Bundesligaen

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

The streak continues!

Antimadridista
Indlæg: 9259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Antimadridista »

Crazy som de bliver ved…og igen i over over tid :glad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Antimadridista skrev:
søn apr 21, 2024 7:49 pm
Crazy som de bliver ved…og igen i over over tid :glad:
Det er vanvittigt! :thumbup:

PuyolErGud
Indlæg: 10728
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af PuyolErGud »

Nå, nu hvor vi lige fik sat gang i en tråd om den nye La Liga ift. nedrykning samt oprykning fra den næstbedste række, tænker jeg vi kan gøre det samme i de øvrige ligaer.

Vi starter ved vores naboer til syd Tyskland, hvor meget allerede er faldet på plads, men der fortsat også er ting at spille om. Leverkusen har vundet sit første mesterskab nogensinde efter en helt fænomenal sæson der indtil videre ikke byder på nogle nederlag. Bayern er agterud og skal nok bare forsøge at skrabe 2. pladsen hjem, selvom det nok ikke betyder det store hvis de gå hele vejen i Champions League. Netop Champions League spiller en vigtig rolle, da Tyskland pt. ser ud til at få 5 hold med og med det, så er 4-5 duellen mellem Leipzig og Dortmund ikke så vigtig igen, da næste hold er 12 point bagud med 4 kampe igen. Den videre rangering ift. EL og ECL pladser er jeg ikke godt nok i detaljerne om, men Frankfurt har lige nu 6 pladsen i skrivende stund.

Derfor kan vi gå videre til at fokusere på bundkampen, hvor Darmstadt i næste runde matematisk kan rykke ned. De ligger sidst med 17 point, 4 runder igen og 10 point op. Det sker ikke. Stillingen for de hold som fortsat kan være i fare kommer her:

10. Heidenheim (34 point)
11. Werder Bremen (34 point)
12. B. Mönchengladbach (31 point)
13. Wolfsburg (31 point)
14. U. Berlin (29 point)
15. Mainz (27 point)
16. Bochum (27 point)
17. FC Köln (22 point)
18. Darmstadt (17 point)

De to nederste er direkte nedrykning og nr. 16 skal spille play-off mod nummer 3 fra 2. bundesliga. Her er det værd at bemærke at Heidenheim og Werder Bremen næppe kommer i fare, men at de øvrige hold ikke kan vide sig sikre. Mainz med Bo Henriksen i front er ved at lave en great escape, hvilket vil være ret imponerende.

Der er dog nogle ret intenste og sæsondefinerende kampe indbyrdes i de sidste runder

Runde 31: Mainz mod FC Köln og B. Mönchengladbach mod U. Berlin. Mainz kan lægge afgørende hul til den direkte nedrykning imens den anden kamp også har alt på spil.
Runde 32: Werder Bremen mod B. Mönchengladbach, U. Berlin mod Bochum og Heidenheim mod Mainz.
Runde 33: FC Köln mod U.Berlin
Runde 34: Wolfsburg mod Mainz, Werder Bremen mod Mochum og Heidenheim mod FC Köln.

Meget kan selvfølgelig ske fra runde til runde, så de sidst runder kan betyde meget lidt for nogle og meget mere for andre. Værd at bemærke er at FC Köln spiller mod Mainz, U. Berlin og Heidenheim i de sidste 3 ud ad 4 kampe. Mainz ligeså blot Wolfsburg i stedet for U. Berlin.

Svært at spå om, men formentligt direkte ned med Damrstadt og Köln og så håber vi at Mainz redder sig udenom Play-off.

Netop Play-off er dog oftest til fordel for holdet fra Bundesligaen, da det vist kun er sket én gang holdet fra Bundesligaen ikke har vundet. Men hvem kan de møde?

2. Bundesligaen er den evige skærsild for HSV som efter nedrykningen og det slukkede ur, ikke rigtig kan finde ud af at rykke op igen. Der er 4 runder igen og stillingen er som følger i toppen, hvor 2 rykker direkte op og 3'eren er i play-off.

1. Holstein Kiel (61 point)
2. St. Pauli (60 point)
3. Fortuna Düsseldorf (55 point)
4. HSV (49 point)
5. Karlsruher (46 point)
6. Hannover 96 (45 point)
7. Hertha Berlin (44 point)

Med 12 point at spille om, må det nok erkendes at HSV ikke når pladserne 1 eller 2. De skal nok mere fokusere på bare at vinde for at holde livet om 3. pladsen i spil. F. Düsseldorf kan dog lukke den drøm ved at jagte de to øverste og er også i forrygende form, men det bliver nok svært. En oprykning til Holstein Kiel vil være første gang for dem, samt første gang at delstaten Schleswig-Holstein får et hold i Bundesligaen, dejligt! St. Pauli er favorit til at følge dem, så der da er ét hold fra Hamborg oppe... De sidste 4 kampe er dog ikke for sjov, så her kommer top 4's programmer:

Holstein Kiel: Kaiserslautern hjemme (17), Wehen Wiesbaden ude (15), Fortuna Düseldorf hjemme (3) og Hannover 96 ude (6)
St. Pauli: Hansa Rostock hjemme (31), HSV ude (4), Osnabrück hjemme (18) og Wehen WIesbaden ude (15)
Fortuna Düsseldorf: Schalke 04 ude (13), Nürnberg hjemme (11), Holstein Kiel ude (1) og Magdeburg hjemme (12)
HSV: Braunschweig ude (14), St. Pauli hjemme (2), Paderborn ude (8) og Nürnberg hjemme (11)

Det mest i øjenfaldende er helt klart derbyet mellem HSV og St. Pauli, hvor HSV kan spænde ben for bysbørnene. Derudover direkte duel ml. Kiel og Düsseldorf.

Det bliver spændende!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1697
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Barcaholic »

Jeg smutter til Hamborg og ser stadtderby i næste weekend, så det irriterer mig noget så voldsomt at Hamborg er ved at smide alle muligheder for oprykning.
Ville have været en konge oplevelse at se dem sikre sig oprykning mod by rivalerne fra St. Pauli.

Skal så også lige siges at jeg nok hælder mest til St. Pauli når det kommer til de to klubber.
Men for mit eget egos skyld, ville det være bedre med Hamborg i Bundesligaen, da det er en del lettere at skaffe billetter til deres kampe kontra St. Pauli.

Jeg var i Kiel sidste år og se dem mod Magdeburg.
Der gik det ikke helt så godt for dem, som det gør i nu.
Så mega fedt at de ligger til direkte oprykning.
Skal helt sikkert tilbage og forhåbentligt kan man kombinere en tur derned med Bundesliga fodbold + håndbold.

Var også inde og se Hamborg - Magdeburg i weekenden op til Shakhtar - Barca.
Fed stemning på Volksparkstadion.
Mon ikke lydniveauet bliver skruet en tand op mod St. Pauli? :grin:

Jeg glæder mig hvertfald som en lille dreng, også selvom Hamborg har sejlet de sidste par måneder.
Ja, det er egentligt kun gået én vej for dem siden jeg bestilte turen derned. :roll:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcaholic skrev:
ons apr 24, 2024 5:10 pm
Jeg smutter til Hamborg og ser stadtderby i næste weekend, så det irriterer mig noget så voldsomt at Hamborg er ved at smide alle muligheder for oprykning.
Ville have været en konge oplevelse at se dem sikre sig oprykning mod by rivalerne fra St. Pauli.

Skal så også lige siges at jeg nok hælder mest til St. Pauli når det kommer til de to klubber.
Men for mit eget egos skyld, ville det være bedre med Hamborg i Bundesligaen, da det er en del lettere at skaffe billetter til deres kampe kontra St. Pauli.

Jeg var i Kiel sidste år og se dem mod Magdeburg.
Der gik det ikke helt så godt for dem, som det gør i nu.
Så mega fedt at de ligger til direkte oprykning.
Skal helt sikkert tilbage og forhåbentligt kan man kombinere en tur derned med Bundesliga fodbold + håndbold.

Var også inde og se Hamborg - Magdeburg i weekenden op til Shakhtar - Barca.
Fed stemning på Volksparkstadion.
Mon ikke lydniveauet bliver skruet en tand op mod St. Pauli? :grin:

Jeg glæder mig hvertfald som en lille dreng, også selvom Hamborg har sejlet de sidste par måneder.
Ja, det er egentligt kun gået én vej for dem siden jeg bestilte turen derned. :roll:
God kamp Barcaholic! :thumbup: Var selv i Hamborg i december og se dem mod Paderborn. Selvom de tabte, var stemningen forrygende, så tror på at du får en fantastisk oplevelse mod St. Pauli. Vi må se hvad der sker!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1697
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Barcaholic »

FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 24, 2024 5:53 pm
Barcaholic skrev:
ons apr 24, 2024 5:10 pm
Jeg smutter til Hamborg og ser stadtderby i næste weekend, så det irriterer mig noget så voldsomt at Hamborg er ved at smide alle muligheder for oprykning.
Ville have været en konge oplevelse at se dem sikre sig oprykning mod by rivalerne fra St. Pauli.

Skal så også lige siges at jeg nok hælder mest til St. Pauli når det kommer til de to klubber.
Men for mit eget egos skyld, ville det være bedre med Hamborg i Bundesligaen, da det er en del lettere at skaffe billetter til deres kampe kontra St. Pauli.

Jeg var i Kiel sidste år og se dem mod Magdeburg.
Der gik det ikke helt så godt for dem, som det gør i nu.
Så mega fedt at de ligger til direkte oprykning.
Skal helt sikkert tilbage og forhåbentligt kan man kombinere en tur derned med Bundesliga fodbold + håndbold.

Var også inde og se Hamborg - Magdeburg i weekenden op til Shakhtar - Barca.
Fed stemning på Volksparkstadion.
Mon ikke lydniveauet bliver skruet en tand op mod St. Pauli? :grin:

Jeg glæder mig hvertfald som en lille dreng, også selvom Hamborg har sejlet de sidste par måneder.
Ja, det er egentligt kun gået én vej for dem siden jeg bestilte turen derned. :roll:
God kamp Barcaholic! :thumbup: Var selv i Hamborg i december og se dem mod Paderborn. Selvom de tabte, var stemningen forrygende, så tror på at du får en fantastisk oplevelse mod St. Pauli. Vi må se hvad der sker!
Tak ven.
Det kan jo være vi mødes dernede en dag? :grin:
Det er vel også ved at være 10 år siden vi mødtes i Barcelona?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcaholic skrev:
ons apr 24, 2024 7:51 pm
FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 24, 2024 5:53 pm
Barcaholic skrev:
ons apr 24, 2024 5:10 pm
Jeg smutter til Hamborg og ser stadtderby i næste weekend, så det irriterer mig noget så voldsomt at Hamborg er ved at smide alle muligheder for oprykning.
Ville have været en konge oplevelse at se dem sikre sig oprykning mod by rivalerne fra St. Pauli.

Skal så også lige siges at jeg nok hælder mest til St. Pauli når det kommer til de to klubber.
Men for mit eget egos skyld, ville det være bedre med Hamborg i Bundesligaen, da det er en del lettere at skaffe billetter til deres kampe kontra St. Pauli.

Jeg var i Kiel sidste år og se dem mod Magdeburg.
Der gik det ikke helt så godt for dem, som det gør i nu.
Så mega fedt at de ligger til direkte oprykning.
Skal helt sikkert tilbage og forhåbentligt kan man kombinere en tur derned med Bundesliga fodbold + håndbold.

Var også inde og se Hamborg - Magdeburg i weekenden op til Shakhtar - Barca.
Fed stemning på Volksparkstadion.
Mon ikke lydniveauet bliver skruet en tand op mod St. Pauli? :grin:

Jeg glæder mig hvertfald som en lille dreng, også selvom Hamborg har sejlet de sidste par måneder.
Ja, det er egentligt kun gået én vej for dem siden jeg bestilte turen derned. :roll:
God kamp Barcaholic! :thumbup: Var selv i Hamborg i december og se dem mod Paderborn. Selvom de tabte, var stemningen forrygende, så tror på at du får en fantastisk oplevelse mod St. Pauli. Vi må se hvad der sker!
Tak ven.
Det kan jo være vi mødes dernede en dag? :grin:
Det er vel også ved at være 10 år siden vi mødtes i Barcelona?
Det kan sagtens ske! :grin:

Det er lidt over otte år siden. Gode tider med en masse øl! :grin:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15032
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1692 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Bundesligaen

Indlæg af Lopezzz »

Jeg forventer at mindst 2 Bayern profiler bliver skadet i dag. De skal nok blive svækket på en eller anden måde inden CL kampen mod putamadridistas.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
lør apr 27, 2024 4:59 pm
Jeg forventer at mindst 2 Bayern profiler bliver skadet i dag. De skal nok blive svækket på en eller anden måde inden CL kampen mod putamadridistas.
Laimer skadet i første halvleg…,

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15032
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1692 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Bundesligaen

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
lør apr 27, 2024 5:14 pm
Lopezzz skrev:
lør apr 27, 2024 4:59 pm
Jeg forventer at mindst 2 Bayern profiler bliver skadet i dag. De skal nok blive svækket på en eller anden måde inden CL kampen mod putamadridistas.
Laimer skadet i første halvleg…,
Der kan du se
MDCCCXCIX

Filten
Indlæg: 1970
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Filten »

Leverkusen undgår igen et nederlag i tillægstiden.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2819
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 421 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Norbit »

Filten skrev:
lør apr 27, 2024 8:46 pm
Leverkusen undgår igen et nederlag i tillægstiden.
10 kampe de har vundet point i overtiden, der er både fordele og ulemper ved det. Både styrketegn og svagheder.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Red
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Red »

Norbit skrev:
søn apr 28, 2024 10:32 am
Filten skrev:
lør apr 27, 2024 8:46 pm
Leverkusen undgår igen et nederlag i tillægstiden.
10 kampe de har vundet point i overtiden, der er både fordele og ulemper ved det. Både styrketegn og svagheder.
Men 46 kampe uden nederlag.. de tal lyver ikke

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster