Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Så en anfører skal ikke bede holdets stjerne om at vise fans lidt respekt, når denne tydeligvis ikke selv magter det?
Hvis Casillas er så opsat på at vise fansene respekt, kan han starte med sin egen præstation.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Aha så du mener jeg skal forgude væsener som Pepe, Mourinho, Cristiano, Bruno Alves, Coentrao m.fl?

Det er også et faktum, at de man i England har en tendens til at forgude dem, kan ikke se noget galt i det.

Eller også er jeg født racist?
Min pointe er - ret åbenlyst, skulle jeg mene - at det lyder som om du har nogle forstokkede og fordomsfulde opfattelser af "englændere" og "portugisere." Det er meget muligt, at det bare er en slags sproglig forkortelse for ovennævnte spillere (hvem er så "englænderne?"), men det skurrer bare i ørerne.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:
Tolquhon skrev:Casillas er anfører - det ændrer en dårlig kamp ikke på. Når Ronaldo ser sit snit til at smutte surmulende ind i omklædningsrummet, er det helt fint, at anføreren lige minder ham om, hvem holdet spiller for. Jeg har ikke altid været enig i den hype, der har været omkring Casillas som målmand, men hvad angår hans evner som anfører, har han sgu altid vist format.
Jeg havde ikke forventet den store opbakning herinde til noget som helst Ronaldo foretager sig, men hvis man vil vise sig frem som anfører, så er det mest passende at gøre det på banen under kampen. Det gjorde Casillas ikke. Tværtimod var han direkte skyld i to mål (som Ronaldo udlignede). Det andet er bare spil for galleriet. Jeg tror, de fleste Madrid-fans har det på samme måde.

Casillas er både kaptajn før, under og efter kampen. Ved ikke helt om jeg forstår dig ret, men det lyder som du siger, at Ronaldo ikke behøver at gøre som Casillas siger, bare fordi han scorer mål. Tror sagtens Casillas kan erkende sine fejl, men det ligner at Ronaldo har nogle attitude problemer, som hverken gavner holdet eller ham selv.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Så en anfører skal ikke bede holdets stjerne om at vise fans lidt respekt, når denne tydeligvis ikke selv magter det?
Hvis Casillas er så opsat på at vise fansene respekt, kan han starte med sin egen præstation.
Det kan ske, at en anfører ikke præsterer godt i en kamp. Eller i Casillas' tilfælde, i en længere periode. Nu er det så bare det, at træneren vælger at sætte ham på holdkortet.

Men det viser da format og viser netop hans respekt for fansene, at han trods en dårlig kamp er villig til at "lytte" til de fans og deres utilfredshed. Cristianos attitude er bare barnlig og sætter ham ikke ligefrem i et godt lys. Det er som om, han bare siger, se mig, jeg er så god at jeg skider på alt og alle. Fuck fans, jeg scorede to mål, reddede din røv Casillas, jeg behøver ikke at blive på banen for fansenes skyld.

Jeg synes det er helt på sin plads, at en anfører minder ham om, han har et ansvar på dette område også.

Hvis nu Cristiano havde brændt 2 straffespark og Casillas havde reddet to, men Cristiano havde bedt Casillas' om at blive på banen for de fans, så tror jeg også at Cristiano havde fået ros.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Aha så du mener jeg skal forgude væsener som Pepe, Mourinho, Cristiano, Bruno Alves, Coentrao m.fl?

Det er også et faktum, at de man i England har en tendens til at forgude dem, kan ikke se noget galt i det.

Eller også er jeg født racist?
Min pointe er - ret åbenlyst, skulle jeg mene - at det lyder som om du har nogle forstokkede og fordomsfulde opfattelser af "englændere" og "portugisere." Det er meget muligt, at det bare er en slags sproglig forkortelse for ovennævnte spillere (hvem er så "englænderne?"), men det skurrer bare i ørerne.
Er du enig i at folk som Mourinho og Cristiano møder meget mere forståelse i England, både blandt fans og især medierne end de nogensinde kunne drømme om i et land som Spanien f.eks. Det er dem jeg snakker om, de kommer trods alt fra England, og må derfor betegnes som "englændere" eller?

Det skal heller ikke være en hemmelighed at jeg synes de fleste portugisiske fodboldspillere (dem jeg kender, nu må du endelig ikke misforstå det som at jeg kender dem personligt, men har set dem på tv), har en kedelig tendens til at få dem selv til at fremstå som røvhuller. Det er de portugisere jeg snakker om, ikke om Portugals befolkning som helhed.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Brombi skrev:Casillas er både kaptajn før, under og efter kampen. Ved ikke helt om jeg forstår dig ret, men det lyder som du siger, at Ronaldo ikke behøver at gøre som Casillas siger, bare fordi han scorer mål. Tror sagtens Casillas kan erkende sine fejl, men det ligner at Ronaldo har nogle attitude problemer, som hverken gavner holdet eller ham selv.
Jeg siger, at det er småflabet af Casillas at antyde, at andre svigter fansene, når Casillas selv var den direkte årsag til to af Schalkes mål. Som sagt havde jeg nok bare takket mine redningsmænd i stedet for at fise rundt på den måde til sidst. Og efter at have kigget lidt rundt på nettet, kan jeg se, at en del Real-fans er enige med mig. Så mon ikke jeres foragt for Ronaldo forblænder jer lidt her.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Er du enig i at folk som Mourinho og Cristiano møder meget mere forståelse i England, både blandt fans og især medierne end de nogensinde kunne drømme om i et land som Spanien f.eks. Det er dem jeg snakker om, de kommer trods alt fra England, og må derfor betegnes som "englændere" eller?
Ronaldo var ikke ligefrem elsket i England. Han blev konsekvent buhet af modstanderens fans og i lange perioder nedsablet i pressen ("diving foreigner," det er jo en stereotyp, den engelske presse elsker at slå på, som om det ikke eksisterer i engelsk fodboldkultur). Men jo, store dele af den engelske presse har et usundt forhold til Mourinho.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Hvorfor tror du Casillas gør det? Fo at redde egen røv? For at spille på det? Eller kunne det tænkes, at Casillas om deler omklædningsrum er træt af de tendenser Cristiano har?

Han er anfører, hvad er galt i, at han minder Cristiano om det, når han ikke selv gider?


Fo mit vedkommende har det ikke noget med foragt at gøre, havde det været omvendt, så havde jeg rost Cristiano. Nu viser Cristiano endnu engang, at han skider på alt og alle engang imellem. Not good.

Eller lad mig sige det på en anden måde. Hvis nu Leo skaber sig på den måde, så håber jeg da at en eller anden fra Barca tager fat i ham også. Også selvom Leo i den kamp skulle score 4-5 mål og vedkommende som tager fat i ham, var det svageste led.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Er du enig i at folk som Mourinho og Cristiano møder meget mere forståelse i England, både blandt fans og især medierne end de nogensinde kunne drømme om i et land som Spanien f.eks. Det er dem jeg snakker om, de kommer trods alt fra England, og må derfor betegnes som "englændere" eller?
Ronaldo var ikke ligefrem elsket i England. Han blev konsekvent buhet af modstanderens fans og i lange perioder nedsablet i pressen ("diving foreigner," det er jo en stereotyp, den engelske presse elsker at slå på, som om det ikke eksisterer i engelsk fodboldkultur). Men jo, store dele af den engelske presse har et usundt forhold til Mourinho.
Jeg synes man i England forgudede Cristiano og stadig gør det. I Spanien kæmper han f.eks. med selv egne fans.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tolquhon »

Flax_Generous skrev:
Brombi skrev:Casillas er både kaptajn før, under og efter kampen. Ved ikke helt om jeg forstår dig ret, men det lyder som du siger, at Ronaldo ikke behøver at gøre som Casillas siger, bare fordi han scorer mål. Tror sagtens Casillas kan erkende sine fejl, men det ligner at Ronaldo har nogle attitude problemer, som hverken gavner holdet eller ham selv.
Jeg siger, at det er småflabet af Casillas at antyde, at andre svigter fansene, når Casillas selv var den direkte årsag til to af Schalkes mål. Som sagt havde jeg nok bare takket mine redningsmænd i stedet for at fise rundt på den måde til sidst. Og efter at have kigget lidt rundt på nettet, kan jeg se, at en del Real-fans er enige med mig. Så mon ikke jeres foragt for Ronaldo forblænder jer lidt her.
Som de andre siger - en dårlig kamp ændrer ikke på, at han er anfører. Skal enhver anfører bare holde sin kæft, hvis han spiller en dårlig kamp? Iøvrigt får du det til at lyde, som om Casillas med vilje leverer en dårlig indsats, når du siger "Hvis Casillas er så opsat på at vise fansene respekt, kan han starte med sin egen præstation." Den køber du formentlig ikke selv...?

At det lige er Ronaldo, der skal forhindres i at gå fra banen, er egentlig underordnet - omend det næppe er tilfældigt. Indrømmet - jeg kan ikke lide hans egoistiske opførsel, men jeg havde stadig holdt med Casillas i denne debat, hvis det var enhver anden spiller, der måtte hives tilbage på banen.

Iøvrigt antyder Casillas jo ikke som sådan, at Ronaldo har "svigtet fansene", men at holdet har - og der ligger faktisk en vigtig pointe: Som fodboldspiller må man tage en sejr og et nederlag som et hold, uagtet ens egen præstation. Det er det, som Ronaldo tilsyneladende har svært ved at forstå eller acceptere...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Hvorfor tror du Casillas gør det? Fo at redde egen røv? For at spille på det? Eller kunne det tænkes, at Casillas om deler omklædningsrum er træt af de tendenser Cristiano har?

Fo mit vedkommende har det ikke noget med foragt at gøre, havde det været omvendt, så havde jeg rost Cristiano. Nu viser Cristiano endnu engang, at han skider på alt og alle engang imellem. Not good.
Jeg kalder konfirmeringsbias på det der: Ronaldo er en skidt fyr, og al hans opførsel tolkes som bevis på dette.

Ronaldo var jo ikke den eneste på vej i omklædningsrummet. Hvorfor fare rundt for en dybest set ligegyldig gestus' skyld? Som nævnt kan jeg se på nettet, at en del af Real-fansene synes, at det var fjollet lavet. Hvis Casillas er skuffet over sin egen præstation og mener, at han fortjener buhråbene, så kan han jo bare selv blive på banen.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Tolquhon skrev:Iøvrigt får du det til at lyde, som om Casillas med vilje leverer en dårlig indsats, når du siger "Hvis Casillas er så opsat på at vise fansene respekt, kan han starte med sin egen præstation." Den køber du formentlig ikke selv...?
Det siger jeg selvfølgelig ikke. Jeg siger, at en eller anden gestus efter kampen er ret ligegyldig i forhold til at levere en bare nogenlunde ordentlig indsats i de 90 minutter.
Tolquhon skrev:At det lige er Ronaldo, der skal forhindres i at gå fra banen, er egentlig underordnet - omend det næppe er tilfældigt. Indrømmet - jeg kan ikke lide hans egoistiske opførsel, men jeg havde stadig holdt med Casillas i denne debat, hvis det var enhver anden spiller, der måtte hives tilbage på banen.
Der var også andre. Isco, f.eks.
Tolquhon skrev:Iøvrigt antyder Casillas jo ikke som sådan, at Ronaldo har "svigtet fansene", men at holdet har - og der ligger faktisk en vigtig pointe: Som fodboldspiller må man tage en sejr og et nederlag som et hold, uagtet ens egen præstation. Det er det, som Ronaldo tilsyneladende har svært ved at forstå eller acceptere...
Fair nok holdning. Men jeg synes stadig, at det er fjollet at søge konflikt på den måde og småflabet hans egen præstation taget i betragtning. Og som sagt en del gange efterhånden kan jeg se, at en del Real-fans heller ikke var specielt imponeret af Casillas' aktion efter slutfløjtet.
Senest rettet af Flax_Generous ons mar 11, 2015 2:07 pm, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Champions league

Indlæg af Luis Enrique »

Casillas kan slutte sig til en relativt kort, men notorisk liste af eksempler på, at det i længden ikke fungerer at have en målmand som anfører.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Lad os lige bytte Casillas ud med Puyol og Ronaldo ud med Messi. Puyol har spillet en kamp af lort og reelt kostet to mål. Messi har omvendt scoret to ekstremt vigtige mål. Jeg ville til enhver tid støtte Puyol - fuldkommen ubetinget i øvrigt - i en sådan situation. Der er tale om en anfører og et klubkoryfæ uden lige, der har givet så meget til klubben, at en dårlig præstation på dagen, ikke giver holdets absolut største stjerne nogen som helst ret til at udfordre anførerens autoritet som lederskikkelse blandt spillerne. Især ikke når det omhandler noget så banalt som at sætte pris på de fremmødte tilskuere.

At det så er ganske utænkeligt at Messi skulle udfordre Puyol og dennes autoritet er en helt anden sag. Pointen er bare at anføreren er holdets lederskikkelse og man er nødt til at respektere og acceptere hans autoritet - ellers fremstår man som en splittet flok, et svagt hold uden nogen rigtig leder og med interne problemer. Præcis som Real Madrid fremstår lige nu.

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

En del Real-fans har efter Mourinho-årene også været efter Casillas. Ikke alene Casillas' image er blevet ødelagt, men også andre Real-legenders image er blevet ødelagt pga. Mourinho. Der er ikke længere respekt for det, Casillas har gjort for klubben, måske også derfor, at han står for skud, selvom fejlene nogle gange har været(andre gange har der slet ikke være fejl, men han får bare kritik for kritikkens skyld) minimale eller andres. Når det er sagt, så leverede han en skidt præstation i går, ingen tvivl om det, men holdningerne er blevet for unuanceret ift. Casillas. Hvis Barca-fans er biased mht. CR, så kan man også sige, at Real-fans ligeledes er biased, når det gælder CRs opførsel m.m.

Skulle CR have blevet på banen? Skulle Casillas måske have droppet at gestikulere til CR om at blive på banen? Måske skulle CR have blevet og måske skulle Casillas have henvendt sig på en anden måde eller helt droppet det.

Personligt rager sådanne ting mig ikke, så længe det ikke angår Barca-spillere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 43 gæster