Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

@ Dia

Fin analyse skulle selv til at lave en da jeg så din.

Dog vil jeg nævne at Sissoko har været forygende denne sæson, han har overrasket alle og det er siden sin skade mo Torino at Juve er faldet sammen, mens Muntari ikke har været den forstærkning som jeg tror Mourinho havde regnet med at han ville være. Helt klart Sissoko der overstråler Munatri denne sæson.

Santon og Molinaro er meget lige, du giver Santon fordelen på grund af sin unge alder, og jeg vil nok give dig ret i det. Men samtidigt kan jeg ikke glemme de gange Molinaro alene mand har indhentet en modspiller foran feltet og taklet ham rent, og dermed nok reddet point for Juve.

Så 5-6 til Inter, eller 6-5 til Juve, det er de små marginaler der afgør det.

Så absolut ikke den vilde forskel på de to hold.
Allez...

Rivaldo10

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldo10 »

Buffen vs Julio Cesar
Julio Cesar har været bedre end Buffon i år, dette kan der ikke være megen tvivl om. Men Buffon havde en langtidsskade og er stadig en af verdens allerbedste målmand. Vel blandt de 2 bedste sammen med Casillas. Her mener jeg bestemt Buffon har 'The Edge'
Buffon har IMO ikke været i nærheden af sit niveau fra før VM-triumfen og under denne. Cesar har efter min mening været den bedste målmand i Serie A, sammen med Frey. PT. ville jeg foretrække Cesar grundet hans yngrer alder og færre skader. Cesar bliver bedre for hver sæson, hvorimod mit indtryk af Buffon er, at han falder i niveau eller i bedste fald ikke har rykket sig siden tiden efter VM. Mit indtryk er desuden, at mange almene fodboldfans bedømmer Buffon på tidligere tiders bedrifter, end det han reelt har præsteret de seneste 3 år. På trods af dette, så er duellen meget tæt og vil umiddelbart sige den er meget lige, ergo 1-1. Muligvis 1-0 til Juventus.
Grygera vs Maicon
Her er der ikke så meget at slås om. Maicon vinder suverænt.
Enig, hvis ikke meget suverænt. 2-1 til Inter.
Legrotagglie vs Cordoba
Er der vitterligt så stor forskel her ? To relativt uprofilerede forsvarsspillere, som dog er stabile og gør det ganske udemærket. Lagrotagglie har jo nærmest haft en renessance i denne sæson samt sidste. Mener den er meget lige. Måske et lille plus til Ivan.
Cordoba er i mine øjne en LANGT bedre forsvarsspiller en Legrotagglie, der ikke er andet end en middelmådig forvarsspiller, hvilket hans karriere også har vist. Det er noget flere Juve fans har givet udtryk for, så vel bekendte som diverse brugere på foraer rundt omkring. Klart plus til Cordoba i mine øjne. Manden er meget undervurderet i mine øjne og blandt de hurtigste midterforsvarer i verden, trods hans alder. 3-1 til Inter.
Chiellini vs Samual.
To meget dygtige forsvarsspillere. Jeg mener dog bestemt Chiellini er bedre end Samuel dog. Han er i mine øjne blandt de 5 bedste centerbacks i verden og det er Samuel absolut ikke.
Samuel har længe været blandt de mest stabile forsvarsspillere i verden. Trods han 30 år, så har han set bedre dage, specielt Roma tiden og de første år i Inter. Havde du spurgt mig for 1 sæson siden, havde jeg sagt Samuel umiddelbart var bedre end Chiellini, men sidstnævnte har udviklet sig enormt meget i år og er blevet fast mand på Azzurri. 3-2 til Inter.
Malinaro vs Maxwell (??)
Eftersom Maxwell nærmest ikke har spillet i år, er det vel i bund og grund bedre at sammenligne med Santon eller måske endda Chivu ? Malinaro har været middelmådag. Maxwell har stort set ikke spillet. Chivu har ikke levet op til forventningerne. Santon er dog et fantastisk talent. Jeg mener dog ikke han har været decideret bedre, men han vinder stadig denne duel pga. sin unge alder.
Hehe, både Maxwell, Chivu og Santon er i mine øjne bedre. 4-2 til Inter.
Camoranesi vs Zanetti.
Italiens måske bedste kreatør mod legenden. Selvom Zanetti stadig er utroligt stabil og aldrig spiller en dårlig kamp, kan du ikke påstå han er bedre end Camoranesi.
Hvad Zanetti ikke har i offensiven har Camoranesi ikke i defensiven og omvendt. Ville dog foretrække Zanetti pga. hans lederegenskaber og fighterånd. 5-2 til Inter.
Sissoko vs Muntari
Er igen meget i tvivl. Synes den er meget lige.
Der vil jeg sige, at Sissoko er bedst. Uden at gå i dybden med en længere forklaring. 6-3 til Inter.
Poulsen vs Cambiasso
Her er der ikke så meget diskussion, Cambiasso vinder klart.
Vinder suverænt. 7-3 til Inter.
Nedved vs Stankovic
Nedved har været glimrende i år, taget hans alder i betragtning. Men Stankovic er dog bedre og vinder denne duel.
Enig. 8-3 til Inter.
Amauri vs Ibra.
Ibra vinder selvfølgelig denne duel, men det betyder absolut ikke, at Amauri ikke er en stjernespiller og ikke er en af Serie As absolut bedste centerforwards.
9-3 til Inter. Argumentation ikke nødvendig.
Del Piero vs Balotelli
På trods af alt Balotellis talent, så er 'The Golden Boy' stadig en klasse for sig i denne duel.
Enig. 9-4 til Inter (9-5)

Alt i alt vinder Inter KLART, hvis man skal lave en sådan sammenligning, da dog ikke kan bruges, da bredden er lige så vigtig, hvis ikke mere vigtig og der vinder Inter altså med længder. At de så har en bedre økonomi og træner gør blot niveauforskellen endnu større. Så synes godt man med rette kan sige, at Juventus er længder efter Inter, sportsligt så vel som økonomisk og trænermæssigt på stående fod. Samtidig forventes det, at Inter opruster kraftigt til den kommende sæson, hvilket heller ikke ligefrem forstærker Juventuses og de øvrige konkurrenters mesterskabs-muligheder.
Det påviser de seneste års resultater også. Men nok om det.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Diabolito »

Min mening med denne analyse, var som sådan ikke at stille Inter og Juventus direkte i kontrast, selvom det reelt er hvad jeg gør. jeg ville blot påpeje, at Juventus er ikke det middelhold du gjorde dem til. De har mange verdensklassespillere. Og det er selvom du/vi foretrækker Ibra, Cesar og Zanetti fremfor Juve-drengene.
El Señor de las Tartas

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Forresten lige et input, det Juventus er blevet dømt for er ikke match-fixing, der eksisterer ingen lister hvor der er BEVISER på at de og de kampe har Juve fixet. Det de er blevet dømt på er u-sportslig opførsel af især Moggi, de er mistænkt for match-fixing men der er aldrig kommet beviser frem at de reelt har fixet nogle kampe.

Desuden så var en tidligere funktionær i Inter, formand for den komitee der førte sagen imod Juventus og dømte dem. Han er/var vist ejer af den tele-sponsor som de anvender.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Nu må jeg altså protestere... Der findes ingen skandaler i Italien! Italienske hold har aldrig snydt! Barcelona derimod, de fikser kampene, har jeg hørt. I kan selv spørge hr. Elkjær.


:)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af soul_pitcher »

At arrangere kampe mellem klubber og dommere er i min bog match-fixing, men kommer nok an på definationen.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Desuden så var en tidligere funktionær i Inter, formand for den komitee der førte sagen imod Juventus og dømte dem. Han er/var vist ejer af den tele-sponsor som de anvender.
Tror du så også Bush står bag 9/11?.. drop de konspirationsteorier, de er ikke et brugbart argument.

@Mander
hahaha nice one :lol:
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Nu må jeg altså protestere... Der findes ingen skandaler i Italien! Italienske hold har aldrig snydt! Barcelona derimod, de fikser kampene, har jeg hørt. I kan selv spørge hr. Elkjær.


:)
:shock:
Jeg er uden ord! Hvis Elkjær siger det er det jo uden tvivl sandt! Han er verdens mest pålidelige kilde, lige efter Goal.com og Se & Hør! :shock:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:
Mander skrev:Nu må jeg altså protestere... Der findes ingen skandaler i Italien! Italienske hold har aldrig snydt! Barcelona derimod, de fikser kampene, har jeg hørt. I kan selv spørge hr. Elkjær.


:)
:shock:
Jeg er uden ord! Hvis Elkjær siger det er det jo uden tvivl sandt! Han er verdens mest pålidelige kilde, lige efter Goal.com og Se & Hør! :shock:
Ved ikke hvor meget du skal lægge i det :lol: han sagde det i sin arigskab over Barca besejrede Chelsea. Hr. Elkjær er jo ligesom resten af tv3 ikke så glad for barca.. eller andre hold der ikke lige kommer fra England, eller Italien.
Forumlegende

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Elkjær synes jo nok, at Barca stjæler rampelyset fra de virkelige stjerner - Hellas Verona, Elkjærs gamle klub. Det burde jo være dem, som alle skamroste, kan I vel nok se... :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Daluigi »

Så i ham da han interviewede Kaka sidste år?.. manden savlede jo på åben skærm
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Haha', nej, det gjorde jeg desværre ikke. Ved du om det kan findes på nettet? :P :D

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Daluigi skrev: Tror du så også Bush står bag 9/11?.. drop de konspirationsteorier, de er ikke et brugbart argument.
Bush og 9/11, en anden diskussion, alt er muligt. At du vil kalde det for en konspirationsteori at en tidligere Inter funktionær også har dømt i calciopoli sagen er op til dig.

Men fakta er at Moggi har gjort sig uheldig i visse situationer, men at der ikker er bevise på deciderede kampe der er blevet fixet og fuldført.
Allez...

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af soul_pitcher »

Så vidt jeg har forstået var der beviser for, at han havde kontaktet og aftalt kampe mellem Juventus og dommere. Kan selvfølgelig have misforstået det, men hvad blev Juventus så egentlig dømt for?
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

soul_pitcher skrev:Så vidt jeg har forstået var der beviser for, at han havde kontaktet og aftalt kampe mellem Juventus og dommere. Kan selvfølgelig have misforstået det, men hvad blev Juventus så egentlig dømt for?
Deres politik var vidst alt for sort/hvid! ;) :D
Nej, i følge denne artikel, blev der også uddelt domme til flere dommere, så der har uden tvivl været dommere indblandet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: !Option og 42 gæster