Europa League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Europa League

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:Det må han så have, og det er jeg da klar over han har. Jeg anerkender dog ikke din sammenligning. Tjernobyl var forårsaget af menneskelige fejl - ligesom fejlene på fodboldbanen. Derfra stammer metaforen

11. september skete i form af bevidst terror. Det er ikke just samme type hændelse, som en nedsmeltning på et atomkraftværk. Jeg har svært ved at se, hvorfor man skulle føle sig stødt over overskriften, og Brombi må gerne uddybe dette, hvis han har lyst.
Jeg ved godt at det er den pointe du har fisket efter, men den anerkender jeg ikke. Blot fordi det var menneskelig fejl, synes jeg ikke at det er en flot overskrift, jeg synes stadig den er usmaglig. Nok var der "kun" 31 der døde under eksplosionen, men antallet af mennesker som er påvirket af ulykken er fuldstændig vanvittigt. Du kan læse wiki siden hvis du vil have tallene, og det er faktisk ligegyldigt om du læser dem her eller der, but here goes:
The risk projections suggest that by now Chernobyl may have caused about 1000 cases of thyroid cancer and 4000 cases of other cancers in Europe, representing about 0.01% of all incident cancers since the accident. Models predict that by 2065 about 16,000 cases of thyroid cancer and 25,000 cases of other cancers may be expected due to radiation from the accident, whereas several hundred million cancer cases are expected from other causes.
Men

Men ifølge IPPNV er mere end 10.000 mennesker ramt af "thyroid" cancer og 50.000 i den korte fremtid


Men fuck det, for det var kun en menneskelig fejl og det skete ikke i USA. Vigtigst af alt skete den ikke i din baghave, så du er aldrig blevet påvirket af den. Men du har ingen anelese, om der rent faktsik bor mennesker i Danmark som er påvirket af den. Familier som er blevet nødt til at flytte fra deres hjemby pga ulykken. Det er stadig ikke muligt at bo i området. Du er uenig? Fair nok. Men nu har jeg forklaret hvorfor jeg synes den overskrift er usmaglig.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Europa League

Indlæg af zqa »

Billede

:twisted:
De er bindegale de hollændere.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Europa League

Indlæg af Piquénbauer »

Det går godt for de engelske hold i europa. Men de er undskyldt... De spiller jo i verdens klart hårdeste liga så der er ikke energi til så meget andet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

Har vi nogle Beşiktaş-tilhængere på forum? De gør det altså ganske godt. De har et par spillere som jeg har været ret imponeret over, de gange jeg har fået set dem. Gökhan Töre og Olcay Şahan har især været gode. Şahan imponerede mig rigtig, rigtig meget i kampene mod Arsenal tidligere på sæsonen. Men jeg kan se at de ikke er suveræne i Tyrkiet. De er 1 point efter Galatasary og 1 point foran Fenerbahçe, så toppen ser ud til at være ekstremt lige i Tyrkiet i år. Men hvis der er nogle der ser Beşiktaş lidt oftere end jeg, kunne det være meget spændende at høre om Töre og Şahan gør det godt på regelmæssig basis, eller om det bare er i de her kampe, der fungerer glimrende som udstillingsvindue?

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Europa League

Indlæg af kklaus »

Ja, Feyenoord må være stolte over deres fans... :-/
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Europa League

Indlæg af Elbarca »

Blaugrana92 skrev:Har vi nogle Beşiktaş-tilhængere på forum? De gør det altså ganske godt. De har et par spillere som jeg har været ret imponeret over, de gange jeg har fået set dem. Gökhan Töre og Olcay Şahan har især været gode. Şahan imponerede mig rigtig, rigtig meget i kampene mod Arsenal tidligere på sæsonen. Men jeg kan se at de ikke er suveræne i Tyrkiet. De er 1 point efter Galatasary og 1 point foran Fenerbahçe, så toppen ser ud til at være ekstremt lige i Tyrkiet i år. Men hvis der er nogle der ser Beşiktaş lidt oftere end jeg, kunne det være meget spændende at høre om Töre og Şahan gør det godt på regelmæssig basis, eller om det bare er i de her kampe, der fungerer glimrende som udstillingsvindue?
Besiktas har en dygtig træner, som formår at få dem til at spille som et hold. Gala og Fenerbahce har bedre trupper på papiret. Jeg ser dem ikke spille i den hjemlige liga, men hører at topholdene generelt har været sløsede og umotiverede de sidste par år. Derudover har Fenebahces præsident alt for meget magt og mange ting lugter af korruption.

Olcay Sahan har imponeret mig. Men han mangler et eller andet jeg ikke helt kan sætte finger på, for at blive en rigtigt klasse spiller.

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Europa League

Indlæg af kklaus »

Ærgerlig lodtrækning...

Villarreal - Sevilla
Fiorentina - Roma
Giv mig min sko tilbage, røv!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

Hep, der var VM-udgaven af Rodrigo Palacio sgu! En 100% chance som han brænder på skammelig vis. Præcis som vi så ham i sommers.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20521
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Vanvittig start på El Madrigal! 1-0 til Sevilla efter 13 sekunder!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Europa League

Indlæg af JonasV »

Og flot mål! Så' vi lissom igang!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20521
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBarcelonaChr »

JonasV skrev:Og flot mål! Så' vi lissom igang!
Og skud på overlæggeren bagefter, vild start!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Europa League

Indlæg af JonasV »

Der er god intensitet. Og ikke på CFC-PSG-måden.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20521
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBarcelonaChr »

JonasV skrev:Der er god intensitet. Og ikke på CFC-PSG-måden.
På den helt rigtige måde. Der er fart over feltet!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Europa League

Indlæg af Storken »

Jeg kan godt lide, hvordan De Rossi tager sig til foden, da han lige har lavet en fejlaflevering, der giver Fiorentinas deres mål. Det var ligesom hans måde at fortælle, at han ramte jorden først, hvilket selvfølgelig var et hændeligt uheld :)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20521
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bum bum, 2-0 til Sevilla.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster