, med en masse kanaler og lidt forskelligt). Derudover er der også mange øde områder i den sydlige del, særligt i de mange bjerge.

ET lille link http://en.wikipedia.org/wiki/Masuria

Sangen er forfærdelig, men giver et godt billede af landet. F.eks er der ikke mange der ved, at der er ørken i den sydlige del af landet, at der er utrolig mange floder, søer, mange bjergkæder, en stor kyststrækning osv og flotte gamle historiske byer.

Og så er det vist det land i Europa, som har haft størst vækst under krisen og ikke haft negativ vækst. Egentlig imponerende. Hvem havde troet at de på 5 år ville gå fra verdens 45 største økonomi til den 18. Det er altså imponerende.

Men ja, de er nationalister, hvert fald mange af dem. Kan godt være problematisk til tider. Men tror det er mest den ældre generation. De andre er vel klar over, at Polen som det CENTRAL europæiske land det er, (Nej det er ikke østeuropa, selvom danskerne tror det, hverken GEOGRAFISK eller HISTORISK). Men desværre har de problemer med nynazister som man har det i Spanien, Italien, Tyskland, Skandinavien, Rusland osv. Men det er heldigvis et fåtal, der dog bringer dårlig omtale til landet.
Nice video, utroligt smukt landskab.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Rivaldo10

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Rivaldo10 »

Jep. Var også helt vildt overrasket, da jeg så landskaberne i virkeligheden. Når jeg tænkte på Polen, så tænkte jeg Østeuropa, altså Rusland, Ukraine osv. Men det var helt forkert. Men det kunne man næsten sige sig selv, når det ligger så tæt på DK, Tyskland og det at det ligger CENTRALT i Europa.



Også har de seriøst nogle af de flotteste kvinder i Europa. Det er helt vildt :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Mander »

Visca El Barca skrev:
Rivaldo10 skrev:Det passer altså ikke. Det er en fanfraktion, så programmet. Det var Krakow derbyet mellem Wisla og Cracovia og der var der ikke noget med rascisme overhovedet. Wisla har også haft mange mørke spillere gennem tiden.

Voldelig er de heller ikke. Det er Legias fans der er voldelige. Wislas har aldrig haft problemer med vold, så vidt jeg ved.

Det du hentyder til, tror jeg er en anden dokumentar, hvor selvsamme irriterende Rose Kemp var i vest-polen og besøgte en flok nynazister fra en 3 divisionsklub. Det var hvert fald ikke Wislas fans.
Nej det var et andet program, de vare endnu mere skudt i hovedet. Men jeg er helt sikker på, at der var et dokumentar om Wislas fans også. De havde nogle meget stærke meninger, kan jeg huske. Det var nærmest skræmmende at se, hvor meget de gik op i nationalismen. Ja de har haft sorte spillere, men de sorte spillere har også klaget over, at der er blevet råbt abe-lyde efter dem, af deres egen fans. Jeg har bare slet ikke forståelse for at folk i 2010 kan have så ekstreme holdninger og være så snæversynet.

Jeg har ikke besøgt byen, tror gerne på, at det er en fed by. Poland er i øvrigt et fedt land, men det er jo ikke en hemmelighed, at folk i de fattige dele af landet, har meget ekstreme holdninger, hvad angår andre racer eller homoseksualitet.
Det var Danny Dyer fra the Football Factory, der besøgte hooligans i Gdánsk og Kraków. Det er vel heller ikke ligefrem nogen hemmelighed, at homofobi og racisme trives i Baltikum og slaviske lande.

Men det er vel næppe en diskussion, der hører hjemme her, med mindre det er rent fodboldmæssigt.

Så lidt mere on-topic: Ser ud til at blive en ret spændende afgørelse i Rumænien, hvor de fem øverste hold reelt alle har chancen for at vinde mesterskabet, med tre kampe tilbage. Men mon ikke det bliver en kamp mellem Cluj og Unirea Urziceni?

http://www.bold.dk/fodbold/Rumaenien/Divizia_A
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er nu ret sikker på, at det var Ross Kemp, men det kan være Danny Dyer også har lavet en dokumentar om hooligans og racisme I Poland.

Men ja, back to topic.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Mander »

Aha, ja, Ross Kemp har tilsyneladende også lavet en dokumentar om dem. Havde kun set den med Danny Dyer.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Rivaldo10 »

Begge dokumentarene (har set demme) omhandler kun en MEGET MEGET lille gruppe af racister og homofober (kan ikke huske noget om det dog). Men det er da korrekt, at homofobien er mere SYNLIG i katolske lande, end herhjemme f.eks. Men tager du på Crazy Daisy i udkantsdanmark, så er tendensen den samme.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Mander »

Rivaldo10 skrev:Begge dokumentarene (har set demme) omhandler kun en MEGET MEGET lille gruppe af racister og homofober (kan ikke huske noget om det dog). Men det er da korrekt, at homofobien er mere SYNLIG i katolske lande, end herhjemme f.eks. Men tager du på Crazy Daisy i udkantsdanmark, så er tendensen den samme.
Og også i ortodokse lande, som f.eks. Rusland... og vil trods alt vove at påstå, at det er farligere at være homoseksuel i den tidligere østblok, end på Crazy Daisy i Rønde. ;)

Men som sagt, det hører nok nærmere politik-emnet til.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Rivaldo10 »

Det ved jeg nu ikke om det er. Jeg tror ikke det er slemmere i Polen end i DK, for at være helt ærlig. Det er det dog nok hvis man sammenligner DK med Baltikum eller Rusland.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: De mindre ligaer

Indlæg af Daluigi »

Mander skrev:
Rivaldo10 skrev:Begge dokumentarene (har set demme) omhandler kun en MEGET MEGET lille gruppe af racister og homofober (kan ikke huske noget om det dog). Men det er da korrekt, at homofobien er mere SYNLIG i katolske lande, end herhjemme f.eks. Men tager du på Crazy Daisy i udkantsdanmark, så er tendensen den samme.
Og også i ortodokse lande, som f.eks. Rusland... og vil trods alt vove at påstå, at det er farligere at være homoseksuel i den tidligere østblok, end på Crazy Daisy i Rønde. ;)

Men som sagt, det hører nok nærmere politik-emnet til.
I Rønde hedder diskoteket ikke crazy daisy. Det hedder bare "Daisy" :wink:
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster