Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Champions league

Indlæg af Elbarca »

Det andet Bayern mål burde heller ikke være givet, da det i følge Mourinho ikke var fortjent de scorede

Brugeravatar
Kenneth
Indlæg: 61
Tilmeldt: tors jul 20, 2006 6:04 pm
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Champions league

Indlæg af Kenneth »

michaelk94 skrev:
Piquénbauer skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/dansk-top ... ke-offside... Og så er den lukket!
En kendelse der kan afgøre en CL semifinale, lukker ikke bare fordi Claus Bo Larsen har en mening.

Ifølge reglerne, er der offside hvis en spiller generer målmandens udsyn. Her står der 4-5 spillere der generer Casillas' udsyn. De fleste af dem, er også Real Madrid spillere, hvor det endda er Pepe der rammer den. Men af alle disse spillere, er det en Bayern spiller der står forrest og dermed i offside. Så skal den da dømmes, i hvert fald, hvis man gerne vil følge fodbold reglerne, hvilket plejer at være en meget god idé.

Det er en fejlkendelse, ikke en af de store, men den koster et mål, hvilket i gidefald kan koste finalepladsen, så at du bare lukker den sådan, det er sgu meget flot.
Du sku' da ha været topdommer, når du nu sådan har mere forstand på fodboldreglerne end en af Danmarks mest erfarne dommere gennem tiden ;)
¡Visca el Barça! FCBarcelona Soci num. 96111

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

michaelk94 skrev:
Piquénbauer skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/dansk-top ... ke-offside... Og så er den lukket!
En kendelse der kan afgøre en CL semifinale, lukker ikke bare fordi Claus Bo Larsen har en mening.

Ifølge reglerne, er der offside hvis en spiller generer målmandens udsyn. Her står der 4-5 spillere der generer Casillas' udsyn. De fleste af dem, er også Real Madrid spillere, hvor det endda er Pepe der rammer den. Men af alle disse spillere, er det en Bayern spiller der står forrest og dermed i offside. Så skal den da dømmes, i hvert fald, hvis man gerne vil følge fodbold reglerne, hvilket plejer at være en meget god idé.

Det er en fejlkendelse, ikke en af de store, men den koster et mål, hvilket i gidefald kan koste finalepladsen, så at du bare lukker den sådan, det er sgu meget flot.
Har de ringet og bedt dig om at dømme finalen? Din indsigt i "fodboldreglerne" er jo tydeligvis exceptionel...

Ser det ikke som Gomez har en direkte indvirkning på det mål, og havde man været Real-fan og lignende mål var annulleret mod sit hold, så skal du dælme nok se Mourinho prikke både dommer, spillere og journalister i øjnene indtil hans budskab var sivet ind.
Forumlegende

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Champions league

Indlæg af emo »

Michaelk94, er du så også enig i at Reals mål til 3-2 imod Betis skulle have været offside? Kan jo ende med at give jer Liga titlen.
Allez...

michaelk94

Re: Champions league

Indlæg af michaelk94 »

Elbarca skrev:Det andet Bayern mål burde heller ikke være givet, da det i følge Mourinho ikke var fortjent de scorede
Skulle det forestille at være sjovt eller hvad mener du med det?
Desuden synes jeg, modsat Mou, at det var hamrende fortjent Bayern vandt.

Desværre har UEFA ikke ringet endnu. ;) Nej, fodboldreglerne er jo som de er. Claus Bo Larsen nævner præcis det samme som mig, men han mener dog bare at Bayern spilleren generer målmandens udsyn. Det synes jeg klart han gør, og derfor er det en fejlkendelse. Det er jo ikke en stor fejlkendelse på nogen måde, og man kan jo også sagtens forsvare den, så det er jo bare det, der sker i fodbold. Det betyder dog stadig rigtig meget for hvem der går videre.

Præcis som jeg synes der var offside igår, så synes jeg også der var offside på Khedira. Det afgjorde helt bestemt den kamp, men det er ikke det der afgør ligaen, da der på en sæson er masser af fejlkendelser. :)

Mvh Michael

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Champions league

Indlæg af Elbarca »

michelk94 det var i hvert tilfælde ikke ment dødsens alvorligt. Det var lidt for at sige at Mourinho nok skal finde et eller andet at tude over når han taber

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Champions league

Indlæg af Heartbreaker »

Hvis hans udsyn blev generet så meget, tror du så ikke, at han havde appelleret for målet? Mig bevidst, så plejer han at være god til det.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg bider også mærke i, at han slet slet ikke appellerer. Ikke kun ham, men alle målmænd plus forsvarsspillere ville appellere kraftigt, hvis de mente at en spiller generede deres udsyn. Det skete som bekendt ikke, det er også fint at sige at det er Bayern spilleren som står foran Casillas, men det passer bare ikke rigtigt med selve situationen. Det er Pepe, hvis nogen, der blokerer hans udsyn, og så rammer bolden slet ikke Bayern spilleren.

Som Gary Neville sagde, det ville være en meget meget meget hård dom, hvis dommeren havde dømt målet offside.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

michaelk94

Re: Champions league

Indlæg af michaelk94 »

Elbarca skrev:michelk94 det var i hvert tilfælde ikke ment dødsens alvorligt. Det var lidt for at sige at Mourinho nok skal finde et eller andet at tude over når han taber
Ja okay, det gjorde han så ikke denne gang, men det plejer han, ja. Jeg synes selv det er pisse irriterende. I forgårs fokuserer han ikke på nederlaget, men i stedet på de støvler som blev stjålet fra Ronaldo!(?) Det er jo pisse ligegyldigt. I stedet skulle han snakke om, hvor mange taktiske fejl han selv begik, som gjorde at Real Madrid endte med at tabe kampen, og hvor fortjent det var, at Bayern vandt kampen.

Her er situationen, og når man ser det fra Casillas' vinkel, så ser man tydeligt, hvordan Bayern spilleren lige hopper væk i sidste øjeblik. Jeg synes den skal dømmes, men det er sådan en situation som er fifty-fifty om den bliver dømt eller ej, så derfor kan fejlen sagtens accepteres, hvilket den også bliver af undertegnet og desuden af "oversætteren" eller hvad i kalder ham. :glad:

Desuden til Barca's kamp igår. Hold da kæft, hvor havde i fortjent at vinde. Jeg tror stadig i kommer i finalen, da i jo spillede langt bedre end Chelsea, og det egentlig bare handler om, at i skal putte den skide bold i nettet.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Champions league

Indlæg af Heartbreaker »

I videoen ses netop, at Gustavo ikke står foran Casillas men til højre for ham. Forstår at du ærgre dig, men jeg tror ikke, at et sådant mål vil bliver annulleret hver anden gang. Det er dog en god undskyldning for at sige, at Bayern ikke skulle have vundet ;)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

El Messias

Re: Champions league

Indlæg af El Messias »

Det ser ud til Chelsea går all in på årets Champions League i stedet for at kvalificere sig til næste år.
Cole, Lampard, Mikel, Mata og Meireles er alle sparet til dagens kamp mod Arsenal.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

El Messias skrev:Det ser ud til Chelsea går all in på årets Champions League i stedet for at kvalificere sig til næste år.
Cole, Lampard, Mikel, Mata og Meireles er alle sparet til dagens kamp mod Arsenal.
Ja plus Ivanovic, Drogba og Ramires.
Senest rettet af Visca El Barca lør apr 21, 2012 2:02 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Champions league

Indlæg af klogfyr »

igen er det stolpe ud, når man rammer chelseas stolpe. De har altså også held i overflod i øjeblikket

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

klogfyr skrev:igen er det stolpe ud, når man rammer chelseas stolpe. De har altså også held i overflod i øjeblikket
Ja eller at angriberne ikke er dygtige nok mod dem.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

El Messias

Re: Champions league

Indlæg af El Messias »

Visca El Barca skrev:
El Messias skrev:Det ser ud til Chelsea går all in på årets Champions League i stedet for at kvalificere sig til næste år.
Cole, Lampard, Mikel, Mata og Meireles er alle sparet til dagens kamp mod Arsenal.
Ja plus Ivanovic, Drogba og Ramires.
Ja, jeg glemte sgu Ivanovic og Ramires. Drogba har jeg læst er blevet skadet, hvilket slet ikke er en dårlig ting for Barca.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster