Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7320
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1147 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

The debts of the 12 founding clubs of the European Super League

FC Barcelona €1.173 billion
Real Madrid €901 m
Atletico Madrid €494,2 m
Inter Milan €630,1 m
Juventus €458,3
AC Milan €151,8 m
Chelsea €1.510 billion
Tottenham €1.280 billion
Man United €528,6 m
Liverpool €272 m
Man City €200 m
Arsenal €125,4 m

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7320
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1147 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

New: Boris Johnson threatens breakaway clubs with new laws to block Super League

He’s told the FA and Premier League no action is off the table and the govt is exploring every possibility, including legislative options, to ensure the proposals are stopped
Alex Wickham på Twitter.

Holfi
Indlæg: 7
Tilmeldt: man maj 27, 2013 12:37 pm
Har takket: 59 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Champions league

Indlæg af Holfi »

Det er så deprimerende det her. Det har selvfølgelig gået den retning længe, men jeg troede trods alt ikke at Laporta ville gå så langt. Manden sagde i valgkampen, at han var direkte imod en europæisk superliga. Det er så kujonagtigt. Jeg håber medlemmerne får lov til at stemme og sender Laporta på porten, hvor han hører hjemme.

Jeg vil hellere have et Barca, som satser på La Masia og holder fast i værdierne, end at vi bliver endnu et galacticos, som kontinuerligt svigter alt det klubben engang stod for. Også selvom det betyder, at vi vinder færre titler. Vi har brugt flere penge de seneste sæsoner end nogensinde før. Har det givet os bedre fodbold, at vi har brugt milliarder på Coutinho, Griezmann og Dembele? Nej.

Hvis Barca går med i ligaen, har jeg set min sidste Barca-kamp. Desværre

Kubala
Indlæg: 10092
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Mht. de nationale ligaer, så argumenterede nogen jo med, at de var mere prestigefyldte at vinde end CL, fordi et hold havde præsteret over en hel sæson. CL var præget af held og alt muligt, knockout fase og det der.

ESL vil jo være en liga. Over en hel sæson muligvis. Hvorfor skulle de nationale ligaer have prestige? Alt andet lige vil man jo gå efter at vinde ESL og blive udråbt som Europas bedste klubhold, sæson ind og ud. Derfor tror jeg ikke, at de hold, der vil være i ESL, vil have særlig meget interesse i de nationale ligaer. Her vil man bruge reserverne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Mit syn er præget af det jeg ser. Jeg kan overhovedet ikke genkende den romantiske tankegang som skinner igennem hele dit indlæg. Men lad os prøve at gå det igennem.

Har jeg sympati for de andre hold? Både og. Jeg har sympati for at fodboldverden over de seneste mange år er blevet så fjollet at mindre holds eksistensgrundlag er at være "fyld". Det handler ikke om traditioner eller historie. Det handler om det produkt de er en del af. Om det er PL, La liga eller cl. De får ingen støtte når deres bedste spillere bliver købt, der bliver ikke vedtaget love (lønloft osv) som skal minimere kløften mellem holdene og de fylder ærlig talt ikke noget i medierne hvor snakken omhandler de store. De bliver spist af med drømme om at være så heldige at fungere som slagtekvæg 1 gang hvert tyvende år i cl. Og så er det ellers tilbage til en eksistens som egentlig bare handler om at overleve mens de drømmer sig tilbage til dengang de blev nakket af X i cl.

Omvendt så er jeg heller ikke et sekund i tvivl om at de selvsamme klubber vil skide højt og helligt på alle traditioner og åbne armene for en oliemorder som kan løfte deres klub ud af elendigheden. Fuck de andre, fuck vores historie - velkommen til bin laden og alle millionerne - nu kommer vi. Ikke bare det. Hvis du tilbød Everton at være en del af ESL så ville de ikke holde sig tilbage et sekund. Det er ren og skær show de man ser nu med solidaritet.

Omkring det sidste du skriver så har jeg et problem med det. Det burde være beskrivelsen for en mindre europæisk turnering og ikke cl. Vi snakker mestrenes turnering og alligevel handler det mest om fjerdepladser og deltagelse. Det er da meget spændende at fcm skal møde Barca men snakken ender altid i hvor mange penge fcm får (for at spille den mindste rolle overhovedet). Det synes jeg ærlig talt er kedeligt og jeg kan tydeligt se at den eneste grund til at de er der er så uefa kan hive en større tv-aftale hjem med flere kampe.

Jeg synes ikke ESL er perfekt. Langt fra. De deltagende hold er ikke alle de største. Det er åndssvagt at man ikke kan rykke ned. Osv osv. Men grundideen er jeg uden tvivl med på. En mere eksklusiv liga hvor det virkelig er de største, hvor deres betaling er mere fair og stabil og hvor de hold der kommer ind faktisk har noget at byde på. Jeg er overbevist om at man med tiden finder på en bedre struktur.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Dytrax skrev:
tirs apr 20, 2021 2:13 pm
New: Boris Johnson threatens breakaway clubs with new laws to block Super League

He’s told the FA and Premier League no action is off the table and the govt is exploring every possibility, including legislative options, to ensure the proposals are stopped
Alex Wickham på Twitter.
Ah det er så dejligt diktatorisk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

ESL vil jo være en liga. Over en hel sæson muligvis. Hvorfor skulle de nationale ligaer have prestige? Alt andet lige vil man jo gå efter at vinde ESL og blive udråbt som Europas bedste klubhold, sæson ind og ud. Derfor tror jeg ikke, at de hold, der vil være i ESL, vil have særlig meget interesse i de nationale ligaer. Her vil man bruge reserverne.
Du bliver simpelthen nødt til at læse op på hvad de vil. Det ender i en ko-fase. Præcis som i cl.

Hvis man kan gå op i cl og ligaen så kan man også gå op i esl og ligaen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10092
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Der er mange ting, man kan være irriteret over ift. UEFA og FIFA, og fodbolden er præget af meget skidt, men man skal da ikke tilføje endnu mere til det?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad tænker du på?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10092
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 2:22 pm
ESL vil jo være en liga. Over en hel sæson muligvis. Hvorfor skulle de nationale ligaer have prestige? Alt andet lige vil man jo gå efter at vinde ESL og blive udråbt som Europas bedste klubhold, sæson ind og ud. Derfor tror jeg ikke, at de hold, der vil være i ESL, vil have særlig meget interesse i de nationale ligaer. Her vil man bruge reserverne.
Du bliver simpelthen nødt til at læse op på hvad de vil. Det ender i en ko-fase. Præcis som i cl.

Hvis man kan gå op i cl og ligaen så kan man også gå op i esl og ligaen.
Så man spiller 22 kampe(12 hold) eller 28 kampe(15 hold) og derefter knockout fase? Hvis ja, så er det endnu flere kampe. Og et liga format bare med knockout fase. Det er endnu værre for de nationale ligaer.
Senest rettet af Kubala tirs apr 20, 2021 2:28 pm, rettet i alt 1 gang.

ladislau
Indlæg: 1267
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Hvis de 12 vil have deres egen liga, som de vil bestemme over, hvem kan spille i.
Så kan de andre klubber i de nationale ligaer vel også bestemme, hvem de vil have med?
Det er vel lige diktatorisk....

Kubala
Indlæg: 10092
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

ESL. Man skal ikke tilføje endnu mere skidt i form af ESL til det der er i forvejen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Så man spiller 22 kampe(12 hold) eller 28 kampe(15 hold) og derefter knockout fase? Hvis ja, så er det endnu flere kampe. Og et liga format bare med knockout fase. Det er endnu værre for de nationale ligaer.
Ind og læs på deres hjemmeside. Det har forklaret strukturen. Men ja der vil være flere kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
tirs apr 20, 2021 2:27 pm
ESL. Man skal ikke tilføje endnu mere skidt i form af ESL til det der er i forvejen.
Man fjerner jo noget skidt med ESL. Uefas enorme betydning bliver feks mindsket.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
tirs apr 20, 2021 2:27 pm
Hvis de 12 vil have deres egen liga, som de vil bestemme over, hvem kan spille i.
Så kan de andre klubber i de nationale ligaer vel også bestemme, hvem de vil have med?
Det er vel lige diktatorisk....
Det er selvfølgelig ikke det samme. De 12 klubber smider ikke nogen ud fra noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster