Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Ikke for at være pedant, men... option betyder altså forkøbsret på dansk (som i aktieoption), ikke mulighed, og harme er synonymt med vrede/irritation, ikke skade (som i it won't harm)...

Meget enig med analysen, men kan altså ikke overse den slags. Sorry. :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Diabolito »

1. Senderos og Beckham er på lejekontrakter og forlader med stor sandsynlighed Milan efter sommer

2. Abbiati er altså slet ikke så dårlig som I gør ham til. Selvfølgelig er der bedre alternativer, men det er ikke her jeg primært mener Milan har brug for et ansigtsløft

Milans største problem er i mine øjne deres loyalitet overfor spillerne. Det er ligegyldigt hvor gammel Favalli, Seedorf, Maldini, Inzaghi (som i øvrigt gør det super for tiden) er. De har alle, med undtagelse af Favalli, stadig førsteoption på deres respektive pladser, fordi de er ikoner og har været i klubben længe.

Deres største (ældste, red.) problem er dog forsvaret. Nesta er langtidsskadet. Måske fodboldinvalid. Maldini er stabil, men ikke mere. Favalli - ... Ingen kommentar. Bonera er en god spiller, men er ikke rigtig slået ordentligt igennem og får ikke chancerne til det.
Backpladserne, ser jeg egentlig ikke det store problem i. Jankulovski er en god back og Zambrotta har nærmest fået en renesance under hans første år i Milan.

Der skal dog nyt blod til i centerback pladserne, som nævnt før. Santacroce eller Kjær mener jeg er bedste alternativer og mest realistiske. De kunne dog også vælge en spiller som Zapata ?

Derudover synes jeg de mangler noget kreativitet på højrekanten. Beckham er fremragende, men smutter. Gattuso er langtidsskadet og en vigtig spiller, men næppe den potion kreativ fremdrift de mangler. Her falder tankerne umiddelbart på Joaquin fra Valencia. Overhovedet ikke urealistisk og har en perfekt alder.
El Señor de las Tartas

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Mander skrev:Ikke for at være pedant, men... option betyder altså forkøbsret på dansk (som i aktieoption), ikke mulighed, og harme er synonymt med vrede/irritation, ikke skade (som i it won't harm)...

Meget enig med analysen, men kan altså ikke overse den slags. Sorry. :)
1. Option mente jeg på den engelske måde... Jeg elsker at krydre mit sprog med udenlandske og gammeldanske facetter.

2. Man kan godt sige 'at harme'. F.eks.: 'Jeg vil nødigt harme Frederik.' I den sætning ved de fleste vel at harme = at gøre skade (psykisk el. fysisk).

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Diabolito »

Lige en ting til; Milan skal selvfølgelig hive Yoann Gourcouff hjem igen. Han har været en af de helt store profiler i Ligue 1 og er en profil Milan helt sikkert har brug for.
El Señor de las Tartas

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Selvfølgelig skal han tilbage til Milan. Jeg synes allerede sidste sæson, at det var en kæmpe fejl at han ikke fik mere spilletid. Nu, hvor han spiller absolut forrygende for Girondins Bordeaux, så skal han selvfølgelig tilbage til Milan, hvor man venter ham med åbne arme.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Han spillede heller ikke særlig godt i sin tid i Milan.. Men, han ryger ikke tilbage til Milan. Bordeaux har fået sig en ufatteligt god klausul i deres lejekontrakt, der vil at de kan købe ham for sølle 60 mil til sommer, hvilket de selvfølgelig vil gøre brug af, og sælge ham til en højere pris.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Han spillede heller ikke særlig godt i sin tid i Milan.. Men, han ryger ikke tilbage til Milan. Bordeaux har fået sig en ufatteligt god klausul i deres lejekontrakt, der vil at de kan købe ham for sølle 60 mil til sommer, hvilket de selvfølgelig vil gøre brug af, og sælge ham til en højere pris.
Ja, men spørgsmålet er om de sælger ham. Hvis de nu går hen og vinder mesterskabet, er det vel ikke utænkeligt at Gourcouff gerne vil blive. Han er jo trods alt fransk! ;)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Det kunne selvfølgelig være en mulighed. Det var nu også mere et svar til, at han skulle tilbage til Milan..
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Det kunne selvfølgelig være en mulighed. Det var nu også mere et svar til, at han skulle tilbage til Milan..
Jep. Men som du ganske rigtigt påpeger har Milan fucket det lidt op med den klausul dér - eller i hvert fald for dem selv! :P
Så, ligesom dig, tror jeg da helt bestemt også at Bordeaux vil gøre brug af den til sommer! :)

XaviHernandez

Re: Serie A tråden

Indlæg af XaviHernandez »

Så er det jo op til Gourcuff om han gider at være i Bordeaux på en permanent kontrakt. Han har udtalt, at han gerne ville give Serie A en chance mere.

Desuden mindes jeg også at have læst, at Beckham tager tilbage til LA, og derefter kommer tilbage til Milan til oktober, men ved ikke om det er blevet bekræftet.

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Jeg ved det heller ikke. Jeg har bare hørt at Beckham uhyre gerne vil blive i Milan, og at han selv ville betale sig fri af LA Galaxy kontrakten, hvis det var dét der skulle til.

Anyway, så har jeg også hørt at Gourcuff ville give Italien en chance til. Jeg ved ikke om det er så klogt, da han skal konkurrere med Ronaldinho, Pirlo, tvillingebror Kaká osv. I Bordeaux er han en elsket spiller, og hele holdet drejer om ham. Hvad mon der sker med ham til sommer?

XaviHernandez

Re: Serie A tråden

Indlæg af XaviHernandez »

Aner det ikke. Bliver dog spændende at følge til sommer, men IMO først og fremmest vores egne transfers.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Toure skrev:
Mander skrev:Ikke for at være pedant, men... option betyder altså forkøbsret på dansk (som i aktieoption), ikke mulighed, og harme er synonymt med vrede/irritation, ikke skade (som i it won't harm)...

Meget enig med analysen, men kan altså ikke overse den slags. Sorry. :)
1. Option mente jeg på den engelske måde... Jeg elsker at krydre mit sprog med udenlandske og gammeldanske facetter.

2. Man kan godt sige 'at harme'. F.eks.: 'Jeg vil nødigt harme Frederik.' I den sætning ved de fleste vel at harme = at gøre skade (psykisk el. fysisk).
1. Okay, jeg mener bare personligt, at det er klart nemmest at læse udenlandske udtryk i danske sætninger, når der bruges kursiv - i hvert fald når ordet også findes på dansk, bare med en helt anden betydning. Man kan jo ikke høre udtalen på nettet. Men den tager jeg på min kappe, skal ikke pådutte dig mine typografiske præferencer. :)

2. Nej, "jeg vil nødigt harme Frederik," ville betyde, at du nødigt vil gøre ham sur, jf. http://ordnet.dk/ods/opslag?id=459790 - at de fleste ville forstå, at du mente "skade", er en fordanskning af et engelsk udtryk.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

1. Harme kunne bruge som "at gøre fortræd". Det er en daniseret engelsk ord, ligesom hamburger, jeans osv.

2. jeg skal nok huske kursiv næste gang :wink:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Toure skrev:1. Harme kunne bruge som "at gøre fortræd". Det er en daniseret engelsk ord, ligesom hamburger, jeans osv.

2. jeg skal nok huske kursiv næste gang :wink:
1. Tjoh, måske en fordanskning (vil slet ikke til at diskutere danisering...!) i det der nymodens "slang", som de unge er så vilde med, men hvor hamburger og jeans (som alligevel er hhv. tysk og fransk af oprindelse ;)) er alment udbredte efterhånden, tror jeg ikke at "harme" bliver en fordanskning alene qua dit brug af det i den betydning. En bjørnetjeneste betyder jo heller ikke "at gøre nogen en kæmpe tjeneste", bare fordi nok unge mennesker bruger udtrykket forkert. :)

2. Und dann sage ich "danke schön"! :D
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 62 gæster